Moja Ladja
E, ovako treba... => Tehnike i saveti... => Temu započeo: skipper 02, 05, 2009, 23:56:47 posle podne
-
Kako odrediti jačinu motora dovoljnu za brod?
saveti o jačini motora koja je dovoljna za brod.
Ja bih probao dati jedan odgovor, a voleo bih da čijem i ostale.
DEPLASMANAC - zbog režima plovnosti podnose čak i preko 100 kg sopstvene težine( broda ) po 1 KS, jer po pravilu plove brzinom 7-8 desetina svoje dužine. Povećanje broja konja im ništa ne znače jer tope krmu, dižu pramac te im kretanje prelazi iz horizontalnog u vertikalni.
POLUDEPLASMANAC - zbog režima plovnosti, na račun stabilisanja krme, bilo dodatnim spojlerima, platformama, bilo zbog širenja krmenog dela dna i zrcala traže 1 KS na 20 - 50 kg sopstvene težine. Ovo zavisi najviše od mogučnosti kupca. Traže ovako veliku snagu jer bez obzira na zadnje spojlere ne glisiraju već silom probijaju vodu, tako da kad ih gledamo s boka vidimo ih vrlo duboko uronjene u vodi, uz to im je takva snaga potrebna zbog guranja ogromne količine vode ispred sebe.
GLISER - maximalno 20 kg po 1 KS s tim da je to jako loš rezultat, uz savršeno (skoro) dno će teško izglisirat i malu brzinu postizati. Moderni gliseri imaju čak odnos 2 kg na 1 ks.
JEDRLICE, JEDRENJACI - zbog opcije jedara znaju imati i po 500 kg po 1 ks.
-
DEPLASMANAC - zbog režima plovnosti podnose čak i preko 100 kg sopstvene težine( broda ) po 1 KS, jer po pravilu plove brzinom 7-8 desetina svoje dužine. Povećanje broja konja im ništa ne znače jer tope krmu, dižu pramac te im kretanje prelazi iz horizontalnog u vertikalni.
Malo mi nejasna ova brzina ako je camac od 7m dali to znaci da mu je max brzina 5.6Km/h? Malo nelogicno zar ne?b :unsure:
-
Postoji hidrodinamicki otpor vode koji raste sa brzinom kretanja tela kroz vodu.
Klasican tabanas pruza neznatan otpor pri par kilometara na cas a sa svakim kilometrom potrebna snaga raste i posle 12km/h treba duplo snage za svaki kilometar vise. Dalje ne vredi dodavati snagu vec menjati oblik camca. Sto je camac uzi a duzi bolje probija vodu i moze brze da ide. Dodavanje snage ne vredi puno.
Gliseri i postoje da bi savladali tu prepreku i napravljeni su da pruzaju veliki otpor kroz vodu koji pretvaraju u uzgonsku silu i podignu gliser iznad vode da kliza po povrsini.
-
Sve tabele potrošnje GpM (Galona po Milji), pokazuju da potrošnja drastično RASTE kako brzina čamca ide ka momentu izglisiravanja! Da bi nakon toga, solidno pala i onda linearno išla do svog maksimuma na maksimalnom broju obrtaja. GpM je ubedljivo najpovoljniji upravo u LER BRZINI! Tada 4T motor troši kao upaljač.
-
ni meni nije jasno a zelim da znam deplasmansko korito vodena linija12m sirina4m
molim Skipera da odredi snagu i brzinu
-
Tabanasi definitivno nisu deplasmanci.
Taj oblik najlakse izglisira znaci i pruza manji otpor od V korita.
Ovaj podatak je i mene zacudio jer sam bio ubedjen da su svrstani u deplasmance.
Nedostatak tabanasa je nestabilnost na talasima i losa upravljivost pri glisiranju.
-
Marke ja ne mislim na tabanasa.
-
Znam; samo komentarisem jer dosta ljudi misli da su tabanasi deplasmanci....
-
hm... a gde onda spadaju tabanaši.... ?
