Autor Tema: Odrzavanje Akumulatora  (Pročitano 10582 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odrzavanje Akumulatora
« poslato: 04, 03, 2010, 10:35:34 pre podne »
Zna li neko ispravnu proceduru ?
Ono sto sam cuo je da treba svremena na vreme dosuti vodu , jedno 10mm iznad celija...
« Poslednja izmena: 04, 03, 2010, 11:35:28 pre podne Kapetan »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #1 poslato: 04, 03, 2010, 11:24:57 pre podne »
naleteo sam na dobar text na netu  http://www.yuauto.8m.com/savet001.htm


Odrzavanje akumulatora


Jedan od najbitinijih radova u pogledu odrzavanja koji mozete da obavite sami jeste redovnociscenje akumulatora, sto je istovremeno jedan od najlaksih poslova. Jasno je da se ciscenje akumulatora ovde ne preporucuje iz estetskih razloga vec da bi se sprecio gubitak energije.
Na svakom akumulatoru postoji pozitivan i negativan pol (ili prikljucak). Ako bi ste ova dva pola premostili zicom, izazvali bi ste kratak spoj i varnicenje.
Prasina i prljavstina su provodnici elektricne struje, narocito kada su vlazne. One mogu da obrazuju skoro nevidljivi elektricni provodnik na prljavom akumulatoru koji polako odvodi elektricnu energiju. Ona mozda nece biti dovoljno jaka da proizvodi varnice, ali u svakom slucaju doci ce do praznjenja.
Energija se takodje cesto rasipa usled slabih kontakta na polovima akumulatora. Nagomilavanje belicasto-zelene korozije koja se pojavljuje na polovima i poklopcima nekih akumulatora rezultat je hemijske reakcije i gasova koji izlaze iz unutrasnjosti akumulatora. Ova korozija predstavlja odlican izolator koji se cesto stvara izmedju kabla akumulatora i polova. Iako kontakt na prvi pogled izgleda dobro, na njemu moze da bude dovoljno korozije da spreci proticanje elektricne energije.

Ciscenje akumulatora

Jedna anketa sprovedena medju auto-mehanicarima pokazala je da kablovi i polovi akumulatora spadaju medju najzanemarenije delove automobila. Akumulator u automobilu se cisti na sledeci nacin :

1. Obucite staro odelo. Sredstvo kojim cete cistiti akumulator treba da sadrzi jaku kiselinu. Pazite da vam ne dodirne kozu, a ako se to desi, odmah to mesto operite vodom. Upozorenje nemojte pusiti niti zapocinjati ovaj posao u blizini otvorenog plamena. Akumulatori mogu da budu veoma eksplozivni.

2. Ako na poklopcu akumulatora imate cepove, prekrijte rupice samolepljivom trakom da sredstvo za ciscenje ne bi uslo u akumulator i neutralizovalo kiselinu u akumulatoru. Ovo nije potrebno kada su u pitanju zaptiveni akumulatori kojima odrzavanje nije potrebno i koji nemaju cepove.

3. Skinite kleme sa kablova akumulatora. Ovo se na vecini tipova akumulatora radi tako sto se kljucem odvrnu navrtka i vijak. Ali ako kablovi na vasem akumulatoru imaju opruzne kleme, pritisnite zabice klestima da bi ste ih oslobodili. Izvlakacem za kleme skinite prvo klemu sa kabla prikljucenog za masu. Upozorenje na vecini automobila to je negativan pol. Ako se prvo iskljuci kabl prikljucen za pozitivan pol, mozete slucajno da dodirnete kljucem ili klestima karoseriju ili neki drugi deo automobila i da izazovete varnicenje. Usled protoka jake struje, akumulator moze da eksplodira, da vam opece ruku ili da upropasti kljuc. Stoga se zbog sopstvene sigurnosti uvek dosledno pridrzavajte uputstava.
Zbog velikog korozivnog dejstva kiseline u akumulatoru, navrtke na klemama kablova mogu da budu toliko ostecene da ih je prakticno nemoguce skinuti. Zbog toga treba da imate izvlakac za kleme koji je narocito koristan ako je klema kabla suvise korodirala da bi se skinula na uobicajen nacin. U tom slucaju preporucuje se zamena celog kabla ili bar zamena klema ako je provodnik u kablu jos uvek ispravan. Izbegavajte stavljanje nove kleme na provodnik ako je izolacija losa ili ako je veci deo provodnika propao.
Napomena na nekim novijim modelima automobila polovi na akumulatoru postavljeni su sa strane. Ovi polovi ce teze da korodiraju ali ih ipak treba s vremena na vreme proveravati ili po potrebi cistiti.

4. Kada se obe kleme skinu sa akumulatora, ocistite polove i kleme od korozije pomocu odgovarajuceg pribora, zicanom cetkom ili celicnom vunom. Metalni delovi moraju da budu uglacani kako bi obezbedili dobar elektricni kontakt. Kleme sa unutrasnje strane mogu se ocistiti papirom za glacanje ili pazljivo ostrugati perorezom. Dobro je imati poseban pribor za ciscenje polova i klema akumulatora. Ovaj pribor moze se kupiti u garnituri sa izvlakacem za kleme i klestima za akumulator. Okrugla cetka, "zenski" deo, natakne se na pol akumulatora i okrece u krug da bi se uklonili tragovi korozije. Sa druge strane cetke nalazi se "muski" deo koji se gurne u klemu kabla.

