Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 133981 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #45 poslato: 05, 05, 2010, 15:28:27 posle podne »
Možda je Mossi sasvim u pravu u vezi nepotopivosti ali ipak mi je nešto sumnjivo.

Kad se setim onih malih plastičnih pojaseva za neplivače onda mi Mossijev komentar ne deluje realno.
Par onih naramenica nema ukupno ni 2-3 litra, a ipak drži na površini dete od desetak kilograma.
Traktorska unutrašnja guma ima zapreminu od 50-100 litara ali nije potonula ni kada se na nju kačilo i po nekoliko ljudi. (Ono, ima atu neke veze valjda i onaj prividni gubitak težine svih uronjenih tela ali ipak...)

Mislim da bi Busa2 mogao da nam pomogne.

Busa, koliko je težak pojas za spasavanje koji na površini drži odraslu osobu od recimo 70 ili 100 kg?

Sve ovo pitam da bih pokušao da izračunam koliko vazduha, tj. stirodura ili pur pene je potrebno da bi na površini ostao čamac težak oko 300-350 kg (čamac, motor, gorivo...).


Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #46 poslato: 05, 05, 2010, 15:36:58 posle podne »
Busa, koliko je težak pojas za spasavanje koji na površini drži odraslu osobu od recimo 70 ili 100 kg?

he,he,he.... pa koliku zapreminu ima ta osoba, kad uđeš u vodu tvoja težina se smanjuje za količinu vode koja zauzima zapremina tela... Arhimedov zakon..... Zato pojas može da drži osobu od 100 kg na površini
Dunav je moje more.....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #47 poslato: 05, 05, 2010, 17:02:21 posle podne »
Busa, koliko je težak pojas za spasavanje koji na površini drži odraslu osobu od recimo 70 ili 100 kg?

he,he,he.... pa koliku zapreminu ima ta osoba, kad uđeš u vodu tvoja težina se smanjuje za količinu vode koja zauzima zapremina tela... Arhimedov zakon..... Zato pojas može da drži osobu od 100 kg na površini

Budense, i sam sam pomenuo da to mora da ima neke veze sa prividnim gubitkom težine ali ne znam kako da izračunam zapreminu - istisninu.
Ima li to negde kod nas na sajtu ili na nekoj drugoj adresi?
Jer ma koliko da telo prividno izgubi od svoje težine, ostaje ipak činjenica da čovek od 100 kg pluta po površini pomoću pojasa od plute, balze ili već od kog materijala se prave pojasevi, a pri tom ti pojasevi imaju nekakvu svoju težinu i zapreminu.
Da se vratimo na čamac - i on kada je u vodi ima neku svoju prividno umanjenu težinu i sada je pitanje koliko mu treba plutajućeg/plivajućeg materijala dodati da bi aluminijum ostao na površini?

Ma, naći ću ja to negde...

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #48 poslato: 05, 05, 2010, 18:11:05 posle podne »
Kolika je ukupna težina čamca, pa za oko 10-20 % veća količina vazduha u litrama u hermetički zatvorenim komorama...ako se želi dobiti nepotopiv čamac
Dunav je moje more.....

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #49 poslato: 05, 05, 2010, 19:10:19 posle podne »
Specifična težina aluminijuma je teža od specifične težine vode, zato aluminijum tone.
Ljudsko telo je oko 70% voda, pa se samim tim to odbacuje.
Ostatak su kosti, pluća (koja plutaju), sadržaj creva i razna suva materija.
Sve u svemu čoveku treba jako malo da bi bio pozitivno plovan, pitajte bilo kog instruktora plivanja ili ronioca.
Dovoljno je imati koju kilo viška masnoće pa se već ne može ni zaroniti pošteno.

Metali su teži od vode tako da je tu matematka jasna.
Ali ista zapremina različitih metala različite su plovnosti, tj potrebno je različito vazduha da bi ih držalo pri površini.
Težina i zapremina nisu isto, pa se arhimedov zakon ne može doslovno primeniti, ali u praksi je to ispadne kako sam rekao:
Koliko je čamac težak, toliko zapremine treba da su komore.

Ja na Varalici II imam preko 400L komore: 300L u patosu + preko 100L u pramčanoj komori.
To je više nego dovoljno da ako komore nisu pocepane, da komplet čamac drže na površini.
 :)

 :drinks:
Ako imaš kaljužnu posudu i pumpu, ako ne curi mahnito nego vlaži i malo curka par litara vode na dan, tada nema velikih problema osim možda zimi.
Ja na Varalici nisam imao kaljužnu posudu, pošto je čamac sa ravnim dnom, tako da kad sam ustanovio da za par dana imam i do 10-tak L vode, jako sam bio nesretan, pošto su svi radovi oko farbanja bili gotovi kako spolja tako i iznutra.
« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 21:46:00 posle podne IKA »

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #50 poslato: 05, 05, 2010, 22:15:01 posle podne »
Ako imaš kaljužnu posudu i pumpu, ako ne curi mahnito nego vlaži i malo curka par litara vode na dan, tada nema velikih problema osim možda zimi.
Ja na Varalici nisam imao kaljužnu posudu, pošto je čamac sa ravnim dnom, tako da kad sam ustanovio da za par dana imam i do 10-tak L vode, jako sam bio nesretan, pošto su svi radovi oko farbanja bili gotovi kako spolja tako i iznutra.
 :suicide:

Pa odakle je curkala ta voda i kako si to rešio?

