Moja Ladja
E, ovako treba... => Tehnike i saveti... => Temu započeo: iverko 03, 08, 2009, 22:26:49 posle podne
-
Pozdrav svim forumasima (i onim na Hajduckim vodenicama) i onim u Backoj Palanci i onima u kafani Mojaladja i ostalima,
Cini mi se da vecina nas camdzija i malih ladjara-amatera ima problem sa uzvodnom plovidbom (pitanje brzine, goriva i nekada vremena) pa se nadam se da ce i druge zanimati odgovor na ova pitanja:
1. Da li je nekomercijalno tegljenje manjeg broda od strane broda neke kompanije dozvoljeno (zakonski)?
2. Da li postojie neke interkompanijske zabrane nekomercijalnog tegljenja (naravno osim u slucaju opasnosti ili kvara)?
Ako su odgovori na ova dva pitanja: NE onda sledi:
3. Da li znate nekog/ke kapetana/e koji je/su raspolozen/i da onekad nekomercijalno potegli/e camac/manji brodic uz Dunav ili uz Savu (za sada nista konkretno-opsti slucaj, cisto da se moze nesto planirati)?
Ako je odgovor na trece pitanje potvrdan bilo bi dobro na PP poslati i br. mobilnog te osobe.
Moj e-mail je: j.stankovic@sbb.rs , a mob.: 062270288.
Jovan Stankovic
-
To bi i meni trebalo, moji drugari 15.og avgusta idu na Belegiš, kampovanje i pecanje 7 dana. Oni kreću iz Makiša a ja u Grockoj pa još sa šikljom i 5ks motorom ima da se otelim dok (i ako) stignem, da ne računam koliko mi goriva treba do gore.
Malo sam se raspitao, gurači barži hoće da povuku uz neku simboličnu nadoknadu tipa gajba piva itd. pa mi preostaje da to i proverim, rekli su mi poznavaoci da jurim plave gurače a ko su ti likovi još nisam saznao ali ću javiti ako saznam.
-
:nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono:
To niposto.
Ne preporucujem nikome teglenje od strane velikih brodova, narocito guraca. Umeju da zaborave da ste prisutni i vrlo lako mozete zavrsiti na dnu reke.
Bolje i veslajte nego da se teglite. Moze samo grupica manjih bodova pa da se teglite medjusobno.
Pozzzzzzzzzzzzz
-
Ako se već kačite ( ne preporučujem ) Vi se kačite ISKLJUČIVO i samo ISKLJUČIVO kačite na domaće brodove. Kao što reče Ljuba, to su plavi brodovi ali nisu gurači već Samohodke, ( npr. Požarevac I , IV, ima ih dosta, zatim somborci Bački Monoštor, Baranja ima ih dosta.) Ako ništa drugo, barem će te se razumete. Nikako na STRANE brodove.
-
Preporučujem tabelu sigurne brzine pri vuči brodova koju koristi US Coast Guard.
-
Prijatelju, svaka pametna tema ima i diskusiju.
Ja radim u Graničnoj policiji MUP RS, ali u Rečnoj jedinici.
Što se tiče stranih brodova, tu je malo stvar drugačija. Strani brod, vije stranu zastavu, ex-teritorija , i on podleže carinskim zakonima RS,a i mnogo toga ima što ti brodovi rade, sumnjivo, pa baš nije preporučljivo a ni prijatno da budeš predmet carinske istrage, a i policijske jer po zakonu se ne sme prići stranom plovilu. ( a i kazne nisu male (( Prijateljski savet ))) .
-
Iverko, nisam mislio samo na nezgode tipa sudaranja, grebanja, potonuca......
Nezgoda je i kad se vezes lancem ili sajlom pa kad treba da se odvezes ima problema jer brod ne moze da stane vec samo uspori. A bilo je i situacija kad kapetan tegljaca predje na drugi kanal pa ne cuje kad treba da te odveze i odvuce ljude mnogo dalje nego sto su hteli, ili udari salauka koju on ne oseca pa i dalje ide solidnom brzinom a tegljeni brod je mali pa se solidno ljulja. Nije bas prijatno. Zato, ako se vezujes, to uvek radi konopcem a ne sajlom, da mozes sam da se otkacis pa makar i secenjem veze sa tegljacem. To su neka iskustva ljudi koje sam cuo od njih samih. Pozzzzzzzzz
-
Aka bravo!!!
-
upravo sam stigao sa regate pa odmah da napomenem da je vecina stvari koju je aka napisao tacna ali ....
prilazak samohotki a da ne upozoris kapetana putem radio stanice je opasno ... dovikivanje se njim je neizvodljivo, jednostavno covek te ne cuje zbog jacine njegovih motora, a ti njega necujes od svog ...
ja sam dok smo bili u prevodnici uspostavio radio vezu sa brodom i posle prevodnice sam se povezao sa njim ... evo par saveta koje shvatite najozbiljnije...
1 ne pustajte kormilo ako niste sigurno vezani
ja sam bio sam na brodu da sam pustio kormilo i krenuo da se vezujem ko zna sta bi se desilo , ne zato sto mi brod vrluda vec zato sto voda oko velikog broda radi ko luda pogledajte samo koliko radi voda oko vaseg broda kada plovite ... jos pre prevodnice sam spremio smotane kanape sa leve i desne strane broda vec vezane za bitve , mornar sa tankera ih je preuzeo bez problema i vezao me za brod, biloje potrebno da doteram brod na recimo 20 cm i plovim paraleno sa njima...
ako imate nekoga na brodu VI DRZITE KORMILO i vozite paralelno na 1-2 metra dok vas "mornar" dobaci konopac mornaru na drugom brodu, budite spremni da ako promasi konopac ide odmah na vas propeler te budite pripravni da izbacite iz brzine motor i ponovite postupak
2 vezite samo prednje bitve vaseg broda sa propisanim kanapom
kao sto je aka rekao koristite DOBAR konopac ja sam stavio ne 2 linije kao na slici vec 4-6 linija ... nije problem staviti dve linije ali veliki brodovi ne izbegavaju panjev , stabla i slicno idu preko njih ... neka vas udari stablo od 5 metara a vi sa dve veze... ode brod u propast pogotovo zbog stavke 3
3 zadnje bitve vezite sa "pertlom sa buvljaka"
ukoliko dodje do pucanje prednjih veza a vi ste dobrim konopcem vezali zadnji deo budite sigurni da je sansa da vam brod ode pod slep jako velika, ovo mi je Ronac rekao da obavezno uradim i covek je bio 100% u pravu.. zadnje veze moraju da izdrze recimo 20% tezine vaseg broda znaci 50-200 kila .. znaci pertle sa buvljaka... u tom slucaju kada dodje do pucanja prednjih veza brod ce krenuti da se odvaja i MORAJU DA POPUSTE zadnje veze inace ode brod na dno...
4 iskljucite i podignite motor kada je povezivanje zavrseno
motor gasite tek kada je povezivanje gotovo jer nikad se ne zna da li ce vam trebati , ujedno podignite ga cim se povezete da balvani i slicne gluposti koje plove dunavom ne bi udarale u njega...
to je neko moje iskustvo i prilicno sam siguran da je isrpavno ... posalcuposle par slika da vidite sve u detalje ;)
-
Sve je to više manje tako, osim:
1. I te kako može dovikivanje, pogotovo što većini pomenutih samohotki ne rade radio stanice :) Naravno, mora se izaći van kabine, a i mornar sa samohotke izađe uvek kada vidi da mu neko nešto priča
2. Tehnikalije oko prilaska je besmisleno pisati jer ko to ne zna, bolje da ni ne pokušava taj manevar! Nije ni Lido loš.
3. Prednji kanap NI TEORIJSKI ne sme da pukne, jer kakvi god bili krmeni kanapi, vrlo verovatno će se desiti veoma neprijatna stvar. Dakle, stojim pri onome što sam rekao.
moram priznati da nisam primetio da nekome ne radio radio stanica, zahvaljujuci 16om kanalu sam pratio jedno 30-40 km iza i ispred sebe ko sta radi i ko se sa kim mimoilazi nije se desilo da vidim brod za koji nisam znao da nailazi , 16 kanal je zakon :)
tacka 3 NI TEORIJSKI ne stoji sve puca u ovoj zemlji pa i kanapi ... ajde nadji radnju za koju si SIGURAN 100% da prodaje DOBRE konopce? sto se mojih konopa tice u sledecoj sezoni ih sve menjam , ne zato sto su losi vec zato sto ne znam koji kinez ih je pravio, ima par firmi koji prave konopce u srbiji , ali oni ih samo PREDU sirovina dolazi spolja, trazite im garancije i uslove koriscenja 100 % ih nemaju ... dve sezone su savim dovoljne za konopce.. sva sreca pa nisu skupi ...
