Autor Tema: Jeftino u NL  (Pročitano 70461 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 478
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #240 poslato: 18, 10, 2015, 11:20:20 pre podne »
Bla, bla bla, ima jedna pesma "Ta tvoja barka mala..... ja sam je brodom zvala..." Potpuno nebitna stvar za ovu temu  ok

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1558
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #241 poslato: 18, 10, 2015, 11:26:20 pre podne »
imace veze, pogotovu kada budes dosao na carinu pa im kazes da imas brod ili jahtu za carinu, tj.procenu. oops
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 478
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #242 poslato: 18, 10, 2015, 11:45:20 pre podne »
imace veze, pogotovu kada budes dosao na carinu pa im kazes da imas brod ili jahtu za carinu, tj.procenu. oops

Vec sam bio  thumbup Na carini nije bitno kako ti zoves to sto nosis i prijavljujes vec u koju tarifu spada po pravilniku o kategorizaciji. To je druga stvar i nema nikakve veze sa tim kako mi stvari nazivamo na forumima.

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 478
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #243 poslato: 18, 10, 2015, 11:56:26 pre podne »
Uostalom, citajuci razne teme na ovom forumu, primetio sam da mnogi svoja plovila od milja nazivaju "ladja". Ne vidim sta je tu problem, meni bas simpaticno  kgk

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1244
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #244 poslato: 18, 10, 2015, 16:47:15 posle podne »
Alexa,
Svaka cast, guraj svoje i informisi, sve ce biti koga to interesuje...
Uspeh !

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 478
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #245 poslato: 18, 10, 2015, 17:01:07 posle podne »
Alexa,
Svaka cast, guraj svoje i informisi, sve ce biti koga to interesuje...
Uspeh !

 114

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6556
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #246 poslato: 18, 10, 2015, 18:39:33 posle podne »
Шта је брод и шта је чамац, о томе постоје дефиниције:

УРЕДБА О УСЛОВИМА ЗА ПЛОВИДБУ И ПРАВИЛИМА ПЛОВИДБЕ НА УНУТРАШЊИМ ВОДАМА 
(Сл. гласник РС бр. 96/14) 
Основни текст на снази од 16/09/2014 , у примени од 16/09/2014 

6) брод са сопственим погоном је брод који има сопствени машински уређај за погон;
7) брод велике брзине је брод са сопственим погоном који може да постигне брзину преко 40 км/х у односу на воду; 


У другом једном правном документу пише овако:

ПРАВИЛНИК О УСЛОВИМА КОЈЕ МОРАЈУ ДА ИСПУЊАВАЈУ ЛИЦА ЗА УПРАВЉАЊЕ ЧАМЦЕМ, ПЛОВЕЋИМ ТЕЛОМ ИЛИ ПЛУТАЈУЋИМ ОБЈЕКТОМ, ПРОГРАМУ И НАЧИНУ ПОЛАГАЊА СТРУЧНОГ ИСПИТА, КАО И ОБРАСЦИМА, САДРЖИНИ, НАЧИНУ ИЗДАВАЊА И ТРАЈАЊА ДОЗВОЛЕ ЗА УПРАВЉАЊЕ
("Сл. гласник РС", бр. 86/2014)

Члан 2
1) чамац за привредне сврхе је чамац са сопственим погоном који се користи за обављање јавног превоза (превоз до 12 путника и/или ствари уз наплату), за обављање регистроване привредне делатности (привредни риболов, тегљење или потискивање скеле и др.) или за више наведених намена;
2) чамац за сопствене потребе је чамац са сопственим погоном који се користи за спорт, разоноду и друге непривредне сврхе;
3) јавни чамац је чамац са сопственим погоном који користи државни орган или организација искључиво у непривредне сврхе;
4) глисер је чамац који помоћу сопственог погонског уређаја глисира по површини воде;
5) скутер је чамац који користи сопствени погонски уређај, који се користи за скијање на води или извођење фигура (водени скутер, џет бицикл, џет ски и слично);
6) једрилица је чамац без сопственог погона који плови искључиво уз помоћ једара на унутрашњим водама. Чамац који плови уз помоћ једара и истовремено користи сопствени машински уређај за погон сматра се чамцем са сопственим погоном;
7) плутајући објекат је пловило без сопственог погона које по правилу није предвиђено за премештање нити за обављање посебних радова на унутрашњим водама (купатило, хангар, воденица, рибарска тиквара, кућа за одмор, понтон, понтонски мост, стамбена лађа, угоститељски објекат, сплав кућица, плутајућа радионица и слично);
8) пловеће тело је сплав или друга конструкција, објекат или спојена структура способна за пловидбу, која није брод, технички пловни објекат, чамац или плутајући објекат;