-
hm... a gde onda spadaju tabanaši.... ?
po meni u polu deplasmance... ako dobro pogledas korito tabanasa i korito siklje , shvatices da je kod tabanasa samo sire korito i veci gaz... sto ce reci dovoljno jak motor i izglisiraces .... znam da ce vecina reci da nisam u pravu al nema logike da bude drugacije
-
U pravu si ako krmeni deo nije švancovan, međutim, ako se krmeni deo sužava i sa strane i izdiže dno,čamac apsolutno plovi u deplasmanskom režimu...Koliki god motor da staviš na njega on neće izglisirati već će samo stvarati veći otpor na krmi,koja će tonuti a pramac se uzdizati....dok brzina neće ili će minimalno rasti...
-
Takav camac nije ni dobar deplasmanac jer nema razloga da ima veliki svans koji "lepi" za vodu i vuce nadole pa to i ne uzimam u obzir.
Takav oblik je nuzno zlo kako od sto manje dasaka sami da sklopite camac koji drzi vodu. a potom su ljudi nastavili da prave "proveren" model.
-
E ovo me uvek zanimalo
Zasto ljudi kad naprave kabinas od recimo 7-8 metara sa ravnim dnom uvek suze zadnji deo i naprave svans
Zar nije bolje da ostane ravno dno i ravnomerna sirina do kraja
Prosto mi nije jasno sto im treba to uranjnje u vodu....koja je to fora...ako izdigne njusku bolje ide...neka neko objasni
-
Ne treba njima uranjanje u vodu, već sužavanjem prema krmi se smanjuju otpori... takvo korito jako lepo plovi sa motorima manje snage, međutim takva korita imaju ograničenu brzinu. Povećanjem snage motora se otpori naglo povećavaju,a brzina samo neznatno ...
-
Tabanaše svakako moramo svrstati u polu-deplasmance, iako oni, po svojim svojstvima, skoro da zaslužuju sopstvenu kategoriju.
Ako tabanaš na krmi nije švancovan, tj. ako krma nije sužena u odnosu na sredinu trupa i ako dno na krmi nije podignuto u odnosu na sredinu čamca, takav tabanaš je u plovidbi ( ovisno o težini, naravno) veoma malo uronjen u vodu, ima veoma plitak gaz, pa se sa jakim motorima postiže izdizanje pramca iznad vode i drastično smanjenje oplakane površine i otpora-dobijamo veliku brzinu.
Ravna krma pomaže u tome tako što, slično avionskom krilu, vrtloži i potiskuje vodu ispod sebe i stvara talas ispred sebe, kao neki "jastuk" ispod trupa, na koji se čamac izdiže iznad površine vode. Ako motor ima dovoljno snage, krmeni deo čamca će se "popeti" na taj "jastuk", a pramac će pritom biti slobodan u vazduhu.
Ako takav tabanaš pokrećeš sa slabim motorom, takav motor nema dovoljno snage da izgura krmu na taj talas, pa ta voda koju krma vuče i "gura" pod sebe postaje smetnja i usporava kretanje čamca. To je ono što zovemo "oranjem".
Pramac gleda u nebo, krma je duboko dole, a elisa gura čamac više prema gore nego prema napred.
Zato ljudi koji planiraju da pokreću tabanaš sa nekim malim motorom, "švancuju" krmu, tj. imitiraju izgled i oblik krme kod klasičnog deplamanca, odnosno jedrilice.
Takva uska i podignuta krma ne potiskuje vodu na dole, već je "sabija" iza sebe, čime praktično povećava potisak napred.
Kako na taj način ne stvara dodatni otpor, čamac će i sa malim motorom imati pristojnu brzinu i dobru ekonomiju.
Ljudi se prilikom izrade čamca opredeljuju unapred za vrstu motora koji će koristiti, mada verujem da je često u pitanju čisto neznanje i prave onakav oblik krme kakav su videli kod komšije ili prijatelja.
