Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: broker975fx 22, 03, 2010, 18:14:35 posle podne
-
Kako se kuhinja polako gradi počinjem aktivno da razmišljam o plinskoj instalaciji a posebno o boci. Kao što je do sada bilo reči plin je teži od vazduha i kao takav ako dođe do curenja dolazi do njegovog taloženja u najnižoj tački. Probao bih da ispoštujem zahtev da bocu sklonim iz kabine i za sada jedino mesto gde bi mogla da stoji je ispod klupa na krmi. Međutim velika boca bi tu treabalo da stoji položena a izgleda da ona tako nikako ne bi trebalo da stoji. Ideja je bila da se koristi boca za viljuškara međutim sada čujem da je njemu za rad potrebna neka tečna faza gasa i da ona nikako nije priklada za korišćenje u domaćinstvu. Zanima me da li neko ima iskustvo sa ovim i kakvu bocu uzeti a da ona može da stoji položeno?
Što se instalacije tiče biće sprovedena preko bakarnih cevi do razdelnika a do potrošača armiranim crevom (šporet i plinski frižider) Svaki spoj biće obezbeđen sa podve šelne, šta je još potrebno? Ventili i slično?
-
taj deo oko curenja i izmestanja boce nikada nisam shvatio... jedino ako se misli da ce da pusti bas na ventilu ....
ovo za polaganje boce bas nisam siguran da uopste sme da se radi...
e sad ove bakarne cevi sto si naveo , nisam siguran da je to bas najpametnije resenje pogotovo na brodu gde sve "radi", plus imas problem korozije i galvanizacije (dve vrste materijala) mislim da ti je pametnije da sve odradis klasicnim gumenim crevom, koje naravno posakrivas tako da bas ne moze da dodje do nekih vecih ostecenje...
znaci sa jednim crevom imas dve tacke gde moze da pusti na boci i na sporetu,sa cevima taj problem je na svakom spoju a imaces ih minimum 3-4 ...
sto se boce tice uzmi onu malu od 10 kila... i obavezno kupi novu, oko 2000 din .. laka je za manipulaciju i slicno, a punis je na auto pumpi ...
e sad , ono sto me zulja jeste to izmestanje boce... neka curi na nekom spoju, sporetu, ma bilo gde isto ti se hvata, jedan ventil koji je neko projektovao ima veci sigurnosni faktor od bilo kakvog spoja koji mi u domacoj radinosti uradimo a nalazi se unutar broda.. jedino sto mozes da uradis jeste da gledas da jeste da ti kreveti budu u liniji nekog otvora gde moze da izlazi plin ....
i obavezno sebi stvori naviku da se kafa kuva tako sto odvrnes ventil na boci a ne na sporetu, a kad se skuva zavrnes ventil na boci ...
-
To sa odvrtanjem i zavrtanjem ventila na boci i nije neka preporuka.
Menjati crevo svake 2 god i proveravati gumice ili mesingane dihtunge na spoju sa bocom
kad god menjas bocu,sve dobro stegnes i ok.
Naravno strah od plina uvek postoji zato nezuri kd ga koristis ili menjas bocu i bice sve ok
-
To sa odvrtanjem i zavrtanjem ventila na boci i nije neka preporuka.
Menjati crevo svake 2 god i proveravati gumice ili mesingane dihtunge na spoju sa bocom
kad god menjas bocu,sve dobro stegnes i ok.
Naravno strah od plina uvek postoji zato nezuri kd ga koristis ili menjas bocu i bice sve ok
upravo to , bez panike i polako ... a sto mislis da ventil nije izdrzljiv ?
-
:slow_en:
upravo to , bez panike i polako ... a sto mislis da ventil nije izdrzljiv ?
[/quote]
Jeste izdrzljiv al kad ga stalno odvrces i zavrces posle nekog vremena bas moras da ga stezes,pojede se dihtung u ventilu, odnosno mesing.
Eventualno pre spavanja ili kad neces biti na brodu neko vreme
-
Nema tu velike filozofije.Kupi crevo projektovano za plin,priključi ga pravilno,
a spojeve proveri sa sapunicom ili specijalnim sprejom za to.Sto se boce tiče prepo-
ručuje se da je držiš tamo gde ako krene plin da curi može da ističe van ladje.To je
teško ponekad izvesti.Zato u nekim zemljama koriste na ladji iskljucivo kerozinski ili
alkoholni šporet,i kompresorski frižider.
Kod nas je obaveza,da u plin stavljaju miris koji je specifičan,kako bi po mi-
risu mogao da reaguješ.
Da te ne davim.Kad postavis instalaciju,proveri spojeve,kad napuštaš ladju
zatvori plin na boci, i jednom godišnje menjaj creva.Pri promeni boce menjaj uvek
gumicu i ponovo proveri spoj,neče biti problema.
-
Zoki koji je to sprej i gde ga kupiti za proveru gasne instalacije,?Inace neka moja iskustva sa plinom nisu preterano negativna.
Slazem se sa Zokijem da je gumeno crevo proektovano za plin najsigurnije,ja\ ga cak i neselnujem jer ima na krajevima zadebljanje koje super drzi.Izlazni pritisak na ventilu je mali.Proveravam plamenom od upaljaca dali negde istice.Za ovih dvadesetak god.koliko koristim plin samo par puta sam naleteo na neispravne ventile na bocama.Nevidim razlog za preteranu brigu jer plin iz boce ima karakteristican miris i lako se oseti,a nakraju nije lose imati detektor gasa koji alarmira pojavu istog. .Ima ga po prihvatljivim cenama,cak i na limundu.
-
Zoki koji je to sprej i gde ga kupiti za proveru gasne instalacije,?Inace neka moja iskustva sa plinom nisu preterano negativna.
Slazem se sa Zokijem da je gumeno crevo proektovano za plin najsigurnije,ja\ ga cak i neselnujem jer ima na krajevima zadebljanje koje super drzi.Izlazni pritisak na ventilu je mali.Proveravam plamenom od upaljaca dali negde istice.Za ovih dvadesetak god.koliko koristim plin samo par puta sam naleteo na neispravne ventile na bocama.Nevidim razlog za preteranu brigu jer plin iz boce ima karakteristican miris i lako se oseti,a nakraju nije lose imati detektor gasa koji alarmira pojavu istog. .Ima ga po prihvatljivim cenama,cak i na limundu.
Znaci tako treba :)
-
Znaci tako treba :)
i ja koji ne volim plin proveravam tako ... jednostavno sapunica nikad nije pri ruci, za sprej sam sada cuo ... prvi i osnovno slusas da li susti pa ako ne susti prineses upaljac i ako nema plamicka to je to ...
gigo ta zadebljanja mogu da posluze al stavi selnu nece da se baci :good:
-
U merkuru u Beogradu ima da se kupi sprej.za proveru plinske instalacije,na
odeljenju boja.
-
prodajem brodski sporet na spiritus "ELEKTROLUX" SA 2 gorionika , malo koriscen.
Mita 064/123-7798
-
Daj sliku i posto je....
-
Sve što je zapaljivo je opasno. Ali sve se decenija koristi i samo nemarnost ponekad prouzrokuje štetu. Važno za prlin je to da boca ne sme da se obara jer onda u crevo umesto gasa ide tečnost. Boca se zato i ne puni do vrha. Plin mora da isparava a isparenja se koriste. Nikako tečnost. I auto ima isparivač, zar ne?
Ako upotrebljavate preporučena creva i cevi nece biti problema. Ventili su sto posto sigurni i o njima ne treba razmišljati. Ja imam instalaciju i to je rešeno tako da posle boce, na početku cevi imam ventil i još i pre svakog uredjaja po jedan. Bocu nikada ne zatvaram nego samo te ventile. I to funkcioniše. Nikada mi nije iscurio. Alarm je dobar ali često daje lažne uzbune. Imam jedan i često ga isključim. Ko zna šta on sve prepoznaje kao plin.
imam u camperu taj gas alarm , svakom to preporucujem posto bez toga nebih vise spavao u njime. ma bolje da daje lazne uzbune nego da ujutru niko vise neustane iz kreveta.