5
. Pomesajte 1/2 solje sode bikarbone i pola litra vode, sipajte rastvor preko poklopca akumulatora i sacekajte dok ne prodje sistanje i penusanje. Ocistite poklopac akumulatora obicnom zicanom cetkom da bi ste skinuli prljavstinu, masnocu i koroziju; dobro isperite akumulator vodom i obrisite ga krpom.

6
. Vratite kleme kablova na odgovarajuce polove tako sto cete prvo vratiti kabl koji nije prikljucen za masu - suprotno redosledu po kojem ste iskljucivali kablove - a zatim kabl koji je prikljucen za masu, tj. za ram ili motor automobila. Proverite da li kleme dobro prijanjaju na polove. Nemojte upotrebljavati cekic za namestanje klema niti suvise  zatezati navrtke da ne biste ostetili kutiju akumulatora ili kleme. Ako su stare navrtke u losem stanju, treba ih zameniti posebnim tipom koji se moze nabaviti u prodavnicima auto-delova.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #2 poslato: 04, 03, 2010, 12:37:57 posle podne »
Ja bih prvo skinuo kleme pa akumulatotr pazljivo izneo iz kola- camca pa tek onda cistio "belu prasinu" koja se skupila na klemama i kablovima. Ako treba poturite nesto da ta prasina ne pada na metalne delove. U kombinaciji s vodom dobijate jak rastvor kiseline koji nagriza okolinu kola-camca garderobu i ostalo.
Kad je napolju pranje sodom i vodom i sve ostalo kako i predlazu.
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #3 poslato: 04, 03, 2010, 12:43:17 posle podne »
odlican savet !!!

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #4 poslato: 04, 03, 2010, 12:43:20 posle podne »
Povremeno treba proveriti nivo vode u akumulatoru ako postoje poklopci. Na nekim koji se prodaju kao Akumulatori bez odrzavanja postoje kapice na celijama ali su ih prelepili plastikom ili nalepnicom.

I takvi akumulatori duze traju ako mozete da doprete do celija i dolijete iskljucivo i samo destilovanu vodu, da pokrije celije oko 1cm.

Jedini se GEL akumulatori ne dolivaju a to se vidi po tome sto su celije ispunjene kremastim gelom.
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #5 poslato: 04, 03, 2010, 12:47:29 posle podne »
Voda se gubi u celijama najvise kad se prepunjava akumulator, kad nema reglera a jako punjenje iz motora ili punjaca pa napon ode i do 15V i vise. Tada pocne da kljuca i ispusta kisela isparenja mnogo vise nego kad je pun koliko treba (stati na 3,8V max) .
   
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #6 poslato: 04, 03, 2010, 12:50:08 posle podne »
marke kako da otvorim ovaj ima plastiku gore celom duzinom ?



jel sistem razvaljivanja ove ploce gore ?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #7 poslato: 04, 03, 2010, 12:51:50 posle podne »
Voda se gubi u celijama najvise kad se prepunjava akumulator, kad nema reglera a jako punjenje iz motora ili punjaca pa napon ode i do 15V i vise. Tada pocne da kljuca i ispusta kisela isparenja mnogo vise nego kad je pun koliko treba (stati na 3,8V max) .
 

ja mislim da je to slucaj kod mene posto zna napon da mi bude (FF140 merenje) oko 13,7 do 14 volti ...

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #8 poslato: 04, 03, 2010, 12:53:43 posle podne »
Ce da pogledamo kad se nadjemo u marini.
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #9 poslato: 04, 03, 2010, 13:10:58 posle podne »
aj subota cuo sam se sa banetom pa dok radimo tendu taman vidimo i to posto spremam kleme i sve sto treba da odradim struju do kraja i da sam po tom pitanju miran ...

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #10 poslato: 04, 03, 2010, 13:56:14 posle podne »
OK, mada kazu sneg i ispod nule, ako ne lazu...
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #11 poslato: 04, 03, 2010, 18:47:29 posle podne »
Kleme na akumulatoru i kablovima je poželjno namazati toatnom mašću kao bi se sprečilo stvaranje korozije i one belo zelenkaste skrame koja se kruni i pretvara u prah prilikom skidanja kleme. Ako se jednom taj oksid formira veoma je teško (skoro nemoguće) potpuno odstraniti taj oksid čak i kad se kleme namažu toatnom mašću, ali se rapidno usporava novo formiranje oksida na klemama.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #12 poslato: 05, 03, 2010, 11:56:07 pre podne »
"Tovatna mast"
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #13 poslato: 05, 03, 2010, 15:55:06 posle podne »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Odrzavanje Akumulatora
« Odgovor #14 poslato: 05, 03, 2010, 20:23:48 posle podne »
gde ima ta mas' ?  gde se kupuje ? posto je ?