-
Tabanas(klasicni),+100ks=glisiranje.To mogu samo amerikanci jer im je gorivo bilo a i sad je jeftino.Za nas prosecne ovo korito je idealno.Ja sam sa tomosom 10 i sa kabinasem po Savi imao 12-15km.,sa pola gasa.
-
Rade, sve se svodi na odnos težine i snage.
Mossi sa svojim "Alu-tabanašem" ( iako nije potpuno klasičan), postiže preko 40Km/h sa 25ks, a priznaćeš da je to povelika razlika.
Video sam Titel 9 ( plastični tabanaš) koji lepo glisira sa 30ks (Tohatsu)
Ako plastični gliser od 3 tone treba 200 ks za glisiranje, najmanje toliko treba i jednako težak tabanaš!
-
Rade, sve se svodi na odnos težine i snage.
Mossi sa svojim "Alu-tabanašem" ( iako nije potpuno klasičan), postiže preko 40Km/h sa 25ks, a priznaćeš da je to povelika razlika.
Video sam Titel 9 ( plastični tabanaš) koji lepo glisira sa 30ks (Tohatsu)
Ako plastični gliser od 3 tone treba 200 ks za glisiranje, najmanje toliko treba i jednako težak tabanaš!
Tako je. Antares 8 je tezak oko 4t sa opremom i punim rezervoraima za naftu i vodu. Njegov motor od 200ks ima dovoljno snage da sa 2/3 gasa glisira vise sati (kada smo bili zajedno pre dve godine u Gaju glisirao sam, sa posadom od 6 osoba, bez prekida od Kostolca do Golubca, pa posle 3-4 sta pauze nazad do Gaja).
-
Misho, jel imaš predstavu koliko je bila potrošnja?
-
Znaci ako bi hteo da imam camac 8,5 m sa 2.2 u patosu,ravnim dnom tj tabanas
Morao bi da mu onako otprilike zadnja dva metra trupa suzim za po 10 cm sa svake strane i napravim svans nekih 1.5 m koji ce biti 10 cm podignut...
Mere sam otprilike naveo...mislim takav bi camac voleo da imam
Sa motorom 9.9 bi pristojno plovio...sa 15 ili 20 bi vec imao i rezervu snage
???
-
Mislim da ti je dovoljno da švancuješ zadnjih 60-100 cm, ali visinu švanca ti određuje dubina gaza. 10cm će verovatno biti premalo.
I kod bokova bi trebao malo više otkinuti, ali to je bez pravog proračuna puko nagađanje.
-
Pogledajte kako je Spin iz Smedereva svansovao svoje camca i to je otprilike to!
-
Misho, jel imaš predstavu koliko je bila potrošnja?
Nikada nisam merio potrosnju, ali po testu casopisa More (br.167) trosi 15l/h dizela na 2200 o/min, a na 3000 o/min trosi 28 l/h pri brzini od 30km/h. Njihov zakljucak je da je to povoljan odnos obzrom na velicinu i tezinu broda. Ja obicno plovim na 1000-1200 o/min kada ide oko 15 km/h i tada bi trebalo da trosi oko 2-3 l/h dizela.
-
E ovo me uvek zanimalo
Zasto ljudi kad naprave kabinas od recimo 7-8 metara sa ravnim dnom uvek suze zadnji deo i naprave svans
Zar nije bolje da ostane ravno dno i ravnomerna sirina do kraja
Prosto mi nije jasno sto im treba to uranjnje u vodu....koja je to fora...ako izdigne njusku bolje ide...neka neko objasni
E ovo je bas pitanje koje mene muci.Nisam jos provalio kako da postavljam slike pa ce morati opisno dok ne naucim pa izbacim slike mog camcica sa kabinom.Elem,kupih ovih dana camac od 6x1,25x0.7 sa kabinom.Visina komandne kabine 1,95 a spavacu nisam merio.Sirina preko svega 2,0m.Posto ga uzeh jeftino,a jeftin je zbog radova koje treba obaviti.Znam i sam izreku da se camac uzima na vodi ali ovaj iz opravdanih razloga nije bio tamo.Nije imao ciradu i istrulio je na zadnjoj platformi.Najjeftinije mi je da promenim patos i deo gazne povrsine na tom delu ali mi se ne dopada bas ovo iz citata.Znaci suzen je u dipu na krmi sa 1,25 na 1,03 i svansovan solidno,nisam merio.Posto cu najvise vremena zbog ribolova provoditi na terasi i potrebna mi je veca stabilnost kao i prostor odlucih da odsecem celu platformu duzine 1,5m i da napravim sve iznova,malo odstupim od mere duzine i produzim ga za oko 0,5m ali sa minimalno svansa ili bez i sa minimalno suzenja ili bez.Nabacio bih kasnije neku 8-cu i sve to polako gurao Savom na relativno kratkim relacijama.
E,sad me interesuju Vasa misljenja o ovome.Zaboravih da napomenem da je tabanas a i nos-pramac mu gleda u zvezde,slicno smederevcima samo po meni jos izrazenije. help
-
Hvala.
Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока
-
Jel si ti nesto uradio na tom camcu.Slike bi bile jako pozeljne.Manje vise sam si dao i odgovore na sva pitanja.
-
u kojim jedinicama se meri jacina
-
U raznim jedinicama od kw do kn a realno u evrima koliko para mozes da odvojis za motor???A moze i u gradima kao domaca.
-
Tako sam i mislio
-
na mom krstasu od 7m duzine i 2m sirine (gaz 0.7m) dosla je yamaha od 28KS. prethodni vlasnik je to koristio uglavnom po kanalima i rijekama u holandiji i rekao mi je da je 28ks bilo sasvim dovoljno. naravno radi se o laganoj voznji i laganim manevrima i vjerovatno nekim kracim relacijama.
posto je ova yamaha dosta stara ja planiram da se "ponovim" sa drugim polovnim vanbrodskim motorom do jedno 3000eur ali nemam predstavu koju konjazu i koju marku motora bih trebao da gledam. imam mogucnost da to dovezem iz inostranstva, iz bilo koje zemlje jer imam relativno dobru mrezu ali sta vrijedi kad nemam predstavu sta da gledam i sta da uzmem.
takmicar broj 2 trazi "pomoc prijatelja" sos6
-
Danas je tolako štose mučite pozajmiš o drugara motor i probaš pa to radiš dok ne vidiš šta ti odgovara za tvoje korito ne znači ako uzmeš jači motor, da ćeš dobiti nešto više osim u potrošnji i skupljoj registraciji ,jedan naš kolega imao mislim 9,9 prodao brod koj je on pravio i rekao kupcu da za to korito ne treba jači motor jer korito je takvo ovaj kupio jači motor i nije dobio ništa više osim potrošnje.
-
Slažem se, doduše nismo ni videli neku sliku o kakvom se brodiću radi, ali po toj težini mislim da mu ništa jače ne treba.
Čak možda i 15-ak KS da radi posao.
-
ljudi stvar je u tome sto u mojoj okolini niko nema ni ovih 28KS a kamo li sta vece
@zankiki imas sliku pored imena i od prilike radi se o istom krstasu kao sto je tvoj. e, jedino ne znam da li je kod tebe metal ili poliester. kod mene se radi o poliesteru
-
Na toj slici pored imena se vidi samo vrh broda i ništa više - ne vidimo korito i slično.
Takođe, spominjao si da imaš oko tone, dok ja imam skoro 3.
Pa opet, 40KS me gura sasvim lepo na pola gasa. Ne znam zašto misliš da ti treba jači motor i šta bi sa njime dobio?
-
pa u tome i jeste fora, ne bih da puknem 3 soma evra a da dobijem samo vecu potrosnju. zato i pokusavam da saznam iskustva od ljudi koji vec imaju takve kombinacije.
mozda sam pogresno definisao pitanje. posto mi je ova yahama od 28ks veoma stara prvenstveno me zanima noviji i pouzdaniji motor pa kad vec kupujem nesto drugo pokusavam da iskalkulisem i najbolju kombinaciju sto se snage tice.
znaci 40KS je solidna varijanta. da li je tvoj brod metalni ili poliesterski?
