Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: zorter 04, 02, 2013, 10:40:17 pre podne
-
Imate li iskustva i kakva su?
-
Jednostavno je , ne plovis ako bas ne moras !
-
Dobro, to se zna, ali ako te zatekne noć, a iznenada moraš da se vratiš kući, kojim principom i kojom metodom ploviti?
Na farove, pomoću GPS-a, kompasa ...... ?
-
Sidro,za maglu najbitniji alat.
Radar,ako se bas mora.
Sirena/zvono,ako se bas,bas mora.
-
Nocna voznja i nije tako problematicna jer uvek postoji neki marker za orijentaciju . Problem je magla i to veliki !! Otkako mi je barza prosla na 30 metara iz mane po magli izbegavam plovidbu ! Ukoliko se bas mora plovidba uz obalu je jedino resenje , ukoliko se nema radar !
-
GPS prvo (da zanš gde si i kuda ćeš)
potom radar (da znaš koga ima okolo)
Ali pre toga, pamet u glavu i ne izlazi na vodu ako ne moraš!
-
prvo i osnovno NE UDALJAVAJ se od obale ...
drugo izadji van kabine da mozes da cujes tudje motore i slicno
trece ukljuci GPS i budi svestan da ce malo da masi zbog magle... a trebace mu i vremena da upali ...
cetvrto na 16om kanalu na 10-15 minuta upozori na svoje prisustvo i daj orijentacionu poziciju ...
mozes i da se kurcis kako znas proceduru:
"Pan Pan, Pan Pan, Pan Pan, svim brodovima govori IME BRODA nalazim se u magli pored leve obale Macve na kilometru tim i tom, obratitet paznju"
ustvari nije to kurcenje, to je pravilan format poruke, medjutim u nasim vodama ce se protumaciti kao kurcenje...
veliki brodovi bi morali da imaju radar i ti ces za njih biti vidljiv...
-
Posto od uredjaja imam samo GPS i radio stanicu, ovo bi bilo sasviv OK. Na GPS imam plovni put pa bih zbog cuvenih Sabackih plicaka u vreme niskog vodostaja morao ploviti plovnim putem (ivicom pl. puta, naravno). Mislim da bi u uslovima povecanog saobracaja (sto nije cest slucaj ali se desava, narocito lokalnih brodova za vadjenje peska), ovo bila sasvim dovoljna procedura.
-
nisam ja siguran koliko je pametno da po magli i pokusas da pridjes plovnom putu ...
-
Po magli i ne mislim ploviti, ali mi se desilo nekoliko puta da me magla uhvati na reci (u vreme dok sam aktivnije pecao).
Ovde kod nas i nije problem, samo da se povremeno oglasim sirenom i objavim moj polozaj preko radio stanice, posto ovde jedini saobracaj, u vecini slucajeva, obavlja samo brod koji vadi pesak a on i onako ne plovi samo po plovnom putu.
-
dule koji plovni put? koje mimoilzanje po bokovima? kada se prst pred okom ne vidi ...
nisi pogresio za securite ali Pan Pan je svojim znacenjem blizi ... koristi se kada ne znas svoju poziciju a u magli je ne znas...
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-pan (http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-pan)
Unsure of position
Provided there is no apparent danger of stranding or hitting rocks, a "pan-pan" call on marine VHF radio may allow nearby coast-stations and perhaps other vessels to triangulate the source of the transmissions and provide the skipper with both a fix and perhaps some advice on the best course to steer to reach a safe haven.
securite je vise za sigurnosna obavestenjam tipa dolazi magla, pojacava se magla... ili kontejner pluta na plovnom putu , ili reka nosi balvane...
ujedno nisam siguran da postoji zvanicna razlika u radio komunikaciji izmedju reke i mora...
-
Ja plovim po kanalu nocu i drzim se odsjaja mesecine :) kad je vedro naravno, po magli se ne bi usudivao.