-
Nema iskustva sa plinom tj samo ga na brodu i imam. Problem je što mi puno čađi šerpe i što nema onog palvičastog plamena nego prava vatra. Na sudovima ostaje garež i na minimumu jačine. Šta ne valja, imam i rezevne dizne koje su manje da li će možda one rešiti problem? Tek sam danas to primetio, bio kod drugara i vidim njegova šerpa potpuno normalna a moja ko da je kotlić :)
-
ima fora sa diznama.obicno se sporeti isporucuji sa onima koje su za zemni gas??tj iz gasovoda.e sad ove za butan,koji se nalazi u bocama,su mislim uze.verovatno je u tome problem,kao sto si i sam primetio,s tim sto sa ovim vecim diznama obicno nece da gori(primer iz kucnih uslova)probaj da promenis ako vec imas rezervne,ali nikako ne bi smelo da garavi posudu.
-
nije problem dizna problem je nedovoljan dotok vazduha , tako da peć sagoreva čist gas. Svi šporeti na plin imaju mogućnost štelovanja protoka vazduha, da znam koji šporet imaš možda bi mogao konkretnije da ti pomognem , ovako ostaje na tebi da pronađeš mogućnost povećanja protoka vazduha. Uglavnom je dovoljno izvući samu diznu kroz koju protiče gas iz cevi koja sprovodi plin prema plameniku.
-
Zamena dizni resava problem. :drinks:
-
ajd sad--- nije šija nego vrat.Broker zameni dizne pa javi zoranu da spremi gajbu za čast.
Zamena dizni ne rešava problem , pa ma koliko se vi trudili da ubedite čoveka u to. :wild:
NEPOTPUNIM SAGOREVANJEM STVARA SE ČAĐ, NEPOTPUNO SAGOREVANJE SE JAVLJA USLED NEDOSTATKA KISEONIKA
Un bre srbi :suicide:
-
nije problem dizna problem je nedovoljan dotok vazduha , tako da peć sagoreva čist gas. Svi šporeti na plin imaju mogućnost štelovanja protoka vazduha, da znam koji šporet imaš možda bi mogao konkretnije da ti pomognem , ovako ostaje na tebi da pronađeš mogućnost povećanja protoka vazduha. Uglavnom je dovoljno izvući samu diznu kroz koju protiče gas iz cevi koja sprovodi plin prema plameniku.
evo slike, dizne ću svakako da zamenim, u pitanju je cendy ugradna ploča. E sada u plinskoj boci koja je pri kraju je plin od pre nekoliko godina - ne znam da li to možda ima neke veze (mada ne verujem)
-
Ika je 100% u pravu !!! :good: :good: :good:
-
hoće da čađavi i ako je plin pri kraju
-
Sad gledam dizne ima tri pakovanja po dve u svakoj. Na jednoj pise Natural gas G25/20mbar (velike rupice sa nekim konusom) na drugima piše LPG G30 50mba (velike) i LPG G30/G31 28-30/37 mbar. Predpostavljam da bi trebalo staviti ove poslednje sa najmanjim rupicama.
-
Koje dizne da upotrebis ne bi znao,ali probaj odma ces da vidis.Pusti ove filozofe. :)
PS. Pa da nam Ika kupi gajbu piva.
JAVLJAJ REZULTAT
-
Dizna 100%, potpisujem.
-
........Na jednoj pise Natural gas G25/20mbar (velike rupice sa nekim konusom) na drugima piše LPG G30 50mba (velike) i LPG G30/G31 28-30/37 mbar. Predpostavljam da bi trebalo staviti ove poslednje sa najmanjim rupicama.
Mislim da treba ove postaviti posto je pritisak na regulatoru na boci 50 milibara!!!
-
Administrator moze ovaj post da obrise.
Zorter,ajde procitaj sta si pre napisao a sta sada,nemoj samo da pises da bi pisao.
-
Koje dizne da upotrebis ne bi znao,ali probaj odma ces da vidis.Pusti ove filozofe. :)
PS. Pa da nam Ika kupi gajbu piva.
JAVLJAJ REZULTAT
Zoki ti i ja ćemo gajbu podeliti pa kakav god da je rezultat.A kafu ćemo da skuvamo kod brokera na šporetu :dance: :preved: :drinks:
-
..............
