Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: kacintata 11, 08, 2009, 11:36:33 pre podne
-
posto sam poucen iskustvom da mi je izvesni majstor sa marine karaburma naplatio telefleks komande volana oko 350 e resio sam da na svom novom brodu odradim sam hidraulicne komande.sistem radi savrseno i deluje mi pouzdanije i jednostavnije od telefleksa.slike mozete videti na temi-porinuce i prva plovidba broda stella rossa,a zamolicu kapetana po ko zna koji put da postavi 3 slike uz ovu temu.ako nekoga to zanima,komande sa ugradnjom i dolaskom kostaju oko 150e.jedini uslov je da mi se obezbedi struja jer ima malo busenja i varenja da bi se fiksirao hodraulicni cilindar,postavila hidraulicna glava i provukla creva.pozdrav svim forumasima
-
Zoki evo ti ove dve slike (ne znam koju bi trecu), ali bilo bi dobro (i po nazivu teme) da malo blize opises sta i kako si radio da bi onaj ko moze uradio sam, a ko ne ume ili nema alata da se tebi obrati.Pozzzzzzzzzz
-
Bravo zoki, samo bi bilo lepse da si sve to slikao i postavio. :good:
A ne rece koju trecu sliku si hteo da postavis.
-
sa malim zakasnjenjem evo ih i slike :)
-
Cekajte bre ljudi, jel ima smisla stavljati hidraulicke komande na motor od 20 konja? Pitam jel ne znam da se ne shvati da hocu nekome da solim pamet.
Pozz.
-
Barba, sve ima smisla ako imas (ili mozes jeftino da nabavis) materijal i ne moras da placas majstore. :good:
-
Pa u tom slucaju da, jel nove teleflex komande sa sajlom, prakticno komplet bez kormila i polugice motora kostaju 130e, ali se montiraju sa 20 minuta.
-
E sad je gros dostupan, pa ce lakse da se dise bar neko vreme dok i ne udje voda u usi.
-
kaćin tata molim za savet.Postoji li mogućnost ugradnje duple komande sa tim sistemom hidraulike
-
zoki koliko je to pouzdano
nebi valjalo da curka po farbi i limu
kako bi upravljali ako bi iscurela tecnost
ja bi to ugradio ako ti se pokaze kao dobro resenje
-
ako neces da upravljas hidraulikom,odvijes sraf gde se kaci klip na pentu i upravljas rucno.demontaza i montaza traje 10 sekundi.
jebiga kad stavis motor na daljinske komande skinuo si rucne
tu onda imas mali problem da budes na dva mesta u isto vreme :)
istestiraj ti to pa da vidimo
inace ti si u belegisu vikendom?
-
nemam nikakvo iskustvo sa tim stvarima
a da ti priznam malo me golica... :)
-
Ma nema tu frke, potrebna su samo kvalitetna creva i dobri holenderi. Sobzirom da ovaj sistem nije pod konstantnim pritiskom, sto sam tek sada shvatio, sansa da pukne neko crevo je minimalna, ali verovatno su pancirna creva najbolje resenje cisto kao zastita i od spoljnjeg ostecenja. Mada meni nije jasno koja je prednost ovog sistema ako nema servo pumpu, jer prakticno sila za okretanje je sila iz ruke kao i kod klasicnog telefleksa koji je mnogo laksi za ugradnju.
Sila doduse moze da se znacajno smanji "igranjem" sa precnicima klipova, ali u tom slucaju za koliko smanjis silu, odnosno povecas povrsinu radnog klipa u odnosu na komandni, za toliko povecas hod kormila, pa moze da se desi da za pun okret moras da okrenes kormilo 5 krugova. Sila na novom telefleksu je prakticno nula. Ono sto je sigurno je da ovo nije prefinjen sistem koji ce poceti da glavi pri prvoj pojavi korozije kao u slucaju telefleksa.
Pozz.
