Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: SALE NB 24, 03, 2010, 20:19:50 posle podne
-
Danas smo gledali ovaj čamac i rešili da ga uzmemo!
Sutra ćemo da napravimo ugovor i rešimo finansijski deo, pa ćemo, nadam se, sutra moći objaviti da je NAŠ!!!
-
:drinks:
-
Čestitam!!! :good: :drinks: :good:
-
Bravo Sale :good:
-
Čestitam!
:drinks:
Koji motor ide na njega?
Bojim se da je 25hp, slabo za ovo korito.
-
pa cestitam :good: :good:
ja mislim da ce sa 25 ks solidno da plovi i vec ga ima i nemora da kupuje, e sad ... ja bih na njega stavio min 70-90 ks ali u skladu sa porezima u srbiji mogao bih i neki 9,9 da posluzi. to sve lezi do novcanika nazalost. pozz
p.s sale, imali tu da radis jos na njemu ili ga gotovog kupujes ??
-
Eko koža i šoteks su u planu! :smile: Moraće ipak malo da sačekaju. Prvo da rešimo komande, prikolicu i napravimo neku tendu. Naravno, i pogon mora da se reši.
Ja se ipak nadam da će neki motor od 25-30ks moći da ga glisira sa 2 osobe i nešto opreme.
O tome ću razmišljati kad prodam Zeku i vidim čime raspolažem. Za probu ću gledati da se uzajmim kod Kapetana za njegov Evinrude.
Mislim da je 50ks neki optimalan izbor za to korito, ali to dolazi u obzir tek kad ukinu ili izmene ovaj porez.
-
OM, korito je potpuno ok, nema šta da se dira, jedno dobro pranje možda :)
-
Dobro ti njega kupio i u zdravlju i veselju vozio i dobro dosao u klub Elan-a T-495k :good: :friends:
Cestitam na kupovini :drinks:
-
OM, korito je potpuno ok, nema šta da se dira, jedno dobro pranje možda :)
e super ako nema sta da se radi mnogo. e bas ti zavidim i meni se svidja taj camac :taunt: :taunt: :taunt:
p.s uff sto je lep onaj slon iza camca sto stoji , tako nesto bi mi falilo u dvoristu :new_russian:
-
Sale, imam jedno potpitanje.
Ipak ovo nije baš mali čamčić, oko kabine ne možeš, a prozori mali.
Kako misliš do obale?
Nije uvek lepo i toplo.
-
Sale, imam jedno potpitanje.
Ipak ovo nije baš mali čamčić, oko kabine ne možeš, a prozori mali.
Kako misliš do obale?
Nije uvek lepo i toplo.
Moze i oko kabine,nije bas komforan prolaz-nogostup,jedva 10 cm ,rukama malo se uhvatiti za cevke na kabini i moze :good:
-
Sale čestitam na novom čamcu. Stvarno je lep. Verujem da će vremenom biti još lepši.
Glavni problem si rešio. Dalje samo guraj. :good:
-
p.s uff sto je lep onaj slon iza camca sto stoji , tako nesto bi mi falilo u dvoristu :new_russian:
Čovek sam pravio, od poliestera! :taunt: Napravi i ti! :good:
Mossi, problem prolaska na prednju palubu ću rešavati kad se pojavi! Za sada uživam u trenutku! :taunt: :yahoo:
-
Hvala svima na čestitkama! :good: :drinks:
Ide tura na sajmu nautike! :drinks:
-
SA SRECOM da te sluzi.
Ocekujem turu ali ne na sajmu, znate gde?
:dance:
-
Da ti čestitamo još jednom? :on_the_quiet: :)
-
p.s uff sto je lep onaj slon iza camca sto stoji , tako nesto bi mi falilo u dvoristu :new_russian:
Čovek sam pravio, od poliestera! :taunt: Napravi i ti! :good:
Mossi, problem prolaska na prednju palubu ću rešavati kad se pojavi! Za sada uživam u trenutku! :taunt: :yahoo:
Resenje,
vezes sa za neki od poznatih camaca i izlazis bocno. Ispitano i odlicno funkcionise.
-
ja kad bih mogao nebih vise ni izlazio iz camca :taunt: :taunt:
-
Bane, biće pića i na vodi, naravno! :good: :drinks:
-
AJDE neka je uzdravlje i sa srecom :yahoo:
-
Dobro nam došao Zeka2 , i da još više i lepše uživate, iskreno Vam čestitam.
-
Cestitam na kupovini!Pice nemora dovoljna je gibanica!! :dance:
-
Dobro ti njega kupio i u zdravlju i veselju vozio i dobro dosao u klub Elan-a T-495k :good: :friends:
Cestitam na kupovini :drinks:
Hvala na dobrodošlici! :drinks: Imaću posle verovatno par pitanja za tebe! :taunt: :taunt: :taunt:
Malo ću te možda smarati oko toga, kad dođe vreme... :taunt: :friends:
-
Sale koje su dimenzije nove lađe.
-
Hvala na dobrodošlici! :drinks: Imaću posle verovatno par pitanja za tebe! :taunt: :taunt: :taunt:
Malo ću te možda smarati oko toga, kad dođe vreme... :taunt: :friends:
Samo napred,tu sam :good:
-
Sale iskrene čestitke i najlepše želje za dugu ugodnu i bezbrižnu plovidbu
-
Čestitam, nek je sa srećom.... :drinks:
-
cestitam :)
-
Sretno,cestitam! :good:
-
Sale koje su dimenzije nove lađe.
Dužina 5m, širina cca 1,6-1,8m
-
e bas mi drago da si napokon nasao camac :) znaci ove godine moze reagta bez spavanja u satoru :) :good:
da te sluzi duplo bolje od zeke i da te nosi troduplo dalje !
-
:lol: :lol: :lol:
Ajd' Mediteran, ali Pacifik??! :taunt: :lol:
-
Eh, jedno su želje....
-
Честитам и нека је са срећом Сале НБ!
Мирна вода!
-
Cestitke :) :good:
-
A jo smo pre nekoliko dna gldali smo slike onog plastičnjaka kojeg je pojela osmoza!
Bravo! Čestitam!
Ovaj čamac izgleda sasvi lepo i iskreno se nadam da ćete uživati u njemu.
Želim vam da oboje uživate u plovidbi i boravku na čamcu makar onoliko koliko ste uživali na Zeki.
A ono o Pacifiku ili Mediteranu - nije važno. Važno je da sanjamo o lepim stvarima. Zato sanjajte i uživajte i u snovima.
-
Ljudi, hvala svima na lepim željama, ali tek danas će se završiti kupovina ( nadam se!). :)
A posle ćemo polako i korak po korak!
-
Sale,Marina
vec vas vidim u novoj ladji kao ono dvoje iz "majstorske radionice" kako je svaki milimetar iskoristen i kako imate na camcu sve sto treba za pristojnu visednevnu plovidbu :taunt:
-
Sale,Marina
vec vas vidim u novoj ladji kao ono dvoje iz "majstorske radionice" kako je svaki milimetar iskoristen i kako imate na camcu sve sto treba za pristojnu visednevnu plovidbu :taunt:
Ja tu vidim više od dvoje. :smile: Biće tu i mlađe posade. :drinks:
-
:blush2:
Gledaćemo da napredujemo u svakom pogledu :)
-
sale zovi da ti razvlacim kablove :) jes da nije estetski ali radi savrseno a i primenicemo onaj marketov fazon sa led diodama :good:
-
Sad je zvanično, ugovor je potpisan, pare isplaćene!
