Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: broker975fx 14, 03, 2009, 20:13:40 posle podne
-
Imam Yamahu 9,9 4-takta, znam da bi trebalo da bude u uspravnom položaju ali kada se transportuje na koju se ono stranu beše stavlja? Trebalo bi da piše ali mislim da mi je ta oznaka otpala. Pa pošto bih je ovih dana stavljao u kola iz špajza na koju stranu da je stavljam u gepek? Hvala unapred i izvinjavam se za glupo pitanje :pioneer:
-
Levo, desmo, samo ne dizi nogu u vis.
Mada moze i tako.
-
Znači može i na stranu gde je ručica i na drugu stranu, samo da bočno leži i da čizma ne bude iznad glave motora(nazovimo je tako :suicide: ). Jesam li ja ovo dorbo razumeo?
-
Da, to je mali i lagan motor, drugo sigurno ces ga voziti u gepeku i podmetnuti neke krpe da se ne guli.
Ako je i bilo nesto benzina u karburatoru, sigurno je ispario preko zime.
Ulje nema gde da izcuri, a ko negde krene, mora da se vidi gde i zasto.
Ako nisi dugo vozio motor ili je neciji, obavezno proveri ulje u u nozi. Ako je belo, menjaj.
Imas dosta oko te teme negde na forumu.
-
Ma motor je bio na servisu u novembru i sve je zamenjeno, samo da proverim ulje i da krešem :yahoo:
-
Pazi kako kreses :yahoo:
-
Ne može na obe strane. Obično ide na stranu na kojoj je ručica.Vidi se sa strane,mora imati kao male stopice. Samo na tu stranu se može položiti motor.
-
A pitanje nije glupo! :good: jako je bitno motor položiti u pravi položaj,naravno važi za četvorotaktne
-
Sta ce se desiti u protivnom?
-
Napuniće cilindre uljem
-
jedino ako okrene nogu iznad glave.
-
Ako ulje prodje pored karika, motor moze odma na generalku. Ako ti ulje udje u cilindar, samo ne znam kojim putem, opet generalka. Ako prodje kroz ventile, menjaj gumice, jer ti motor duva zestoko. Ako ulje na bilo koji nacin udje u cilindar, generalka.
Ako ti je dobra gumica na meracu ulja i cepu poklopca gde sipas ulje, nece nista iscureti za to malo transporta.
Ulje u cilindru :lol: :lol: :lol:
-
Kratko uputstvo o radu motora bez obzira na broj taktova, cilindara, kubika, proizvodjaca ili
za upucene ili one sa VELIKIM znanjem.
1. Klip na sebi ima dve ili tri karike, jedna je uvek kompresiona, a druga uljna. Kada bi ulje "procurelo" izmedju njih motor bi imao kompresiju 0 i nikako ne bi radio.
2. Ventili prolaze kroz gumicu i tuda kada prodje ulje, moraju da se promene gumice, jel motor "jede" ulje i dimi na iberlaufu -
3. da bi ulje uslo u karburator, moralo bi prvo da prodje kroz prethodne dve faze, pa kroz otvoren usisni ventil, pa kroz grlo, pa tu negde da nadje diznu 0,5 npr. pa da pomeri i plovak i lepo udje u karburator. U istoriji masinstva to se jos nije dogodilo, mada ocigledno ima ucenih svedoka za isti.
-
ma jeste to sve tako ali sigurno je sigurno , sto reskirati kad se nemora . ja bih stavio motor na neko staro cebe i da cizma ima mali pad da ulje nebi uslo za svaki slucaj. znaci dule je u pravu a i admiral u nekom smislu= ma samo po propisu proizvodjaca i njihovim instrukcijama ..... :good: :good:
-
OM nije u pitanju dvotaktni motor već četvorotaktni koji ima karter, klackalice, ventile.. sve kao motor automobila. Probaj da okreneš naopako automobilski motor. Nije u pitanju ulje iz čizme već motorno ulje iz kartera koje ode kanalima u poklopac ventila i ...