-
Barba, nisam se zamajavao tehničkim rešenjima, ali sam probao kako radi. Volan se okreće veoma lako, kao u autu sa servom, dosta lakše nego na mom Zeki ( sistem sa sajlama i pužem na volanu). Doduše, bio je nakačen samo Johnson 20, ( isti kao moj, samo kratka čizma, oko 42kg), ali mislim da bi morao biti mnogo teži motor, pa da upravljanje postane neugodno.
Ono što mi se nije preterano dopalo je veliki hod ( 4 kruga), od krajnjeg levo do krajnjeg desno. Je*iga, gliseraš sam, šta ćeš! :taunt:
Verovatno je upravo to što čini upravljanje lakim.
Ja bih na gliseru poželeo direktniji volan, inače, sistemu nisam našao zamerku, lepo radi, lepo i čisto izgleda, ne deluje kao budževina, već kao iz fabrike. :good:
-
U pravu si Sale, povecanje hoda je razlog smanjenja sile, a mozda je u pitanju i prenos zupcanika, sto mu u krajnjem zbiru izadje na isto. Inace kad sam rekao da ovaj sisem nije prefinjen, mislio sam na velicinu radnih delova, a ne da je ovaj sistem budzevina ili da je ruzan. Sistem sa puzom je koliko vidim zabataljen, a novi ultraflex T67 se takodje okrece bez ikakve sile, a kosta 130e, e sad drugo je pitanje njegove trajnosti i kada pocinje da koci i zapinje.
Prednost ovog sistema je i to sto creva mozete da vezete u cvor i da i dalje sve jako dobro radi, sto kod telefleksa nikako nije slucaj. Duplu komandu na flybridge-u mozete da izvedete za mozda dodatnih 50 evra. Nikakva korozija, sneg, led... nece uticati na njegov rad.
Mana je propadanje gumica u aktuatoru, ali ne mozes sve da imas, i mogucnost odvijanja holendera (curenja) usled vibracija.
-
Zoki odličan ti je ovaj sistem! :good:
Meni je nesto padalo na pamet udgradnja servo pumpe i letve, ali ovo sa hidrauličnom glavom (za koju do sada nisam ni čuo) je mnogo bolje rešenje.
Što se pouzdanosti tiče mislim da dovoljno u prilog govori da danas sve od automobila do aviona ima hidraulične komande. A problemi tipa curenja na gumicama, odvijanje holendera i sl. se po meni mogu smatrati zanemarljivim, pre svega zato što neverujem da bi se to uopšte i dešavalo.
-
Zoki odličan ti je ovaj sistem! :good:
Meni je nesto padalo na pamet udgradnja servo pumpe i letve, ali ovo sa hidrauličnom glavom (za koju do sada nisam ni čuo) je mnogo bolje rešenje.
Što se pouzdanosti tiče mislim da dovoljno u prilog govori da danas sve od automobila do aviona ima hidraulične komande. A problemi tipa curenja na gumicama, odvijanje holendera i sl. se po meni mogu smatrati zanemarljivim, pre svega zato što neverujem da bi se to uopšte i dešavalo.
U slucaju omanjeg motora i li para motora ove je sasvim dovoljno i pozeljno, ali ako pricamo o azdajama od 100KS onda je servo pumpa opravdana. Pouzdanost hidro sistema nikako ne moze da se meri sa finim zazorima izmedju sajle, kraja sajle i buzira telefleksa zbog cega im je korozija ozbiljan problem. Unutrasnje curenje aktuatora je verovatno jedini problem zbog koga bi ovaj sistem mogao da zakaze, ali ce se definitivno pre desiti da zariba teleflex, ali to kao moguci problem stoji, a popravka kosta oko 1e. Odvijanje holendera je potpuno realno da se desi jer se radi o konstantnim vibracijama, na avionima se holenderi voskiraju, a pregledi se vrse svakodnevno i povremeno se nadje vlazenje ili pocepan vosak, potpuno sam siguran da niko od nas ne bi platio cenu avionskih holendera. Zbog toga sistem sigurno nece zakazati, ali moze da se desi da nadjete tragove hidroulja. Ne bi bilo lose da ih markirate voskom, cisto da povremeno bacite oko na stanje. Popravka 0 dinara. Crevo moze da pukne, ali i nebo moze da vam padne na glavu, tako da bih to zanemario.