Zeko 2 je sada deo moje "flote"! :yahoo:
Sad još samo da rešim glavobolju oko transporta, ali i to će se rešiti u narednih par dana.
-
Dobar je osećaj, zar ne ?
U zdravlju ga vozili :smile:
-
Znači da ga u subotu možemo zaliti na sajmu? :drinks:
Naravno! :drinks:
-
ako ti treba prikolica uzmi moju,nije registrovana ali je ok.
-
Vlado, da li tvoja prikolica ima signalizaciju?
Imam i ja prikolicu od Zeke, ali čim je vide, zaustaviće me.
A treba proći od Krnjače do Banovaca! :smile:
-
ja tu vidim više od dvoje. :smile: Biće tu i mlađe posade. :drinks:
:blush2:
Gledaćemo da napredujemo u svakom pogledu :)
Ja mislim da se tu gledanjem ne postize nista. :taunt:
-
ja tu vidim više od dvoje. :smile: Biće tu i mlađe posade. :drinks:
:blush2:
Gledaćemo da napredujemo u svakom pogledu :)
Ja mislim da se tu gledanjem ne postize nista. :taunt:
Zoki, ne bih ja bio siguran.
Znate za ono kad se kaže da neko ima urokljiv pogled. Pogleda nekog, pa eto ti belaja.
Sve zavisi kako se gleda, ko gleda i koga gleda...
Sem toga, ovo je dvadestprvi vek, hej!
Nije to ono vreme iz prošlog veka kada smo kao udarnici na radnim akcijama prolivali znoj da bi nas danas ova balavurdija vukla za nos i nazivala nas "laponcima" i "izlapetisima". Ko je tu izlapeo, pitam ja vas?
Uzgred, o čemu ja to ovde?
Šta je bila tema?
-
Vlado, da li tvoja prikolica ima signalizaciju?
Imam i ja prikolicu od Zeke, ali čim je vide, zaustaviće me.
A treba proći od Krnjače do Banovaca! :smile:
Od Krnjace do Banovaca je bar lako.Tu ti je kap.i njegov evinrude 50
i Dunav i sta ce ti prikolica
-
I pridruzujem se cestitkama!U zdravlju da se vozite.
-
Vlado, da li tvoja prikolica ima signalizaciju?
Imam i ja prikolicu od Zeke, ali čim je vide, zaustaviće me.
A treba proći od Krnjače do Banovaca! :smile:
Od Krnjace do Banovaca je bar lako.Tu ti je kap.i njegov evinrude 50
i Dunav i sta ce ti prikolica
Ta opcija je prva razmatrana, nažalost, na čamcu ne postoji mehanizam za upravljanje, a Evinrude definitivno nije motor za vožnju na ruku- bez ručice!
-
a i nema rucicu :) a sajle su kod mene na ladji .. vidi dule ga nije pokupio jos ako hoces mozemo pokupimo motor i elektroniku povezemo samo nadji neku jednorucnu komandu pa ceom da vozimo ...
-
Čestitam Sale,
prenosim čestitke od cele Y-craft ekipe...
ja to vidim kako korak u pravom pravcu ka Y-23T :)
Vidimo se na sajmu!
-
Cestitam Sale
Sredi ga pa se vidimo ovog leta na Dunavu.
U subotu i nedelju sam u Banovcima ako ti treba motor pozajmicu ti mog Jonsona 25
-
Svaka čast, čestitke i od mene. Vidimo se u subotu
-
Cestitam,neka te dobro sluzi,a sledeci da bude od aluminijuma.
-
Zeko 2 stigao kući! :tender:
-
tu na ciradi pise Monteray :)
-
Čestitam još jednom! :yahoo:
Sad kad vam je prošao kroz ruke, kolika je procenjena težina ovako praznog korita?
-
E sad ČESTITAM, ono pravo. :good: :drinks: :good: :dance1: :yahoo:
-
Pa ti Sale reče da nećeš stići danas kad ono, Zeko 2 u dvorište, još jednom čestitke od srca Marini i tebi
-
Sad kad vam je prošao kroz ruke, kolika je procenjena težina ovako praznog korita?
350 kg po Elanovim podacima, camac sa klot praznom kabinom,sto ovaj bas i nije daleko nazalost od toga
-
Zeko 2 stigao kući! :tender:
Sad komsije pomislile da Sale dovukao neko novo plovilo direkt sa sajma,cirada sa zvucnim imenom... :taunt: ,a pod njom30 god stara plastika :sorry:
Al sto se kaze nek umru od zavisnosti kad neznaju sta je ispod :lol: :on_the_quiet:
-
Ma nismo mi izdržali, odmah smo je skinuli! :yahoo:
Nama je bolji od svakog Montereya, na njemu ćemo da plovimo, spavamo, živimo, pravimo decu..... :taunt: :taunt:
Ima 350kg, možda i 400
-
Želim ove još jednom da se od srca zahvalim Vladi na prikolici.
Super je odradila posao!
Hvala svima na podršci, sad sledi borba da Zeko 2 što pre izađe na vodu!
Pogon, komande i prikolica su prioritet, a sve ostalo ćemo polako! :)
-
U starom Uradi sam-u 6/78 imas izradu prikolice bas za njega,bar mozes da ukrades neke mere ili ideje,mada nema tu neke svemirske nauke,pravis je kako tebi odgovara,ja sam prema njima radio i ok samo sam ove god dodao jos jednu osovinu jer zbog mekanog i muljevitog tla tone mi jako u mulj pa je bilo malo otezano obicnim autom ga vaditi iz vode
(http://img215.imageshack.us/img215/48/dsc00250i.jpg)
A u Sam-u 5/77 imas komplet test tog korita
(http://img222.imageshack.us/img222/1489/dsc00252t.jpg)
Eto bar male pomoci :good:
-
Još samo da negde iskopam te brojeve!
Ako neko ima te brojeve, neka se javi, rado bih pozajmio i skenirao! Ili kupio!
-
pa sta reci svaka cast eeeee sad te cekamo lijepo u brckom nema vrdanja
-
Još samo da negde iskopam te brojeve!
Ako neko ima te brojeve, neka se javi, rado bih pozajmio i skenirao! Ili kupio!
Nem' se jedis skeniracu tih nekoliko strana samo da nadjem skener negde u komsiluku :friends:
-
dare nemoras da skeniras SLIKAJ ih fotoparatom , pa onda zuimiraj da li se cita ako se sve lepo cita neko ivana kaci na ftp pa samo ovde linkujes sliku , em brzo em ne moras u komsiluk :)
znaci stavis aparat na MAXIMUM i posle je ne smanjujes
-
Kapetane mogao bi da skocis do garaze da iskopas SAMove !!!!!
-
Eto, hvala ljudi! I onda neko kaže da ne valja forum.
Sve što ti treba dobiješ i saznaš za par sati! :good: :good: :drinks:
Zoke, Brčko mi je i ranije bilo u planu, sa malim Zekom, a sada je skoro izvesno da ćemo ići. :friends:
Moraju još neke kockice da se slože, motor, prikolica, registracija....
-
Cestitam matori, sad pravac Amsterdam.
-
neka je sa srecom i sto pre u djerdap.
-
sale kolika je duzina u kabini ? posto te znam i verovanto vec smisljas sta ces i kako ces da izokreces i napravis podeli to sa nama :)
videces da nisi u pravu i da mi znamo bolje :lol: :lol: :lol:
-
Dužina kabine je cca 2.3m. A stavićemo tu WC, kuhinju i mašinu za pranje sudova!
Marina neće bez toga da plovi! :taunt: :taunt: :taunt:
Spavaća soba, dnevna soba i trpezarija se podrazumevaju! :lol: :lol: :lol:
-
Dužina kabine je cca 2.3m. A stavićemo tu WC, kuhinju i mašinu za pranje sudova!
Marina neće bez toga da plovi! :taunt: :taunt: :taunt:
Spavaća soba, dnevna soba i trpezarija se podrazumevaju! :lol: :lol: :lol:
kako si resio ootpadne vodi na masini za pranje posudja :taunt:
mislim da wc i neka vrsta kuhinje mogu da se zbudze (otvaranje kreveta) , meni se svidjaju ove fioke kojih ima gomila sa njima treba razmisliti sta raditi , mozda neka fora izvuces pa WC, izvuces pa sport, izvuces pa nesto trece ... samo pazis koju radnju gde obavaljas :)
-
na ovu sliku sam mislio
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=51.0;attach=35177;image)
-
Onaj pramčani box sa vratancima je dovoljno dubok i širok da u njega stane čak i neki pomoćni motor bez problema.
Ovi bočni boksovi nemaju vratanca, ali imaju pregrade unutra, pa su dobri samo za odlaganje manjih i kraćih predmeta. Videćemo još kako mogu najbolje da se iskoriste.
U svakom slučaju, hemijski WC će ići tu u sredinu, ispod kreveta. Pred spavanje klonja leti napolje, naravno! :taunt:
Uz sam zadnji zid kabine nam ostaje 30-40 cm iskoristivog prostora. Sa jedne strane će biti smešteni prekidači, instalacije, konzola sa radiom i prekidačima, a sa druge strane ćemo ubaciti policu za odeću, tako da bude na visokom i suvom. To onako okvirno, jer nismo ga još pravo ni pregledali.
-
veruj mi hemijski wc zbog mirisa ne moras da izbacujes nista se ne oseti ...
-
Sale neka je sa srecom :drinks:
-
Sadrzaj se ne oseca malo hemija... :drinks:
-
veruj mi hemijski wc zbog mirisa ne moras da izbacujes nista se ne oseti ...
ma porta potti je to bre :taunt: :taunt: :taunt:
-
e sale pokazi svima da moze i elan da prodje ceo atlantik :dance1: :dance1: :censored:
-
Ako izbaciš wc napolje,svi če da vas gledaju kada ga koristite.
Šalu na stranu,ako ga uredno prazniš i menjaš hemikaliju nečete imati
problema.
On mora da bude na mestu kako bi bio vrlo dostupan,jer ako za-
kasnite ne bi bio na vašem mestu.
-
sale obavezno unutra, zamisli izadjes u 2 sata nocu na krmu da koristis i u momentu izlozis deo tela koji nisi premazao autanom dragim nam komarcima...
-
Cestitam Sale! Odlican je gliser,i neka je sa srecom da dugo plovis.
-
sto razdvojiste teme prebaci sve ovo na zeko2
pa onda izlazite na krmu :)
-
spojeno :good:
-
U 2 sata noći najčešće nema komaraca, a Zeko 2 će takođe imati bimini sa camper canvasom i komarnicima.
Na taj način će i kokpit biti sigurna zona.
Taj hemijski WC stvarno ne smrdi, ali i te hemikalije imaju neki miris, lepo obavimo šta imamo pred spavanje i onda napolje sa njim! :dance:
-
Sale, posto sve to planiras da ubudzis, ja predlazem da se camac zove Sport Billy. :)
-
Sale neka je srecna kupovina!
Želim Vam puno lepih trenutaka na novom čamcu i da napravite na njemu sve što ste zamislili :)
-
Sale neka je srecna kupovina!
Želim Vam puno lepih trenutaka na novom čamcu i da napravite na njemu sve što ste zamislili :)
..... i bebu. :good: :yahoo:
-
Sta se desava sa Zekom 2??
jel napreduju radovi,sta se radi??
'Oce li uskoro zaploviti??
A Zeko1,jer nasao novog vlasnika koji ce ga cuvati i maziti kao i ti??
-
Nažalost, stari Zeko je još uvek u dvorištu, a to usporava radove na novom. Krenuli smo u oglase sa oštrom cenom, sad ćemo morati da je obaramo.
Nema veze, bitno je da se plovi, a stari Zeko se baš lepo izjurcao za vikend! Pogotovo u nedelju, kad je bilo vetra i talasa. Svi pobegli sa vode, Dunav samo naš! :good: :dance:
Doduše imali smo mali peh, prilikom pristajanja, negde uz sam ponton, spala mi je elisa sa Johnsona, mora da je pukao osigurač. Sad ili ću da ronim ili da čekam da se voda povuče :sorry:
-
Obzirom da je Sale objavio vest o ovom dogadjaju mislim da mogu da dodam svoje vidjenje.
Negde oko pet po podne izadjem na obalu sa suprugom, sednemo u restoran i kroz prozor vidim jednog čoveka koji je počeo da se bavi nekom novom granom privredne delatnosti - mislim da za nju ne postoji šifra u registru.
Čovek kleči, skoro leži na daščanom pontonu koji dobro poskakuje na talasima, i grabuljama grabulja po dnu oko pontona.
Neka nova grana ribrastva, pomislim ja.
Ili možda neki novi vid ispiranja zlatnog peska sa rečnog dna?
Mada, za sve ove godine nisam čuo da je iko u Dunavu našao zlato. Može da nadje sve vrste otpada, ali zlato - možda samo delove izgubljenog nakita.
Kad ono - naš Sale!
Pokušava grabuljanjem da pronadje nestašnu elisu.
I ma koliko da je uporan bio (a jeste) elisa se nije dala. Sakrila se negde i šćućurila u pesak - valjda joj dosadilo to večito obrtanje ...
Ali neka - naći će nju Sale čim se voda povuče i vreme otopli. Čujem da će se prijaviti i na kurs u ronilački klub ako treba.
A ako ni to ne pomogne, eto prodavnice, pa kad kupi dve nove elise - neka ove stare, neka čami zatrpana u pesak sve dok potpuno ne istrune. Ko joj je kriv što tera svoje?
:diablo:
-
tu pomazi magneti
-
tu pomazi magneti
Obicno je aluminijumska elisa pa ne vredi magnet.
-
Voda se povukla, Zoki je našao elisu, tako da je Zeko opet jurcao po Dunavu ceo vikend! :taunt: :yahoo:
-
Hronični nedostatak novca i vremena je malo usporio radove na novom "Zeki 2", ali nešto se ipak radilo, malo po malo, tako da smo skoro spremni za prvu plovidbu. Ostalo će se raditi usput!
Napravio sam ram za šoferku od špera/epoksija, ugradio sam novi Ultraflex sistem upravljanja, prikolica je skockana.... juče je Johnson montiran i komande priključene...
-
Aman Sale ofarba ti beton majku mu :lol:
Salim se malo... :smile:
Sad ga skrpi samo "da ide" a ima ces onda celu zimu pa natanane... :good:
Kratka je ova sezona!!
Hoce li i zeku2 pogoniti onaj isti jonshon25 ili si spremio nekog novog Jonshona???
-
Za sada, isti dobri stari Johnson 25!
-
Veoma dobro onda pazi na svaki kilogram!!
Jesi ga testirao ikako sa tim motorom??
-
Još ne, prva plovidba sledi narednih dana, pa ću preneti utiske.
-
Drzim ti fige da izglisira :good:
Nesumnjam u tvoj rad,znam da ce na kraju ove foto price ispasti to lep brodic,Samo napred :good:
-
Nadam se hoće!