-
Srecko 0,5m duzi i 20 cm siri po boku moze da ima i duplo vecu bruto tezinu(znaci manji oko 1.5t a veci i 3-3,5t) iako su od istog materijala i moze to da nosi bez problema.Sve zavisi od samog podvodnog dela broda.Vidim da si marina Roterdam.Kod nas su registracija i osiguranje do 9,9ks znatno jeftiniji nego preko 9,9ks.Vidi kako je tamo pa se po tome organizuj.Takav camac kao tvoj ako neces da glisiras bilo sta sa oznakom high trust 9,9 slatko ce da tera.Meni licno favoriti sa 4t i 9.9 jesu tohatsu i suzuki (novi naravno)zato sto imaju oko 330-350ccm dok ostali 9.9 oko 215-230 ccm.Stabilni brodski motori(za deplasmance) imaju relativno veliku(cak i*3)kubikazu (nazalost i tezinu)u odnosu na vanbrodske.Proba je jedino merodavna al sad znas sta da probas.
-
E ovo me uvek zanimalo
Zasto ljudi kad naprave kabinas od recimo 7-8 metara sa ravnim dnom uvek suze zadnji deo i naprave svans
Zar nije bolje da ostane ravno dno i ravnomerna sirina do kraja
Prosto mi nije jasno sto im treba to uranjnje u vodu....koja je to fora...ako izdigne njusku bolje ide...neka neko objasni
E ovo je bas pitanje koje mene muci.Nisam jos provalio kako da postavljam slike pa ce morati opisno dok ne naucim pa izbacim slike mog camcica sa kabinom.Elem,kupih ovih dana camac od 6x1,25x0.7 sa kabinom.Visina komandne kabine 1,95 a spavacu nisam merio.Sirina preko svega 2,0m.Posto ga uzeh jeftino,a jeftin je zbog radova koje treba obaviti.Znam i sam izreku da se camac uzima na vodi ali ovaj iz opravdanih razloga nije bio tamo.Nije imao ciradu i istrulio je na zadnjoj platformi.Najjeftinije mi je da promenim patos i deo gazne povrsine na tom delu ali mi se ne dopada bas ovo iz citata.Znaci suzen je u dipu na krmi sa 1,25 na 1,03 i svansovan solidno,nisam merio.Posto cu najvise vremena zbog ribolova provoditi na terasi i potrebna mi je veca stabilnost kao i prostor odlucih da odsecem celu platformu duzine 1,5m i da napravim sve iznova,malo odstupim od mere duzine i produzim ga za oko 0,5m ali sa minimalno svansa ili bez i sa minimalno suzenja ili bez.Nabacio bih kasnije neku 8-cu i sve to polako gurao Savom na relativno kratkim relacijama.
E,sad me interesuju Vasa misljenja o ovome.Zaboravih da napomenem da je tabanas a i nos-pramac mu gleda u zvezde,slicno smederevcima samo po meni jos izrazenije. help
Ti čamci sa švancom i suženjem su pokušaj u samogradnji da se imitira krma broda / jedrilice gde voda opstrujava oko korita koje tada ne vuče vodu.
Da to ne uspevaju ni ozbiljni brodograditelji vidiš svremena na vreme Dunavom prodje neki veliki brod, a talasa iza njega NEMA! E taj je pravio neko ko zna!
Daklem, to su brodovi tj čamci za MALE brzine, max 15km/h, a najčešće izmedju 6-11.
Samim tim velika snaga osim gore naveenog ne znači ništa osim veće registracije, troškova goriva i održavanja.
-
Moj čamac koji me mrzi sad da kačim sliku, alu 5,5m širok 1.42cm u tabanu, ima blagi švanc i korito mu sa (70 ravno+2x36cm blago v) 142cm ima svoje pravilo ponašanja.
