Zanima me koliko košta plovilo u toj dimenziji da sad ja recimo naručim do vas...ako je problem moze info i na pp
a sad me zanima u smislu ustede materijala...da li je mozda jeftinije vanjsko plastificiranje odraditi s običnom smolom umjesto epoksijem...i prije samog farbanja preci epoxy prajmerom pa onda obojati ...
Ovaj čamac i jedrilica Optimist izrađeni su za Kapetana pod posebnim uslovima.
On je odabrao projekte i kupio ih kao i sav materijal.
Ja radim plovila u slobodno vreme, kao hobi, jer imam stalno zaposlenje. Takav rad je dugotrajan ali odgovara tehnologiji rada sa epoksidnim smolama. U ovim uslovima možemo razgovarati o tvojim idejama i planovima.
Već sam objavljivao kalkulacije za razna plovila, ali samo za tehnologiju sa materijalima: vodootporni šper-epoksidna smola-fiberglas platno. Mogu napraviti kalkulaciju ako odabereš projekat koji ima specifikaciju materijala.
Cena izrade zavisi od komplikovanosti projekta. Ovaj projekat je zahtevao kombinaciju tradicionalnog načina gradnje sa novim materijalima. Zato je izrada palube bila komplikovana i zahtevala mnogo rada. Postoje projekti sličnih čamaca koji su jednostavniji za izradu i jeftiniji.
Svakako je jeftinije spoljno plastificiranje poliesterskom smolom. Međutim, to se ne preporučuje jer je slaba veza poliestera sa drvetom. Kod izrade malih plovila teško je nešto racionalizovati i pojeftiniti a da nije na štetu kvaliteta i funkcionalnosti.
Na ovom čamcu su svi drveni delovi premazani sa dva premaza epoksidne smole. Preko toga, spoljna površina trupa je premazana sa 4 premaza Hempel bojom a gornja površina (natur) sa 4 premaza bezbojnog Hempel laka radi zaštite epoksida od UV zračenja.
Ovom čamcu nedostaje još centralna konzola sa daljinskim komandama, patos u kokpitu i sedišta.
I bez toga, mislim da je čamac lep i funkcionalan a za one koji vole drvo kao materijal biće zadovoljstvo da ga vide i sednu u njega.