Uzdam se u neprikosnovenu superiornost američkih motora po pitanju snage i performansi! :taunt: :taunt: :lol:
-
Jesi li siguran da su američki superiorniji od ruskih ? :yahoo:
-
Ma daj!!! Pa ko je još ravan Rusima! To ne smem ni da poredim!!! :taunt: :taunt: :taunt:
-
Neznam ja al zato vidim da je i Kap posle Evinrude-a50 kupio moskvu 8,valjda su tu po snazi :taunt:
Ode jos jedna tema u off... :smile:
-
Neznam ja al zato vidim da je i Kap posle Evinrude-a50 kupio moskvu 8,valjda su tu po snazi :taunt:
Ode jos jedna tema u off... :smile:
Pre nego sto ode,da pitam da li su ono na slici Marinine noge?Ako jesu doro je prosla,nije dobila bele dokolenice. :taunt:
-
Malo je falilo! :taunt: Ali pobegla je na vreme! :lol:
-
E, pa stigao je i dan prve plovidbe sa novim Zekom, i odmah proglasiše dan žalosti u Japanu!!!! :taunt: :lol:
Naime, naš Johnson 25 bez problema isteruje novog Zeku u glisiranje, i to sa 3 člana posade!
Nepotvrđeni izvori navode da su 3 inžinjera Honde i dvojica iz Yamahe izvršili harakiri! :taunt: :taunt: :taunt:
A ruski inžinjeri? Oni su samo smazali još jednu flajku vodke! :lol:
Cccc, jesu štedljivi ti Japanci, ali ne ide bre to kako treba! :lol: :lol: :lol:
Taman kao poručena, pojavila s i bela lađa, pa smo testirali novog Zeku i na plovnost po talasima.
V korito u kombinaciji sa većom težinom daju značajno poboljšanje u odnosu na starog Zeku. Talasi bele lađe nisu predtavljali nikakav problem!
-
Eto lepih vesti :good:
-
bas lepa prva vest, a druga je da se Dunav polako vraca na stari nivo pa izvolite na Djerdap.
-
Sale, drago mi je da ste zadovoljni ponašanjem ladje ali ne vidim vetrobransko staklo.
Iz one ranije poruke video sam da ste ga napravili, pa sam očekivao da ga vidim na slikama sa probne vožnje.
Šta je sa starim "Zekom"?
-
bas lepa prva vest, a druga je da se Dunav polako vraca na stari nivo pa izvolite na Djerdap.
bobane, dule je vec krenuo :good:
@lsi skinuo je sale vetrobran zbog aerodinamicnosti inace nista od glisiranja :)
-
...
@lsi skinuo je sale vetrobran zbog aerodinamicnosti inace nista od glisiranja :)
:taunt:
Kapetane, no, no! :diablo:
Uzgred, pitanje za Saleta: na ranijim slikama vidim nek dve antene na desnom zidu kabine.
Za koje uredjaje su postavljene?
-
sale koliko brzo si isao ? jesi merio brzinu ?
na koliko gasa izglisira ?
-
:good: :good: :good:
-
Vetrobran, baš kao i antene ne mogu da uđu u moju garažu, zbog visine, a novi Zeko spava u garaži dok se ne završe radovi, i dok ne dobije ceradu i tendu. Zato još uvek nisu finalno montirane.
Antene su od radio aparata i radio stanice.
Kapetane, šalu na stranu, Zeko glisira bez problema, ali sa brzinom nisam baš zadovoljan. Uzvodno mi je potreban praktično pun gas da bih glisirao (sa troje u čamcu), to je oko 30km/h. To bi trebalo da mi bude krstareća, a ne maksimalna brzina.
Dugoročno gledano, moraće neki jači motor.
-
Vetrobran, baš kao i antene ne mogu da uđu u moju garažu, zbog visine, a novi Zeko spava u garaži dok se ne završe radovi, i dok ne dobije ceradu i tendu. ...
Sale, pa rešenje se samo nameće - treba prezidati garažu, napraviti viši ulaz i gotova stvar... :taunt:
-
Sale,uzmi u obzir da Dunav ovih dana bas "gura" iz sve snage!
-
Sale,uzmi u obzir da Dunav ovih dana bas "gura" iz sve snage!
Jeste, baš je jak. Posle, kad smo testirali Zokijevog Predatora, iznenadila me velika razlika između uzvodne i nizvodne brzine. 10km/h je baš velika razlika.
-
Jeste, baš je jak. Posle, kad smo testirali Zokijevog Predatora, iznenadila me velika razlika između uzvodne i nizvodne brzine. 10km/h je baš velika razlika.
znaci da dunav tuce 5 km na sat ... ja uzvodno skoro da i ne mogu ...
-
:good:,oko 20-og bi trebali da budemo na Belegisu da zalijemo Zeku 2 :drinks:
-
Super, čekamo vas! :good: :drinks:
-
Super, čekamo vas! :good: :drinks:
Promenio se plan ,idemo nizvodno do Gajskog jezera (plaza raj),mogli bi i Vi sa nama,mi krecemo u petak16-og oko 17 h, tamo ce biti Dule i verovatno jos neki. :drinks:
-
Marina je na odmoru od 16-og, ja nažalost tek od 23-eg. Do tada nam nema mrdanja, osim na kratko, do Belegiša i Tise. :sorry:
-
Taman kada se mi budemo vracali iz Porecke nadjemo se u Gaju oko 25-og. :good:
-
Moj gazda hoće uzvodno, videću, ako uspem da je nagovorim! :lol: :taunt:
-
Mi idemo uzvodno 10-og avgusta pa do 30-og. :smile:
-
Blago vama, mi 9-og počinjemo da radimo! :sorry: Ali svaki slobodan momenat ćemo biti na vodi. :preved:
-
Izgleda da tajna dobre brzine leži u ovome:
Dobro podešen trim i visina!
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=3654.0;attach=42492;image)
Ja se i ove godine patim sa fine tuningom, na VARALICI II.
30 uzvodno sa troje je EXTRA!
Varalica sa novom tendom (hard top, bez stranica) nizvodno ide 36-38km/h.
Što je dobro u odnosu na prošlu godinu, a 5-7km sporije nego bez krova.
Sale, Marini i tebi želim još jednom puno lepih trenutaka na Zeki 2! :good:
:drinks:
-
Kad je trim u pitanju, tu nisam imao mnogo izbora, ovaj čamac zbog težine kabine dosta "pobada" pramcem, što u nekoj meri i olakšava izglisiravanje.
U prvom krugu sam se provozao sam, i tad sam ga podesio na drugu rupu. Lepo ide, baš lepo!
Onda su se ukrcali Marina i moj matori, a trim je ostao takav. Malo se muči da izglisira, ali tad postigne tih nekih
30km/h. S tim što čim malo oduzmem gas, počne da ore. Tu bi Hydrofoil bio prava stvar!
Na prvoj rupi lakše izglisira, ali mi se čini da ide mnogo teže, bukvalno ore pramcem kroz vodu, ne izdiže ga dovoljno.
Nema tu nekog fine tuninga, tu pomažu samo dodatni konjići! :taunt: :good:
Valjda ćemo i mi na neku malo zeleniju granu, pa da priuštimo motore u skladu sa plovilima! :good:
-
Nema tu nekog fine tuninga, tu pomažu samo dodatni konjići! :taunt: :good:
konja nikad dosta ...
-
Nema tu nekog fine tuninga, tu pomažu samo dodatni konjići! :taunt: :good:
konja nikad dosta ...
Pogotovo kad neki magarac vozi! :suicide: :taunt:
-
Biću malo bezobrazan,ali citiraću jednog prijatelja iz Splita: "uvek ti fali metar čamca i cantim k.... :taunt:
-
Sale,dokle ste stigli sa radovima Marina i ti.Jel gotova tenda ?
-
Eh, radova ima koliko hoćeš, samo je vremena malo. Sunđeri su isečeni na meru i uklopljeni, ali tapaciranje će sačekati.
Instalacija, radio i zvučnici su konačno spojeni i montirani, takođe i kaljužna pumpa.
Šoferka je montirana na vetrobran i postavljene su lajsne. Tu još ima posla, ali i to će sačekati posle godišnjeg.
Bimini je završen i probno montiran, sutra montiramo bočne i zadnju stranicu cerade. Za sutra još ostaje da montiram nosač pomoćnog motora i onda smo valjda konačno spremni!
-
Tenda je probno motirana, ostaje još natezanje , zatezanje i ubijanje drikera po čamcu...
-
Tenda je probno motirana, ostaje još natezanje , zatezanje i ubijanje drikera po čamcu...
priznaj da si ovaj put ti uzimao merke !
uzmi bre uklopi je uz camac ima vetar da ti je pocepa prvom prilikom (pogotovo ovo kod gornjeg stakla i gornji ugao na soferci)
-
Bez brige Kapetane, još nisu postavljeni drikeri na šoferci,zato deluje kilavo.
Biće to ok kad sve dođe na mesto.
-
Gde su slike?
Jel pala probna vožnja?
:)
nesto ih zezao motor i kablaza , navikao sale na povlacenje one pantljike pa mu cudno na alanser :)
-
Nije! :sorry:
Sve radi, samo anlaser se ne javlja, to će sutra rešiti neko stručniji od mene.
Šta ćeš, navikao na dužu ruku, pa to ti je! :taunt:
-
Što se akumulatora tiče, probao sam dva,
Što se osigurača tiče, njih ću još proveriti sutra,moguće je da su izleteli dok sam isprobavao kombinacije na kontakt bravici
-
Glavni dovod bi trebao da ide na kontakt sa oznakom "A".
Tu sam ga stavio i dobio "klik" od motora, kad sam dao kontakt, ali nije hteo da zavergla!
Šalji sliku!
-
Glavni dovod bi trebao da ide na kontakt sa oznakom "A".
Tu sam ga stavio i dobio "klik" od motora, kad sam dao kontakt, ali nije hteo da zavergla!
Šalji sliku!
ako je bio klik onda nemas struje dovoljno ...
-
Ništa od navedenog. Anlaser radi, najnormalnije zavergla kad ga spojim direktno.
Znači, neke žičice nisu dobro povezane, a to će se već rešiti.
-
Ništa od navedenog. Anlaser radi, najnormalnije zavergla kad ga spojim direktno.
Znači, neke žičice nisu dobro povezane, a to će se već rešiti.
boju na boju :)
-
Ništa od navedenog. Anlaser radi, najnormalnije zavergla kad ga spojim direktno.
Znači, neke žičice nisu dobro povezane, a to će se već rešiti.
boju na boju :)
Tako sam i uradio, ali na kontakt bravici nema boja! :sorry: 6 žica, pa ti sad ubodi pravu kombinaciju- kao da igraš loto!!!
-
evo je prava kombincija :)
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4938.new#new (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4938.new#new)
(http://www.boatfix.com/how/SwDiagB.jpg)
-
jeste za ETEC al mozda se poklapa, ako nadjes na netu tacnu informaciju okaci
http://continuouswave.com/whaler/reference/BRP/E-TECSystemWiring.pdf (http://continuouswave.com/whaler/reference/BRP/E-TECSystemWiring.pdf)
-
Hvala, Kapetane, ovo je baš ono što trebam! :good:
-
Danas smo se malo provozali na novom Zeki sa novim pogonom! :good:
Probi su prisustvovali Kapetan i Zoki Kaćintata, koji su nas pratili na Zokijevom Predatoru.
Evinrude je uz par početnih tehničkih problema, uzrokovanih lošim rukovanjem ( čitaj: mojim neznanjem), potpuno opravdao svoje ime i reputaciju! U svakom pogledu! :sorry: :taunt:
Naime, pokazalo se, da Evinrude 50, sa teretnom elisom, na našem Elanu postiže preko 50km/h uzvodno, čak smo bili za nijansu brži od Zokijevog duplo lakšeg Predatora, sa Hondom 45!!! :spiteful: :ok: :yahoo: :dance1:
Jedva čekam da mi Kapetan donese tu brzinsku elisu, pa da zovem skuteraše na crtu! :taunt: :dance1:
Ima tu još malo posla oko finog podešavanja motora, ler je visok, i na nižim obrtajim ne radi baš kako bi trebao, a to nas dovodi do drugog dela priče o reputaciji Evinrude motora.
Na današnjoj plovidbi, koja je efektivno trajala manje od sat vremena, Evinrude je potrošio dobrih 18 litara!!! :this: :sorry: :wild:
Ok, najveći deo vremena smo se iživljavali na WOT-u, ali Zokijeva Honda je za isto vreme i istu udaljenost potrošila 3 puta manje!!! :good: :good: :good:
Sve u svemu, pravi Evinrude, sutra ćemo ga testirati u malo realnijim uslovima plovidbe, na 2/3 gasa, planiran je i neki susret na Beljaricama (Kapetane, ne zaboravi elisu), a verovatno ćemo se provozati i po gradu.
Evo par slika od danas, Kapetan je slikao našim fotoaparatom, ali zbog kvaliteta istog, ostajete uskraćeni za video snimke, kao i za nekoliko slika.
-
U pravu si, lepo primećeno! :good:
Nisam još montirao prekidač za trim, a ni instrument, pa sam u plovidbi prekidač jurio po čamcu, a i igrao sam se malo, priznajem! :taunt:
Na prvoj slici je motor potpuno podignut, ali to je bilo u laganoj plovidbi.
Na druge dve slike glisiramo na pola gasa, radi slikanja, pa čamac još uvek malo ore, ali na punom gasu je prav k'o strela!
-
Ima li efekta onaj dodatak u obliku krilaca za kavitacionu plocu?...on nije nesto skup, gledao sam u svetioniku..
-
Ima li efekta onaj dodatak u obliku krilaca za kavitacionu plocu?...on nije nesto skup, gledao sam u svetioniku..
Hidrofoil stabilizatori su efektni, ali trim flapsovi su još efektniji, pogotovo kad imaju električni ili hidraulični trim.
Na kraju, flapsovi iz Zokijeve radionice su ubedljivo finansijski najpovoljnija varijanta.
-
BRAVO I SRECNO
-
Vido Zeku 2 danas i uopste neizgleda lose! :lol:
Jedino mi je raspolozenje pokvario Kacintata dosavsi u Zvezdcinoj majci! :wild:
-
Sale drago mi je da si aktivirao i zeku 2 .nek je sa srećom .
Sad možeš i ti da dođeš u petak na belegišku adu :dance:
-
Vido Zeku 2 danas i uopste neizgleda lose! :lol:
Jedino mi je raspolozenje pokvario Kacintata dosavsi u Zvezdcinoj majci! :wild:
Piće za četvero.... 200 dinara
Gorivo za Evinrudea.... 2000 dinara
Zvezdaš i Partizanovac u zagrljaju.... NEPROCENJIVO!!! :taunt: :taunt: :lol:
-
Sale drago mi je da si aktivirao i zeku 2 .nek je sa srećom .
Sad možeš i ti da dođeš u petak na belegišku adu :dance:
Mi dolazimo, samo da ne padaju sekire!
Željni smo i plovidbe i druženja, ova sezona je do sada bila prilično razočaravajuća.
