Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 133993 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #135 poslato: 05, 04, 2011, 21:21:14 posle podne »
još par slika tvoje lađe i bićeš banovan , na mesec dana :preved:
Lazo zašto ne proveriš taj oglas u HR lakše je organizovati isporuku iz HR.


Pa, vidiš da doziram - tek po koja.
Ma, ne dam se ja ovim našim dušmanima, adminima.
Mada, čini mi se da su oni završili one naše "šuvarice" (sećaju se toga oni stariji) usmerenog obrazovanja i da su se specijalizirali za pisanu reč, a ne za fotografije.

Umesto da se bave cenzurom, bolje bi im bilo da pogledaju šta nam je sa serverom. Večeras sam tek iz četvrtog pokušaja uspeo da odgovorim Budensu, a ovu poruku sada pišem drugi put (u nadi da će stići gde je namenjena).

A što se tiče Durafix-a, hteo sam danas da pozovem i da se raspitam za mogućnost kupovine u CRO, medjutim bio sam kod ranije pomenutog Luke i razgovarao sam o tome sa njim i njegovim ocem.
Oni su ljudi to već isprobali.

Nije to nešto toliko novo. Samo mi, koji nismo u toj profesiji, to nismo znali.

Kažu da je za kvalitetan lem (jer to je u osnovi to, a ne var) treba mnogo više nego što se vidi u onom video klipu.
Potrebno je besprekorno očistiti površinu; mora se postići prava temperatura podloge koju treba zakrpiti i još što šta.
Nije veliki problem zatvoriti rupu na limenki od soka ali kad se radi o drugačijim, debljim profilima ili elementima drugačije geometrije, onda stvar više nije toliko jednostavna. Na primer kada treba zakrpiti vertikalnu površinu rastopljena masa teče dole ... i tako to.

Predložili su mi drugačije rešenje za oštećenja na mom čamcu i mislim da su u pravu. Poslušaću ljude koji znaju o čemu pričaju.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #136 poslato: 05, 04, 2011, 23:53:41 posle podne »
ako treba durafix ja ga mogu poruciti sebi a od granice sam pola sata pa ni dostava nije problem  :good:

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #137 poslato: 08, 04, 2011, 13:27:24 posle podne »

A što se tiče Durafix-a, hteo sam danas da pozovem i da se raspitam za mogućnost kupovine u CRO, medjutim bio sam kod ranije pomenutog Luke i razgovarao sam o tome sa njim i njegovim ocem.
Oni su ljudi to već isprobali.

Nije to nešto toliko novo. Samo mi, koji nismo u toj profesiji, to nismo znali.

Kažu da je za kvalitetan lem (jer to je u osnovi to, a ne var) treba mnogo više nego što se vidi u onom video klipu.
Potrebno je besprekorno očistiti površinu; mora se postići prava temperatura podloge koju treba zakrpiti i još što šta.
Nije veliki problem zatvoriti rupu na limenki od soka ali kad se radi o drugačijim, debljim profilima ili elementima drugačije geometrije, onda stvar više nije toliko jednostavna. Na primer kada treba zakrpiti vertikalnu površinu rastopljena masa teče dole ... i tako to.

Predložili su mi drugačije rešenje za oštećenja na mom čamcu i mislim da su u pravu. Poslušaću ljude koji znaju o čemu pričaju.

Ovo je lepo receno sto se tice Durafix-a,to je prinudno resenje da se spoji aluminijumski deo za one koji nemaju aparat za varenje aluminijuma.
To je klasican lem koji ima topitelj u sebi,s tim sto je tacka topljenja veca od kalajnog lema(230 stepeni),dok se Durafix lemi na oko 400 stepeni,pa je potreban brener,tj. ne moze obicnom lemilicom jer je na granici mekog i tvrdog lema.
Tacka topljenja Aluminijuma je 660 stepeni,pa je potrebno zagrejati ga na vise od 400 stepeni a manje od 600 i tada dodati lem(Durafix),potrebno je malo vestine,jer aluminijum ne menja boju prilikom zagrevanja,tj.lako se istopi ako se pretera sa grejanjem.Mehanicke osobine lema su dosta slabije od zavarenog spoja,a posebno je veoma los uticaj topitelja na korozione osobine aluminijuma,iz tog razloga se u brodogradnji ne primenjuje ni zavarivanje aluminijuma oplastenim elektrodama,vec iskljucivo tig i mig postupak uz gas Argon ili Helijum.
Za lemljenje spialtera koristim nesto slicno Durafix-u,jer ta legura ne moze da se vari,pa je lemljenje jedino resenje.



Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #138 poslato: 10, 04, 2011, 20:01:40 posle podne »
Hvala, Kemppi na ovom dodatnom objašnjenju.
Ja sam pokušao da izbegnem ulaženje u detalje objašnjenja jer sam se plašio da nešto ne objasnim na pogrešan način.

Sada je verujem i ostalima jasnije zašto je meni savetovano da ne pokušam popravku koristeći Durafix.


Kemppi, voleo bih da dodjete da pogledate oštećenja na mom čamcu sada kada su otvorena - voleo bih da čujem i vaše mišljenje o načinu sanacije.
Javite mi se ako imate vremena sutra, prekosutra - ovih dana.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #139 poslato: 15, 04, 2011, 18:49:17 posle podne »
Dokle su stigli radovi?Hoce biti do 1.maja?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #140 poslato: 15, 04, 2011, 19:06:24 posle podne »
Dokle su stigli radovi?Hoce biti do 1.maja?


Hvala na pitanju.
Kako trenutno stvari stoje - 1.maj i dalje ostaje datum porinuća ali može da se desi da to ne bude ove godine!

Na žalost, majstor koji je na mene ostavi veoma dobar utisak i koji je (to još uvek verujem) veoma dobar (u stručnom pogledu) zaključio je da mu je angažovanje oko mog čamca gubljenje vremena i da baš u ovom trenutku mora da se izbori za jedan veliki posao! Čamac je deset dana kod njega u dvorištu, a on mu nije ni prišao.

Mogu da razumem da mu je iskrsla prilika koju je teško ispustiti ali to mene dovodi u vrlo tešku situaciju koja može da se završi tako što će moj čamac ostati "živ klan - nedoklan, živ deran - neoderan"! Baš kao u toj staroj narodnoj priči.

Sad se naš prijatelj Zoki - Kaćintata našao u nebranom groždju, jer mi je upravo on predložio tog majstora i jutros mi je rekao da je baš zbog ove situacije bio prinudjen da donese neke veoma važne odluke kako bi moj čamac bio u vodi 1. maja ove godine.

Ja, evo ovde i ovom prilikom, ponavljam ono što sam Zokiju rekao i jutros - Zoki, ne zaleći se u nešto što će tebi i tvojoj porodici stvoriti probleme, a da to bude zbog mog čamca!

Život je pred nama, a moj čamac treba da bude razlog i povod za lepo raspoloženje i niko zbog moje zabave ne treba da ima problema i štete.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #141 poslato: 15, 04, 2011, 19:41:00 posle podne »
muka je uvijek s majstorima....jedno pitanje van ove teme....s kojim najvecim motorom je vozen taj camac i s kojim ga motorom ti vozis i koje brzine postizes

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #142 poslato: 15, 04, 2011, 19:55:08 posle podne »
muka je uvijek s majstorima....jedno pitanje van ove teme....s kojim najvecim motorom je vozen taj camac i s kojim ga motorom ti vozis i koje brzine postizes

Ja sam ga kupio i vozio sa motorom Evinrude 25.
Sale NB je vozio uporedo sa mnom, prošle godine, u vreme velikog vodostaja i snažne matice i po njemu, moj čamac u kome smo bili moj kum i ja, išao je uzvodno brzinom većom od 45 km/sat.


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #143 poslato: 15, 04, 2011, 19:58:23 posle podne »
Cika Lazo ofarbaj ti to lepo i na vodu!!Valja nama ploviti!!


Deda, to sada nije moguće.

Potrebno je prvo ugraditi poprečno ojačanje u kokpitu tamo gde je Zoki isekao ranije postojeću komoru i treba zakrpiti rupe koje je progoreo na trupu.
Tek posle toga u obzir bi došlo farbanje i spuštanje na vodu.

Ja ću ipak radije sačekati da uradimo produžetak koji je planiran, pa onda sve ostalo.

Srediće se to sve. Kako naš narod kaže: "Trpljen - spasen"!

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #144 poslato: 15, 04, 2011, 22:06:49 posle podne »

............ pa cu navaliti da ispostujem lazu i sa rokom i sa projektom,makar radio i nocu

Ne sumnjam !!! :good:

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #145 poslato: 17, 04, 2011, 08:42:25 pre podne »
Lazo ja sam misljenja da ce Zoki to sigurno resiti na tvoje, njegovo i nase zadovoljstvo. Nemoj se previse opterecivati sumnjama u konacan ishod. Bar si na ovom sajtu video kakve su sve prepravke uspesno zavrsavane.