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #51 poslato: 05, 05, 2010, 22:26:49 posle podne »
Curili nitovi.  :suicide:
Previše za moj ukus. Imao je i dva udarca u taban, po nitovima.. sve u svemu vozio godinu dana.
Nakon što sam se napatio oko sredjivanja, čamac je bio preuzak, prolaz oko kabine horor.
Klizavo, mokro, nestabilno. Dva puta sam se okliznuo, umalo slomio nogu i nekoliko rebara.
Prodao ga ipak sa žaljenjem.
To je bio MOJ prvi čamac.

 :drinks:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #52 poslato: 06, 05, 2010, 19:00:12 posle podne »
Nastavak III - 06.05.2010.
Da se podsetimo:
Citat:
"Ovo o podu - da li od aluminijuma ili od blažujke - jeste velika dilema.
Za pod su mi potrebne 3,5 table alu lima - to bi koštalo oko 240 evra.
Jedan prijatelj mi je rekao da blažujka - 1 tabla može da zadovolji potrebe i da košta nešto oko 30-40 evra (danas ću svratiti do Uradi sam da proverim cene i dimenzije)."

Kraj citata.

Bio sam do "Uradi sam" i pokupio informacije o pominjanim "blažujkama".

Dimenzije                                     Cena po tabli
2440 x 1220 x   8 (mm)                1.931,41 dinara
                   x 12                         2.973,82
                   x 18                         3.866,86

Imajući u vidu dimenzije prostora, potrebne su mi 3 table blažujke u jednoj od raspoloživih debljina.

Posle dosta konsultacija u vezi nepotopivosti, konačna odluka biće najverovatnije upotreba striodura debljine 2 cm.
Ako tako bude, nakon što popunim šupljinu u koritu izmedju dna i poda, stirodurom, verujem da bih i sa blažujkom debljine 8 mm mogao da dobijem dobar rezultat, jer bi ta blažujka, iako tanka, ležala čitavom površinom na metalnim poprečnim ojačanjima (egije, rebra) i na poslaganom stiroduru - sve to trebalo bi da bude dovoljno da, iako tanka, blažujka u podu izdrži opterenje putnika.

Te tri table blažujke trebalo bi da koštaju nešto manje od 60 evra, što je zaista 4 puta jevtinije nego ako bih pod radio od aluminijumskog lima. Ostaje da vidim čime bih premazao blažujke da ih zaštitim od vlage (nisam baš siguran da su ove koje sam video zaista vodootporne), jer bih voleo da mi novi patos traje bar 5 godina.

Preko svega postaviću prostirku koja se da lako očistiti i oprati, a koja neće upijati vlagu.


Van mreže Željoni

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 731
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #53 poslato: 06, 05, 2010, 19:08:22 posle podne »
LSI ja sam u moj mali čamac stavio blažujku 12mm bez ikakvih učvršćivanja . Dobro se ponaša , nema uvijanja , doduše moj čamac ne stoji napolju.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #54 poslato: 06, 05, 2010, 19:24:13 posle podne »
U jednom od komentara, Mossi je rekao:
"P.S. Stiropor od 1-1,5cm je tanak, a to povlači da moraš imati jako dobru promaju, inače nema ni ulaska u kabinu, a kamoli boravak.
U kabinu ćeš moći ući jedino ako si usidren ili uvezan negde u hladovini uz obalu.
Krov obavezno BELI!"

Na krovu kabine postoji veliki kapak (50 x 50 cm) i njega nemam nameru da zatvaram.

Na kabini su velike površine u prozorima, pri čemu su bočni prozori uradjeni od dva stakla od kojih je jedno nekada moglo da klizi po žljebu u kojem se nalazi. Medjutim, bivši vlasnik je to sve zalio nekim kitom tako da su sada prozori hermetički zatvoreni.

Mislim da ću ja to ipak otvoriti i ponovo dobiti prozore koji se mogu otvarati i zatvarati.
Na ovaj način, promaja bi bila zagarantovana, a što se tiče boje, imajući u vidu da je čamac od aluminijuma, boja kabine će sigurno biti bela.

I pored svega, sigurno ću morati da potražim hladovinu ako budem hteo da se odmorim.


LSI, mislim da bi problem spojeva mogao da resis Wurth-ovim konstrukcionim lepkom "K+D Power".
Pored toga sto ima spoj velike cvrstoce i elasticnosti (te je pogodan za dinamicka opterecenja),
obezbedjuje i odlicno zaptivanje. Kod nanosenja je takve gustine da njime mozes obraditi i vec
postojece ivice spojeva. Jedino, ne sme se dovoditi u kontakt sa alkidnim smolama i bojama. Dakle,
zavisi od toga cime ces posle toga tretirati povrsine.
Pozdrav.