Tek smo danas proveli malo više kvalitetnog vremena na vodi i sreli neke drugare sa foruma.
Koliko sam čuo od Kapetana, Baneta i Markea smo promašili za malo.
-
Eto, poklopilo se taman sa kalendarskim početkom leta, Zeko 2 je spušten na vodu i nakon kraće probe, privezan na svojoj novoj letnjoj lokaciji.
Pošto još nismo napravili ponton, za sada stoji na bovi.
-
Bas izgleda odlicno, a verujem i da brzo "trci" po vodi. Sada ce Marina imati deo zeljene udobnosti, a Sale ponos i zadovoljstvo. :dance1:
-
Dodatno opterećenje nam je možda "ukralo" koji km na brzini, ali sada ima malo više komfora, iako je prostor isti.
Idemo 50 km/h (po GPS-u) po ovako sporom Dunavu, i to sa Zokijevih 120 kg dodatnog balasta! :good:
Ma samo da je na vodi, sad možemo da koristimo i popodneva makar za kratka isplovljavanja! :good:
-
Sale. koliko je Zeka2 težak bez posade, a kompletan za plovidbu, sa svim stvarima koje inače ne vadiš?
-
Sale molim te napravi neki video kako Zeko2 glisira, da gledam i mastam. Inace super je ispalo ovo sto si uradio.
-
Sale. koliko je Zeka2 težak bez posade, a kompletan za plovidbu, sa svim stvarima koje inače ne vadiš?
Nemam tačan podatak, ali računam sa najmanje 600-650 kg.
Sale molim te napravi neki video kako Zeko2 glisira, da gledam i mastam. Inace super je ispalo ovo sto si uradio.
Biće, biće... :)
-
to je prava jurilica s tom brzinom, imas li podatak koliko ti trosi na sat u nekom optimalnom glisiranju
-
Dobra ti bova, jel si to kod Buse kupio? :)
-
to je prava jurilica s tom brzinom, imas li podatak koliko ti trosi na sat u nekom optimalnom glisiranju
Odprilike 15 litara/sat na 4.500-4.800 rpm. Oko 18-20 litara na 5.500 rpm (WOT).
Bova je "Deluxe exclusive special edition- model Admin-star"
To je Busa nabavio samo za nas administratore! To je težak luksuz- nemate vi te pare! :dance1: :taunt: :taunt: :lol: :lol: :lol:
-
Ma znam ja to, on popust daje samo vama koji plovite brzinom vecom od teorijske :stop: :tenk: :taunt:
-
Juče, u smiraj dana, Sale i Marina su priredili pravo uživanje mojoj supruzi i meni pozvavši nas na kratku ali lepu vožnju od Markove kafanice u Banovcima do Belegiških ada i nazad.
Pri nešto više od pola gasa, Zeko 2 je, sa nas četvoro, uzvodno plovio brzinom od 48 km/h, a kada smo krenuli nazad, na gotovo ler gasu, pri nešto više od 1.000 o/min, brzina je bila oko 11 km/h ako se dobro sećam.
Svi smo uživali u tom kratkom druženju na vodi i ovom prilikom se još jednom zahvaljujem Marini i Saletu na pozivu.
Ovo kratko druženje iskoristio sam i za proveru svojih sportskih sposobnosti iskakanjem iz čamca na obalu, kako ne bih pokvasio noge, što je izazvalo buru smeha prisutnih (stvarno mi nikad neće biti jasno zašto je svima smešno kad neko tresne na nos!?) i uverio sam se da moje vreme polako ali sigurno prolazi.
Nadam se samo da ću doživeti da moj čamac bude gotov i da ga spustim u vodu, pa da mogu Marini i Saletu da uzvratim poziv.
-
Lazo, poziv važi kad god da nam se ukaže prilika!
Zeko 2 nas je lepo nosio ( iako smo bili za koji km sporiji :) ), a jedino je šteta što smo morali da pobegnemo kad su leteće beštije krenule po svoje! :aggressive:
Što se ulaska i silaska sa čamca tiče, mislim da će prilagođena obuća smiriti "buru" sledeći put! :taunt: :lol:
Bitno je da se niste povredili, a to se dešava i nama mlađima! Čamac je uvek pomalo nesigurna podloga!
-
Kome dosadi pecanje, predlažem da se provoza do Batajnice.
Postoji jedan lep sprud preko puta, dugačka plaža, čista i topla voda! :good:
-
Sale,da li se moze uci iza tog spruda,da se sklonis sa plovnog puta i ako moze koja je dubina? :this:
-
Nisam siguran da bi ti mogao ući. Ti gaziš oko 1m, ako se ne varam.
Ja nisam ulazio, ali video sam jednu manju jedrilicu na samom početku kanala, ali ipak sa unutrašnje strane.
Verovatno bi mogao ući par metara, čisto da se zakloniš iza špica.
Doduše, najavljeno je da će voda porasti cca 20-30cm, možda ti taman bude dosta.
-
Hvala Sale,probatcemo ovog leta. :drinks:
-
Trebalo bi da mozes da uplovis osim ako Dunav nije bio vredan pa naneo malo vise peska!!
-
...........
Ovo kratko druženje iskoristio sam i za proveru svojih sportskih sposobnosti iskakanjem iz čamca na obalu, kako ne bih pokvasio noge, što je izazvalo buru smeha prisutnih (stvarno mi nikad neće biti jasno zašto je svima smešno kad neko tresne na nos!?) i uverio sam se da moje vreme polako ali sigurno prolazi.
........
E, to je trebalo snimiti pa na YT !!! :lol:
-
Ovo je ipak tema o Zeki 2, a ne o Lazi. Zato evo jednog snimka Zeke 2 u plovidbi.
Da se vidi kako se obara teorija- u praksi! :taunt: :lol:
Bilo je dosta vetra i talasa danas, ali svejedno prelep dan za plovidbu! :good:
Belegiske ade, vetar i pun gas! (http://www.youtube.com/watch?v=cAYc3pg0hmA#)
-
Sale, uživajte Marina, ti i vaši prijatelji. :good:
Srećno! :drinks: :drinks: :friends: :lol:
-
Pa ja ne znam kako je to moguce. Maksimalna teorijska brzina propelera koraka 13 na 5800 obrtaja je 53.44 km/h (brzina bez proklizavanja-slipa), a na rpm 5300 je 49km/h. Kao jedino objasnjenje za kretanje brze od moguceg vidim uticaj Teslinih ploca ili plovidbu nizvodno niz vetar, mada ni u tom slucaju ne verujem da moze da se dobije 12km/h.
Inace eksperimentalne vrednosti slipa merene na vodama Novog Zelanda su:
"The following slip values are indicative for their application.
Type of Boat – Speed in Knots – Slip
Auxiliary sailboats, barges - under 9 knots - 45%
Heavy powerboats, workboats - 9 to 15 knots - 26%
Lightweight powerboats, cruisers - 15 to 30 knots - 24%
High speed planing boats - 30 to 45 knots - 20%
Planing race boats, vee-bottom - 45 to 90 knots - 10%
Stepped hydroplanes, racing catamarans - over 90 knots - 7%"
-
1. Zeko 2 je pogonjen sa motorom Evinrude 50, elisa 13-3/4x 15, prenos 2.42:1.
2. Ja sam računao da bih sa ovom elisom trebao ići 48 km/h max. A eto, ipak.... neću da se žalim! :lol:
Vetar dodaje sigurno 1-2km, a verovatno je i elisa (pošto je bila oštećena), nakon sređivanja, sada malo više od 15. To je jedino objašnjenje koje pije vodu.