Ono sto vam ovaj sistem nudi je bezbroj kombinacija velicine sile, hoda kormila i prenosa zupcanika. Prakticno mozete da izvedete apsolutno sta zelite, pa cak i minimalan otklon kormila uz maksimalan otklon motora i prihvatljivu silu. Za gliserase idealno, ako sam dobro shvatio.
-
Prijatelju , a kako se rijesava gasa? Imas li neko osmisljeno rijesenje za to Sve mi ostalo jasni i veoma mi se dopada. Djeluje pouzdano.
-
Hvala.
-
zoki jedno pitanje dali motor ima sa hidraulikom kompletan hod levo i desno jer ovo teleflex g...o nemoze da odradi od kraja do kraja na johnsonu25 ks
,mislim da je bitan samo cilinder sa dugim hodom,samo da nadjem pumpu ja izbacujem teleflex .
-
Kolika je preciznos (odziv) ovog uredjaja u smislu ako se tek malo pomeri volan hoće li se i motor tek malo pomeriti? Ima li ikakvog praznog hoda? Ako sam dobro razumeo neko je spomenuo da nije precizan kao klasičan telefleks zbog finih zazora na njemu. Pa ako se koristi na traktorima i gradj. mašinama trebalo bi da je precizan.
To što mu je pun opseg 4 kruga to je sasvim ok. Teleglex NFB ima 4.2 kruga.
Ne mogu se tačno setiti koliki je hod klasičnog teleflex-a (cm) pa me još interesuje šta ako je hod klipa veći nego što se motor može pomeriti levo-desno, hoće li se polomiti nešto i kako se odredjuje taj hod, izborom klipa?
Iskreno razmišljao sam o ovoj varijanti upravljanja jer na mom čamcu je užasno težak volan (bole ruke, sistem 2 lančanika i lanac, prenos 1:1) a hoću da za prihvatljivu cenu olakšam sebi. Nije mi gušt držati volan sa dve ruke :) Znači moje pitanje je da li ovaj sistem ima ikakav luft, prazan hod kako god.
-
Зоке: Само??? :)
-
Znači moje pitanje je da li ovaj sistem ima ikakav luft, prazan hod kako god.
Ako se istera sav vazduh iz sistema nebi trebao da ima lufta.
inace zoki koristi cilindre od 26 cm 13 levo 13 desno dovoljno za pun levi i desni.
Ja sem vec narucio jedankod zokija
-
ma hidraulika je hidraulika kakva mehanika i sajle kod mene teleflex ima hod 20 cm znaci 10 cm sredina a to je za moj motor malo oduzima mi lijepog hoda za manevar samo da prikupim dijelove montiram hidrauliku a teleflex kome treba ima kod mene dogovoricemo se duzina sajle 5m
-
kacintata koliko se sistem može pedantno i estetski lepo odraditi na polesterskom gliseru?
Ovo sa slika upošte ne izgleda loše samo tu je u pitanje metal pa se lako i sugurno cilindar može pričvrstit a da se ne otkine, poliester je u malo mekši :sorry: Mislim na koji način pričvrstiti cilindar za korito? Motorčić 50 ks.
-
vuce pricvrstis ga na isto mjesto gdje i telefleks bude pricvrscen na korito glisera
-
Vuče, ovaj Zokijev sistem nije baš pogodan za glisere.
Prvo iz tog razloga što je glava sistema prevelika i preteška, a to isto važi i za cilindar.
Mada, uz određena ojačanja, i to se može odraditi.
Drugi i važniji razlog je prenos. Jeste da na ovom sistemu dobijaš veći hod za levo i desno, ali prenos je veoma indirektan. Na volanu imaš 4 puna kruga od kraja do kraja.
A kad u punoj brzini trebaš da izbegneš panj, onda nemaš vremena za motanje i namotavanje volana.
Za brze čamce je teleflex još uvek najbolje rešenje, uz sve objektivne nedostatke koje ima.
-
Pametno sale o tome nisam razmisljao!
-
Samo jedna opaska: nema veze koliki je precnik creva ukoliko nije veci od precnika cilindra. Cilindar je taj koji "trazi" odredjenu kolicinu ulja da bi reagovao. Ako je crevo veceg precnika ulje ce samo sporije teci kroz njega a ako je tanje, ulje ce teci brze. Ako je "glava" u stanju da odredjenim pokretom "preda" dovoljno ulja cilindru (koliko mu je potrebno), cilindar ce "ostro" reagovati na svaki pokret bez obzira na precnik creva, naravno ako crevo nije vece od cilindra pa tada glava mora vise da se okrece da bi kompenzovala prostor u crevu i stvorila pritisak ulja ka cilindru. A sto se tice pritiska ulja u boci: bolje radi ali nije obavezno.
-
Dule tvoj sistem ima servo pumpu na motoru?
-
E pa nije bas tako...
Nabavi se samo uzi cilindar. Kod mene je hdraulika. Pun okret je na jedan okret volana. I nesto manje. Mislim da su u pitanju glave, debljina creva i precnik cilindra. Creva moraju biti manjeg precnika. Tako treba manje ulja da bi se cilindar odazivao. Osim toga... u boci za ulje postoji konstantan pritisak vazduha. 5 bara. Ako se izgubi obicna rucna pumpa to resava. Tako je ulje uvek pod pritiskom i reakcija je bolja.
Zato sam i napisao "ovaj Zokijev sistem", zato što te glave sa poljoprivrednih mašina imaju takav prenos.
Nameski rađena hidraulika za upravljanje gliserom, kao što je na Azimutu ( ili na Petri), košta više nego mnogi naši gliseri, tako da .... ipak telefleks.
Osim ako se nađe glava koja ima manji prenos, a pritom ne košta bogatstvo
-
Ima manja i ouno laksa glava volana kod kombajna zmaj 142 marka glave "orsta"
-
Koje su to lakse glave.I dali automobilske glave mogu da se koriste u tu svrhu.Skoro da su nepokvarljive.
Dali neko ima iskustva i kakva su.
-
Moze! Uzmes neki orbitol od traktora ili kombajna ili tako nesto, kupis na otpadu servo pumpu od opela, one su ok, i hidraulicni klip sa potrebnim hodom, creva, rezervoracic i sve lepo povezes i to je to. Ljudi taj sistem stavljaju na traktor kad hoce da predju sa mehanickog na hidraulicni volan. Sve ovo samo za brodski motor!
http://poljoinfo.com/showthread.php?2423-Ugradnja-hidro-volana/page2 (http://poljoinfo.com/showthread.php?2423-Ugradnja-hidro-volana/page2)
-
Treba sistem bez pumpe.Kao brodski.Znaci rucna pumpa.
-
Treba sistem bez pumpe.Kao brodski.Znaci rucna pumpa.
Potreban Je Orbitrol tezak je oko 10 kg. Posuda za ulje ,creva i hidraulucni klip.
Orbitrol je pumpa i nezahteva servo, a moze da se doda ali nema potrebe.
Kod mene manje od dva kruga od punog levog do punog desnog.
-
Mezija a kako bi radio Meckin mehanizam. Naravno bez pumpe.
-
Mezija a kako bi radio Meckin mehanizam. Naravno bez pumpe.
Neznam