Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 135074 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #180 poslato: 01, 06, 2011, 07:38:51 pre podne »
Samo jednu stvar a to je da nije realno pošto poto zahtevati da u čamcu tih dimenzija bude stajaća visina. Manje više to se može videti samo u domaćoj radinosti al hajde. Recimo ako se sećaš Bokceve Orinde (Holandski fabrički brodić) koja je oko 8 - 8.5 metara tu je na krmenom delu visina oko 170 i kusur a to je dosta veći brod od tvog. Ili možda je su još bolji primer Apićeva plovila. Previsoko plovilo ili zahteva dobru i ozbiljnu kobilicu ili ozbiljan motor. Dalje što se tiče razmišljanja u smeru dodatnih ležajeva ja se tu ne bih preterano opterećivao jer i ovako i onako ćeš većinu vremena na lađi biti sam i sa ženom. Tako da napravi da vama bude zgodno a za druge šta te briga jer i ovoko i onako neće tu niko sem vas spavati a i šta će vam :)

Što se tenede tiče meni je radila Goca i jako sam zadovoljan kvalitetom i brzinom izrade (cena je kao i kod svih naravno dranje a možda i nije nego su nama malo tanki novčanici). Da te podsetim da naš član Hamer iz NS radi tende pa pogldaj i kod njega. I za kraj ne zaboravi da tendu možda možeš i sam da napraviš (u mislu nije lepa ali je jeftina i radi posao za prvo vreme) Pogledaj kod Ake na sajtu kako je Zoran to uradio (doduše on čovek je pedantan i stvarno ima strpljenje i nešto alata).


Slažem se sa komentarom u vezi stajaće visine i zato sam i išao na minimum (po mom mišljenju) ali čuo sam i mnogobrojne komentare onih koji je nemaju.
Čuo sam ljude kako se žale npr. na visinu nadgradnje na T-9 (koji se, uzgred, meni mnogo svidja).
Dakle, uvek će biti različitih mišljenja po ovom pitanju, a u svemu je najvažnije šta se dobije i šta se izgubi kada se nešto uradi.
Ja sam uradio ovako, a šta dobijam - pokazaće vreme.
Dobio sam čamac čija je ukupna visina jednaka najvećoj širini. Prateći konstrukciju originalne kabine izašli smo u vis toliko da mi se čini da nadgradnja ne izgleda suviše neskladno.

Kad pričamo o ležajevima, moja ideja nije ni bila da obezbedim mesto za spavanje gostima, već da obezbedim sebi i ženi komotan prostor za izležavanje u kokpitu. Kabina je uradjena od tankog lima i nema nosivost da bih na njenom krovu mogao da se ispružim (sada, nakod dodatka nadgradnje, nema ni mesta), a pramčana paluba je kratka i uzana za tako nešto, tako da jedini prostor u kojem bi to moglo da bude moguće je u kokpitu i mislim da je moje rešenje dovoljno dobro.

Što se tiče tende, pre dva dana sam poslao poruku Hummeru ali još uvek nisam dobio odgovor, a nemam njegov telefon da bih ga pozvao.
Juče sam bio službeno van Beograda ali danas ću obaviti par razgovora sa ljudima na koje me je nekolicina vas sa foruma uputila (Misha D, Sale NB ...).
Verovatno je da će večeras pasti dogovor u vezi završnih radova ali o tom - po tom.

I dodao bih na kraju, Odisej je u pravu - za razliku od vas koji već dugo plovite, ima nas koji o plovidbi dugo sanjamo. Kada bih ja vama sada napisao šta sam ja sve prosanjao, trajno biste mi zabranili pisanje, jer su moje poruke i ovako duge.
Ja sam sada uradio samo deo svojih snova, a java će pokazati koliko je to dobro i šta još nedostaje i šta treba menjati.

A o švaleraciji - teško švaleru koji mora ženu da ugura u pseću kućicu da bi nešto uradio!
S druge strane, ovako male kabine su raj za nas u godinama.
Ako nam se i desi da nam na čamac bane neka riba trotoarka, uvek možemo da se izvadimo da zbog bola u ledjima ne možemo ništa jer nema adekvatnog prostora za nas...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #181 poslato: 02, 06, 2011, 20:38:03 posle podne »
Čamac je danas dobio prozore i konačno je napustio Zoranovu radionicu.

Sada je u dvorištu kod njegovog brata i postoji mogućnost da će u toku sledeće nedelje biti postavljena električna instalacija i oplata kabine i kokpita. SUtra pada konačni dogovor.
Ako Zoki "ukrade" od nekog malo vremena, mogao bi da mi uradi aluminijumsku konstrukciju koja bi trebalo da nosi tendu, a onda bi i tenda mogla sledeće nedelje da bude uradjena.
E, a onda - Regata!

