Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: srdjan72 12, 02, 2016, 14:29:46 posle podne
-
Napokon i ja da naucim kako se postavljaju slike.
Camac je 6mx1,25m u dipu i 2,0m preko svega.Komandna kabina 1,95 a dubina stranica 0,7m.Uzeh ga jeftino zbog loseg stanja i sad me cekaju radovi.Prva stvar sece se cela terasa i produzava se sa 1,5m na 2,0m.Nece biti svansovan niti suzavan.Dodaje se i platforma na krmi za ;laksi ulazak i izlazakSada je suzen na 1,03 u dipu na krmi i sa svansom , na terasi vrat da polomis.Doduse razmisljam da ga suzim po 2cm sa obe strane i svansujem zadnjih 20 cm ali ...Zbog navedenog produzavanja moram i krov produziti ali posto je camac namenjen iskljucivo za ribolov razmisljam dokle i kako to da izvedem a da mi ne smeta za pecanje i kada pada kisa da ne kisne na zadnju palubu.U stvari svaki savet i razmena misljenja je dobro dosla.
Jos bi mi pomoglo misljenje da li gresim ako stavim kao sto planiram yamahu 8ks.
PS.Za sad toliko dok ne posaljem post da budem siguran da sam postavio slike.
-
Jos bi mi pomoglo misljenje da li gresim ako stavim kao sto planiram yamahu 8ks.
vecita tema .. koji motor na koji camac...
moj savet ti je da u obliznjoj marini zamolis vlasnike raznih motora da ih oprobas na svom camcu ... od 8 do 20 konja... pa posle lepo sednes stavis sve na papir od potrosnje, servisa, cene .. i odlucis...
taj camac na slikama bi trebalo da postize oko 7-8 km (prosek nizvodno/uzvodno)...
-
Uff, ovo je tesko do jaja kad ima ovoliki gaz... To ce se tesko gurati nekim malim kotorom...
-
7-8 km je apsolutno prihvatljivo i ne i toliko bitno.Najbitnije je da mogu da budem siguran po noci i po talasima da se bezbedno vratim sa lokacije.Prakticno dileme nema da ce to biti 8-ca osim ako me neko ne ubedi da je preslaba za taj poduhvat.Sto se tice probe tako je i planirano.Cim se oformi,premaz sa osnovnom farbom,dize se na prikolicu i pravo u Savu na probu.Ako je moguce utvrditi jos neki nedostatak pa vracanje na popravku ili sutradan farbanje.
Uff, ovo je tesko do jaja kad ima ovoliki gaz... To ce se tesko gurati nekim malim kotorom...
U plovidbenoj pise da je sopstvena masa 800 kg a dozvoljena nosivost 1200 kg.Verujem da ova kilaza i nije toliko presudna koliko losa zamisao konstruktora.Mislim na dip,visina i otvorenost stranica itd.Sve nedostatke sam video pri kupovini i prihvatam ih uz malo mojih prepravki se nadam samo da nece biti bas-bas preterano nestabilan.
-
Nesto slicno ovome gurao sam s dva tomosa 4. Jedan fiksiran i stalno tera a drugim upravljam. Isao je negde 8-9km/h...
Licno sam digao ruke od ovog tipa camca, jer je ovo po meni i svasta i nista...
Za pecanje uvek tesan i sa nedovoljno mesta...
Kabina prakticno neupotrebljiva ( il zima, ili pretoplo, nema mesta za nista,...)...
Taj problem sam kardinalno resio kupovinom camca za uzivanje - bez ikakve kabine...
Kada budem resio da spavam na vodi, onda ce to biti plovilo min 9m...
U savakom slucaju ti zelim svako dobro i da uzivas na vodi...