Znači, dobro pogledati sličicu koja pokazuje kako treba položiti motor, a na njoj je ručica uvek dole.
znam dule znam , pa i ja sam to mislio da se treba poloziti kako je na slicici ili sta i kako pise u uputstvu motora. nisam nista drugo mislio...
-
Ma nema tu rasprave :nono:
Na svakom četvorotaktnom motoru stoji nalepnica "UPOZORENJE" i uputstvo na koju stranu samo može da se položi motor.Pa nisu je bezveze postavili,a na kućištu motora stopice na koje treba da nalegne u pravilnom položaju.
-
Kako nema?
Secas li se pokojnog Baneta Vukasinovica kad pita doktora (muskarca)
DOKTORE, KAKO JE TO BITI MAMA?
Zar ti se ne cini da je to glupo pitanje? Jeste lapsus, ali ipak .......
-
ko god ne veruje proizvodjacu ja ga pozivam da transportuje motor kako hoce , pa ako ne bude radio neka prijavi proizvodjacu kako ga je transportovao da vidimo da li ce da mu prizna garanciju ...
ljudi te nalepnice nisu za dzabe tu...
evo par slika
(http://www.shortypen.com/essays/mtrmount/tray.jpg)
(http://www.shortypen.com/essays/mtrmount/mount3.jpg)
(http://www.shortypen.com/essays/mtrmount/mount2.jpg)
(http://www.shortypen.com/essays/mtrmount/mount4.jpg)
(http://www.governmentauctions.org/uploaded_images/outboard-720439.JPG)
-
Sinoc htedoh da postavim ove slikice koje je Kapetan stavio, ali LOCK mada evo nesto shto moze za pola dana da se napravi...i barem da bude na svakoj marini....
(http://www.discountramps.com/marineImages/outboard-motor-cart.jpg)
-
Sinoc htedoh da postavim ove slikice koje je Kapetan stavio, ali LOCK mada evo nesto shto moze za pola dana da se napravi...i barem da bude na svakoj marini....
(http://www.discountramps.com/marineImages/outboard-motor-cart.jpg)
Off topic : Odlicna slika postolja, planiram uskoro da napravim tako nesto sa točkovima pa sam bas takve slike trazio. :good:
:smile:
-
Samo obrati paznju na tezinu ovaj zadnji je nosivosti oko 140 kg shto je neki motorcic od 50 KS...zbog konstrukcije...cene im se krecu od 40 do 80 evra....eo i dimenzije:
(http://www.discountramps.com/marineImages/outboard-motor-cart-7.jpg)
-
Moj motor je tezak 41 kg, tako da to nije problem, jos samo da uspem da tu negde smestim bure sa vodom... :smile:
"Slusalice" nemam a necu ni da ih kupim, kad imam bure i druge pametnije stvari na koje mogu da potrosim pare.
:drinks:
-
Samo obrati paznju na tezinu ovaj zadnji je nosivosti oko 140 kg shto je neki motorcic od 50 KS...zbog konstrukcije...cene im se krecu od 40 do 80 evra....eo i dimenzije:
(http://www.discountramps.com/marineImages/outboard-motor-cart-7.jpg)
Savrseno.
Hvala ti . :smile:
-
Off topic : Odlicna slika postolja, planiram uskoro da napravim tako nesto sa točkovima pa sam bas takve slike trazio. :good:
korisnik Kanu 55 ih pravi cena 50 evra izdzavaju 100 kg... postavicu u toku veceri slike
-
obecano :)
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,553.new.html#new (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,553.new.html#new)
-
Četvorotaktini motori imaju karter a u karteru ulje. Ulje se sipa na strani suprotnoj od ručice gasa. Svaki takav motor se transportuje položen ISKLJUČIVO na ručicu gasa ili uspravno. Svaki drugi savet je neznanje. Ulje će iscureti na odušak, proći pored karika i napuniti cilindar a kroz ventile verovatno i auspuh i karburator. Pored toga što neće moći da upali, ako to i uspe u karteru neće biti ulja a onda... generalna.
