E, ovako treba... > Brodski motori

Kopča Ada Potisije

<< < (3/5) > >>

Stevan:
E majstori majstori  tamburanje

scipko:
Potisije Ada, Inace kopča koja je uradjena po licenci jedne stare italijanske kopče.

 ja imam takvu kopcu na jednom malom refuleru, cak sta vise ima i jednu u rezervi, tj u dijelovima.

Inace, to pored hidraulicne kopce nije ni proslo, ni u putu je srelo, shodno tome prica o SAE 90, ATF i ostalim uljima je visak ovdje, tom cudu sta god naspes, to ce da radi, klasicna mehanicka kopca.

Sto se tice prvi stepen, drugi stepen, toga ovdje nema, vec ti je razlika samo u tome koliki pritisak polugom izvrsis na ogrlicu koja ukljucuje snop.

Rastavljao sam licno, tj remontovao sam je sam, tako da to stvarno nije problem, jako je prosta, mada ima nekoliko caki za stelanje.

Ako te sta zanima slobodno pitaj.

broker975fx:
Pozdrav Scipko,
prvi put da čujem da neko nešto zna o ovome, tačno tako koliki pritisak na polugu dam on tako ukopčava sa tim što hod u napred ima i pun položaj kao i na klasičnim menjačima. Rekao bih vrlo korisna stvar za precizan manevar jedino me buni ostljivost poluge i to što mi uglavnom vrti osovinu i u leru - lagano ali elisa je 96cm pa se oseti jh. Sad sam se pohvatao pa joj nađem miran položaj ali tek kada se motor zagreje, jel znaš nešto o tome, meni majstor kaže da je to normalno ali mi to malo čudno. Inače u pravu si to su kopče rađene po italijanskoj licenci piše na njoj Fachini milano.

Malo moram špricem da dolivam ulje u reduktoru pošto tu curka a u samu kopču nisam dodao ni gram

poz.

scipko:

Ja sam imao priliku da me muči, pa sam se i naučio  kgk , sto se tice poluge, potrebno je precizno podesiti tzv "pracne", inače ler joj je malo stran pojam, malo je nezgodna za naštelati, pa mozda je bolje da se malo boriš sa tim lerom, jer kad se otpuste te pracne, onda sila pritiska na lamele je dosta mala i pri naglim promjenama broja obrtaja dolazi do proklizivanja, a ujedno i trošenja lamela, koje su mudro slovo za nabavku  oops

Bolje ti je da se malo igraš sa ručicom, nego da ti ja moram prodavati lamele  114

Sto se ulja tiče ja u svoju sipam, SAE 30, to ti je najobičnije motorno ulje, zadnje klase, al ima da se kupi za zupčaste prenosnike, nesto je modifikovano, u reduktor mozes da sipaš Hipoidno, obavezno redovno provjeravaj ulje i prekontrolisi onaj odušak-čep, zna da se zaprlja pa se grije reduktor i izbaci ulje na semering.

Ako je sta ostalo nedorečeno, samo reci, servisiraćemo je pa makar i na forumu ako ne drugačije.
sretno  25648

broker975fx:
Da u reduktor sipam to ulje ali curka negde od dole - to je curkalo i kod starog vlasnika a on stavio neku čantru pa onda svremena na vreme dolivao to ulje. Ja kada sam gledao ulje na meraču nekako imalo beličastu emulziju na sebi kao da je malo pomešano sa vodom - što i nije nemoguće da je kada se pere motor malo se vode slije u tu čantru. Ja sam počeo da dolivam novo ulje, curka i kada motor ne radi to ću da vidim da promenim i saniram.

Ovaj stari vlasnik mi reče da je probao da stavi hladnjak za ulje ali ga je majstor nagovorio da ga skine jer mu ne treba - ili ga je skinuo da ga utopi pre prodaje - jel ti imaš hladnjak kada smo kod njega?

Za te pracne prvi put čujem, nema predstavu šta je to i čemu služi ali hvala za info - kaži mi šta si mislio pod tim da mu je ler malo stran pojam.
Pitam te zato što i meni deluje da mu je ler u onom klasičnom smislu stran pojam ali ja sve nešto mislio da tu ne valja - iako mi je i Zeka majstor potvrdio da je kod tih kopči to uglavnom tako.

Sa čim ti je uparena ova kopča? - mislim kojim motorom :)

Pozdrav

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju