Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Johnson & Evinrude => Temu započeo: skipper 18, 01, 2011, 22:04:23 posle podne

Naslov: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: skipper 18, 01, 2011, 22:04:23 posle podne
http://www.evinrude.com/en-CA/Engines/ETEC_INLINES/ETEC_25_INLINE (http://www.evinrude.com/en-CA/Engines/ETEC_INLINES/ETEC_25_INLINE)


(http://www.evinrude.com/Content/Images/neutral/engines/showroom_details_engine_ETEC_25_INLINE_blue.png)


Evinrude E-TEC 25 H.P. Engine Features Reviews - By BoatTest.com (http://www.youtube.com/watch?v=cVASo8y0fts#ws)
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: Zoran Marinković 18, 01, 2011, 22:26:41 posle podne
 :preved:

Imam utisak da se pomalo razikuju neki detalji kod mene na Johniju 20 ks iz 1969 god :heat:. a i boja je drugačija.... :suicide:

Skiperu, gde će ti duša, pola sata balavimo nad tastaturom.... :aggressive:
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: busa2 18, 01, 2011, 22:32:25 posle podne
letos je na mojoj marini dosao prvi ovakav a pre neki dan okacena cak 3 komada a u najavi da ga kupe jos trojica nesto su mnogo napaljeni. kroz pricu sa vlasnikom koji ga ima od letos zamenio je hondu 20 i kaze da je dobio dosta i da se nece vracati na hondu posle ovoga (nemam komentar samo posmatram). inace govorimo o zameni na komanderu 18.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: Vuk 18, 01, 2011, 23:06:31 posle podne
E-tec je savrseno zamisljen motor, izbacena je i 15-ica. Jedina zamerka novim motorima, a pogotovu e-tec-u je tezina. Zasto su toliko teski? Ova 25-ica je teska koliko i moja 50-ica. I ono sto me interesuje je e-tec 50 ali mi jako smeta sto ima samo 2 cil.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: SALE NB 19, 01, 2011, 08:12:06 pre podne
E-tec "pati" od viška težine zbog komplikovanog sistema ubrizgavanja, zbog ispunjavanja normi od izduvnim gasovima.
Ipak, nije ništa teži od konkurencije.
E-tec 50ks ima 109kg, što je na nivou konkurencije, čak je među lakšima, iako su razlike male.
Dva cilindra su mu dovoljna da bude na nivou sa konkurencijom, iako je u nekim uporednim testovima Honda 50 proglašena
šampionom te klase.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: bugi 19, 01, 2011, 08:15:38 pre podne
Drugar je kupio i okacio na komandera 18 ovakav sa komandama 30 ks
Prvi servis mu je na 300 sati
Sam mesa ulje i benzin
Presao je preko sto sati i nije stucnuo
U okviru prvog servisa menjaju mu i neke gumice na diznama
Te dizne prave uzasan pritisak ulja koje se ubrizgava u cilindar (neko kaze da ulje prska na radilicu)...ja ipak mislim da siba u cilindar
Ulje je neko sto uzasno smrdi (u kantici) i koliko sam primetio ne trosi ga puno
Takodje benzina ne trosi puno
Elektronika mu je vrh koliko sam cuo i video (stvarno ogromni kondezatori i ploca sanjima)
Jedino sta me zanima je ko ce kad istekne garancija i ne daj boze rikne ta dizna umeti to popraviti i koliko ce kostati (nadam se da ce do tad biti dobrog servisa)
A zameram sto su ljudi koji su prodali taj motor (nov) pricali kako ima uzasno jak obrtni momenat. Kazu nema brzeg u klasi. U fazonu iskidace Hondu 50 konja na Komanderu. Na kraju se ispostavilo da ne moze ni mene sa 30 konja da stigne (jest da je moj camac manji) ali nije mogao da iskida ni 30 ks Hondu na big foot camcu.
To mi se jedino nije svidelo...lepo ja kazem da je 30 konja 30 konja...dvotakni je i normalno je da malo vise snage ima ali ta prica kako je ne znam koliko jaci pada u vodu
Na kraju kad sve saberem motor je ok bar za ovo kratko vreme sto sam ga gledao
Licno pre bi uzeo Hondu jer je proverena a jedino sto bi me ubedilo da uzmem ovaj motor je cena (ukoliko bi bio jeftiniji od Honde bar 20 %)
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: STG 19, 01, 2011, 08:33:30 pre podne
Meni je zanimljiva ta 15ica,kod nas ce je biti mozda sledece godine,po ko zna kojoj ceni...
Rekose mi da ima oko 750 kubika (kao i 25ica)...
Sto se servisa tice dodje mu na isto kao i bilo koji 4t motor koji se koristi.
Servis na 300 sati je oko 300E.Mene za hondu 10,servis na 100 sati izadje 65e...
Posto motor koristim cele godine,racunica je prosta.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: bugi 19, 01, 2011, 08:36:33 pre podne
Ne bih rekao da je 300 eu
Mislim da je to povoljnije
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: STG 19, 01, 2011, 08:38:37 pre podne
Ne bih rekao da je 300 eu
Mislim da je to povoljnije
Zvao sam servisere za drugara,on ima 25icu...
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: SALE NB 19, 01, 2011, 08:55:39 pre podne
Ta verzija od 15 ks nije ništa drugo nego 25-ica sa smanjenom snagom. A težina je ista.

Ja sam se takođe iznenadio kad sam u nekim testovima pročitao da je E-tec 50 sporiji od Honde 50.
Razlog leži u tome da se ti modeli Evinrudea fabrički opremaju sa sporijim elisama, pa u svim testovima Evinrude ima najbolji start (logično), i nešto lošiju max. brzinu.
30ks jeste 30ks, ali ima nešto i u prenosu.
U svakom slučaju treba uvek odabrati odgovarajuću elisu. Veliki obrtni momenat omogućava E-tecu da vrti veće i brže elise od konkurencije, to ga čini bržim i jačim. Ako je elisa standardna, moguće je da Honda bude brža, ako ima bržu elisu ili veći broj obrtaja na elisi-ovisno o prenosu.

I da , servis definitivno ne košta 300 evra. Cene su u rangu konkurencije, čak i niže.

Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: STG 19, 01, 2011, 10:18:20 pre podne
Pozvao,raspitao se...
Serviser je NC Stefanovic,Zemun.
Cena servisa je oko 100E,kod Radulovica je 3x veca... :nono:
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: SALE NB 19, 01, 2011, 11:07:44 pre podne
Nažalost, taj servis u Zemunu, NC Stefanović baš i nije za preporuku, barem je moje iskustvo takvo.
Radulović je naučio da dere za BMW, pa radi tako i sa Evinrudeovim vlasnicima. :(
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: budens72 19, 01, 2011, 11:11:33 pre podne
Mislim da ne treba upoređivati 2t i 4t motore,pošto se radi o potpuno dva različita tipa motora....

E-tec je definitivno najbolji dvotaktni motor i tu nema za sada konkurenciju...

Po mom mišljenju je i Honda ispred svih četvorotaktnih motora... e sad tu bi možda moglo da se polemiše...Honda ili Yamaha...
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: STG 19, 01, 2011, 11:23:44 pre podne
Nažalost, taj servis u Zemunu, NC Stefanović baš i nije za preporuku, barem je moje iskustvo takvo.
Radulović je naučio da dere za BMW, pa radi tako i sa Evinrudeovim vlasnicima. :(
Pravo pitanje je kod koga onda odneti nov E Tec na redovan servis?
Mislim da ne treba upoređivati 2t i 4t motore,pošto se radi o potpuno dva različita tipa motora....

E-tec je definitivno najbolji dvotaktni motor i tu nema za sada konkurenciju...

Po mom mišljenju je i Honda ispred svih četvorotaktnih motora... e sad tu bi možda moglo da se polemiše...Honda ili Yamaha...
Bez neke polemike,za obe vrste motora postoji za i protiv,znaci dve strane medalje.
Kupac bira motor(vrstu i marku)prema svojim potrebama,zeljama,zahtevima,a pre svega mogucnostima...
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: bugi 19, 01, 2011, 12:09:52 posle podne
Znaci ipak je servis oko 11000 din kao sto sam i mislio (cuo) a to je povoljno
A sto se tice elisa...
Ovaj drug kad je ugradio motor odmah su ga testirali
Onda je na licu mesta zamenjena elisa
Razlika je bila 2-3 kmh
E sad,ne secam se dal je dokupio elisu ili su mu odmah zamenili...
Motor su mu montirali neki ljudi iz Zemuna
Koliko znam kod njih je i moguca zamena staro za novo
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: skipper 20, 01, 2011, 13:49:32 posle podne
Ulje koje koriste Evinrude E-tec motori je


XD - 30

(http://ecx.images-amazon.com/images/I/31jpZCN3NSL._AA300_.jpg)

XD - 50

(http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ZtB0P4TfL._AA300_.jpg)

XD - 100

(http://www.smartmarine.co.nz/images/large/XD100%20johnson%20evinrude%20outboard%20oil.jpg)


Cene bar ovog ulja XD 100 koje mi koristimo nije bas nesto mala. Mislim da je izmedju 4000 - 5000 hiljada dinara za 1 us gallon ( kanticu ili 1 US gallon = 3.78541178 liters ). Znam da ga ima u ARGO. doo. Bgd. Sava centar. Možda ga ima na još nekom mestu, ali nisam čuo.

Motore E-tec 175 koje ja vozim pomoću dijagnostike, mogu setovati i da troši drugo ulje. Bez ikakvog problema i radi sasvim normalno, samo što se tada menja odnos potrošnje ulja ( na više ).I svaki drugi e-tec motor sa dijagnostikom koju ja poseddujem moze se to odraditi a i više.

Što se tiče ubrizgavanja ulja, to je tačna informacija. E-tec motori ne mešaju gorivo i ulje, vec kompjuter koji je na ovim motorima nazvan EMM (Engine Management Module) to regulišei ubrizgava u radilicu samo onoliko ulja treba i kada treba. Zbog toga je potrošnja ulja između 1 i 2  % . Takodje je zbog toga Evinrude E-tec motor proglašen za NAJ EKOLOGIČNIJI MOTOR NA SVETU.

Servisera u Srbiji, koliko mi znamo i imamo iskustva nema puno. I to što ima je diskutabilna stvar. Neki ih hvale, neki kude ( više kude ). Mi trenutno sami radimo neke sitnice, jer Hvala  Bogu nismo imali potrebe za većim stvarima. Uskoro nam se bliže servisi na 300 sati, pa će mo i to sami uraditi. Što zbog ekonomije, što zbog njih samih ( mislim tih majstora , neko je gore naveo NC. Stefanovic , koje i ja hvalim jer su stvarno drugari ljudine, možda zbog moje firme i možda plaćanja, a za odnos sa drugima , ne mogu da komentarišem ).



Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: mossi 20, 01, 2011, 14:33:28 posle podne
 :lol:

Samo mala ispravka, nije NAJ EKOLOGIČNIJI MOTOR, jer motor nije LOGIČAN, nego EKOLOŠKI.   :good:

Zato pretpostavljam da treba NAJEKOLOŠKIJI MOTOR.

Iz čega se može izdvojiti ono LOŠKIJI, pa ispadne da je ENVENRUDE, više loš, nego EKO.  :lol: :lol:

 :drinks:
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: skipper 20, 01, 2011, 15:51:33 posle podne
:lol:

Samo mala ispravka, ENVENRUDE,

U pravopisu sam mozda i pogresio. Ali se ipak pise EVINRUDE i to E-TEC.

A sto se tice motora ipak cu se zadovoljiti klipom a trebao bi i ti. Ne kudi konja koga nisi jahao. Sale.

Evinrude E-TEC Sinks Yamaha 4-Stroke (http://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0#)
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: mossi 20, 01, 2011, 16:27:54 posle podne
1:1  :lol: :friends:

Ma maštam ja o jednom od 40hp.
Ima ga momak do mene na vezu, strašna mašina!
Jedino ga ne bih od njega kupio, ima čipove za 50 i 60 hp!
I nešto u poslednje vreme ima nekih povećanja potrošnje, tačne detalje ne znam, ali nešto žalio našem zajedničkom ALU majstoru.

Njegova ELISA je fizički barem DUPLO veća!
Ja kad bi tu stavio kod mene, imao bih na punom gasu 1500 RPM  :suicide:
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: mossi 20, 01, 2011, 16:31:49 posle podne
E da, što se potapanja tiče, dovoljno je da E-TEC ima teretniju elisu, i da krene pola sekunde ranije. /Što se iz snimka može i videti/
Inače, uopšte nije bilo potrebno SAHRANITI konkurenciju, "pobednik" je bio očigledan!
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: mossi 20, 01, 2011, 16:37:05 posle podne
A vozili se konji vrani, zar se ne sećaš?

E-TEC 2x175hp (http://www.youtube.com/watch?v=4oUcufUKIa8#)


A evo i konkurencije 25/350 7.1% snage!    / 40 na prema 65 km/h /


Varalica II - shogor za volanom! (http://www.youtube.com/watch?v=NQ5hp1-1cI8#)
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: budens72 20, 01, 2011, 16:40:43 posle podne
Pa kako to vozi.. sa kontra strane  :this:
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: mossi 20, 01, 2011, 16:47:07 posle podne
Video od mene!  :lol:  :lol: :lol:
Ne može se sesti na drugu stranu pošto tu nema klupe, nego su dva nezavisna boxa.  :taunt:
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: SALE NB 21, 01, 2011, 00:07:08 pre podne
Na nekoliko stranih sajtova postoje prop kalkulatori, tu možete izračunati i teoretsku maksimalnu brzinu za određenu elisu. Ima jedan dobar na sajtu za Pirana propelere.
Ja sam računao za mog starog Johnsona 25 sa elisom 10x13 na 5500 obrtaja, i dobio sam 46km/h.
U realnosti sam GPS-om izmerio 47km/h, znači da je moj motor postigao malo više obrtaja od kalkulisanih 5500rpm.