-
nisu li izracuni za mirnu vodu....recimo da dunav ide 4 km na sat....znaci da nizvodno ides 8 brze od proracunatog
-
A pa ako je pitch 15 onda OK i mislim da se desava sledece:
Ako oduzmemo brzinu Dunava i taj uticaj vetra (ako ima smisla), pa da kazemo da je to 48 km/h. Klizanje je u tom slucaju 12 %.
U tvom slucaju ima jos jedna stvar, a to je da je precnik elise verovatno veci nego sto je camcu potrebno tj. camac je male mase za taj precnik propelera. Tu bacas jedan deo snage motora koji se trosi na obrtanje veceg propelera, ali s druge strane smanjuje se klizanje jer sa vecom silom generisanom na propeleru, imas manje proklizavanje.
Po drugom Thumb Rule-u, 1 inch precnika kompenzuje 2 inca koraka. To znaci da bi mogao da ides i na varijantu 12 3/4 x 17 ili cak 12 3/4 x 18 jer ti je trenutno motor u evrspidu za 300 obrtaja. Klizanje bi tada bilo vece (~20%), ali na pitchu 17 brzina u stajacoj vodi sa uracunatim dodatnim klizanjem bi ti bila 50km/h, za dva vise nego sad, a na pitchu 18 bi bila 52.5. Na to dodas ovih 6, koje sam skinuo na konto brzine toka i vetra. Samo imao bi znacajan pad performansi kako opterecujes camac (skijasem, ljudima, opremom) tj. dodatna tezina bi povecavala klizanje.
Ja ovo vidim kao jedini razlog, a deluje mi realan, zbog koga se kreces brzinom "vecom od teorijske", jer se ona i racuna pod pretpostavkom da imas odgovarajuci precnik. Ti si taj camac terao 30km/h sa precnikom 10 i sa duplo manje snage, a sada imas 37% veci precnik, a samim tim i silu. Prica o ostecenoj i doradjivanoj elisi po mom misljenju ne pije vodu jer svako ostecenje elise samo degradira njene performanse.
To je ono sto sam ti rekao i za srsin camac, da mu mozda fali precnika pa previse proklizava, a da nije problem u koraku.
U svakom slucaju informacije sa testa su odlicne, posebno zbog tahometra i poznatih parametara trupa. A plus zbog poznatih performansi sa 25HP.
-
Imam opciju da idem na bržu elisu 13-1/4 x 17, ali mislim da bi mi to možda napravilo problem kod većeg opterećenja.
Mislim da ima veze i sređena elisa, jer kad postaviš računicu sa korakom 16, dobijaš tačno one brzine koje i ostvarujem.
-
Ne verujem da ce ti napraviti neko posebno opterecenje, pa motor ti je sada 300 obrtaja preko, taman ces ga vrteti na 5400-5600 rpm, a imaces dovoljno sile da smanjis slip, a dovoljno i za skijasa i za vise ljudi na camcu, bar tako kazu knjige. Ja bih tu elisu svakako probao, ako je moguce pre kupovine. Sad tu treba izracunati korak 17 na 5400 rpm ili 15 na 5800. Da li vredi bilo sta ulagati za par km/h.
Sto se tice koraka 16, ja mislim da ti pretpostavljas mnogo mali slip, sad jbg to ne mozemo da znamo bez ozbiljnog testiranja, kad je sila na propeleru jednaka ukupnom otporu kretanja. Znaci maksimalna brzina (nulto ubrzanje). Ja sam na sto mesta nasao da je slip oko 20%, a da je idealan oko 15%, za te brzine. A i racunice Dave Gerr-a tako govore.
-
Bogami,ide Zeko kao da ga juri copor lisica.
-
Ne verujem da ce ti napraviti neko posebno opterecenje, pa motor ti je sada 300 obrtaja preko, taman ces ga vrteti na 5400-5600 rpm, a imaces dovoljno sile da smanjis slip, a dovoljno i za skijasa i za vise ljudi na camcu, bar tako kazu knjige. Ja bih tu elisu svakako probao, ako je moguce pre kupovine. Sad tu treba izracunati korak 17 na 5400 rpm ili 15 na 5800. Da li vredi bilo sta ulagati za par km/h.
Sto se tice koraka 16, ja mislim da ti pretpostavljas mnogo mali slip, sad jbg to ne mozemo da znamo bez ozbiljnog testiranja, kad je sila na propeleru jednaka ukupnom otporu kretanja. Znaci maksimalna brzina (nulto ubrzanje). Ja sam na sto mesta nasao da je slip oko 20%, a da je idealan oko 15%, za te brzine. A i racunice Dave Gerr-a tako govore.
Ovo sa obrtajima je pomalo relativno. Bili smo Marina i ja, sa malo goriva, ploveći nizvodno i sa vetrom u leđa. Ja moram računati da ću ponekad ploviti i uzvodno i protiv vetra i sa dosta goriva i opreme.
Realno, ja postižem oko 5500-5600 obrtaja i brzinu oko 50Km/h nizvodno. I realno imam veoma mali slip. Uzrok leži u tome što ovaj motor ima skoro "Bigfoot" karakteristike, kada je prenos u pitanju.
Amerikanci ovakve motore koriste za pokretanje tzv. "pontoon-boat-ova", koji imaju mali otpor trupa, a veliku sopstvenu težinu (tj. veliko dozv. opterećenje), pa je potreban motor koji ima veliki potisak da ih izgura u glisiranje.. Zato je i elisa velikog prečnika ( ovakve elise nose Japanci sa 70-90ks!!!)
Elisa 17 mi je važnija sa stanovišta uštede goriva, nego zbog obaranja nekog brzinskog rekorda. Sada krstarim sa nekih 38-42km/h na 4600-5000 o/min. Ako bi tu istu brzinu imao sa 4000 - 4400 obrtaja, to bi značilo za potrošnju.
Stvar je u tome što imam u rezervi elisu 14 x 13, sa kojom ovaj motor može da gura manje barže, a takva mi stvarno ne treba. Kada bih dobio 17-icu u zamenu... to bi bilo to! :good:
-
Tako je, to je GR odnos za High Thrust, Yamaha za T50 koristi 2.33. S druge strane, ako je camac lagan, bolje je da je odnos manji, jer je broj obrtaja propelera veci, pa je veca i brzina, naravno motor mora da ima dovoljno snage, Yamaha za F50 koristi GR 1.84. Sto se ustede goriva tice, tu moras da pazis da ti moment motora ne ode mnogo nisko sa smanjenjem RPM, a samim tim i isporucena snaga, tu je ona fantasticna prednost elektromotora.
To lako mozes da izracunas posto imas tahometar. Koliko sada ides na 4000 rpm, iz toga mozes da izracunas sta bi ti na tom rpm dala 17-ica, ali racunaj da ce motor dodatno opterecenje zbog veceg koraka kompenzovati gorivom, tj. ti ces morati da das veci gas da bi postigao tih 4000, nego sto je potrebno sada.
-
Ma sa tim mogu da se igram, ako kojim slučajem nađem 17-icu.
Ono što je bitno - ja sam sasvim zadovoljan kako se čamac i motor ponašaju. Mislim da je ova elisa optimalna za sve namene, dovoljno je brza kad mi se žuri, a ima dovoljno potiska da me izgura čak i sa 5 ljudi u čamcu! :good:
U stvari, biće mi najbolje da onu teretnu zamenim za još jednu ovakvu. Onda sam miran! :good: :stop:
-
Zeko 2 nastavlja plovidbu pod komandom novog kapetana.
Ubuduće će mu matična marina biti u Beogradu, na Savi.