Kad ide u deplasmankom modu malim brzinama do 8km/h uopšte ne vuče vodu, sve posle vuče sve više i više, da bi kad izglisira hebiga bio van vode, ali i onda pravi malo veće talasa.
Sve u svemu svako korito je posebno i priča za sebe.
-
pa u tome i jeste fora, ne bih da puknem 3 soma evra a da dobijem samo vecu potrosnju. zato i pokusavam da saznam iskustva od ljudi koji vec imaju takve kombinacije.
mozda sam pogresno definisao pitanje. posto mi je ova yahama od 28ks veoma stara prvenstveno me zanima noviji i pouzdaniji motor pa kad vec kupujem nesto drugo pokusavam da iskalkulisem i najbolju kombinaciju sto se snage tice.
znaci 40KS je solidna varijanta. da li je tvoj brod metalni ili poliesterski?
Poliester. Ali kako reče kolega sve ti zavisi od podvodng dela broda. Ja sam širok skoro 3 metra, to nisi uzeo u obzir.
Ja bih na to tvoje, kao što reče kolega, 9,9 ili 15KS HighTrust. Mislim da bi mu bilo sasvim dovoljno.
Naravno, ako je korito takvo da nema mogućnost glisiranja, kao što rekoh, ne vidi se na slici.
Ako može da glisira i ako to želiš, onda je priča mnogo drugačija.
-
Ne postoji 15 KS HighTrust.Yamaha i Merkyri imaju teretne menjacke kutije sve ostalo sa teretnim elisama je zajebancija. Za 3000e Mozes da uzmes novu Yamahu 9,9. Zankiki ima osovinski vod i to nikako nije za poredjenje
-
zoki i zankiki hvala jos jednom. shvatih da ne vrijedi da nagadjam nego da mjerim i probam. posto svakako planiram da reviziram tu staru yamahu od 28KS probacu sa njom prvo na Savi da vidim kako se ponasa ali prije toga krstas ide na vaganje pa da znam o cemu se tacno radi.
by the way...kako je najbolje mjeriti brzinu ako na plovilu ne postoji brzinomjer? oznakama plovnog puta ili....
-
Najlakse je mobilnim, posto sad vecina ima telefone koji imaju GPS prijemnik, a aplikacija za tu svrhu ima mnogo i besplatne su. Ako nemas tu vrstu telefona, ili tablet, moze da posluzi i navigacija za auto.
-
merenje brzine...
Izmeri na ISTOM MESTU na reci , brzinu koju postizes uzvodno i brzinu koju postizes nizvodno ... saberi te dve brzine, podeli sa dva i to ti je ...
Brzina koju meri GPS je tzv. brzina "SOG" ili Speed over ground (brzina preko kopna) ... a tebi treba brzina preko vode... zato meris dva puta
Namerno sam zapisao da pokusas da brzinu izmeris na istom mestu , pa i u metar istom ... jer brzina reke moze da se promeni na 10 metara,a samim time i tvoje ocitavanje iste ... idi sto dalje od obale kad budes merio
kapiram da znas, al ipak da napomenem... brzina se meri voznjom niz i uz tok .. a ne upravno na tok :)
-
ovde mozes da predvidis brzinu svog plovila prema duzini, obliku korita i motoru ....
http://www.psychosnail.com/boatspeedcalculator.aspx
ja sam uradio meni proracun i poklapa se...
-
...a gledaj da ti i ostane novac da uzmeš i jedan manji da ti služi kao pomoćni...
I ovo stoji hi
-
Kako god da meri neće dobiti brzinu PREKO VODE već ce dobiti PREGO TLA. Osim ako nema uredjaj da meri brzinu KROZ VODU
-
Pa dobro, to ga i interesuje koliko vidim, a preko GPS-a(ako ga ima) ce svakako da dobije brzinu u odnosu na tlo, sto vecini ljudi i treba.
