Moja Ladja
Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: LSI 08, 07, 2012, 14:05:48 posle podne
-
Ima jedna Čika Jovina pesmica u kojoj postoje ovakvi stihovi:
"Bež' te žabe, bež' te bube,
Sklon'te mu se s puta... "
E tako je danas bilo na potezu izmedjju Starog Slankamena i Titela.
Moj ponos i dika konačno je imao svoju prvu plovidbu zadovoljstva.
Ovaj radosni trenutak podelio sam sa svojim drugom, Dejanom.
Nakon što smo malo oprali čamac, usuli gorivo u rezervoar (do vrha), evinrud je poslušno zaverglao posle dva potezanja poteznice, a onda sam uspeo da ga na malom gasu odvojim od mola i da ga izvezem iz kanala na veliki Dunav.
Prešli smo na drugu stranu i krenuli ka Titelu.
Ušli smo u Tisu i trebalo nam je dvadesetak minuta da nakon mirne plovidbe pri brzini od oko 8 km/h shvatimo da nismo u Tisi nego u kanalu iza velike ade koja se nalazi naspram Slankamena! Stigli smo gotovo do poslednje četvrtine tog kanala kada sam uključio navigaciju i shvatio da ne idemo ka Titelu!
Odmah smo okrenuli čamac i pošli nizvodno, a neposredno pre samog izlaska iz kanala, motor je zapeo za nešto ispod površine vode, žestoko poskočio tri puta, dobro protresao čamac ali nije se ugasio.
U trenutku sam izbacio menjač iz brzine i oduzeo gas ali primetio sam da motor i dalje mirno radi i učinilo mi se da je sve u redu.
Jedan kolega nautičar, sa usidrenog broda na levoj obali kanala, nešto mi je dovikivao i mahao rukom ali od buke motora ništa ga nisam razumeo. Medjutim, sada mi jasno da je pokušao da mi objasni da smo naišli na jedan od dva kamena nasipa koji se tu nalaze na dubini od oko pola metra ali to sam saznao tek po povratku u marinu.
Tek, ohrabren mirnim radom motora, dodao sam gas i nastavio ka ušću Tise u Dunav, a odatle uzvodno ka Titelu.
Bože, lepote!
Po divnom sunčanom danu, uz blagi vetar koji nam je duvao u ledja, pored brojnih pecaroša, za nekoliko minuta stigli smo do Titela, prošli ispod mosta, osmotrili plažu i usidrene ladje i krenuli nazad.
Bez ikakvih problema stigli smo do marine i kada je sve izgledalo savršeno, čak i uplovljavanje u boks rezervisan za moj čamac, motor koji sam držao na minimalnom gasu ugasio se.
Naravno da me je vodena struja odmah zanela i pramcem sam pogodio sam vrh pontona. Ali tu je bio Derjan, koji je uspeo da iskoči na ponton i da zadrži čamac tako da posmatrano sa strane, neko ko nije baš pažljivo pratio naš manevar mogao je i da ne primeti problem u kojem smo se našli.
Sve u svemu, da rezimiram.
Krenuli smo od pontona u 10:05. Pristali smo u 12:00.
Vozili smo brzinama od 8-10 km/h pri gasu malo većem od minimalnog ali ispod polovine.
Vozili smo brzinama od 12-15 km/h pri gasu oko polovine.
Vozili smo brzinama od 15-17 km/h pri gasu na oko dve trećine.
Vozili smo uzvodno Tisom brzinom od 21-22 km/h pri gasu izmedju dve trećine i punog.
Vozili smo u povratku nizvodno Tisom brzinom od 25,3 km/h pri punom gasu.
Vožnja pri punom gasu trajala je možda desetak-petnaest minuta uz nekoliko prekida.
Sve ostalo vreme vozili smo gore navedenim brzinama, usporavajući svaki put kada bismo se približili usidrenim čamcima i splavovima.
Po povratku opet smo napunili rezervoar i izgleda da smo potrošili nešto izmedju 5 i 7 litara tokom čitave vožnje.
A sad evo par sličica na kojima se vidi trasa kojom smo plovili,moj drug Dejan, a boga mi i ja u mojoj majici "Moja ladja".
-
e fala .... kad LSI i labud zaplovise hi
-
Nemogu opisati koliko mi je krivo što sam baš danas odlučio da posetim Vesnu(moja supruga) u Novom sadu.Ona će tamo biti i sledećih dana,a propustih šansu da dočekam Lazu u Titelu.Laza mi se javio pred dolazak u Titel a ja nažalost nebih tamo.U svakom slučaju drago mi je da je Laza zaplovio,i da uživa u svojoj lađi.Lazo samo napred i živi sad punim plućima,ima vremena srešćemo se i na vodi. clap clap
-
Nemogu opisati koliko mi je krivo što sam baš danas odlučio da posetim Vesnu(moja supruga) u Novom sadu.Ona će tamo biti i sledećih dana,a propustih šansu da dočekam Lazu u Titelu.Laza mi se javio pred dolazak u Titel a ja nažalost nebih tamo.U svakom slučaju drago mi je da je Laza zaplovio,i da uživa u svojoj lađi.Lazo samo napred i živi sad punim plućima,ima vremena srešćemo se i na vodi. clap clap
Naravno, Iko, biće dana.