Члан 5
Чамцем за сопствене потребе дужине до седам метара и снаге погонског уређаја до 15 киловата (у даљем тексту: кW) може да управља лице које је стекло дозволу за управљача чамцем категорије А.
Чамцем за сопствене потребе дужине од седам до 20 метара и снаге погонског уређаја веће од 15 кW може да управља лице које је стекло дозволу за управљача чамцем категорије Б.
Чамцем за привредне сврхе и јавним чамцем може да управља лице које је стекло дозволу за управљача чамцем категорије Б.
Изузетно од одредбе става 3. овог члана, чамцем за привредне сврхе који се користи за превоз до 12 путника може да управља лице које је стекло посебну оспособљеност у складу са прописом којим се уређују звања и услови за стицање звања и овлашћења чланова посаде бродова трговачке морнарице.
Глисером може да управља лице које је стекло дозволу за управљача чамцем категорије Б.
Скутером може да управља лице које је стекло дозволу за управљача чамцем категорије Б.

Кад дођете до тога да то ваше пловило треба регистровати и осигурати, онда важи и следећа дефиниција:

4) „чамац“ – пловни објекат са сопственим погоном или без њега, који се сагласно прописима о регистрацији чамаца уписује у одговарајући регистар као поморски чамац или чамац унутрашње пловидбе и за  који се у складу са тим прописима издаје пловидбена дозвола и регистрациони број за идентификацију.
5) „јахта“ – пловни објекат са сопственим погоном или без њега, који се сагласно прописима о регистрацији јахти уписује у одговарајући регистар као јахта и за који се у складу са тим прописима издаје пловидбена дозвола и регистрациони број за идентификацију.
6) „пловило“ – у смислу ових услова, под појмом „пловило“ ће се подразумевати чамац или јахта дефинисани тачкама 4) и 5) овог става.

У ЗАКОНУ О ПЛОВИДБИ И ЛУКАМА НА УНУТРАШЊИМ ВОДАМА
("Сл. гласник РС", бр. 73/2010 и 121/2012)

Наћићете и једину праву и формално најважнију дефиницију брода i чамца. Погледајте ове тачке, а посебно тачке 8) и 72):

Члан 4
3) брод је брод унутрашње пловидбе и речно-морски брод, осим ратног брода;
4) брод без сопственог погона је брод који нема сопствени машински уређај за погон, као и брод чији се машински уређај користи за премештање у луци или местима укрцавања или искрцавања, или да би се повећале његове маневарске способности за време потискивања или тегљења;
5) брод велике брзине је брод са сопственим погоном који може да постигне брзину преко 40 км/х у односу на воду;
6) брод са сопственим погоном је брод који има сопствени машински уређај за погон;
7) брод у градњи је брод од момента полагања кобилице или сличног поступка градње до момента уписа у уписник бродова;
8) брод унутрашње пловидбе је брод регистрован за пловидбу на унутрашњим водама, чија дужина трупа износи најмање 20 м или чији је производ дужине, ширине и максималног газа једнак запремини од најмање 100 м³, као и тегљач и потискивач, без обзира на њихову дужину и запремину;
20) јахта је пловило које служи за рекреацију, спорт и разоноду, које може да се користи за личне потребе или за привредну делатност;
72) чамац је пловило, осим тегљача и потискивача, без обзира на његову дужину и запремину, регистровано за пловидбу на унутрашњим водама, чија дужина трупа износи мање од 20 м и чији је производ дужине, ширине и максималног газа мањи од запремине од 100 м3, а које превози највише 12 лица;


Имајте на уму ове дефиниције кад будете приступали царињењу и регистрацији.