Zorter,ajde procitaj sta si pre napisao a sta sada,nemoj samo da pises da bi pisao.
Sve sto sam napisao, tako i mislim.
Osnovni razlog kad plinski špored čadi je količina vazduha (što se slažem s Ikom), a ako Broker hoće da menja diznu onda treba ona koju sam označio i ne vidim tu nikakvu nelogičnost.
U stvari, treba podesiti obe komponente (i vazduh i diznu) da bi radilo kako treba.
A ponekad je samo neispravan regulator koji je na boci i na koji se montira crevo.
-
stvar je jednostavna. Kod nas na tržištu mogu se naći regulatori čiji je izlazni pritisak , ka plameniku 50, i 30 mb.
Da kle prvi korak brokeru je da proveriš koji regulator imaš( piše na svakom regulatoru) , prema tom podatku stavljaš i diznu.U slučaju da su te dve komponente uparene a i dalje imaš narandžast a ne plavičast plamen šteluješ dotok vazduha.
Ovo znači da i Zoran može biti u pravu ,a i ja , stoga gajbu delimo po pola.
-
Iko sto se sada vadis.Sta po pola,ako je vazduh zna se,ako je dizna,zna se.
Covek je kupio sporet koji se kod nas prodaje,a posto proizvodjac nezna na sta ces
da ga prikljucis daje rezervne dizne,a nastelovao je zazduh.
-
i bez zamene dizne ja bih ga naštelovao da radi ko nov , a sad neću ni po pola ,eto ti :lula:
-
E pa drugari evo kako stoje stvari,
Skinuo sam staru diznu i po savetu pogledao koji regulator imam na boci a na njemu piše 37mbar pa sam te i stavio a to su neke bez konusa i sa malim rupicama. Inače u uputstvu koje sam našao piše da se uređaj isporučuje sa diznama za gas iz gasovoda i da na ovom uređaju nije potrebno štelovati vazduh. Mislim da je ovo rešilo problem jer je plamen sada plavičast i ma koliko pojačao nema kuljanja vatre. Ja sam do sada sve spremao na vatri pa je verovatno zato i čađilo sudove. Isprobao sam ali su mi svi sudovi čađavi a mrzelo me da ribam šerpu ali rekao bih da više neće pošto je to sada plamen kakav sam viđao na šporetima. Znači u principu manje više svi ste bili u pravu stim što su Zoki i Pecov ipak bili bliži jer su nedvosmisleno tvrdili da dizna rešava problem. Odiseju i Zoteru takođe hvala pošto bez vazduha nema plamena i definitivno da u ovome ima nešto jer pojedine dizne imaju u sebi veći ili manji konus a to sigurno ima neke veze sa vazduhom a kako god i oni su bili za zamenu dizni. Iz ovog razloga kada se vidimo ja dođem gajbu piva jer sam ja problem i imao :). Malo mi bedak što sada jedino nemam vatru pa neću imati onaj efekat za spremanje hrane u vogu za orjentalnu hranu al jbg. E da usput kada smo kod ovog gde se postiže veća temperatura u tom plavičastom plamenu ili vatri koju sam imao?
-
Broker975fx
Pravi si diplomata.Lepo kazi da su filozofirali,a za pivo videcemo .................
-
Broker975fx
Pravi si diplomata.Lepo kazi da su filozofirali,a za pivo videcemo .................
Ma šta tu ima da se vidi za pivo. Istina jesu malo filozofirali ali su bili konstruktivni i imali su najbolju nameru. Vidimo se na pivu negde na reci :good:
-
Brokeru,
Na gasnim rešoima ili plamenicima temperatura je najviša na vrhu plavičastog plamena tačno tamo gde izgleda kao da plamen prestaje.
Sećam se da su nas na fakultetu nekada učili da baš u toj zoni zagrevamo staklene cevčice i epruvete koje smo profilisali zagrevanjem na plamenicima.
Inače, ako nema dovoljno vazduha, plamen je žućkaste boje i pojavljuje se crni dim (čadj) na vrhu.
