Више пута сам раније правио неке калкулације за куповину чамца у иностранству и дешавало се да дођем до калкулације која ми се чинила повољном али онда се суочим с проблемом - треба то све ускладити.
Ево и у овом случају, рекао бих да за мотор није много 850 (или нешто мало више) евра. Можда се та цена може и мало оборити?
И што каже Алекса, око 500 евра за гориво и путарине.
Али то може ако имате сопствени превоз и ако сами возите.
Томе треба додати бар 8 дана потребних за путовање и боравак тамо.
Оволико је потребно неком возачу који није професионалац и који не би требало да дневно вози више од 700 км и да у самом Гетеборгу има бар два дана за закључење уговора и израду пратећих папира.
На том путу треба рачунати са 6 ноћења, што би могло да кошта још неких 300 евра.
Треба нешто и појести за тих осам дана - нека то буде још 300 евра (знам да може и за мање ако се човек одлучи за сендвич и воду, али мислим да на таквом путовању треба имати бар два солидна оброка).
Кад се све то сабере, стижемо до цифре од 1.950 евра трошкова, којима треба додати и трошкове царинског поступка (што са таксама и ПДВ-ом може да изађе на још неких 100-200 евра.
И ето нам коначне калкулације од мало испод 2.200 евра (ако не буде никаквих ванредних, непланираних, трошкова.
Након такве анализе, ја сам увек одустајао од такве идеје.
Међутим, ако неко има неког свог у Гетеборгу или околини, неког ко може да оде и заврши послове око уговора и папирологије и ако нађе начин да му све у вези допреме заврши нека шпедиција или договори с неким возачем аутобуса, онда ови пратећи трошкови могу бити доста мањи и тада је куповина таквог једног мотора права ствар.
А овај мотор, судећи по слици у огласу, изгледа веома добро. Репариран или нов, тешко је рећи по слици. Рекло би се да није употребљаван, или се то мени као лаику тако чини.