Pitanje nije ni malo glupo već poučno, koliko vidim, i za druge forumaše koji su navikli na dvotaktne motore.
Da sam u pravu dovoljno je da pogledaš nalepnicu upozorenja na bilo kom četvorotaktnom motoru, pa i na tvom. A ja imam istu jamahu kao pomoćni motor na čamcu i znam o čemu pričam.
pazljivo sam sve procitao....ali meni na yamahi 4 nije karter sa suprotne strane....u svakom slucaju ja ovu moju treba da transportujem na strani gde nije rucica???...jel tako?
svuda sam gledao i nisam mogao da nadjem nalepnicu gde pise kako se transportuje.....samo pise pogledati uputstvo, koje ja nemam :(
evo i slicica
-
a da....usput da pitam....za sta sluzi onaj mali sraf plasticni na poklopcu od rezervoara(druga slika)...znam da ima neke veze sa benziskim gasovima..ali koliko on treba da bude pritegnut itd...?
-
Hvala Dule, za sraf sam pretpostavio da je nesto tako...a nozice cu da potrazim jer mi na kapi stoji samo nalepnica za ulje....
pozzz
-
moze biti da se postavi tako da cilindar bude u gornjem polozaju, samo nagadjam. A sta pise na nalepnicama na poklopcu zamajca?
-
nema nigde i ni tih nozica....na ostalim nalepnicama pise da ne upadne kosa ili tako neki predmeti, na rucici pise da se procita owners manual....onda sam nasao koje ulje se koristi i neki hitni start motora...
ma okrenucu rodic i pitati ih bas ovaj model kako transportovati....to mi nekako najbezbolnije
-
Gledam slike pa mi naj logičnije izgleda da se polegne suprotno od ručice gasa tako da svećece, karburator i cev karbiratora stoje na gore.
-
Evo razresenja dileme....danas sam zvamo momke iz Motonautika ELKO Futog i rekose mi da se motor transportuje iskljucivo na rucici....bez obzira sto je sa te strane cep za ulje...pozdrav
-
Evo razresenja dileme....danas sam zvamo momke iz Motonautika ELKO Futog i rekose mi da se motor transportuje iskljucivo na rucici....bez obzira sto je sa te strane cep za ulje...pozdrav
sto naravno nije tacno... nema univerzalnog pravila....
-
evo sta na jamahinom sajtu kazu ...
How should I transport my Yamaha outboard motor?
Answer
Proper transportation is important, because an improper transport can cause damage to your outboard, or boat or trailer, and, more seriously, could lead to personal injury. Check your Owner’s Manual carefully for instructions, as the procedures vary from model to model.
http://www.yamaha-motor.com/outboard/faq/viewfaqanswer/14/15/49/home.aspx (http://www.yamaha-motor.com/outboard/faq/viewfaqanswer/14/15/49/home.aspx)
-
evo i zvanicno
http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/1/LIT-18626-07-05_1398.pdf (http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/1/LIT-18626-07-05_1398.pdf)
strana 35 i 36
-
skinuo sam uputstvo za F4 2006 and later i u njemu je nacrtano da motor ide na rucicu.....kap hvala na linku....
bas to uputstvo sam i nasao sa prvog linka...pozzzz
-
:good:
znaci ne mora uvek da bude tako ... proizvodjac zna najbolje a ni google nije za bacanje...
YAMAHA nije dala univerzalno resenje sto ce reci da menjaju od motora do motora (verovatno) i zato nas navode da proverimo u user manualu ...
-
mozda ima i neki koji neide na rucicu
mada ja to jos nisam video
-
obicno ide na rucicu,jer je s druge strane menjac.a na menjac ne naslanjati nikako!
-
Na rucicu,ili u slucaju da je rucica na sredini malo bolje zagledaj kapu motora sa strane,videces sigurno neke male izbocine,e pa okreni motor da se osloni na njih i nema greske(za hondu npr...)