ali stvarno najozbiljnije OPREZ PRI PRISTAJANJU, sto Aka kaze ako ne znate odustanite, ili se vezite za brod koji stoji a znate da ce da krene za par sati, bolje sacekati nego pokusati .... znaci prilaz po mom misljenju mora biti do 5 stepeni ... znaci 5 stepeni ka brodu pa 0 stepeni, pa ponavljas .. nikako veci ugao .. ja sam sa klisom plovio egal jedno 2 minuta dok nisam bio dovoljno blizu (20 cm ) da mornar moze da uzme spremljene konopce za vezivanje ...
zbog gore navedenog obavezno pozadi samo PERTLA.. ti zadnji vezovi ne trpe veliki pritisak , ja sam stavio konopac od 5mm pozadi a napred 6 veza od 1,6 mm (ako se ne varam za debiljinu) i opet sam sve vreme gledao ispred broda sta pluta...
-
evo par slika koje blize objasnjavaju ono sto sam pricao , dule ima slike dok sam pristajao :)
Vise vezova , jedni su zategnuti drugi opusteni , prvo sam vezivao ove narandzaste a posle bele belih ima vise zato sam ih namerno otpustio ako puknu narandzasti da se sial prense odmah na 4 bela dok ne intervenisem
(http://www.mojaladja.com/upload/tegljenje/DSC_9268.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/tegljenje/DSC_9269.JPG)
zadnji vezovi .. plavo beli konopac je vezan ovaj debeli je samo provucen kroz odlive za vodu , on je bio za prvo vreme posle sam zaboravio da ga sklonim, da su pukli prednji debeli konopac bi se u roku od 2-3 secunde sam izvukao ...
(http://www.mojaladja.com/upload/tegljenje/DSC_9278.JPG)
-
jedino sam mozda trebao da pustim duze prednje konopce... to mi rece jedan mornar al drugi je vezivao pa nisam siguran sta je tacnije...
-
Kapetane ti si car...
tvoj raspored vezivanja je cudo,cak si i bokobrane sklonio da se neizgrebu :drinks:
-
Kapetane ti si car...
tvoj raspored vezivanja je cudo,cak si i bokobrane sklonio da se neizgrebu :drinks:
rspored vezivanja izdrzao bez problema a bokobrane posle nisam mogao da stavim mornar me je vezivao posle bilo kasno ...
-
Kap, hvala, lepo si me dopunio sa prilogom kako se NIKAKO ne treba vezivati u tegalj.
Krmeni kanap i te kako ima funkciju ali, neka ti bude, ja neću više o ovoj temi :suicide:
Definitivno, Bog čuva...!
napominjem slazem sa sa tvojom slikom vezivanja , ne kazem da sam ja dobro bio vezan pogovoto sto me je mornar vezivao (narandzasti konopac) ... nikako mi se nije svidelo da provlaciu konopac oko ograde ali tako je uradio pa posle nije bilo mesta popravci ... sto se ograde tice u momentu dok nisam gledao kada su mi dizeli brod za farbanje takodje su za ogradu zakacili i izdrzala je tako da se nisam nogo sekirao ... sto se tice veza sa desnim bitvama takodje je on to uradio po meni nije trebalo ali posto je isti konopac ako bi puklo onda bi se odmotala na obe starne
ne razumem za krmeni ? koja je njegova svrha u slucaju pucanja prednjih konopaca osim da potopi brod ?
-
jos jedna stvar .. ako se zakacite na ovakav brod ne gine vam prozivka :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
-
Nedo bog da ovu ladju vide ovi iz Obraza ima odma da je polupaju :)
-
da sam imao mog mornara bilo bi sve ok ne bih koristio desnu bitvu al kad je njihov mornar tako povezao nista mi drugo nije ostalo nego da plovim tako na dalje.. ovo je bilo moje prvo tegljenje i uspesno se zavrsilo a iskreno mislio sam da je morar iskusan i da zna sta radi , covek ima oko 60 godina
-
NIsam hteo, ali eto moram...
Kapetan po meni (nek se ne ljuti, ovo je dobronamerno) nije uradio ništa ispravno što se tog tegljenja tiče.
Prva greška, vezao se za tanker.
Druga greška, dozvolio je da mu drugi vezuju čamac. Nije njihov i baš ih briga da li će biti ili neće oštećenja.
Nije izbacio bokobrane
Konopci su mu neuredni i da je morao da ih odvezuje morala bi da radi mačeta. Ne bi se snašao gde je i šta vezano.
Peta, ne priznaje da to nije ispravno. To što se ništa loše nije desilo nije iz razloga što je preuzeto sve da se ne desi već zato što je taj dan bio njegov srećan dan.