-
*
yg 55555 Gos-in zorter, hvala vama za pravu nauticku temu, ovog naseg podneblja na plovnim putevima Dunava, Tise, Save, kao i kanala DTD-a i ostalih manje plovnih reka. Procitao sam sve dosadasnje komentare i obradovalo me je to da niste minirali jedni druge, kao sto znate medjusobno da se salite. To samo pokazuje da je tema ozbiljnog tipa i da svojim komentarima hocete jedni drugima da pomognete u “sutrasnjoj” nedaj Boze vanrednoj situaciji !
Ja, boraveci u svim godisnjim dobima sa Sevom na rekama i kanalima DTD-a, neizbezno sam imao mnogo razlicitih neplaniranih situacija iz kojih sam izasao kao pobednik ! Ali iskreno, bila je tu prisutna po nekada i sreca, cime se ne dicim, ali sam iz tih “srecnih” dogadjaja izvukao iskustva koja se ne zaboravljaju.
Sada pravim Sevu-2 sa prilagodjenim uslovima za moj i Ljiljin stalni boravak na vodi. I prosle godine sam se dogovorio sa Petrom Maksimovicem da mi obezbedi “ Eho-sonar daljnjega vida, GPS i Radar, kao obavezni pribor za na komandnom mostu. Medjutim izdesavale se neke glupe situacije, koje su mi poremetile planove, tako da cu nabavku realizovati ove godine u leto u okviru godisnjeg odmora.
I na kraju bih hteo da vas sve podsetim, da je radio stanica i kultura ponasanja sa njom bitna. Ali nikada nemojte zaboraviti da:
1 ) “Vlauce” sa samohodkama plove nocu i bez gabaritnih svetala, a radio stanice im tek nisu "dobra navika" !
2 ) Ribokradice sa naravno neosvetljenim cunovima i sikljama, razvlace nocu mreze, i ne obracaju paznju na vas ( ili mozda ne znaju ), a vidite ih kada je mozda kasno za reagovanje kormilom.
3 ) Na sred plovnog puta desi vam se iznenadni letnji pljusak ( sreo sam se sa takvim ) i nadjete se u situaciji, kao ja tada da cujete motor guraca, a nevidite nista preko 2-3 metra ispred i oko sebe.
4 ) Itd ... mnogo toga za primer ima jos !
Jos cemo komentarisati ovu interesantnu i za mnoge poucnu temu ... ! 114 m4
-
Moram da napomenem... uredjaj koji je malo skuplji od radio stanice, AIS je neverovatno koristan noću i po lošoj vidljivosti. Vidiš svaki brod, njegov kurs i brzinu. I ono najvažnije... 90% brodova ih već ima.
Prilikom jesenje plovidbe sa Duletom uverio sam se koliko je taj uredjaj dobar !! Prava stvar !!
-
*
yg 55555 Gos-in zorter, hvala vama za pravu nauticku temu, ovog naseg podneblja na plovnim putevima Dunava, Tise, Save, kao i kanala DTD-a i ostalih manje plovnih reka. Procitao sam sve dosadasnje komentare i obradovalo me je to da niste minirali jedni druge, kao sto znate medjusobno da se salite. To samo pokazuje da je tema ozbiljnog tipa i da svojim komentarima hocete jedni drugima da pomognete u “sutrasnjoj” nedaj Boze vanrednoj situaciji !
Ja, boraveci u svim godisnjim dobima sa Sevom na rekama i kanalima DTD-a, neizbezno sam imao mnogo razlicitih neplaniranih situacija iz kojih sam izasao kao pobednik ! Ali iskreno, bila je tu prisutna po nekada i sreca, cime se ne dicim, ali sam iz tih “srecnih” dogadjaja izvukao iskustva koja se ne zaboravljaju.
Sada pravim Sevu-2 sa prilagodjenim uslovima za moj i Ljiljin stalni boravak na vodi. I prosle godine sam se dogovorio sa Petrom Maksimovicem da mi obezbedi “ Eho-sonar daljnjega vida, GPS i Radar, kao obavezni pribor za na komandnom mostu. Medjutim izdesavale se neke glupe situacije, koje su mi poremetile planove, tako da cu nabavku realizovati ove godine u leto u okviru godisnjeg odmora.
I na kraju bih hteo da vas sve podsetim, da je radio stanica i kultura ponasanja sa njom bitna. Ali nikada nemojte zaboraviti da:
1 ) “Vlauce” sa samohodkama plove nocu i bez gabaritnih svetala, a radio stanice im tek nisu "dobra navika" !
2 ) Ribokradice sa naravno neosvetljenim cunovima i sikljama, razvlace nocu mreze, i ne obracaju paznju na vas ( ili mozda ne znaju ), a vidite ih kada je mozda kasno za reagovanje kormilom.
3 ) Na sred plovnog puta desi vam se iznenadni letnji pljusak ( sreo sam se sa takvim ) i nadjete se u situaciji, kao ja tada da cujete motor guraca, a nevidite nista preko 2-3 metra ispred i oko sebe.
4 ) Itd ... mnogo toga za primer ima jos !
Jos cemo komentarisati ovu interesantnu i za mnoge poucnu temu ... ! 114 m4
Bogu hvala,na brodovima nisu samo vlauce,vec ima i mladjih ljudi koji se trude da postuju sva pravila i propise u saobracaju,ukljucujuci i uvek korisnu radio stanicu(na brodu ih ima 2-3 pa i vise i jedna je uvek ispravna,bez nje je svaki dalji saobracaj zabranjen).Svi je rado koriste,bas da bi izbegli probleme i nesporazume.Imajte u vidu da se 16ti kanal snima(i bez toga valja imati vise obzira i ne remetiti saobracaj).
I pored dobre volje za tim,radar nekada zakaze,pa i veliki sastavi plove bez njega,valja imati na pameti.
Ko ima AIS uredjaj ce sigurno biti malce sigurniji,kao sto je Dule rekao 90% brodova ih ima,kada vidite da se ladja priblizava(display),na scenu stupa radio stanica.
-
* 55555 Gos-in gorance. Postujem vas profesionalni odnos prema ljudima koji upravljaju vodeno-transportnim objektima i njihovim koriscenjem elektro pribora za navigaciju, razgovor itd. To tako i treba, ali ja sam u predhodnom tekstu samo napomenuo da se pri plovidbi nocu ili pri uslovima smanjene vidljivosti svakako obrati paznja na lokalne samohodke i radna plovila, koji se inace najvise krecu u okviru vodenog saobracaja turistickih camaca, a u njima nisu profesionalci u plovidbi, vec u vecini rekreativci, koji svakako pri susretu sa plovecim radnim objektima, ocekuju od njih da se ponasaju profesionalno, a ono ... !? I ja licno imam iskustva i sa tim plovilima i sa ljudima koji upravljaju njima. Ne kazem da je to danas, ali u proteklih 35 godina koliko sam ja na vodi, bilo je slucajeva mnogo !
114 Pozdrav
-
Slazem da je sigurno bilo i da jos uvek ima ljudi koji nisu bas odgovorni,ali ti isti ljudi su prilicna sramota za profesiju i poziv jednog oficira,kapetana,ma na kraju coveka sa reke.
Svakodnevno se trudim(o) da promenim(o) te stereotipe,kada god mozemo. 114
-
Ne znam da li postoji zvanična razlika u pomorskoj i rečnoj komunikaciji.
Ali znam da na reci komunikacija teče kako sam ti objasnio. Slušam redovno 16. kanal. Godinama.
apsolutno se slazem, ali reko da pocnemo malo da uvodimo ispravnu terminologiju nece da skodi ...
Najvažnije je na vreme reći svoje namere. I to na pravi način.
upravo zato sam i rekao pan pan/securite ... kazes brate gde si i ko si i javice ti se neko ko je blizu ... niko ne zeli da gazi nekoga... kad sam onomad izlazio iz klisure kod Golubca a u susret mi isao brod nije mi bilo sve jedno .. ali sam ga nazvao na 16om i objasnio moje namere a on potvrdio, i sve je ok proslo ... ako si u problemu a u magli jesi , nista ne kosta da se latis radio stanice..