Kako sam sve bliži odluci o tome šta i kako, vratio sam se na ovaj Impulsov tekst.
Iako lično ne verujem da su spojevi na mom čamcu počeli da cure, možda bi bilo dobro da sve spojeve sa unutrašnje strane čamca prevučen gore pomenutim lepkom, a da onda preko toga postavim onaj "itison" koji sam ranije pominjao.
Na ovaj način dobio bih tri stvari odjednom - obezbedio bih ojačanje nitovanih spojeva, njihovu nepropusnost i istovremeno bih lepo zalepio itison po čitavoj unutrašnjoj strani čamca.
Nanošenjem novih slojeva završne boje na nadvodnom delu sa spoljne strane i osnovne i katrana na podvodnom delu, verujem da bih potpuno onemogućio eventualno curenje na nitovanim spojevima.

Željko, hvala za ovaj komentar.
Ovo samo potvrdjuje da bih i sa 8 mm debljine, imajući u vidu oslonjenost čitavom površinom, imao čvrst i stabilan pod.

« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 21:50:59 posle podne IKA »

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #55 poslato: 06, 05, 2010, 19:43:12 posle podne »
Mislim da će blažuljka bez ičega bez problema podneti svoju ulogu kao patosa, tu neće nikad biti vode eventualno vlage ali zato i služi a na sebi već ima zaštitu u vidu onog filma na njoj. Eventualno možda isečke možeš da razmišljap da malo zatvoriš nekim sadolinom ili nečim sličnim. Kada sam rasturio WC patos je bila ova blažuljka a ispod patosa lim je bio toliko truo da si mogao tupim predmetom da probijaš korito. Pet godina na tom mestu je konstantno curkala voda iz WC preko tog špera i njemu nije ništa a metal se raspao. Sve je kompletno bilo uvareno tako da pomeranja nije bilo i nije bila moguća nikakva vizuelna kontrola pa sam srećom problem ustanovio na suvom :). Mislim da je taj šper rešenje za tebe a uostalom koristi se i na većini brodova upravo za ovu namenu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #56 poslato: 06, 05, 2010, 21:18:47 posle podne »
LSI napisi mi dimenzije camca ako je to ruski gliser,jer bi i ja kupio takav.

Rade, evo podataka:

DPS (dužina preko svega): 4,65 m
ŠPS (širina preko svega):   1,75 m
Visina (maksimalna):          0,80 m
Gaz najmanji/najveći:         0,05/0,23 m
Korisna nosivost:               0,43 t
Sopstvena masa:               220 kg

Kabina ima dimenzije (na podu):                        1,75 x 1,30 m
Visina u kabini (maksimalna):                             1,15 m
Dužina prednje palube od kabine do pramca:       0,85 m
Kokpit:                                                            1,40 x 1,46 m
Krmena komora (iza klupe za sedenje):               0,60 m

Čamac ima sopstvene točkove i rudu za transport ali ne mogu da dobijem atest za vuču jer "nema šasije"! Izgleda da ću morati da napravim prikolicu.

Registruje se za 4 osobe, a preporučuje se motor do 36,76 kW (50 KS).

Čamac je ruski i na njegovoj identifikacionoj pločici piše:
ЛОДКА МОТОРНАЈА
ТИП 5 ХЛ1 КОМПЛЕТАЦИА 2
СЕР. БР.: М01959
ДАТУМ: 4-80 26/34


Van mreže Impuls

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #57 poslato: 19, 05, 2010, 08:40:59 pre podne »
  Bili su mi juce u firmi ljudi iz "Wurth"-a, pa sam se malo detaljnije raspitao za lepak K+D Power.
Dakle, apsolutno je otporan na vodu i vlagu, uz to ne stari sto znaci da ne menja svojstva
vremenom. Jedino je osetljiv na IC zracenje (toplota direktnog suncevog zracenja) pa se na
mestima na kojim je izlozen tome treba zastititi nekom bojom, ali nikako bojom ili lakom na bazi
alkidnih smola.
  Pozdrav.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #58 poslato: 19, 05, 2010, 10:18:43 pre podne »
Impulse,
Hvala na ovoj dodatnoj i korisnoj informaciji.
Ja sam bio pre neki dan u Wurth-ovoj prodavnici na novom Novosadskom putu - imaju lepak u kartušama. Cena mu je oko 700 din/kom.
Medjutim, ja sam baš naumio da unutašnjost kabine i korita premažem emajl lakom, a on je na alkidnoj bazi, tako da ću verovatno uzeti TEKADOM od TKK Srpenice (hvala, Roberto-S) ili možda Jaegerov Wasserdiht (cena im je priblišno ista, izdašnost takodje, a i način nanošenja).

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #59 poslato: 22, 05, 2010, 21:43:59 posle podne »
LSi, kako ide lađarska muka?