-
Ja za kompletno uzivanje imam splav od 40 m2 ali sam na *zalost* opsednut saranskim ribolovom i nemoguce je sve kockice sloziti u toku godine.Znaci ne zurim mnogo kad stignem na vodu i posle bezbroj noci prespavanih u camcima bez kabine i po zaista niskim temperaturama sve je zadovoljavajuce samo da se vise to ne ponavlja.Pregazih i ja lepih godina i nisam vise za ekstremne sportove.U svakom slucaju hvala ali i bez obzira na sve ako imas jos neke sugestije dobro bi mi dosle dok ne pocnem sa radovima.Ako vreme dozvoli pocetak radova je krajem ovog ili pocetkom sledeceg meseca. hi
-
Ako ti je camac namenjen za pecanje, prvo sto ce ti smetati je ova nadstrasnjica pozadi... Ja bi to glat odma sklonio...
-
Gore pomenuh da bi je ja i produzio parelelno sa produzenjem camca sto zbog sunca sto zbog kise.Napravicu i gazista pozadi pa kad zapisti imacu gde da izadjem.Posto mi je saran ciljana vrsta znaci pecanje dubinskom metodom i bez dalekih zabacaja preko glave.Doduse mozda bi trebala biti kraca kao i sad ali u slucaju kise opet ispolac i celu noc da radim. no125 E za ovaj deo price mi zaista trebaju saveti iskusnih.Nikada nisam pecao iz ovakvih camaca pa ne znam kako se to resava.Krov bih uradio tvrd a sve ostalo cirada.Rzmisljao sam i na temu da poslednjih pola metra-metar bude u nekoj teleskopskoj varijanti ali ne znam kako da izvedem.
-
Varuj mi, kakav god tip ribolova da praktikujes ovo ce ti smetati...
Po meni je daleko bolje , ako ti vec tamo treba neki zaklon od sunca ili kise postaviti neku tendu, koja se po potrebi rasteze ili sklapa.. Toga imas koliko god hoces za male pare:
https://www.google.rs/search?q=tenda+za+camac&rlz=1C2ASUT_srBG402BG455&biw=1432&bih=757&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjwmaG70PLKAhUBFCwKHQbkB3cQsAQIHA
-
Gledao sam i ovo ali nisam siguran da ovo moze da me zastiti od kise a da ne sedim u kabini?Cak ni od sunca ako sija sa strane a da ne sirim dodatno carsave?
-
A kabinia ce te bas zastititi od sunca kad se lim ugreje na +70C...
Uvek je bilo i ostace: sto prostije to bolje 114
-
114 Da ne idemo dalje u ovom smeru sa ovim delom price osim ako ima neki predlog za teleskopsko izvlacenje ili slicno resenje.Iz vise razloga.Ne zelim da puljam vodu svaki put kada pada kisa,necu ili vrlo retko cu biti u najtoplijem delu dana na pecanju itd.
-
OK, izvini ako sam te bilo cime uvredio.
-
A sto produzujes camac...ako je samo zbog prostora nazad jeftinije i lakse ti da skratis kabinu(60-70cm) za tu nadkabinu a nadstresnicu nadkabine pomeris napred ili skines skroz a camac ti u papirima ostaje isti...ti produzetci i to ti je kasnije za registraciju velika zajebancija
-
Misliš da će mu ikad neko meriti čamac? Primetiti pola metra?
-
Ta teleskopska varijanta krova koliko ja znam u nautickoj istoriji prvi je primenio pionir nautike sa nasih prostora,lsi sa foruma pa pogledaj kako je to tamo uradjeno. Nazalost neces naci podatak prakticnoj upotrebi iste jer tu iskustva nema:). Stagod da stavljas gore gledaj da bude sto lakse,mozda cak i neki sper pa tanko plastificiran.
-
Misliš da će mu ikad neko meriti čamac? Primetiti pola metra?
Ako bude pokusao da registruje hoce i te kako...
-
OK, izvini ako sam te bilo cime uvredio.
Dule naravno da me nisi uvredio kuku nego sam vec odlucio da uradim samo ne znam kako.Mozda sam glupo napisao.
A sto produzujes camac...ako je samo zbog prostora nazad jeftinije i lakse ti da skratis kabinu(60-70cm) za tu nadkabinu a nadstresnicu nadkabine pomeris napred ili skines skroz a camac ti u papirima ostaje isti...ti produzetci i to ti je kasnije za registraciju velika zajebancija
Zorane tacno je da ga produzavam zbog prostora ali i malo zbog stabilnosti.Ionako je nakrivo nasadjen jh pa mislim da ne moze biti gore nego sad a nadam se da cu dobiti malo vise komocije.Necu seci kabinu i vec sam u nazovi komandnoj kabini oformio prostor za vozaca.Kada kazem malo vise komocije mislim konkretno na krmeni deo gde je suzen i svansovan pa mislim da kad dodjem do stapova mogu mozda i da se izvrnem naglavacke.A ne daj Boze nocu pri skoku sa kreveta.U buducoj varijanti cu moci da lezim i napolju.Sto se tice registracije moracu da se pomirim sa administrativnim preponama.Na zalost nisam bio u mogucnosti i ne verujem da cu u skorije vreme i biti da kupim ili napravim brod da valja.Jbg poplava nas je unazadila mnogo godina. 4588 Za pare koje sam dao za ovaj camac nisam mogao da uzmem ni polovan klasican smederevac bez kabine.
Sto ce reci zasukao sam rukave i polako pa sta ispadne i za nesto cu morati i da pretrpim.Zaista mi je potrebna kabina kao i zasticena nastresnica jer kao sto rekoh ekstrem sam po pitanju ribolova.
Ta teleskopska varijanta krova koliko ja znam u nautickoj istoriji prvi je primenio pionir nautike sa nasih prostora,lsi sa foruma pa pogledaj kako je to tamo uradjeno. Nazalost neces naci podatak prakticnoj upotrebi iste jer tu iskustva nema:). Stagod da stavljas gore gledaj da bude sto lakse,mozda cak i neki sper pa tanko plastificiran.
Ne mora teleskopska,moze i montazno demontazna samo da funkcionise,Gde bih mogao da vidim tu majstoriju kolege LSI-ja.
hi
-
Ta teleskopska varijanta krova koliko ja znam u nautickoj istoriji prvi je primenio pionir nautike sa nasih prostora,lsi sa foruma pa pogledaj kako je to tamo uradjeno. Nazalost neces naci podatak prakticnoj upotrebi iste jer tu iskustva nema:). Stagod da stavljas gore gledaj da bude sto lakse,mozda cak i neki sper pa tanko plastificiran.
Ne mora teleskopska,moze i montazno demontazna samo da funkcionise,Gde bih mogao da vidim tu majstoriju kolege LSI-ja.
hi
[/quote]
Срле,
Чамац сам продао пре десетак дана и више није у мом поседу. Налази се код новог власника.
Што се тиче тога шта је и како је направљено, ја сам дао идеју коју је наш пријтељ Кемпи претворио у функционалну стварност.
Све је било крајње једноставно.
На крову кабине направљен је ослонац за тврди кров који се завршавао на задњем делу кокпита. Кров је позади био ослоњен на оградицу коју сам наварио на странице чамца.
Са два завртња на месту предњег ослонца на кабини и са два завртња којима су стубови, носачи кровне конструкције били ослоњени на оградицу, читава конструкција је завршена. Да,била су ту и два точка на предњем ослонцу који су клизили по вођици.
Овај обележени део морам да исправим: у ствари, точкови су били фиксирани, а по њима је клизила конструкција крова. (Извините због погрешњног објашњења у провом тренутку.)
Читава конструкција је урађена од алуминијумских профила а сам кров је био од сендвич панела (споља веома танак алу-лим, а између полиуретанска пена).
Било је довољно ослободити завртње (лептир матице) и гурнути кров унапред. Ход крова је био подешен тако да је кров могао да у целости покрије кров кабине и прави додатни хлад изнад ње и да при том потпуно открије кокпит ради пецања или сунчања.
Практично без било каквих напора, за мање од три минута могао сам да померим кров из једне у другу позицију или у било који положај између та два крајња.
Доле су две фотографије (не баш најбољег квалитета) на којима можете видети колико је то све било једноставно.
-
Jedino sto bih mogao da kazem za ovo je da je SJAJNA ideja kao i izvedba. thumbup
Ne vidim tendu a koja ce kod mene obavezno biti sa sve tri spoljne strane a po potrebi i na teleskopskom delu krova koji ce biti samo zadnjih 0,5-1,0m.Taj momenat me i buni jer ne znam kako ce biti kada se pomeri u nazad.Da se ne cepa-haba?
-
Ја сам то код мене решио тако што је тенда била причвршћена на конструкцију крова и клизила је (наравно, уролана иако је могла и да буде спуштена, али не и закопчана, само да виси низ странице кабине). Погледајте на слици:
-
..izvinte što upadam..
.LSI..što i kako dalje ..veći,manji,kabina,bez,motor... JFAOITHAJFA
.. grandpa
-
..izvinte što upadam..
.LSI..što i kako dalje ..veći,manji,kabina,bez,motor... JFAOITHAJFA
.. grandpa
Да не кваримо ову тему, одговорићу у најкраћем: нови чамац је већ у марини (погледајте на http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14407.msg151091.html#msg151091). Сад тражим мотор...
-
Da,kao sto rekoh sve je na svom mestu. thumbup
-
Misliš da će mu ikad neko meriti čamac? Primetiti pola metra?
Ako bude pokusao da registruje hoce i te kako...
Moja iskustva su potpuno drugačija... Još mi nikad niko nije gledao čamac zbog registracije, a kamoli merio.
-
Ovaj nas kapetan u grockoj sto dolazi iz smedereva vrlo pedantno meri sve,slika nije neko zakeralo ali tera po ps-u...Ima i pomocnika...
Srdjane ja kako sam te razumeo seces sve od kabine nazad i stavljas novo...ono sto zoves u dipu to je u patosu(tabanu)mera...nezgodne su ti dimenzije za standardnu tablu 1*2m...ako svancujes i suzis malo taban nazad kao malo ce lakse da plovi ako ostavis sve ravno bi ce kao malo stabilniji dok pecas...
-
Tako je Zorane.Sve se sece.Table sam kupio prosle godine u Jeep-u.Za krmeno zrcalo 1m x 2m x 3mm,za patos-dip 1,25m x 2m x 2,5mm i za stranice 1,5m x 2m x 2mm.Bitno mi je da dobijem pa bar malo na stabilnosti a samim tim i komfor sha .Na kraju,videcu sta ce ispasti.Limovi,kutije i flahovi prosle nedelje odmasceni i premazani antirostom.Mislio sam da cu uspeti krajem ovog meseca da pocnem sa radovima ali je izgleda na tankom ledu.
Dimenzije su bas bez veze ali to mi sto mi je.Da je 1,5m ili vise u patosu pa i nekako.Ovako ima da bude ljuljuskanje kao u kolevci. jh
-
Dodas jos 2 ljuljne kobilice pod uglom 15-20%po krmi od ostataka lima i malo mu smiris ljuljanje i dobijes malo na upravljivosti...
-
Zoki nisam bas najbolje razumeo.Vidim na netu sta je to odprilike ali ne znam sta si mislio * 15-20% po krmi*.Sa zadnje strane na krmeno zrcalo da navarim lim u nekoj dimenziji pod ovim uglom ili na zadnjem delu camca na bocne strane isto to.Ovo drugo bi mi mozda znacilo zbog bocnog ljuljanja kojeg ce i biti ali ne znam ni koliko dugacak ni sirok lim treba da bude.U stvari ne bih to radio dok ga ne probam prvi put na vodi a onda pri zavrsetku radova mozda.Ako ne budem zadovoljan na probnoj voznji.
Nego i taj ugao,jel u odnosu na horizontalnu ili vertikalnu liniju camca? hi
-
Evo na brzaka mere su otprilike(prilagodi od komada lima sto ostane)....levo ti je zrcalo i(njegov ugao oko 11%) patos i dole ljuljna a desno u poprecnom preseku na kraju lima ljuljne zavaris rundajz(armaturu) f6mm stavis ih blize boku(po patosu)da mozes iz vode na plazi da ih malo ispravis ako negde potkacis ili kako ti je zgodno po prikolici da ne smetaju
-
Sve jasno.Izvinjavam se unapred ali moram da pitam.Da li je ovo po nekim proracunima ili iskustvu.Moram da pitam jer je jedan moj komsija koji inace radi camce,brodove i sl ,a radio je dosta po njegovoj price u Zemunskoj marini,napravio sebi brod.E tu je nastala muka.Nestabilan do zla Boga pa je dodavao neke stabilizatore sa strane i napravio ruglo.Relativno malo dobio od zeljenog.Prodao,kupac isekao kabine,stabilizatore i preprevljaj. no125
Ovo sto si mi preporucio je prihvatljiva,jeftina varijanta i brzo resiva.Verovatno cu odraditi.Ne znam samo zbog spustanja i vadjenja i z vode .Mi u Obrenovcu imamo veliki problem sa navozima.Osim jednog kod TENT-a nema ni jedan drugi a mnogima nije pogodan zbog udaljenih lokacija gde drze plovila.
I jos jedno pitanje.Da li su one problematicne kada po reci pluta granje
-
Ljuljne kobilice su uobicajena stvar u brodogradnji...spadaju u grupu "privezaka brodskog korita" i nisu elemnt brodske konstrukcije kao centralna ili gredna kobilca...uobicajena namena je UBLAZAVANJE ampitude(usporavanje) bocnog ljuljanja( ne utice puno na stabilitet) lakse odrzavnje pravca(i po talasima) pogotovo kod korita sa plitkim gazom...da imas recimo svanc nazad od 1m(ili oblo korito) tako bi se lepo uklopila da bi gaz ostao maltene isti...tu na skici ide 15cm otprilike koliko ti ide i peta motora u vodu...zasto bi bile problematicne na granje...stavljas ih na dohvat ruke blizu boka da mozes da otkacis rukom ako nesto upecaju granu ili kesu i da mozes lako da ih ispravis ako iskrivis ali ce da stite propeler od panjeva i balvana
-
Ok,to je to. hi
-
Zorane o kojih ti 15 cm pricas...ima li da je netko to vec koristio na nasim rijekama...prvi put vidim da nesto strsi 15 cm ispod čamca u obliku limene trake ako sam dobro shvatio eek
-
a sta fali klasicnoj kobilici ???
ovako su to holandjani resavali ... pisao sam o tom resenju negde ovde al sad ne mogu da nadjem
(http://4.bp.blogspot.com/-Du2VBd955ws/U4UAJmuit_I/AAAAAAAAFqM/bJZaSsw0IVc/s1600/Buzet-23.jpg)
-
nasao sam temu ... pokusaj prvo sa tim ... izgleda jednostavno za ugradnju ... a ako resi problem jos bolje , Holandjani su ipak nauticka nacija, a ovo resenje sam vidjao na dobrom delu starijih recnih plovila ...
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,277.0.html
-
Kapetane,ovo deluje nekako sha .Pre bih zabo ona peraja sto ih Zoran preporucuje,I ako se ne pokazu lako ih skinem a ovo resenje bi mi ostavilo beleg u Obrenovcu za ceo zivot. roll4 Zaista se ne bih smeo usuditi to da uradim dok neko ne probije led.Verujem da ljudi znaju zasto to postavljaju ali...
-
Zaista se ne bih smeo usuditi to da uradim dok neko ne probije led.
skoro pa identicnu recenicu sam cuo prosle godine posle one velike suse kad sam seljake u Sumadiji koji zive pored reke Kacer pitao zasto ne navodnjavaju iz reke... i tako generacija za generacijom ...
ja malo pregradio recicu i zalivao ... thumbup
-
Nije to nista novo...idealno za celicne camce...najjednostavnije i najjeftinije resenje za ublazavanje ljuljanje kako bocnog tako i uzduznog...za jedrilice tkz"bilge keel"ili"twin-finn"... kad tabanasa bukvalno u zadnjem metru? camca samo dva lima sa rundajzom na kraju (formiras tkz bulb profil) visoka(duboka)kao peta motora 15-20cm i pod uglom od 15-20% prema bokovima...ne povecavaju stabilitet plovila(kao balansne kobilice kod jedrilica) vec smanjuju tj usporavaju ljuljanje...problem stvaraju prilikom spustanja ili vadjenja camca na prikolicu zbog pozicije valjaka...
-
ajd da ponovo pitam .. zar ne bi isti efekat postigla i kobilica iste povrsine ?
-
Bi ali tu jednu kobilicu recimo 30-40cm od tabana koju moras da stavis na sredinu bukvalno podelis na 2 dela i stavis po bokovima i uz istu bocnu povrsinu dobijes duplo manji gaz...sto je veci ugao prema tabanu a na istu dubinu-gaz(koliko ide peta motora u vodu)veca je bocna povrsina pa stvara veci otpor ljuljanju...zato se i zovu ljuljne kobilice
-
Primer sa slicnim dodatnim ljuljnim kobilicama(nisu balansne)u funkciji i kao stabilizatori pravca duboke kao kormilo i najverovatnije montirane tako da otpadnu pri nekom udarcu posto su duboke i da se "lako vrate"?...
-
Odoste predaleko sa teoretisanjem... Čovek ima uzan čamac i to mu neće mnogo pomoći kad prođe bela ladja... Ljuljamo se tada svi. A pošto je zagrižceni pecaroš, znači šetanje po čamcu je svedeno na minimum dok stoji...
U prevodu - neb ja tu ništa diro harm
-
Mislim da cu ipak uraditi.Nije komplikovano,skupo a i lako se odstranjuje.Naravno ako budu smetale.Koliko sam ukapirao ne moze da skodi jh .
Hvala Zorane.
-
a sta fali klasicnoj kobilici ???
ovako su to holandjani resavali ... pisao sam o tom resenju negde ovde al sad ne mogu da nadjem
(http://4.bp.blogspot.com/-Du2VBd955ws/U4UAJmuit_I/AAAAAAAAFqM/bJZaSsw0IVc/s1600/Buzet-23.jpg)
Kapetane,
Ovo je Skutje, stari holandski brod na jedra a posto im je trebao mali gaz u kanalima onda su ovako izmislili svertove (dagerboard). A kao sto vidis na tvojoj slici i jarbol mu je oboren da bi prosao ispod mostova. Ajde slikacu neki izbliza iz raznih uglova. Ima jedna lepa stvar kod njih sto se tice tradicije. Naime, da bi se regatao sa skutje moras da si u posedu iste ne znam tacno koliko generacija, odnosno da ti je neki predak povio na njoj. Ponasanje, zgrnuo pare, kupio brod, sada cu da vas oderem u ovoj klasi ne prolazi. I ovde je to stvar prestiza.
Sto se tice ove price oko stabiliteta, da se ogradim da nisam procitao celu temu tako da ako krivo zborim to je zbog neznanja, ljuljne kobilice nista ne znace za pocetni stabilitet. A koliko sam shvatio on je problem. Ljuljne kobilice ulaze u opticaj samo kod dinamickog stabiliteta. Posto je camac knikovam forma daje isto prigusenje kao i ljuljne kobilice tako da su one gimik. Ako se dobro secam koeficijent prigusenja je isti za knikovanu formu i ljuljne kobilice (nemoj da me drzite za rec, rekao sam ako se dobro secam, davno bese). Pocetni stabilitet se popravlja pomocu dve stvari sirina broda i spustanje tezista. Sve ostalo velika igra mali rezultati.
Pozz
-
Nema on knikovane ivice na koritu...da prosiruje ne isplati se....da spusta teziste ni to mu nije opcija...pocetni stabilitet je takav kakav je generalno los...jedina pomoc kod dinamickog stabiliteta tj ljuljanja su mu ljuljne kobilice koje sluze da uspore ljuljane kao najjeftinija i najlaksa opcija...knikovane ivice ili secice ili kako vec ko to zove igraju ulogu samo pri glisiranju...
-
Ako je obla forma onda ima logike. Knik i secnica nisu isto. Knik kao izraz vise je vezan za deplasmance (jedno knikovan ili vise knikovan) a chine (secnica) vezan je za glisere. Ma nije ni bitno, ucinilo mi se da mu je camac knikovan.
Samo napred.