Autor Tema: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni  (Pročitano 4820 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« poslato: 09, 01, 2011, 20:55:58 posle podne »
Na pumpama sve manje D2 i običnog benzina supera, pa me zanima za početak da li u DMB, koji pije D2 može da se sipa eurodizel a onda slično njemu da li u Yamahu 9,9 4-taknu može da se sipa bezolovni. Predpostavljam da može što se benzina tiče i da tu nema problema ali me pre svega zanima za ovaj dizel jer koliko znam ovaj obični D2 je dosta masniji pa možda pravi neki problem kod podmazivanja pumpe ili čega već? Ovi na pumpi pojma nemaju.

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #1 poslato: 09, 01, 2011, 21:01:08 posle podne »
Laicki,bezolovni nevalja da se sipa umesto supera.Rekli su da ce prodavati neke adetive ali ja ih nisam video jos.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #2 poslato: 09, 01, 2011, 21:22:30 posle podne »
Nešto oko goriva i motora za čamce.

http://www.evinrude-parts.com/outboard_marine_fuel_gas_recommendations.html

ODLOMCI IZ TEKSTA:

E85 is an alternative fuel - it is not gasoline.  Do NOT ever use E85 fuel in your outboard motor!
E85 je alternativno gorivo, nije benzin. NE koristiti E85!
---------------
Most outboard manufacturers permit ethanol fuel blends of 1-10 %, but also report that ethanol can damage your engine and cancel your warranty if you use fuel containing more than 10 % alcohol.

Većina proizvođača motora dozvoljava 1-10 % postotna ethanol goriva, ali izveštavaju da ethanol može oštetiti vaš motor, poništiti vašu garanciju, ako je u gorivu bilo više od 10% akohola!
----------------
Unleaded gasoline is recommended for most outboard marine engines.

BEZOLOVNI benzin se preporučuje za većinu vanbrodskih motora.
----------------

Posle ide tabela po proizvodjačima.
Pogledati link koji je na početku posta.
« Poslednja izmena: 10, 01, 2011, 09:39:19 pre podne od strane mossi »

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #3 poslato: 09, 01, 2011, 21:50:28 posle podne »
Kroz  Yamaha 30 autolube sam sagoreo preko 300 litara bezolovnog benzina i uvek je radila besprekorno, Johnson 20 `69. godište preko 700 litara bezolovnog i radio uvek kao sat, a T4 ne znam ni sam koliko za 15-ak godina,pre toga na hiljade litara u raznim motorima pola bezolovni,pola olovni, nikada ništa na motorima nije falilo....
Po meni je mnogo važnije kod 2t motora koristiti kvalitetno ulje
Dunav je moje more.....

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #4 poslato: 09, 01, 2011, 22:09:03 posle podne »
Johnson 20 `69. godište preko 700 litara bezolovnog i radio uvek kao sat

Po meni je mnogo važnije kod 2t motora koristiti kvalitetno ulje


Imam i knjižicu i uputstvo od mog Johnija 20 iz '69....onda nije ni postojao bezolovni benzin, i piše da se mešavina pravi dodavanjem običnog ulja SAE 30, ne znam da li je onda i bilo dvotaktola....

A da radi i ide k'o lud, radi i ide...i troškari  :heat: pa neko od nas dvojice mora... :friends: :lol:
Deda Zoran

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #5 poslato: 09, 01, 2011, 22:16:32 posle podne »
Ma Johnson je čudo.... moj drugar u Johnson 30 kad nije imao ulje sipao jestivo ulje i dva rezervoara potrošio sa istim i sve ok bilo.... mada ja ne bih baš toliko eksperimentisao...  :lol:
Dunav je moje more.....

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #6 poslato: 09, 01, 2011, 22:25:48 posle podne »
Ma Johnson je čudo.... moj drugar u Johnson 30 kad nije imao ulje sipao jestivo ulje i dva rezervoara potrošio sa istim i sve ok bilo.... mada ja ne bih baš toliko eksperimentisao...  :lol:

Naravno da i ja koristim dvotaktol, ali neki od ovih naših,kruševaki ili modričin....

p.s.
Budens, drago mi je da je tvoj 1000 post upravo o dobrom starom Johniju :friends:
Deda Zoran

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #7 poslato: 09, 01, 2011, 23:43:42 posle podne »
Kad bi ja znao koje gorivo sipam, tj. da li je E85 ili ima 10% etanola. Koja su to goriva na nasem trzistu. Evo letos sipam greskom euro bezolovni ili tako nekako i nista, radi ko satic, bas lepo. Uvek sipam super.
Ma sta znam nisam ja laboratorija da pricam o stetnom usicaju goriva na moj motor kad se ne razumem.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Dizel D2/Eurodizel - Super/Bezolovni
« Odgovor #8 poslato: 10, 01, 2011, 00:22:55 pre podne »
U Americi dugo nije postojao ni jedan drugi benzin sem tog od 85 oktana,i zato su im sve masine iz tog vremena predvidjene da rade sa istim
Kod 2t motora nema ralike nikakve u upotrebi izmedje olovnog i bezolovnog benzina dok kod 4t bi se trebalo pridrzavati proizvodjaca jer stradaju ventili i sediste ventila ako je motor predvidjen za olovni a sipa se bezolovni,al opet to zahteva da punooo benzina kroz taj motor protekne :good:

Dok kod novijih motora koji su namenjeni za bezolovni mozes slobodno sipati olovni nece nista skoditi jer vanbrodski nemaju katalizator koji bi se zacepio stim a njegovi ojacani ventili nebi dobili nikakvu prednost ni manu stim

Kod dizela je slicna situacija,ako je predvidjen za d2 prebalo bi to i sipati,ako se isti zameni za evrodizelom imace malo neravnomerniji i bucniji rad motor ce malo vise da dimi a potrosnja ce skociti za 10%posto,kako evro dizel nije tako "mastan"kao d2 sama bosh pumpa ce traziti cesce servisiranje tj pre ce joj doci kraj,al opet kao sto rekoh puno goriva ce proteci i godine proci do toga
 :drinks:

Eto nesto pametno i za moj jubilarni 500-ti post da kazem :lol: