Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: kokin brod 27, 07, 2011, 00:22:53 pre podne
-
kupujem motor za camac,pa imam ponudu za yamahu 15ks,dvotaktnu,2003 god,prilicno dobro radi
cena je 600 eura
interesuju me vasa misljaenja i iskustvasa ovakvim motorom,i da li da ga uzimam
meni je primamljivo......
hvala unapred!!!!!
-
Ako te nebrine potrošnja taj motor nema zamerke.Potrošnja kao i kod ostalih dvotaktnih motora oko 6-7 lit. na sat
-
Ako nećeš ti da je kupiš, pošalji na pp ko prodaje, ja ću je kupiti :preved:
-
najverovatnije kupujem.....malo izgrebana spolja,vrlo malo,a dobro radi......
nego,vozim je na aluminijumskom camcu,prilicno podize prednji kraj,a nema snage da ga izravnja ida glisira....
da li ce moci da ga malo izravnja ako podignem motor koliko god bude mogao???
a sto se potrosnje tice,isti 4-taktni motor ne bi trebalo da treosi ispod 3-5l po sati,tako da nije neka razlika,sa obzirom na razliku u ceni motora.....??????? ispravite me ako gresim....... :good: :good: :good:
-
najverovatnije kupujem.....malo izgrebana spolja,vrlo malo,a dobro radi......
nego,vozim je na aluminijumskom camcu,prilicno podize prednji kraj,a nema snage da ga izravnja ida glisira....
da li ce moci da ga malo izravnja ako podignem motor koliko god bude mogao???
a sto se potrosnje tice,isti 4-taktni motor ne bi trebalo da treosi ispod 3-5l po sati,tako da nije neka razlika,sa obzirom na razliku u ceni motora.....??????? ispravite me ako gresim....... :good: :good: :good:
na alu čamcu mora da glisira.. :dance1: provjeri dali je trim dobar..a kavitaciona ploča motora treba biti u ravni dna čamca..i mora da glisira ! :stop:
-
evo kako treba da ide yamaha 15 2 t na alu čamcu.. :party: Yamaha 15HP 2 Stroke (http://www.youtube.com/watch?v=WkPTKhZzoaw#)
-
Kavitaciona ploča treba da bude niža od ravni dna čamca za 2-5 cm :good:
-
Možda čamac ima "bananu" kao klasični Apatinci- nije mu ravan zadnji deo tabana nego je povijen prema gore.
-
gura on dobro camac,ali dize malo prednji deo,i nece da ga spusri da camac pude paralelan sa vodom.....
ali nije pripremljeno nista za ovaj motor,mogao bi da se podigne jos malo.....provericu sve sto ste rekli kad budem licno probao...
i jos nesto....ima li svrhe da probam sa onim dodatkom trim tab,sto ide na kavitacionu plocu,ali nesto mi se ne buse rupe,pa da ostanu ako ne uspe.......ili to nema efekta na motoru ove snage i ovakvom camcu ??? :smile: :smile: :smile:
a inace,evo i slike camca(stari ruski gliser) :tenk: :good: :good: :good:
-
evo kako izgleda krma,i kakv je u vodi sa tomos 4.....
pa ako neko ima ideje za trimovanje sa yamahom15,neka javlja bilo kave predloge ,da se proba...
da napravim da ide najbolje.... :smile: :smile: :smile:
:good: :tenk: :tenk: :tenk:
-
Po zadnjij slici se vidi da ti je i Tomos 4 previše natrimovan, mada to kod Tomosa nema veze. Ako je i 15 tako natrimovana teško da će izglisirati + tvoja težina. Pobodi motor još dole, na zadnju rupu pa probaj i stavi još nekog da sedi napred ili ugradi konzoli sa komandama napred. Čamac je lagan nije ni čudo da ga propinje, a pitanje je kakvu elisu ima.
-
To je klasicno glisersko korito,veoma lagano i Yamaha 15 sa standardnom elisom 9 1/4x10 1/2,sa dvojicom bi trebalo da leti,cak i ako se malo omane u trimovanju.
-
hvala na savetima.....uskoro se nadam da cu licno probati motor,pa cu preneti tacna iskustva,i po koju sliku.....
:stop:
:good: :good: :good:
-
Pozdrav ljudi. Potrebna nam je konkretna pomoć. Drugar ima Ladju ( slika dole ) oko 8X2.2 m sa motorom iz naslova. Motor je odličan i tu nema priče, i lepu brzinu postiže ali je elisa brzinska ( motor je nekad bio na čamcu pa je služio za glisiranje ili oranje, kako ko voli ).
Pitanje je koju oznaku imaju "brže" elise a koju teretne, jer cenim da bi za ovo plovilo trebala naj teretnija elisa. Može i neki link kao ilustracija. Već sam gledao neke sajtove i ima puno informacija ali i dalje mi nije jasno koja je nama tj. njemu potrebna ?
Još jedna stvar, čuo sam da neki tip iz Indjije lije elise a cena je oko 60e, jel ima nekio iskustva sa tim ? On navodno ima kalupe za skoro sve elise.
Hvala na pažnji :drinks:
-
Pardoniram, Yamaha je 25 2t
-
Elisa koju sad imate je 10 x 11 ili 10 x 13.
Ono što tražite jeste 10 x 9 ili 10 x 8.
Mislim da ne treba ići na najsporiju moguću, jer 25ks i nije toliko malo na čamcu od 8 metara. Ionako je teško naći bilo šta sporije od 10 x 9.
-
Hvala Sale, nadao sam se odgovoru od tebe :good:
Samo još jedna stvar, jel ima iko iskustva sa elisama koje su livene kod nas ?
Znatno su jeftinije od originala, pa sad...
:drinks:
-
na yamahi 15 2 t god proizvodnje 2005..odlican motor koji koristim na al camcu od 5 metara...e sad na samom motoru ima nekakv izvod za struju...ali kad sam odvrnio zastitni poklopac...nazalost nisam nikad ni gledao sta ima ispod...vidim da mi treba neki specijalni prikljucak e pitanje di ima prikljucak i zasto uopce mogu koristiti taj izlaz...da li moze da puni akumulator ili mogu u voznji koristiti po noci dva bocna svjetla preko toga...i gdje uopce mogu naci manual za taj motor da vidim sta je taj izvod
-
hvala na brzom odgovoru ali ne nadjem tamo taj podatak...mozda ima netko od clanova pa se javi thumbup
-
pojedine kolege mi savjetuju da nakon pecanja kad pristanem na ponton iskopcam crijevo za gorivo i da pustim da se motor ugasi sam kad potrosi gorivo ako ne mislim par dana ici na vodu....zanima me da li u tom trenutku kad motor ostaje bez goriva ostaje i bez podmazivanja jer je 2t i da li mu to steti ili ne
-
ma pecam s tim camcem dva tri puta tjedno ali ovaj led me ubi pa cu ocito morati pauzirati mjesec dana...taman da napravim servis na motoru i sredim neke sitnice oko camcica ...
-
eek
Ali ako ga duze ostavljas bez goriva u karburatoru savetujem ti da u lonce sipas malo ulja. Zna kamenac da se nahvata na dizne a i plovak da zaglavi....
Svašta ću i ja naučiti, moji motori dremaju celu zimu i na proleće bez ikakvih priprema upale posle par povlačenja.... yg
i tako godinama...
-
Nece mu stetiti.
Ulje iz goriva svakako ide na radilicu i uvek ga ima u karteru vise nego dovoljno. Uostalom, motor se ugasi cim ostane bez goriva (i ulje), a bez istog ga ne mozes ni upaliti jh
koji to 2t motor ima karter sha
Maverick, ja nikada nisam na 2t motoru trošio gorivo do kraja, a uvek mi je bez problema palio i posle 2-3 nedelje stajanja, tako da mislim da to nema potrebe, jedino ako se radi o više meseci stajanja, onda ok...
-
Nece mu stetiti.
Ulje iz goriva svakako ide na radilicu i uvek ga ima u karteru vise nego dovoljno. Uostalom, motor se ugasi cim ostane bez goriva (i ulje), a bez istog ga ne mozes ni upaliti jh
koji to 2t motor ima karter sha
Maverick, ja nikada nisam na 2t motoru trošio gorivo do kraja, a uvek mi je bez problema palio i posle 2-3 nedelje stajanja, tako da mislim da to nema potrebe, jedino ako se radi o više meseci stajanja, onda ok...
Tako je Budens,nijedan 2t nema karter.. k5 Nešto se Dule prebacio.. j1 A ja isto radim kao Maverik,potrošim gorivo iz karburatora.. uvjek...
-
pa ja sam to uradio sad par puta kad je zima...ali nisam siguran jeli pametno...sto se tice podmazivanja...inace od svih motora koje koristim i imam taj mi je najdrazi...pa ne bi da se nesto smrda bez veze
-
Praznjenje karburatora praktikujem samo kada transportujem motor (da mi ne bi pustio gorivo u gepek od auta) i to je jedina situacija i razlog.
-
Praznjenje karburatora,tj da motor radi dok se ne potrosi svo gorivo iz karburatora,preporucuju skoro svi
proizvodjaci 2t motora.Narocita kada se duzi period motor ne koristi.Isparavanjem benzina stvara se film od ulja koji
moze da "zapece" iglu u karburatoru ili zapusi dizne.
-
I koliko sam ja shvatio taj izvod je samo za akumulator a onda sa njega razvodis sta ti treba. Znaci, samo za punjenje akumulatora.
Mozes da izbegnes taj konektor i da direktno izvuces dva deblja kabla. Plus i minus, namestis kleme i punis aku.
@Dule,pa sto napisa coveku sve kontra,da li si ti kontraadministrator eek
Izlazni konektor za struju imaju vanbrodski motori sa paljenjem na potez,jer je to naizmenicna struja koja sluzi za osvetljenje,a zice koje dovode do konektora su zelene,tj cim su istobojne zice znaci da je struja naizmenicna,tako da se preko njih ne moze puniti akumulator.
Motori koji imaju alnasersko paljenje,nemaju taj konektor,vec se kroz tu rupu provlace kablovi od akumulatora,tj te dve zelene zice se vezu na regler,koji struju ispravlja na jednosmernu i ogranicava max.napon,da bi se obezbedilo punjenje akumulatora,a iz reglera izlaze dve zice,crna i crvena,to je ispravljena(jednosmerna) struja koja se kaci na kablove od akumulatora,a potrosaci se vezuju za akumulator.
MOLIM ADMINISTRATORE DA NE UNOSE DEZINFORMACIJE tamburanje
-
a slikam danas...pa okacim...ne znam ni sam vise koje su boje...ali je rucno paljenje..ali problem je stu treba ustekati neki neobican utikac...slikacu i to izbliza
-
Sta si navalio na taj utikac,to ces tesko naci,jedino da narucis original,koji je verovatno skup.Uglavi dve obicne buksne,nemozes zameniti mesta je je struja naizmenicna i kao sto rekoh koristi samo za osvetljenje.
-
a bem ga i utikac..ne vjerujem da je bas toliko skup...ne volim da mi neke zice vire bez veze bas...a tako , samo za svjetla kad idem noci kuci
-
Mozes da kupis neki standardni dvopolni utikac i fiksnu uticnicu,i uglavis mesto te originalne,pa bar to nije problem.
Mozes da izvuces i trecu zicu,pa da imas trofaznu struju,ali ti onda treba i uzemljenje ili Fidova sklopka. ha stri hahaha
-
ispod bloka je blok motora,iznad je cilindar na njemu glava, i to čini 2t motor 114 55555
-
ako se ne varam ovo je to upustvo :
http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2003/lit-18626-04-89_400.pdf (http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2003/lit-18626-04-89_400.pdf)
-
Eto ti sad jh
Da li si ti pogledao uputstvo za njegov motor?
Nisam pogledao,a nemam ni vremena,ugradio sam nekoliko alnasera na Yamahe (15 KS dvotaktna 2001.god,15 KS cetvorotaktna 2006.god. i 25 KS dvotaktna 1987 god.) i na svima je isto,pa zato ne verujem da se ova Maverick-ova razlikuje,a to im je standard u zavisnosti da li se motor kupuje sa komandom ili rucicom.
Na slici (1)se vidi utikac koji je skinut,da bi se kroz tu rupu stavila guma kroz koju prolaze kablovi sa klemama(slika 2).
Regler nisam mogao da slikam jer se nalazi ispod elektronike motora,ali se nazire(slika 3).
-
bravo matori thumbup e za to mi treba utikac, ako netko ima primam ponude na pp 114 a kempi ima pivo za sliku
-
ugradio sam alnaser i regler na selvu pa nikako nisam siguran da li dobro puni ili ne...sta da mjerim na regleru i koje vrijednosti trebaju biti...i da li motor puni i u ler gasu ili samno kad je u obrtajima...mozda bi i na yamahu ubacio el start
-
Evo nadjoh jedan regler od Yamahe,vide se dve ulazne zelene zice(napojna ac struja iz motora),a izlaz za punjenje akumulatora su crvena (+) i crna(-) koja se kaci na masu.Kada meris napon unimerom,on ce da varira u zavisnosti od broja obrtaja motora(otprilike od 5V-15V),ali ne sme preci 15 V.
Sto se tice konektora(utikaca),na ovo sam mislio,to je standard koji ima da se kupi u svim radnjama elektronske opreme,a nisu skupi(ovaj je tropolni,ali jedan pol moze ostati slobodan).
-
Zaboravih poslati sliku reglera
-
oko 12 mi vrti kad je bio u buretu pa nisam mogao gas pojacavati...a na camcu nikad nekog da izmjeri dok vozim...moracu se malo ozbiljnije pozabaviti tim...kolika je okvirna cijena alnasera za yamahu 15
-
Polovan alnaser je u nautickim prodavnicama i servisima oko 200 evra,dok je na oglasima oko 100 evra.Ja sam ga platio 100 evra,sa kompletnom instalacijom(kablovi,regler,automat,nosac alnasera,nosac automata).
Pogledaj da li je nazubljen zamajac na tvojoj Yamahj,jer na novijim modelima nije,pa moras i njega menjati.
-
vidi koja je oznaka na tvojoj
-
Mozda gresim ali tvoja elisa je brza za taj motor
Meni je fabricka na Hondi 30 ks 9 1/4 12
Takodje motori od 15 konja osete i te kako promenu u tezini plovila