Novom vlasniku želim puno sreće, avantura i zadovoljstva sa našim Zekom 2.
Mi ćemo plovidbu nastaviti na "Zeki 3", koji je u izgradnji.
Trenutno se uredjuje enterijer, a nadamo se da će zaploviti još ove jeseni. Vidimo se na vodi
-
Честитам новом власнику на доброј куповини, а теби Сале на продаји Зеке 2 и припреми новог Зеке. 114 Него, поред окачених слика, могао би да нам даш и нешто детаљнији опис и карактеристике новог Зеке 3. Видим да си од окорелог глисераша прешао у импозантне депласманце. sajkaca
-
Са довољно снажним мотором и ово чудо ће глисирати.
Мада, ко зна, године чине своје, узаврели планински поток у доњем току постаје мирна, моћна река...
Како год, Сале, обрадовала ме је вест из више разлога. Срећно. Поздрав Марини. Уживајте на новој лађи. И, што рече Срса, дајте мало више података... Величина, опрема, ко је аутор конструкције, ко је мајстор...?
-
Čestitamo novom vlasniku koja marina. kgk
-
Neobicno resen pramac - kao da je u pitanju ladja izmedju dva sv. rata.
Moram da priznam da sam iznenadjen da si prvo presao sa plastike na metal a i da si promenio koncepciju i filosofiju. Al dobro kazes menjaju se ljudi, komfor je lepa stvar nema sta, hajd sa srecom
-
Nek je sa srecom ladja i da se na uzivate u plovidbi...pramac je tako izvucen radi produzenja vl odnosno vece brzine ,smanjenja otpora,pramcanog talasa itd ...nama mozda neobicno ali jako efikasno....
-
Zoran je u pravu, pramac je urađen u "retro" fazonu zbog produženja vodene linije. Koliko će to doneti u pogledu plovnosti i brzine, ostaje da se vidi kada bude porinut.
Brodić je rađen po mom nacrtu, a majstor je bio Zoran Djogo, ovde poznatiji kao Kacintata.
Brod je rađen od certifikovanog trgovačkog lima 3mm, dužina preko svega 10.6m, širina 3m. Težak je oko 3,5 tona klot, a planirani pogon je Yamaha HT 25ks ili neki drugi odgovarajući motor od 25-50ks.
Ovo čudo neće glisirati, ali naći će se uz njega neki tender, koji će to moći. Pošto smo postali redovni učesnici regata, brzina nam više nije primarna, a pri dužem boravku na vodi treba više komfora i prostora nego što to pruža gliser od 5 metara.
Hvala na čestitkama.
-
Bravo! i neka je srecno.Sada ces mozda vodom moci doc do Petrinje hi kuku
-
Zanimljiv koncept.
Pitanje, bočna lajsna, po sredini trupa, jel to četvrtasti profil ?
-
Greenline je bio inspiracija
-
Zanimljiv koncept.
Pitanje, bočna lajsna, po sredini trupa, jel to četvrtasti profil ?
Kutija 20x40mm.
Greenline je bio inspiracija
Ne vidim puno sličnosti, potpuno je drugačiji koncept prostora i kabine.
Jedino ako misliš na korito, ali to je klasični pramac na mnogim jedrilicama, a kod mog čamca prelazi u klasično polu-deplasmansko blago V korito prema krmi.
Ne znam kako izgleda podvodni deo Greenline-a, moguće je da ima sličnosti. Ne postoji baš puno varijacija, ako se želi postići efikasno monohull korito.
-
Prednost samogradnje je upravo to sto plovilo prilagodjavas sebi,svojoj zelji,volji I potrebi...od nacina plovidbe do unutrasnjeg uredjenja...mana je sto nekom drugom to mozda ne odgovara ili se ne dopada...neograniceno puno varijacija postoji da se napravi efikasno korito i da zadovolji svrhu i potrebu...ogranicenja su samo u materijalu i novcu...za cime ste radili zastitu spolja i iznutra ima tu 150m2 I vise
-
Sale, ja malo dosadan sa tom bočnom lajsnom.
Verovatno planirate da je zatvorite nekako ? Pitam jer deluje ofarbano u završnu ( možda grešim ) a ona je otvorena.
Moja ladja koja je još u restauraciji, je imala brojna loša rešenja. Situacije kada ne mogu da nekom delu pridjem i zaštitim ga, očistim.
Ukoliko bi ovakav kutijasti profil ostao nezatvoren ili nedovoljno dobro zatvoren, rdja bi krenula posle prve kiše.
Lep pozdrav !
-
Moram da priznam da sam iznenadjen da si prvo presao sa plastike na metal a i da si promenio koncepciju i filosofiju.
a ja presao na plastiku i napustio celik :) iz ovog ugla nema idealnog materijala ...
ladja, dobro izgleda , samo ojacaj pramac kao sto ti onomad rekoh :)
-
Pozz,
Sve najbolje sa ladjom, da se nauzivas i naplovis.
@Kapetan, lako ti je u toplim krajevima sa plastikom. Razmisli malo da ides da jedris severnim prolazom sta bi voleo, plastiku ili celik sa malko ojacanom vodnom linijom :).
Sto se tice pramca, lepo retro resenje, jedino je moglo tehnoloski drugacije da se izvede. Sa cevkom, ili sa kobilicom od 10mm pa onda da se sa strane zavare limovi.
Kako god.
Uzivaj, zato je pravis, mada ima malo mazo uzivanja i u pravljenju sajkaca
Pozdrav
-
Biće zanimljivo pristajati upravno na obalu,a i silaziti sajkaca
-
Upravo sam o tome malopre razmišljao, i sad vidim tvoj post.
Mada, ne koristimo svi na isti način brod, mi smo uglavnom vezani na nekoj plaži sa dnevnih 100+ ulazaka i izlazaka iz broda... Pogotovo je zimi zeznuto, kada bi trebao izaći da ne pokvasiš noge...
Iskreno, meni se nešto preterano i ne sviđa, ni po obliku, kao ni dimenzijama. Da pravim brod te dužine, morao bi imati bar 3.3 - 3.5 metara širine, ipak širina daje komfor.
Ne sumnjam da će svom vlasniku pružiti mnogo lepih trenutaka i uživanje, zato se i pravi. Kao ni da će biti plovan. Ovo je samo moje lično mišljenje. Svi imamo svoje ukuse, i svoj način na koji koristimo brod.
-
nemoj neko da obeshrabruje graditelja ...ovo nam je prvi novi projekat gradnje u zadnjih nekoliko meseci ..da kibicujemo malo i raspravljamo ...Sale samo napred navijam za krstaricu Potemkin !!!
-
Ma kakvo obeshrabrivanje, pa bar je u samogradnji tako, ako je tako izabrao i napravio, to je zato što mu tako odgovara, mi drugi možemo samo da gledamo i divimo se na hrabrosti i upornosti koji su potrebni za tako nešto.
Kao što rekoh, komentar je iz mog ugla...
-
Cestitam,
ne sumnjam da je Sale osmislio sve onako kako ce mu najvise odgovarati,jer je to najvaznije,a vec je dugo na vodi i sigurno ce to biti funkcionalno za njihove potrebe,sto i jeste smisao samogradnje.
Lepo je videti da se nesto novo pravi u ovakvim vremenima,jer svi traze nesto polovno i povoljno,a tesko da moze odgovarati,kao kad se po zelji pravi.
-
@Kapetan, lako ti je u toplim krajevima sa plastikom. Razmisli malo da ides da jedris severnim prolazom sta bi voleo, plastiku ili celik sa malko ojacanom vodnom linijom :).
a realno nisam ni planirao severna mora u ovom momentu :)