Autor Tema: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)  (Pročitano 8591 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« poslato: 04, 02, 2013, 10:40:17 pre podne »
Imate li iskustva i kakva su?

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #1 poslato: 04, 02, 2013, 11:03:54 pre podne »
Jednostavno je , ne plovis ako bas ne moras !
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #2 poslato: 04, 02, 2013, 11:19:06 pre podne »
Dobro, to se zna, ali ako te zatekne noć, a iznenada moraš da se vratiš kući, kojim principom i kojom metodom ploviti?
Na farove, pomoću GPS-a, kompasa ...... ?

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #3 poslato: 04, 02, 2013, 11:41:19 pre podne »
Sidro,za maglu najbitniji alat.
Radar,ako se bas mora.
Sirena/zvono,ako se bas,bas mora.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #4 poslato: 04, 02, 2013, 11:46:27 pre podne »
Nocna voznja i nije tako problematicna jer uvek postoji neki marker za orijentaciju . Problem je magla i to veliki !! Otkako mi je barza prosla na 30 metara iz mane po magli izbegavam plovidbu ! Ukoliko se bas mora plovidba uz obalu je jedino resenje , ukoliko se nema radar !
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #5 poslato: 04, 02, 2013, 11:53:52 pre podne »
GPS prvo (da zanš gde si i kuda ćeš)
potom radar (da znaš koga ima okolo)

Ali pre toga, pamet u glavu i ne izlazi na vodu ako ne moraš!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #6 poslato: 04, 02, 2013, 13:20:18 posle podne »
prvo i osnovno NE UDALJAVAJ se od obale ...

drugo izadji van kabine da mozes da cujes tudje motore  i slicno

trece ukljuci GPS i budi svestan da ce malo da masi zbog magle... a trebace mu i vremena da upali ...

cetvrto na 16om kanalu na 10-15 minuta upozori na svoje prisustvo i daj orijentacionu poziciju ...
mozes i da se kurcis kako znas proceduru:

"Pan Pan, Pan Pan, Pan Pan, svim brodovima govori IME BRODA nalazim se u magli pored leve obale Macve na kilometru tim i tom, obratitet paznju"
ustvari nije to kurcenje, to je pravilan format poruke, medjutim u nasim vodama ce se protumaciti kao kurcenje...


veliki brodovi bi morali da imaju radar i ti ces za njih biti vidljiv...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #7 poslato: 04, 02, 2013, 13:38:24 posle podne »
Posto od uredjaja imam samo GPS i radio stanicu, ovo bi bilo sasviv OK. Na GPS imam plovni put pa bih zbog cuvenih Sabackih plicaka u vreme niskog vodostaja morao ploviti plovnim putem (ivicom pl. puta, naravno). Mislim da bi u uslovima povecanog saobracaja (sto nije cest slucaj ali se desava, narocito lokalnih brodova za vadjenje peska), ovo bila sasvim dovoljna procedura.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #8 poslato: 04, 02, 2013, 13:40:26 posle podne »
nisam ja siguran koliko je pametno da po magli i pokusas da pridjes plovnom putu ...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #9 poslato: 04, 02, 2013, 13:44:18 posle podne »
Po magli i ne mislim ploviti, ali mi se desilo nekoliko puta da me magla uhvati na reci (u vreme dok sam aktivnije pecao).

Ovde kod nas i nije problem, samo da se povremeno oglasim sirenom i objavim moj polozaj preko radio stanice, posto ovde jedini saobracaj, u vecini slucajeva, obavlja samo brod koji vadi pesak a on i onako ne plovi samo po plovnom putu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #10 poslato: 04, 02, 2013, 16:20:49 posle podne »
dule koji plovni put? koje mimoilzanje po bokovima? kada se prst pred okom ne vidi ...

nisi pogresio za securite  ali Pan Pan je svojim znacenjem blizi ... koristi se kada ne znas svoju poziciju  a u magli je ne znas...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-pan
Unsure of position
Provided there is no apparent danger of stranding or hitting rocks, a "pan-pan" call on marine VHF radio may allow nearby coast-stations and perhaps other vessels to triangulate the source of the transmissions and provide the skipper with both a fix and perhaps some advice on the best course to steer to reach a safe haven.

securite je vise za sigurnosna obavestenjam tipa dolazi magla, pojacava se magla... ili kontejner pluta na plovnom putu , ili reka nosi balvane...

ujedno nisam siguran da postoji zvanicna razlika u radio komunikaciji izmedju reke i mora...

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #11 poslato: 04, 02, 2013, 16:39:29 posle podne »
Ja plovim po kanalu nocu i drzim se odsjaja mesecine :) kad je vedro naravno, po magli se ne bi usudivao.

Van mreže moma-stosic222

  • Opaki rečni podnevni dremljivac
  • ***
  • Poruke: 138
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #12 poslato: 04, 02, 2013, 20:28:36 posle podne »
*

 yg 55555  Gos-in zorter, hvala vama za pravu nauticku temu, ovog naseg podneblja na plovnim putevima Dunava, Tise, Save, kao i  kanala DTD-a i ostalih manje plovnih reka. Procitao sam sve dosadasnje komentare i obradovalo me je to da niste minirali jedni druge, kao sto znate medjusobno da se salite. To samo pokazuje da je tema ozbiljnog tipa i da svojim komentarima hocete jedni drugima da pomognete u “sutrasnjoj” nedaj Boze vanrednoj situaciji !

Ja, boraveci u svim godisnjim dobima sa Sevom na rekama i kanalima DTD-a, neizbezno sam imao mnogo razlicitih neplaniranih situacija iz kojih sam izasao kao pobednik ! Ali iskreno, bila je tu prisutna po nekada i sreca, cime se ne dicim, ali sam iz tih “srecnih” dogadjaja izvukao iskustva koja se ne zaboravljaju.