Ako morate da se vezete onda se vezite. Nemojte se privezivati. Nije to vezivanje za panj u malim vodama pa ako se čamac i nakrivi nikom ništa.
Dovoljne su dve sekunde da se čamac napuni i... postane kočnica kao akino spušteno sidro.
Barže prave velike talase oko sebe, idu brzo i nemju kočnice. I najvažnije... ne odgovaraju za posledice.
Reprika
Kap se logicno vezao za tanker da bi se natankovao za daleka puta,bokobrane je izbacio,ne na pravo mesto ali su izbaceni.To sto je malo neuredno vezan,nista strasno dobar perorez sve resava.
Opsta ocena nepristrasnih posmatraca je pet minus :good:
-
NIsam hteo, ali eto moram...
Kapetan po meni (nek se ne ljuti, ovo je dobronamerno) nije uradio ništa ispravno što se tog tegljenja tiče.
Prva greška, vezao se za tanker.
Druga greška, dozvolio je da mu drugi vezuju čamac. Nije njihov i baš ih briga da li će biti ili neće oštećenja.
Nije izbacio bokobrane
Konopci su mu neuredni i da je morao da ih odvezuje morala bi da radi mačeta. Ne bi se snašao gde je i šta vezano.
Peta, ne priznaje da to nije ispravno. To što se ništa loše nije desilo nije iz razloga što je preuzeto sve da se ne desi već zato što je taj dan bio njegov srećan dan.
Ako morate da se vezete onda se vezite. Nemojte se privezivati. Nije to vezivanje za panj u malim vodama pa ako se čamac i nakrivi nikom ništa.
Dovoljne su dve sekunde da se čamac napuni i... postane kočnica kao akino spušteno sidro.
Barže prave velike talase oko sebe, idu brzo i nemju kočnice. I najvažnije... ne odgovaraju za posledice.
Sto je greska vezati se za tanker? Pa ti mi rece da ih pitam da se vezem za njih (dva tankera su bila u prevodnici sa nama) meni bilo prvu put pa nisam ni znao kako i sta , za vezivanje nije bilo sanse da ja izlazim i vezem koliko mi brod vrluda, kada sam video kako je vezao bilo je kasno jedino sto sam mogao je da ojacam veze, konopci su bili spremni da ih preuzme mornar vidi sliku dole nisam znao za koje strane cu pristati sa leve ili sa desne pa sam ih vezao za bitve i slozio na krov da budu vidljivi i laki za preuzimanje od strane njihovih mornara...
opasnost je postojala kako ja kapiram samo ako krene obilazenje sa desnim bokom a tad veruj mi ne bih odvezivao camac pa da padnem pod drugi brod... neko rece da se brodovi obilaze samo levim bokom sto je daleko od istine obilaze se kako stignu , dogovore se putem radio stanice...
na slici srednji konopac koji je razvucen po krovu je sidreni jer mi se uredno namotan umrsio predhodnog dana, pa sam resio da ga drzim spremnog za bacanje a razvucenog po palubi ... pokazalo se kao dobra kombinacija kada si sam na brodu a sistem sa video u Deadliest Catchu kada su oni imali slican prblem sa nekim konopcima , stim da oni imaju i zakacaljke kao na razboju pa ne moze da se seta...
-
Reprika
Kap se logicno vezao za tanker da bi se natankovao za daleka puta,bokobrane je izbacio,ne na pravo mesto ali su izbaceni.To sto je malo neuredno vezan,nista strasno dobar perorez sve resava.
Opsta ocena nepristrasnih posmatraca je pet minus :good:
pokusao sam da naknadno ubacim bokobrane ali nije bilo moguce, u svakom slucaju tanker je imao ravne stranice bez neke ivice koja bi mi se urezala u brod a kod mene je 4mm lim sa boka tako da sam bio bezbrizan jedino sto je na par mesta otisla ona plava i pojavila se crvena osnovna ali nije doslo do lima... bane je kupio kompresor pa planiramo da farbamo brodove sto pre vezbe radi :)
-
Ma nisam ja brinuo za tvoj brod vec za tanker,da njega nedaj boze ne ostetis pa ode ekologija u p...mat..