-
Pa dobro, to ga i interesuje koliko vidim, a preko GPS-a(ako ga ima) ce svakako da dobije brzinu u odnosu na tlo, sto vecini ljudi i treba.
ma ljudi , objasnih gore kako da dobijete prilicno preciznu brzinu preko vode sa dva merenja GPS-om..
ok postupak nije 100% tacan , ali greska je do 5% ... ako je proracunata brzina 6 km/cas, ubacite koeficijent greske od 10% i dobijate brzinu od 5.7 do 6.3 km/cas, za nase uslove idealno precizno...
e sad nesto razmisljam .. kada bi imali brojac klasican za brzinu preko vode.... da li bi davao tacnu brzinu i u slanoj i u slatkoj vodi sobzirom na gustinu fluida?
-
e sad nesto razmisljam .. kada bi imali brojac klasican za brzinu preko vode.... da li bi davao tacnu brzinu i u slanoj i u slatkoj vodi sobzirom na gustinu fluida?
[/quote]
Ne bi davao iste rezultate u slatkoj i slanoj vodi upravo zbog gustine tecnost.Ne bi davao iste rezultate ni u slatkoj(slanoj) vodi ukoliko su razlicite temperature.
-
Meni je vazno za kolko cu stici od Slankamena do Jande, a dal je voda slatka, slana, ladna ili mutna, sve mi jedno...
Aj malo prostije i opstenije, inace odosmo u sfere nauke...
-
Meni je bitno da stignem tamo gde sam krenuo... I da ne stanem negde izmedju.
Uživam u svakom minutu plovidbe, često smanjim gas da bih duže putovao.
-
majstori ste nema sta.
nije meni toliko bitno da znam brzinu iz nekog hira nego cisto "odokativno" u vezi planiranja puta, odmora, goriva itd.
znam, znam, znam uvijek je ono ZAVISI. ali ipak volio bi da imam neki orjentir. ove formule mi se cine ok za tu svrhu.
u potrazi za nautickim instrumentima nasao sam NASA dubinomjer koji kosta oko 130eur ali ima i model sa brzinomjerom i log-m koji kosta 270eur
pitam se koliko mi je potreban ovaj kombinovani instrument za duple pare....i sta mu je taj log? predjeno rastojanje ili sta vec?
-
Što se planiranja puta tiče, računaj da Dunav oko Novog Sada teče oko 4 km/h, oko mosta kod Beške oko 6 km/h, nizvodno od Belegiša ka BG-u, oko 3 km/h, Beograd - Srebrno jezero oko 2 km/h, nizvodno od Srebrnog i manje... I to po ovim niskim vodostajima.
Rezime: od planiranja puta nema ništa, natankuj se gorivom 50% više nego što misliš da ti treba i ne brini. Pumpi ima dovoljno usput.
-
fair enough sto bi rekle kolege sa bi bi sija sajkaca
ja razumjeh "ne bacaj duple pare na kombinovani instrument jer si diletant kome treba jos milion stvari da bi uopste zaplovio" upavusi
-
I ja gledam nasa marine instrumente.... proveri da to sto si video nije samo displej bez sonde
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
znam za foru kapetane tamburanje
samo NASA dubinomjer 129EUR http://link.marktplaats.nl/m960723976
dubinomjer, brzinomjer i log takodje NASA 239,95EUR http://link.marktplaats.nl/m950304106
plus postarina sail
-
postarinu racunaj 30 -40 evra... FCC beograd... dve nedelje...
mene brine diagram povezivanja... danas sam im sibnuo mail da vidim za produzne kablove i slicno ... pa onda narucujem gde je najeftinije...
ne zabroavio da psotoji sansa da nas nasi rebnu na carini !
-
Jel si ti nesto uradio na tom camcu.Slike bi bile jako pozeljne.Manje vise sam si dao i odgovore na sva pitanja.
Nisam imao vremena ni da mislim o camcu ali je vec izvesno krajem ovog ili pocetkom sledeceg meseca da krecu radovi.Materijal odaavno kupljen i ceka u garazi.Samo da odlucim o svemu.Pokusacu da postavim slike pa da razmenimo neku. hi
-
stavljaj slike Srdjane kad sam uspeo ja(doduse posle duzeg treniranja) moze svako... 114