Naravno da je dobro sto si postavio ovu temu kako bi drugi mogli da vide sta ih sve ceka tokom pokusaja da "razgaze" svoja plovila.

Licno ja bih izbegao ovakvu avanturu. Smatram da o velicini camca treba razmisljati prilikom kupovine i da ovakvi radovi mogu da povecaju cenu plovila toliko da dovedu u pitanje ekonomsku isplativost celog projekta.

Ipak, nuzda zakon menja. Kad si krenuo u pricu, isteraj je do kraja.  :good:

Sve u svemu, videcemo se mi vrlo brzo na vodi. Nemoj samo da pravis velike talase kad prozujis pored nas, sikljasa dok pecamo.  :drinks:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #146 poslato: 17, 04, 2011, 09:12:01 pre podne »
Hvala na podršci, Arso.

Pokušavam da ne pravim veliku stvar od svega ovoga. Sve je to ipak, samo zabava i tako i treba da ostane. Neću dozvoliti da me ovakve stvari izbace iz ravnoteže. Ljudi su razni i nemamo svi isti odnos prema poslu.

I ja se nadam da će Zoran to isterati do kraja.

A što se tiče talasanja - nema brige. Baš zato što mi brzina nije primarna, ja sam i rešio da malo produžim čamac. Šta je par kilometara na sat brzine u odnosu na prostor koji dobijam?
Prema mojoj ideji, kokpit dimenzija 1,3 m x 1.o3 m postaje 1,3 m x 1,95 m, a to je velika razlika na ovakvom čamcu. A čamac će ići onoliko brzo koliko ja pomerim ručicu gasa.

Nadam se da ćemo se ovog leta videti na vodi.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #147 poslato: 17, 04, 2011, 09:21:05 pre podne »
Lazo, pokrpi rupe, produži što si smislio i na vodu.
Jer ako budeš težio da sve završiš na suvom proći će 3 godine da spustiš čamac.
Ja već treću godinu dopravljam neke sitnice i opet ću ga spustiti nezavršenog.  :shout:

Jesam malo spor i pomalo lenj i pomalo volim da se družim, pa u pola radova napravimo roštilj..   :lol:

Ali opet dnevno u proseku radim 4 sata na čamcu i treba mi 7-10 radnih dana da se vidi da sam nešto radio.  :suicide:

Hogar ubija od tempa.. samo tako neka nastavi.
Budžet je čudo! Najbolje je ako umeš ili imaš da platiš, sve ostalo je agonija.

Ja volim da se petljam sa čamcem, ali često nisam zadovoljan sa onim što sam uradio.   :nono:

Tako da .... ČEKAJUĆI LINSSENA, citirajmo još jednom:
Kad nemaš ono što voliš, voli ono što imaš!

 :drinks:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #148 poslato: 17, 04, 2011, 10:02:50 pre podne »
Mossi, baš sinoć, u temi o Regati 2011. napisao sam da mi je glavni cilj da ćamac spustim u vodu i da nameravam da se pridružim regati pa makar i ne uspeo da sredim enterijer.
Ipak, krpljenje rupa i produžetak čamca su nešto što ja ne umem i ne mogu.

Jedva čekam da Zoki dobije taj aparat za zavarivanje aluminijuma. Zamoliću Kemppija i Stvladu da Zokiju pomognu koliko mogu da posao bude obavljen kako treba, tako da čamac bude bezbedan za plovidbu.
A onog dana kada bude ofarban i na njega montirane komande daljinskog upravljanja, čamac ide u vodu. Sve ostalo će biti uradjeno kad dodje na red.

Ja nemam neki zgodan prostor, nekakvu radionicu, a još manje imam znanja da bih sam mogao mnogo da uradim i zato će i radovi do konačnog uredjenja čekati povoljan trenutak kad nekog stručnjaka "prevarim" da odvoji vreme za mene i moj čamac. Ali sve to vidim kao jedan proces koji će na kraju dati željeni rezultat.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #149 poslato: 17, 04, 2011, 23:35:53 posle podne »
Vidiš Lazo na ovo sam mislio:   :new_russian:
A nije da se nije radilo: kompletirali solarni panel, iskablirali punjač i prevezali postojeće kablove, dodali neke prekidače na komandnoj tabli, promenili lokaciju sonde za sonar, zaštitili neke "leteće" kablove, započeli držač za štapove u boksu, ...

A onda je krenulo: prvo meze, a onda pačiji paprikaš!  :yahoo:  :dance1: Rakijica, pa Pajino Belo i soda!  :)