Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: fisherman 04, 09, 2009, 12:33:00 posle podne
-
Pa sad... koga sta zanima nek pita.... Srki ce odgovoriti..... i naravno misljenje o ovom brodicu koji je gradio pocetnik
p.s. ZAaboravio sam i Vladu da spomenem
-
auuuuuuu! Divota!!! :good: :good: :good: :good:
Fantastično izgleda!
Gde si nabavio materijal, i po kojim cenama?
Koji projekat si koristio i koliko si ga platio?
Kako si zadovoljan projektom? Da li je precizan? Da li ima šablone za šperploču ili samo nacrt/mere?
Dosta pitanja za sada! :preved: Vratiću se kad smislim još! :taunt:
-
Za poliester firma Gi-Ni... Vrcin! smola 290 din/ kg , staklomat 190 din/kg . . .. ZA pivo calsberg Srbija :) oko 80 din limenka
-
Baš htedoh da dopišem...
Da li je za ispravnost mera bio zadužen sam Tuborg ili se koristilo i nešto drugo! :taunt:
Koliko je korito? Koliko je smole trebalo?
-
Jel' ovo sve rađeno od nule?
Il' je došao kao kit? Nešto mi materijal predobro izgleda!
-
Ono sto ja znam da je pravljen od nule uz pomoc planova ,dvoje ljudi je uradilo sve ali BUKVALNO sve sto je na ovim slikama.... Ja im se licno divim.....
znam da ima oko 6m . . . 60 kila smole utroseno, 20 kila zelkota .... i znam kad budem prodao fishermena idem kod Srkija da mi napravi brodic :)
-
Sve je super i svaka im cast :good:
Nebi da budem ptica zloslutnica ali se plasim da ce se laminacija odvajati od vodotpornog spera.Dali su necim skidali sloj zastite ili samo preko lili?
-
Fantasticno
-
momci svaka cast :good:
ima nade za ovu zemlju i za ovi nasu zabavu , prosto se osetis zadovoljno kada vidis sta uradi dvoje ljudi :good:
-
e pa eto i nas...ponosnih graditelja ovog camcica... :smile:
Hvala vam na komentarima, drago nam je da vam se svidja i potrudicemo se da vam odgovorimo na pitanja
pa da krenemo...POceli smo od nule, imali smo samo projekat ( koji je odlican ) koji smo nabavili iz Australije i oko koga smo se malo namucili. Kostao je nekih stotinak dolara. Radjen je na ploteru i neki delovi brodica su u razmeri 1:1. Brod je dugacak 6m i 2.45 u najsirem delu. Korito broda ima negde oko 23 kvadrata, radjeno je od vodonepropustivog spera ( blazujka ) i laminirano u dva sloja poliesterom sa 380gramskim staklomatom i u tri zavrsna sloja zelkotom ( gelcoat ). Smola nije bila poprojektu ...ali sto je sigurno sigurno :smile:. kako kazu stari :voda je cudo! :smile: Zbog nedostatka odgovarajuceg spera bili smo prinudjeni da radimo sa sperom koji ima F film ali smo taj film morali da obrusimo kako bi poliester legao na cisto drvo..Cene i kolicine utrosene smole vam je fisherman vec napisao...
misim da sam obuhvatio sva pitanja...mozda necemo biti redovni ali bicemo tu..
Pozdrav svima!!
-
ljudi ovo je fenomenalno, skoro da cu odustati od metala, obozavam drvo.
@svi, sta mislite da li bi umesto spera mogle da se koriste letvice?
ajde malo vise slika, sigurno ih ima :drinks:
-
srle-zvrle baš si zvrk!
I dobar brodograditelj!!! :good: Kako ste izveli ona rebra, svaka čast!!! :good: Savijali ste na pari, pretpostavljam.
Ja pokušavam da sklopim sliku koliko bi me koštala izrada glisera od 7-8 metara. Mislio sam da idem na Stitch & Glue projekat.
Do prave, gole šperploče je teško doći, zato me zanima koju šperploču ste koristili, koje debljine, gde ste je nabavili i po kojoj ceni.
I na kraju, pošto ste uzeli građevinsku blažujku, koliko vas je vremena i rada koštalo da skinete onu zaštitu sa špera?
Da li ide lako običnom šlajfericom, ili traži neko teže oruđe?
Jedva čekam da vidim nastavak priče, sređivanje unutrašnjosti i nadogradnje ( ako je ima )
Planovi su, kažeš , iz Australije. Od Hartleya ili neki drugi?
Pozz i puno uspeha u nastavku gradnje!
-
opet gledam slike ... :good: auuuu kako dobro izgleda :good:
-
Bogme mukotrpan posao,momci svaka cast,vredi svake kapljice znoja :good:
Sto se vise znoja prolije to ce biti sladje Calsberg na njemu jednog dana piti :drinks: :drinks:
Samo nastavite tako i u tom maniru i pedantnosti ga i zavrsite :good:
Samo napred :good:
-
Iako blazujka nije materijal namenjen za ovu svrhu, mislim da ozbiljnijih problema nece biti s obzirom da je korito plastificirano. Zar je toliki problem nabaviti taj vodootporni sper, zar ne moze da se uveze iz bosne, hrvatske, madjarske...
1. Mene interesuje debljina nanesenog poliestera, dva sloja od 380 g, koliko je to, oko 1 mm?
2. Kvalitet izrade se u dobroj meri ocenjuje debljinim gelcoata, da li mozete da procenite koliko ste naneli?
3. Da li ste uradili ili planirate da uradite zastitu i sa unutrasnje strane?
-
ima u mitrovici fabrika vlagootpornog spera
-
ima u mitrovici fabrika vlagootpornog spera
vlagootporni i vodootporni šper su dve različite stvari, sa različitim karakteristikama.
Za brodogradnju treba koristiti vodootporni šper.
Brod ili čamac je ipak malo preskupa igračka da bi toliki rad i novac bukvalno istrunuo za par godina.
-
kako se ponasa vodootporni sper na temperaturama ispod nule ?
treba li ove brodove vaditi van sezone ?
-
Fantasticno svaka cast :drinks:
-
1. Mene interesuje debljina nanesenog poliestera, dva sloja od 380 g, koliko je to, oko 1 mm?
2. Kvalitet izrade se u dobroj meri ocenjuje debljinim gelcoata, da li mozete da procenite koliko ste naneli?
3. Da li ste uradili ili planirate da uradite zastitu i sa unutrasnje strane?
Ukupna debljina sloja je negde oko 3mm. Poliester sa 380-tkom u jednom sloju ( sa potrosnjom od priblizno 1 kg smole po kvadratnom metru ) je debljine oko 1 mm ( mozda nesto vise ) i zelkot bi trebao da je priblizno debeo 1mm ( mozda nesto manje)...Sa tim da smo ne nekim mestima, gde nam se to ucinilo potrebno isli sa vise od dva sloja poliestera tako da je tu debljina oko 5mm.
Nismo planirali poliester sa unutrasnje strane - mukotrpan je posao, ima previse preloma, savijanja staklomata... mislimo da je i ovako ok!
Kako ste izveli ona rebra, svaka čast!!! :good: Savijali ste na pari, pretpostavljam.
Ja pokušavam da sklopim sliku koliko bi me koštala izrada glisera od 7-8 metara. Mislio sam da idem na Stitch & Glue projekat.
Do prave, gole šperploče je teško doći, zato me zanima koju šperploču ste koristili, koje debljine, gde ste je nabavili i po kojoj ceni.
I na kraju, pošto ste uzeli građevinsku blažujku, koliko vas je vremena i rada koštalo da skinete onu zaštitu sa špera?
Da li ide lako običnom šlajfericom, ili traži neko teže oruđe?
Nije bilo savijanja kod frejmova...seceni su tako, po sablonu.
Stitch & Glue je po nama ozbiljan majstorluk...mozda i mi uradimo nesto tako...ali kad skupimo malo vise iskustva.
ukupnu cifru je malo tesko proceniti...nase procene za ovaj brodic su oko 3000...Za gliserce...ne znam...
ZA skidanje filma sa blazujke - brusilica i dijamant!
-
kako se ponasa vodootporni sper na temperaturama ispod nule ?
treba li ove brodove vaditi van sezone ?
Najveci problem je u razlicitom modulu diletacije drveta i poliestera. Blazujka sama po sebi moze da izdrzi temperaturu ispod nule i poliester takodje ali postoji sansa da dodje do odvajanja poliestera od drveta nakon izvesnog vremena. Mozda gresim..ali mi cemo nasu ladju da drzimo u garazi preko zime :smile:
-
Dobro, cak i vise od toga, odradjeno. Gledao sam slike i zanima me da li je ovo glisersko ili deplasmansko korito. Ili nesto izmedju. Ako je glisersko nedostaju usmerivaci vode, ako je deplasmansko trebalo bi da ima kobilicu...
Prema projektu koji motor je predvidjen i za koje brzine je predvidjeno korito?
pa... vise deplasmanac nego glisersko...med V.
u varijanti sa vanbrodskim motorom snaga ide do 150hp, sa tim da postoji razlika u debljini spera do 50hp i od 5o hp...Mi smo se odlucili za motor do 50 hp. ( verovatno neke manje snage) i korito odradili sa 10-kom.
evo jos jedne slike
-
srle_zvrle hvala vam sto ste voljni da nam pojasnite nacin izrade, s obzirom da je debljina poliestera 3-5mm udradili ste ekstra posao.
Jedino, bojim se da ako niste laminirali i iznutra neće dugo trajati. Svaki brod najviše propada baš prvo sa unutrašnje strane gde je stalno vlažno a ima kiseonika. Konkretno, imam iskustva sa blažujkom koju sam koristio da popločam pontone na marini. Posle 2 godine se potpuno raspala, uprkos farbanju hirnova i nije bila kineska.
Upravo to, posto sam se prosle godine bavio problemom osmoze, sto je neka druga prica, ali i osmoza sa unutrasnje stane korita je izuzetno opasna bas zato sto se na nju ne obraca paznja, a retko se radi adekvatna zastita. Gledano istom logikom i u ovom slucaju bi trebalo odraditi zastitu sa unutrasnje strane, ali ne u smislu zastite od osmoze, vec od truljenja. Laminirati sve te prelaze iznutra jeste mukotrpan posao, ali mozda ne bi bilo lose unutrasnjost samo preci sa dva - tri sloja epoksija.
Stitch & Glue je po nama ozbiljan majstorluk...mozda i mi uradimo nesto tako...ali kad skupimo malo vise iskustva.
Pa trebalo bi da je kontra, za dizajn "plywood on frame" treba vise znanja i umeca.
There are two general modern techniques for building plywood boats at home: the traditional, Ply on Frame construction and the newer Stitch and Glue method. Each has its advantages and disadvantages. Both methods of boat construction are capable of producing very functional, strong, and safe vessels. Which boat construction method a potential boat builder should select, depends as much on the skills, patience, and preferences of the builder as on the desired characteristics of the finished boat.
If you’re in the first group, loving to work wood, you probably have what it takes to make a framed boat. It requires woodworking and being careful about joint fits. It requires some patience and a sense of pride in your workmanship.
If you’re in the second group, you probably should build a stitch and glue boat. They go together much faster with fewer steps. They also require less woodworking knowledge and use of tools. You still have to be able to cut out plywood fairly precisely, but almost everything can be done with simple power tools.
Meni ovaj camac lici na ovaj:
http://www.spirainternational.com/hp_sand.html (http://www.spirainternational.com/hp_sand.html)
Ako jeste onda je to proveren dizajn i nema potrebe za modifikacijama u startu.
-
nie taj...) ovako bi trebao da izgleda...ovaj je uradjen po istom projektu!
-
srle_zvrle hvala vam sto ste voljni da nam pojasnite nacin izrade, s obzirom da je debljina poliestera 3-5mm udradili ste ekstra posao.
Pa trebalo bi da je kontra, za dizajn "plywood on frame" treba vise znanja i umeca.
Nema na cemu Barba...i mi smo novi u svemu ovome i svaki savet je i nama dobrodosao...Cak sta vise, o brodovima apsolutno nista nismo znali dok se nismo upustili u ovaj projekat
Mozda si u pravu sto se tice S&G nacina izrade..ali tezina izrade u osnovi zavisi od projekta i onoga sto pravis...S&G se radi sa epoxidnom smolom. ...Epoxidna smola je dosta ,dosta, skuplja od poliestera, a samim tim i svaka greska skuplje kosta!
-
Auuu, bas je dobar, Vec vidim Saleta sa sestarom, lenjirima i testerom. :)
Mada, s obzirom da je u pitanju kabinas, Dule je u pravu, kobiica bi mu itekako dobro dosla. Ali verovatno je sam stabilitet uzet u obzir prilikom izrade projekta. Da li bi mogli da nam date web sajt firme koja je uradila projekat.