Ako se pažljivo zagledate, videćete da postoje bar tri zone u plamenu: pri dnu je obično žućkast, pa onda preko rumene boje prelazi polako do plavičaste. Što je više vazduha plamen je svetliji i u zoni plavih tonova, a na kraju - izgleda kao da ga uopšte nema, postane nevidljiv i često samo po treperenju vazduha znamo da postoji (dok ne stavimo ruku, ne daj, Bože!).
Te dizne koje ste pominjali su ključ pravilnog gorenja gasa. I tačno je da postoje dizne za zemni gas i za smešu propan-butan gasa (ono što kupujemo u bocama). Pravilan odabir dizne je uslov za dobar plamen.
Ali postoji i nešto što ljudi obično nazivaju regulator - radi se o takozvanom rasplinjaču. Ovaj uredjaj je veoma važan za bezbedno korišćenje svih gasnih rešoa, šporeta ili grejalica.
Vodite računa da to uvek bude montirano na crevo pre gorionika ili pre mesta na kojem se crevo spaja sa uredjajem (ponekad postoje na uredjaju cevčice koje gas sprovode do gorionika.
Često ljudi kažu da rešo može i bez toga - ne bih nikom preporučio. Iskustvo je pokazalo da taj regulator ima svoju zaštitnu funkciju i treba ga imati, a vrlo je jevtin.
-
Veličina čoveka se ogleda u njegovoj sposobnosti da prizna svoju grešku.
Prema tome gajba je na moj račun.
A da si Brokeru uradio ovo pre postavljanja pitanja uštedeo bi nam filozofiranje, ovako ćeš ti uz gajbu koju plaćam ja ti kuvati kafu na tom šporetu. :slow_en:
-
E moj Lsi,gde si bio kad je gorelo,mani sada filozofiju.
Iko nisam ja sumnjao u pivo,ali mislim da zamenimo kafu sa necim seckanim
na cackalice.Pa barem smo to zasluzili,brinuci o sporetu. :drinks:
-
Vazno je da je problem resen. :good:
A sto se piva tice, ....... ne pijem ga, ali u svakom slucaju hvala na ponudjenom.... :drinks:
-
Neznam na osnovu čega si zaključio da je pivo u pitanju, pa nepijem ni ja. U gajbama se isporučuju i kabeze i razna čuda ( pa i mleko) :lula:
-
Neznam na osnovu čega si zaključio da je pivo u pitanju, pa nepijem ni ja. U gajbama se isporučuju i kabeze i razna čuda ( pa i mleko) :lula:
Pa naslutih iz predhodnih prica, ....... ali i to si u pravu, u gajbama se i sokovi prevoze..... :tenk:
-
:sajkaca: :sajkaca: :sajkaca:
CCCC....QQQQ...Sva sreća pa je čovek pit'o samo za šporet....
Da je kojim slučajem trebalo nešto oko recimo štelovanja karburatora ili elektronike....mislim da bi se izrodile i doktorske disertacije... :taunt: :taunt:
Nego, da mi vidimo na koju stranu treba okretati crknuto prase ili nešto čupavo....pa makar i negde na obali uz :drinks: :drinks:
-
stanko resava svaki nesporazum :tenk:
-
Trenutno plinska boca stoji u motornom prostoru na nosaču što kapiram da nikako nije po standardu, razmišljam da je pomerim u wc kako bi mi bila dostupna. Pre svega tu je i najbolja ventilacija a pošto se klonja koristi i kao tuš na podu se nalazi odliv pa kapiram da ako je plin teži od vazduha bi tu i završio. E sada taj odliv od tuša ulazi u cevčinu fi100 (gde završavaju svi odlivi) i ide ispod vodene linije. Šta se dešava sa plinom kad dođe do vode i da li ga voda koja se pusti iz klonje potisne van broda?
-
plin se rastapa/rastvara ili kako se vec kaze u vodi ali ne nesto brzo .. ako dodje do havarije taj odliv ne pomaze ...
ustvari taj odliv uopste ne pomaze sto se plina tice...
-
A bre Kep,bas si naivan,pa 'el vidis da Broker na mala vrata uvodi lov ribe na Ruski nacin c.c.c.c.c.c ha
-
lol lol lol znaci tako komso...ti bi da se bavis prljavim radnjama lol