Sada pravim Sevu-2 sa prilagodjenim uslovima za moj i Ljiljin stalni boravak na vodi. I prosle godine sam se dogovorio sa Petrom Maksimovicem da mi obezbedi “ Eho-sonar daljnjega vida, GPS i Radar, kao obavezni pribor za na komandnom mostu. Medjutim izdesavale se neke glupe situacije, koje su mi poremetile planove, tako da cu nabavku realizovati ove godine u leto u okviru godisnjeg odmora.

I na kraju bih hteo da vas sve podsetim, da je radio stanica i kultura ponasanja sa njom bitna. Ali nikada nemojte zaboraviti da:
                   1 ) “Vlauce” sa samohodkama plove nocu i bez gabaritnih svetala, a radio stanice im tek nisu "dobra navika" !
                   2 ) Ribokradice sa naravno neosvetljenim cunovima i sikljama, razvlace nocu mreze, i ne obracaju paznju na vas ( ili mozda ne znaju ), a vidite ih kada je mozda kasno za reagovanje kormilom.
                   3 ) Na sred plovnog puta desi vam se iznenadni letnji pljusak ( sreo sam se sa takvim ) i nadjete se u situaciji, kao ja tada da cujete motor guraca, a nevidite nista preko 2-3 metra ispred i oko sebe.
                   4 ) Itd ... mnogo toga za primer ima jos !

Jos cemo komentarisati ovu interesantnu i za mnoge poucnu temu ... ! 114  m4
I bilo je i trajalo je. I svi bi da se ponovi, a ono traje i bez da se desi ... !

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #13 poslato: 04, 02, 2013, 20:52:00 posle podne »
Moram da napomenem... uredjaj koji je malo skuplji od radio stanice, AIS je neverovatno koristan noću i po lošoj vidljivosti. Vidiš svaki brod, njegov kurs i brzinu. I ono najvažnije... 90% brodova ih već ima.

Prilikom jesenje plovidbe sa Duletom uverio sam se koliko je taj uredjaj dobar !! Prava stvar !!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako ploviti u uslovima smanjene vidljivosti (magla, noć)
« Odgovor #14 poslato: 04, 02, 2013, 21:40:02 posle podne »
*

 yg 55555  Gos-in zorter, hvala vama za pravu nauticku temu, ovog naseg podneblja na plovnim putevima Dunava, Tise, Save, kao i  kanala DTD-a i ostalih manje plovnih reka. Procitao sam sve dosadasnje komentare i obradovalo me je to da niste minirali jedni druge, kao sto znate medjusobno da se salite. To samo pokazuje da je tema ozbiljnog tipa i da svojim komentarima hocete jedni drugima da pomognete u “sutrasnjoj” nedaj Boze vanrednoj situaciji !

Ja, boraveci u svim godisnjim dobima sa Sevom na rekama i kanalima DTD-a, neizbezno sam imao mnogo razlicitih neplaniranih situacija iz kojih sam izasao kao pobednik ! Ali iskreno, bila je tu prisutna po nekada i sreca, cime se ne dicim, ali sam iz tih “srecnih” dogadjaja izvukao iskustva koja se ne zaboravljaju.

Sada pravim Sevu-2 sa prilagodjenim uslovima za moj i Ljiljin stalni boravak na vodi. I prosle godine sam se dogovorio sa Petrom Maksimovicem da mi obezbedi “ Eho-sonar daljnjega vida, GPS i Radar, kao obavezni pribor za na komandnom mostu. Medjutim izdesavale se neke glupe situacije, koje su mi poremetile planove, tako da cu nabavku realizovati ove godine u leto u okviru godisnjeg odmora.

I na kraju bih hteo da vas sve podsetim, da je radio stanica i kultura ponasanja sa njom bitna. Ali nikada nemojte zaboraviti da:
                   1 ) “Vlauce” sa samohodkama plove nocu i bez gabaritnih svetala, a radio stanice im tek nisu "dobra navika" !
                   2 ) Ribokradice sa naravno neosvetljenim cunovima i sikljama, razvlace nocu mreze, i ne obracaju paznju na vas ( ili mozda ne znaju ), a vidite ih kada je mozda kasno za reagovanje kormilom.
                   3 ) Na sred plovnog puta desi vam se iznenadni letnji pljusak ( sreo sam se sa takvim ) i nadjete se u situaciji, kao ja tada da cujete motor guraca, a nevidite nista preko 2-3 metra ispred i oko sebe.
                   4 ) Itd ... mnogo toga za primer ima jos !

Jos cemo komentarisati ovu interesantnu i za mnoge poucnu temu ... ! 114  m4
Bogu hvala,na brodovima nisu samo vlauce,vec ima i mladjih ljudi koji se trude da postuju sva pravila i propise u saobracaju,ukljucujuci i uvek korisnu radio stanicu(na brodu ih ima 2-3 pa i vise i jedna je uvek ispravna,bez nje je svaki dalji saobracaj zabranjen).Svi je rado koriste,bas da bi izbegli probleme i nesporazume.Imajte u vidu da se 16ti kanal snima(i bez toga valja imati vise obzira i ne remetiti saobracaj).
I pored dobre volje za tim,radar nekada zakaze,pa i veliki sastavi plove bez njega,valja imati na pameti.
Ko ima AIS uredjaj ce sigurno biti malce sigurniji,kao sto je Dule rekao 90% brodova ih ima,kada vidite da se ladja priblizava(display),na scenu stupa radio stanica.