-
1400T D2 :)
-
Upravu si kap, to je tvoje prvo tegljenje pa nije ni cudo sto si napravio greske, a jesi...Dule i Aka su potpuno upravu...
jedini pravi nacin vezivanja je sa springovima...tada prednji i zadnji spring imaju ulogu da vuku suprotne strane ka spolja (pramcani izvlaci krmu, krmeni pramac) dok pramcani vez (ne spring) vuce pramac ka brodu a krmeni krmu...uvek (ne samo kod tgljenja) se vezujes tako da za dve sekunde mozes da se odvezes...zato i postoje mornarski cvorovi koji su tako i napravljeni, izdravaju nalete ogromnih sila a ti za sek mozes da ih odvezes kao pertlu...nikad camac ne vezuj "pertlom"...dobri konopi su jedna od najbitnijih stvari na brodu i najbitniji za dobar vez...kad si vec video da je mornar lose vezao brod, trebalo je da postavis nove vezove i na kraju uklonis njegov...
ovo je stvarno dobronamerno, tako su nas ucili na jedrenju i nikad nije omanulo...verovatno se tako radi jos od kad je covek sa balvana presao u nesto komfornije...
-
:good:
-
Bravo majstore. Ni manje ni više nego na tanker !!! Svaka čast !!! Nevidim mu samo ime, koji je !
-
sto svi imate nesto protiv tankera?
-
sto svi imate nesto protiv tankera?
Ja imam protiv kacenja!Nevolem!!
-
pa nafta je u pitanju nije benzin :) a i nismo odleteli u vazduh :)
-
e to jeste :) posgledau da li imam neke slike iz prevodnice gde polivaju sebe... inace kazu da voziti naftu nije opasno , ali voziti benzin je jako opasno i stalno treba hladiti palubu... ako se secas zbog tih prskalica nisam ni hteo da se kacim na njih cinilo mi se da na patriku manje prskaju :)
-
Gde me nadjoste.
kad god krenem niz dunav gledam da se vezem za neku samohotku.
To obicno zavrsim do bele stene.Prava retkost je da vas neko odbije.
1. spremim bokobran (automobilska guma,neprevazidjen)
i kanape.
2. Inace moj nacin vezivanja je sledeci.Predni konopac dodam nekome
sa broda,i kad ga veze dodam mu zadnji.Normalno,sa broda vam kazu na
bitvu da se vezete.Oni gledaju da mogu da vas vide sa komandnog mosta.
Posle toga ugasim motor i stavim ga u poziciju spreman za paljenje,uz
jedan ostar noz za pri ruci.
3. Izadjem na samohotku i prevezem se.Mucno je objasnjavati coveku kako
da te veze.Stavljam prednji vez,zadnji vez,sa istog mesta i vez za odvajanje
od samohotke,metar lufta,i sa zadnjeg dela kanap na bitvu samohotke,koji malo
skratim tako da sam od nje odvojen pola metra.
4. Odem do kapetana da mu se zahvalim na voznji i da se dogovorimo dokle idem.
5. Posto vec dobro poznajem nas deo dunava nizvodno od beograda,uvek prdjem
na stranu na kojoj je samohotka izmedju mene i belih ladja.Na to izuzetno obracam
paznju kada je samohotka puna,jer onda moze talas da me nabaci na palubu
samohotke,a bojim se da bi je ostetio mojom plastikom.
Zasto se vezujem nizvodno.
Kod mene postoji putna groznica izmedju mene i zene.Sve smo natrpali
za put i onda ona satima nalazi mesto gde ce sta da stoji a ja tu samo
smetam.Ovako ja na komandnom mostu razmenim pricu sa posado,sada
je malo teze,zabranili im pice,i dok mi cacu ladja spremna a mi i dalje u
ljubavi.
Jednom sam bio vezan za tegljaca.Nista lepse od toga.Padala kisa,ja
vezan na kraju u cugi sa dva kanapa sa pramca na dva slepa.Gurac
300m ispred.Tisina,jedino je isao sporo kao ouz,ali posto nismo zurili
vreme odvratno,nije smetalo.
-
Cek cek , sa koje strane idu bele ladje kad ides nizvodno ? da li posotoji neko pravilo ? ja sam stekao utisak da idu levom stranom a svi ostali desnom , ili gresim ? znaci vezivanje sa desne strane samohodke kada idemo nizvodno ako sam dobro shvatio ?
-
Nizvodno nase samohodke idu obicno vise uz desnu stranu kao i kola pa se i ti vezez desno,ali su one
tada obicno prazne pa nema frke jer im je bok visok.
Uzvodno recimo od VG.vezes se levo pa kod kovinskog mosta predjes desno,jer tako oni voze uz obalu.
Inace najoprezniji treba da budes kod krivine iza rama,tu su najveci vetrovi.Inace je najbolje uz gurac,onda nema
veze jer barze ispred razbijaju talase.