Van mreže dragand

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 87
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hanter
  • Brod tip: Smederevac
  • Marina: Grocka
  • Veličina: 6m
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #247 poslato: 18, 10, 2015, 19:49:12 posle podne »
 Eto LSI je sve lepo razjasnio i priložio  thumbup Ovo treba stvarno poznavati prilikom reg. plovila

Van mreže mladjo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 232
  • www.mojaladja.com
    • princesse
  • Brod tip: Mikroplus
  • Marina: nema
  • Veličina: 5 metara
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #248 poslato: 18, 10, 2015, 22:17:16 posle podne »
Niti u jednom dokumentu ne postoji naziv plovila ladja,pa gospodo filozofi idite i dalje na pecanje.Poz. Alexa i samo radi svoj posao kako si ga zamislio 114

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1908
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Marina: marina JP Ada Ciganlija
  • Veličina: 8,6
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #249 poslato: 19, 10, 2015, 05:56:43 pre podne »
Пецање или риболов?   sha  no125  no125 no125

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 478
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #250 poslato: 19, 10, 2015, 06:15:15 pre podne »
Iskreno, ja sam ocekivao diskusiju o samom brodu-camcu-ladji, o njegovim dobrim i losim stranama, pa da ja izvucem neki pametan zakljucak. Vi se raspisali o kategorizaciji  kuku . Ostavite to carini i kapetaniji ionako o tome ne odlucujemo mi.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6556
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #251 poslato: 19, 10, 2015, 07:43:06 pre podne »
Uostalom, citajuci razne teme na ovom forumu, primetio sam da mnogi svoja plovila od milja nazivaju "ladja". Ne vidim sta je tu problem, meni bas simpaticno  kgk


Ништа ту и није проблем.

Израз лађа користи се на нашим просторима од давнина. Генерално, под лађом подразумева се речни брод, а како континенталци, далеко од мора, нису развијали фонд речи којима би описивали различита пловила која плове светским морима, израз лађа се користи и за разне врсте морских бродова, од једрењака до најмодернијих.

Тако имамо и Неретвљанску лађу али француску лађу из чувене песме "Креће се лађа француска".

Дакле, лађу није измислио Срећко Шојић; она је постојала много пре њега. И увек је израз био везан за нешто лепо, за уживање. Отуда и један од најпознатијих ресторана у Новом Саду, у најстаријем делу града, носи назив "Бела лађа".

Дакле, возимо се ми у нашим лађама, без обзира да ли спадају у категорију чамаца, бродова, глисера...

Штагод ви купили, Алекса, биће то ваша, најлепша и најбоља лађа.

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 478
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #252 poslato: 19, 10, 2015, 07:49:33 pre podne »
Uostalom, citajuci razne teme na ovom forumu, primetio sam da mnogi svoja plovila od milja nazivaju "ladja". Ne vidim sta je tu problem, meni bas simpaticno  kgk


Ништа ту и није проблем.

Израз лађа користи се на нашим просторима од давнина. Генерално, под лађом подразумева се речни брод, а како континенталци, далеко од мора, нису развијали фонд речи којима би описивали различита пловила која плове светским морима, израз лађа се користи и за разне врсте морских бродова, од једрењака до најмодернијих.

Тако имамо и Неретвљанску лађу али француску лађу из чувене песме "Креће се лађа француска".

Дакле, лађу није измислио Срећко Шојић; она је постојала много пре њега. И увек је израз био везан за нешто лепо, за уживање. Отуда и један од најпознатијих ресторана у Новом Саду, у најстаријем делу града, носи назив "Бела лађа".

Дакле, возимо се ми у нашим лађама, без обзира да ли спадају у категорију чамаца, бродова, глисера...

Штагод ви купили, Алекса, биће то ваша, најлепша и најбоља лађа.

 thumbup

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6556
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #253 poslato: 19, 10, 2015, 08:19:02 pre podne »
Пецање или риболов?   sha  no125  no125 no125

Није исто.

Пеца се пецаљком.
Риболов је много шира одредница и обухвата и све остале технике излова рибе које се примењују у привредној грани рибарство.

Од риболова се живи, а за пецање се живи.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Jeftino u NL
« Odgovor #254 poslato: 19, 10, 2015, 10:51:50 pre podne »
Ostavite to carini i kapetaniji ionako o tome ne odlucujemo mi.

eeee jas kad bi bilo tako jednostavno, i kada bi oni znali da rade svoj posao .. razlika izmedju camca i jedrilice ti je recimo u 7% carine.... bolje se naoruzaj znanjem pa onda kod carinika/poreznika...