Ali videćemo.

A što se tiče čamca, on je ovako izgledao kad je krenuo iz radionice:

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #182 poslato: 02, 06, 2011, 21:01:25 posle podne »
Bravo vas dvojica.
Baba za dedu, unuk za babu, itd... na jedvite jade, uspeste.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Da se malo osvrnem na komentare oko stajaće visine.

Ja nemam kabinu imam samo tendu, koja se pretvara u kabinu.
Kada sam određivao visinu, seo sam na stolicu i dodao 20-tak cm.
Mislim da je to minimum jer mi ona pravi hladovinu kad pecam šarana po +35C.
Što se tiče ledja, ona me prilikom svakodnevnog korišćenja čamca ne bole,
ali kad smo išli na Djerdap pa se vozi 8-11 časova dnevno, da znaš da su me počela boluckati ledja
od premesti se sagnut tamo pa ovamo. (ko Djole što Nadala voza: Vamos Tamos Patos )
Kad sam skontao da je od tende i zgrčenog hoda tada sam se prilagodio i opet nisam imao problema sa ledjima.

Vetar i zanošenje kad vezujem čamac u marini me nekad dovode do očaja. Kao i volan i komande.
Ulazim veslom sa pramca ali vetar je nekad jak i uvek mi preti da zveknem u komšijski motor.  :suicide:

Toliko od mene, možda ne pomaže ali ni ne škodi.

 :drinks:

Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 469
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #183 poslato: 02, 06, 2011, 21:23:34 posle podne »
Super dali si poslao prijavu za regatu camac izgleda super  :pioneer:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #184 poslato: 02, 06, 2011, 21:34:18 posle podne »
Super dali si poslao prijavu za regatu camac izgleda super  :pioneer:

Nisam, Žico. Nisam želeo da nekom zauzmem mesto, a da se posle dogodi da čamac ne bude spreman.

Čak i u ovom trenutku nije sigurno da će čamac biti spreman.
Naime, dok se ne postavi zid kabine, nemam gde da fiksiram konzolu sa komandama za daljinsko upravljanje.
A zid i ostli delovi oplate mogu da se postave tek kad se razvuče elektro instalacija.

Medjutim, sve to pada u vodu ako ne budem uspeo da dobijem tendu.
Bez tende koja bi me štitila od komaraca i od moguće kiše - neću poći na put.

Ja se samo nadam da ću sutra postići konačne dogovore i da će mi ljudi sve to napraviti dok ja budem na odmoru.
Ako se to dogodi - eto me na regati.

Verujem da će biti moguće da regata primi pod svoje okrilje još jedan mali čamac sa dva člana posade čak i ako prijavu pošaljem u nedelji pred sam polazak.
Ako čamac bude gotov, a organizator mi ne prihvati prijavu, onda mi ne ostaje ništa drugo nego "na kvarno".

Ne verujem da bi mi bilo ko zabranio da od Titela krenem na začelju grupe i da se usidrim tamo gde i ostali. A što se tiče snabdevanja, ishrane i tih stvari ionako ne očekujem nešto specijalno. Obezbediću ja sve to za mene i moju ženu.
Meni je samo važno da budem u dobrom društvu i da iskoristim priliku plovidbe pod okriljem iskusnih nautičara - mislim da će mi to biti dragoceno iskustvo.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #185 poslato: 02, 06, 2011, 23:24:40 posle podne »
@LSI
Ja sam Pilotu pravio konstrukciju za tendu,od nekih aluminijumskih cevi od satora koje je on doneo i osmislio.Sve sam savio na masini i zavario po njegovom nacrtu,a on je odneo i namontirao,tako da neznam koliko je prakticno,a inace vrlo lako i brzo smo je napravili,pa je najbolje da ga kontaktiras i vidis kako to izgleda,jer su vam camci identicni.
Sto se tice stabilnosti aluminijumskog camca,skoro sam radio blistere na jednom brodu koji se par puta prevrtao,jer  su majstori napravili kabinu stajne visine,a korito je bilo 7,5x2,2m,covek se sa porodicom prevrnuo na sred Save,srecom svi su se spasli,ali je na kraju angazovao inzenjera da izvrsi proracun broda i dimenzije blistera,jer je aluminijum mnogo laksi od celika,nema balast kobilicu kao stakloplasticni camci,jer na tako malu masu,tezina coveka,nalet vetra,visok metacentar...imaju mnogo veci uticaj na stabilitet,pa se vrse drugaciji proracuni(o kojima ja ne znam nista).
Pilotu sam takodje pravio blistere,ali je on sve osmislio,tako da uopste neznam koliko je to funkcionalno(mada on kaze da je sada camac stabilan),pa me cudi da si napravio sve isto.





Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 469
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #186 poslato: 03, 06, 2011, 08:33:41 pre podne »
Super dali si poslao prijavu za regatu camac izgleda super  :pioneer:

Nisam, Žico. Nisam želeo da nekom zauzmem mesto, a da se posle dogodi da čamac ne bude spreman.

Čak i u ovom trenutku nije sigurno da će čamac biti spreman.
Naime, dok se ne postavi zid kabine, nemam gde da fiksiram konzolu sa komandama za daljinsko upravljanje.
A zid i ostli delovi oplate mogu da se postave tek kad se razvuče elektro instalacija.

Medjutim, sve to pada u vodu ako ne budem uspeo da dobijem tendu.
Bez tende koja bi me štitila od komaraca i od moguće kiše - neću poći na put.

Ja se samo nadam da ću sutra postići konačne dogovore i da će mi ljudi sve to napraviti dok ja budem na odmoru.
Ako se to dogodi - eto me na regati.

Verujem da će biti moguće da regata primi pod svoje okrilje još jedan mali čamac sa dva člana posade čak i ako prijavu pošaljem u nedelji pred sam polazak.
Ako čamac bude gotov, a organizator mi ne prihvati prijavu, onda mi ne ostaje ništa drugo nego "na kvarno".

Ne verujem da bi mi bilo ko zabranio da od Titela krenem na začelju grupe i da se usidrim tamo gde i ostali. A što se tiče snabdevanja, ishrane i tih stvari ionako ne očekujem nešto specijalno. Obezbediću ja sve to za mene i moju ženu.
Meni je samo važno da budem u dobrom društvu i da iskoristim priliku plovidbe pod okriljem iskusnih nautičara - mislim da će mi to biti dragoceno iskustvo.
Pravo kazes bitno je drustvo prosle godine je bilo super a nadam se i ove pozdrav za tebe i tvoje vidimo sa ako ne pre na regati :pioneer: :pioneer:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #187 poslato: 03, 06, 2011, 23:28:32 posle podne »
Po mom misljenju koje sam formirao na osnovu fotografija, ova nadogradnja nece bitno uticati na stabilnost. Stabilnost je sposobnost camca da se sam (bez komande) vrati u ravnotezni polozaj nakon prestanka dejstva sila koje ga iz tog polozaja izbacuju. Sistem je stabilniji ako je vreme da se vrati u neutralni polozaj manje. Povecanjem stabilnosti gubi se na upravljivosi i obratno.

Poprilicno sam siguran da je Hogar mislio na ljuljanje ili naginjanje tj. izbacivanje iz ravnoteznog polozaja i sudeci po slikama posto nije menjana sirina camca, sila potrebna da se camac sa nadgradnjom nagne oko uzduzne ose ce biti manje vise ista.

Ali, ono sto devojci srecu kvari, je to sto je uradjeno ne proracunsko produzenje trupa, pa se namece pitanje ravnoteznog polozaja i kretanja oko poprecne ose pri razlicitom gasu (izdizanje i uranjanje pramca ili krme). Ovo produzenje trupa je zasigurno potpuno izmenilo plovne karakteristike ovog glisera. Ali posto pretpostavljam da je Laza u klaj klaj varijanti, to ce verovatno sve biti OK.

Taj problem ima Kapetan sa svojim camcem, kad da gas krma mu previse zaranja, jer je teziste camca smaknuto iz potrebne pozicije. Lazi moze da se desi da pramac bude previse uronjen kao kod Adrie 660.             
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #188 poslato: 04, 06, 2011, 02:09:36 pre podne »
to sa uranjanjem krme sa produzenjem camca nebi trebalo da bude problem to se meni desavalo..bukvalno na dodavanje gasa pokusavao je da krene u poziciju za glisiranje i jos sa putnicima na zadnjoj klupi ...ali sam ga ubalansirao ugradnjom ta peci u prednjem delu(ubacio sam kocke od ta peci u boksove) i veseli gavrilo se upeglao ko bombonica..i sad em bolje drzi pravac em motor bolje poteze..sa tohatsuom desetkom 12 km uzvodno na punom gasu a na trecinu gasa ide sedam mereno gpsom bez ljuljanja i nestabilnosti iako sam nabacio nadogrdnju stajace visine...sad korito je dublji v i ispresecano vecim brojem secica ..kad prodje neki bajalajner tri put ljuljne i ponovo se zakuca ravno..mislim da bi i balast po liniji krme umirio svaki pokusaj ljuljanja na anateju..to bi zestoko spustilo tezizte camca .. a sto se tice prica prodaji nece valjati...hm mislim da svake nedelje u oglasima ugledam camac koji bi bio sto puta funkcionalniji bolje bi ga sredio,iskoristio..imao bi bolje plovne karakteristike bla bla ..ali morao sam preseci  camac koji imam nije ni priblizno savrsen ni po plovnim ,estetskim i bilo kojim drugim svojstvima ali je u "granicama" svega toga jer mi ni auto nije bolji pa ni stan ...ni radno mesto ..zena ..pas..bliza i dalja rodbina... redosled  stvari je slucajan.. :)
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #189 poslato: 04, 06, 2011, 06:39:15 pre podne »
Lazo,ako budem u blizini negde,a tebe uhvati nevreme,ne daj boze,mozes da racunas na mene,u pola dana i u pola noci  :drinks:

 :good:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #190 poslato: 04, 06, 2011, 06:51:50 pre podne »
---
Ali, ono sto devojci srecu kvari, je to sto je uradjeno ne proracunsko produzenje trupa, pa se namece pitanje ravnoteznog polozaja i kretanja oko poprecne ose pri razlicitom gasu (izdizanje i uranjanje pramca ili krme). Ovo produzenje trupa je zasigurno potpuno izmenilo plovne karakteristike ovog glisera. Ali posto pretpostavljam da je Laza u klaj klaj varijanti, to ce verovatno sve biti OK.

Taj problem ima Kapetan sa svojim camcem, kad da gas krma mu previse zaranja, jer je teziste camca smaknuto iz potrebne pozicije. Lazi moze da se desi da pramac bude previse uronjen kao kod Adrie 660.             


Da, ovo bi mogao da bude problem ali rečeno mi je da bih trimovanjem motora mogao da popravim situaciju.
Moj čamac je sa dve osobe i pri nešto više od pola gasa išao uzvodno brzinom od oko 45 km/h. Ako zbog ove nadogradnje i produžetka i ne bude mogao da izglisira, pretpostavljam da će moći da postigne brzinu iznad 20 km/h, što je još uvek vrlo velika brzina kad se ima u vidu brzina većine deplasmanskih plovila. Što se tiče potrošnje - o tome za sada ne razmišljam. To će se već samo pokazati, a poznato je da je Evinrude "žedan".

Pilot mi je rekao da njegov čamac sa motorom od 15 KS vrlo lako izglisira i ide zavidnom brzinom.

Ovo što je Mesečar naveo - način kako je on opteretio čamac opekama iz TA peći - liči mi na izvrsno rešenje. Krajnje je jednostavno i funkcionalno.
Ako bude potrebno, i ja imam prostora ispod poda u liniji kobilice u koji bih mogao da ubacim par komada.
Videćemo šta će sve biti potrebno...

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #191 poslato: 04, 06, 2011, 22:49:51 posle podne »
Produzetak trupa je vec pomerio teziste ka nazad. Nadgradnja kabine ga je verovatno dodatno pomerila u nazad. Gliser sada sigurno ima narusene performanse, ali sumnjam da ce to Lazi nesto posebno smetati. Nadogradjena krma ce u toku izglisiravanja trpeti znacajno opterecenje i tu su na testu Zokijevi varovi. Pretpostavljam da ce sve to biti manje vise OK i da ce jednim delom biti kompenzovano trimom.

Slazem se da je ugradnja balasta nesrecno resenje, ali ako je to jedini nacin, sta da se radi.   

PS. Lazo, moram priznati da si me iznenadio, nisam ocekivao da zelis da plovis tim brzinama.  :good:
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #192 poslato: 04, 06, 2011, 23:02:39 posle podne »
Pa i ne želi, nego mora, kad ga nevreme potera!  :lol: :lol: :lol:

Barem svako peto nevreme će ga uhvatiti nespremnog.
I biće dobro ako bude samo svako peto.

 :drinks:

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #193 poslato: 04, 06, 2011, 23:15:51 posle podne »
trim, raspored akumulatora i rezervoara ce biti dovoljan da se malo poigras s balastom....25 ks je dovoljno jak da ispravi neku pogresku koja se potkrade....tu se samo budes igrao da ubijes litru manje ili vise na potrosnji  :good:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #194 poslato: 04, 06, 2011, 23:31:30 posle podne »
Barba, izvodiš pogrešne zaključke.
Produženje korita je pomerilo težište unapred, jer je sada vodena linija duža, istisnina korita je sada veća, a kabina je u odnosu na novo težište i dužinu celog korita sada pomerena napred. Nadogradnja i produženje same kabine vraća težište prema nazad, čime čamac praktično zadržava sličan balans kao i pre.

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"