Tako se lako proveri da li je u pitanju snaga motora, elisa ili čamac.
Evinrude E-tec je , barem u ovom momentu, verovatno najbolji vanbrodski motor, ali konkurencija ne spava.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: dushann 04, 03, 2011, 00:37:53 pre podne
Uh ja se zapalio za 25-icu al bas, imam Hondu BF 20ks 2009 i zadovoljan sam sa njom ali nesto me kopka ovaj lepotan pa lako verovatno da padne ove godine jedan na moju deregliju, samo neznam vredi li mi prodavati Hondu i koliko mogu da dobijem za nju?!

Ima li neko tacne informacije potrosnje ulja i goriva, cuo sam od jednog korisnika e-tec 25-ice iz hrvatske da i nije bas tako ekonomican sto se tice potronje ulja, zavisi od rezima rada dosta pa dodje i do 4% potrosnje ulja!
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: SALE NB 04, 03, 2011, 07:46:53 pre podne
Motor u zavisnosti od režima rada povlači onoliku količinu ulja koju može da sagori bez ostatka. Na taj način ispunjava sve te eko-norme.
Da li je to 1 ili 4% to u datom trenutku određuje elektronika. Ipak, zvuči kao prilično mnogo.
Ili taj motor radi u nekim baš nepovoljnim uslovima , a možda je kvar u pitanju.
Moguće je da ne koristi originalno ulje, pa je zato veća potrošnja.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: kemppi 04, 03, 2011, 09:12:22 pre podne
Ne moze da koristi drugo ulje osim originalnog,jer elektronika prepoznaje ulje i blokira rad motora.On trosi istu kolicinu ulja kao dvotaktna Yamaha,s' tim sto je ulje specijalno(sagoreva uz minimalne ostatke),a dizne ga pod pritiskom doziraju direktno u lezajeve,kada je to potrebno,tako da jedan deo ulja sagori,a ostatak ide ponovo na podmazivanje(nesto slicno kao turbopunjac kod automobila).Sve je to lepo dok je novo,ali kad se posle eksploatacije pokvari,popravka je komplikovanija nego kod cetvorotaktnog motora.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: SALE NB 04, 03, 2011, 09:29:33 pre podne
Ne moze da koristi drugo ulje osim originalnog,jer elektronika prepoznaje ulje i blokira rad motora.On trosi istu kolicinu ulja kao dvotaktna Yamaha,s' tim sto je ulje specijalno(sagoreva uz minimalne ostatke),a dizne ga pod pritiskom doziraju direktno u lezajeve,kada je to potrebno,tako da jedan deo ulja sagori,a ostatak ide ponovo na podmazivanje(nesto slicno kao turbopunjac kod automobila).Sve je to lepo dok je novo,ali kad se posle eksploatacije pokvari,popravka je komplikovanija nego kod cetvorotaktnog motora.

To baš i nije tačno. Pomoću dijagnostike je moguće podesiti motor da koristi i bilo koje drugo komercijalno ulje, s tim da se onda potrošnja ulja povećava.
E-tec koristi sistem direktnog ubrizgavanja kao i većina drugih proizvođača. Nije to ništa novo niti egzotično, to je proverena tehnologija,  a samim tim i popravka je jednako komplikovana kao i popravka četverotaktnog motora sa direktnim ubrizgavanjem.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: kemppi 04, 03, 2011, 10:16:42 pre podne
@SALENB
U pravu si,moze se pomocu dijagnostike podesiti,da motor koristi drugo ulje,ali se to radi u servisu,pa je jednostavnije kupiti originalno ulje.
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: mesechar 04, 03, 2011, 11:09:42 pre podne
Eee u srbilendu jos nije sigurno da se moze popraviti jonson iz osamdesetpete godine majstori prave filozofiju od kosachica i testera  i kad povedete pricu o setovanju,programiranju i ostalim tehnoperverzijama zamislim scenu kako neki npr Mile Jonson ili majstor Djole chesshka lobanju nad lavorom punim delova koji su rasklopili sa jednog takvog jebenruda etec zetec bla bla kakve ce to sulude konstatacije kvara biti :) najezio sam se od pomisli:)
Naslov: Odg: Evinrude 25 hp Inline Engines
Poruka od: Zoran Marinković 04, 03, 2011, 12:03:29 posle podne
 :yahoo:

Moj Johnson 20 ks iz '60 god nema osim varnice ništa više od elektronike. Znači da nema šta da se pokvari... :dance1:

A u uputstvu za pripremu mešavine piše da se benzin meša sa uljem SAE 30  (traktorskim), u to vreme nije ni postojao dvotaktol.

Dok radi - radi, kad počne da odbija saradnju jednostavno ću ga pokloniti nekome ko ima volje da ga održava.