-
Vracao sam se sa pecanja iz boljevaca prema umci, magla. Pustam se i drzim se leve obale jedva je vidim, sonar mi pokazuje da sam skoro u plicaku i bezim prema sredini. Ukljucena mi i radio stanica nebi li cuo sta se desava, srecom nikog u blizini. Plovim nevidim obalu. Posle duzeg vremena ipak nazirem obalu, super. Sok. Pa ja plovim UZVODNO, prosto neverujem da sam se toliko izgubio. NIKAD VISE MAGLOM. sos6
-
Tako je i ćale završio na hrvatskoj strani u Bogojevu :) i to dva puta, sreća bez posledica po njega. Ode gospodin da peca i uhvati ga magla i eto problema. Kupite bar običan GPS za auto da imate osnovnu orijentaciju i sve će biti kud i kamo lakše, bar da znate na kojoj ste obali!
-
po meni GPS sa kola moze ali i ne mora da pomogne, aplikacije za kola traze minimalnu brzinu od 5-10 km na sat ... bolje je uzeti android aplikaciju MyTrack jer vam ona pokazuje put koji ste presli sto mnogo znaci ...
http://www.google.com/mobile/mytracks/ (http://www.google.com/mobile/mytracks/)
(http://www.google.com/mobile/mytracks/hero.jpg)
-
Mislim da auto navigacija nije baš adekvatna za vodu.. prošle godine dok sam vozio lijevom obalom drine prema Zvorniku,navigacija pokazuje da idem sredinom Drine... no125
-
po meni GPS sa kola moze ali i ne mora da pomogne, aplikacije za kola traze minimalnu brzinu od 5-10 km na sat ... bolje je uzeti android aplikaciju MyTrack jer vam ona pokazuje put koji ste presli sto mnogo znaci ...
Слажем се са обележеним делом Капетанове поруке.
Међутим, чак и ако ГПС уређај не показује кретање, може да покаже тренутну позицију, а и то је боље него да уопште не знате где сте.
Тако да боље је имати било какву навигацију него никакву.
А најбоље је, чини ми се (уз ризик да ми се смеју искуснији лађари) по магли седети у својој кући или сачекати да се магла подигне ако сте се затекли на води.
-
sirena za maglu !
Tokyo Siren Company Fog Horn (http://www.youtube.com/watch?v=Rn0dat-8CNM#)
-
Ne znam. samo sam jednom koristio GPS i radio je odlicno! Pokazivao je putanju gde sam sve isao i koliko sma puta prosao istom putanjom, vozanje gore dole recimo. Kasnije smo se pustali da nas voda nosi i tada je pokazivao 1-1.5 km/h pa je trazio da predje na opciju kretanje pesice zbog male brzine. Koristio sam ga na kanalu, a kanal relativno uzak i tu je pokazivao putanju po levoj i desnojh strani odvojeno. E sad ne znaci da se nekad nece zaglupiti. Garmin Nuvi 1300 koji na zalaost vise ne radi :(
-
Train horn on mini speed boat! (http://www.youtube.com/watch?v=oYcqk8vaYQQ#)
Ovo je elegantnije :)
-
Po magli sedenje u mestu i nikakva egzibicija ! Osim ako nmate uredjaje koji vam omogucavaju sigurnu plovidbu !
-
Uglavnom koristim navigaciju za automobil - ali u telefonu. Instaliran garminov software, i izuzetno je precizna.
Juče sam je baš koristio pri šetnji u segedinu - hteo sam da prošetam do Tise, a nisam znao na koju je stranu. Pri šetanju (5-6kmh), takođe dobro radi.
-
Na vodi koristim https://play.google.com/store/search?q=gps+essentials&c=apps (https://play.google.com/store/search?q=gps+essentials&c=apps)
Odlican program vrlo precizan a najvaznije je da ima mogucnost postavljanja negranicenog broja Waypoints-a - obelezeno svako mesto za pecanje sajkaca