Mi smo danas žurili jer je trebalo da Dejan stigne u dva sata u posetu u bolnici. Zato nismo mogli da čekamo da se vratiš. A odluku da krenemo do Titela doneli smo pola sata pre polaska.
Plan je bio da idemo do Krčedina ali prijatelj kojeg je trebalo tamo da vidimo, javio mi se dok smo ulazili u Slankamen, da mi javi da će tek posle dva sići na vodu jer je trebalo da sačeka kćerku i zeta. Tako smo u trenutku odlučili da krenemo da vidimo Tisu i Titel i pozvao sam te tek kada smo se otisnuli.
-
Udri Lazo!!! sajkaca k5 114
-
Udri Lazare sta te briga za spulne , pregrade , nasipe ... ZASLUZIO SI
-
Lazo,znaci pokrsten si,sad ti nema spasa,i hvala ti za rasciscavanje shporova u kanalu 114 thumbup sajkaca
-
A da ti dođeš malo i u čukarički rukavac. roll4
-
Samo se vi sprdajte. A ja sam se utronj'o k'o grlica kad je motor počeo da skače i trese čamac.
Iskreno, ne bih takvo iskustvo poželeo ni jednom početniku. Ali ja sam dobro prošao.
Izgleda da je evinrud zaista neuništiv.
-
Nego, šta vi kažete na ovu potrošnju?
Preplovio sam oko 28 km.
Po povratku u marinu, u rezervoar sam usuo jednu kanticu od 5 litara. Za drugu nije bilo mesta - možda 2-3 litra. Zato sam i rekao da sam potrošio izmedju 5 i 7 litara.
E, sad - kad sam plovio od "Venecije" u Banovcima, do Slankamena, na putu od blizu 25 km potrošio sam oko 25 litara!
Kako sad ovo da se objasni?
Gotovo ista dužina predjenog puta, a potrošnja gotovo pet puta manja!
Istina, prvi put sam sve vreme plovio protiv Dunava, a sada je bilo pola-pola i to pretežno Tisom. Da li se tako može ovo objasniti?
-
Imas srece koliko si tezak!
Zato samo napred 25648
-
Čestitam Lazo! 114 Mnogo mi je drago što si konačno zaplovio! k5 A sad iskoristi svaki trenutak za uživanje... 25648
-
U prvom slučaju čamac je bio više opterećen i plovio si uzvodno kada je dunav bio brz.Danas si plovio Tisom uzvodno ,kada je tisa skoro umrtvljena, i samo vas dvoje u čamcu .Razlika u potrošnji sasvim razumljiva.
-
114
Lazo, iskreno se radujemo da si najzad tamo gde pripadaš - na vodi ! 25648 25648
Posebno mi je draga ova poslednja slika koju si okačio, tamo sam proveo detinjstvo gledajući most upravo tamo odakle si slikao. f85
-
pravi cvajtak...koliko stisnes toliko i trosi
-
114 114 114 bravo Lazo
-
lazo 114 a0335
-
stri stri kgk clap Neznam koji te bog cuva ali si dobroprosao, prvosto si trebao da uradis kad si tamo zaorao jeda ugasis motor i da ga podignes na zub da vidis imali kakvih ostecenja i jel sve ok i onda nastaviti vor+znju a mozda je dobro sto se to desilo sad si ispitao varove nadogradnje sad ga cepaj sa srecom ti bilo ffff
-
Hoću nešto da vas pitam: da li se i vi osećate tako lepo kao što sam se ja osećao danas, ovog oblačnog jutra, dok je kiša povremeno prskala, nošena jakim naletima vetra, dok sam se motao po palubi čamca?
Ljudi, ja sam jutros jedva dočekao da stignem u Slankamen i otkopčam ciradu.
Bože, koje li radosti kad sam se uverio da posle deset dana u čamcu nisam našao ni kap vode!
A kada je motor upalio na treće povlačenje poteznice... Jao radosti i miline!
Svaki dinar koji sam uložio u prepravke isplatio se u potpunosti.
I dok sam kasnije sedeo na terasi nautičkog kluba i posmatrao jato galebova, par laboudova i jednu veliku sivu čaplju kako proleću izmedju terase i malog ostrva naspram Slankamena, uz šolju toplog mirisnog čaja, činilo mi se da više ne može da se dogodi ništa što bi moglo da naruži ovaj lepi svet.
Ne znam kako vama ali meni je već dosta ovog osveženja i jedva čekam opet jedan sunčani vikend i da isplovim.
-
thumbup plovi lazo !
i sigurnost na prvom mestu !
-
Ne znam zašto mi je poznat taj osećaj? 6589
Uživaj Lazo kad god imaš slobodnog vremena! 114
-
cestitke od srca Lazo 114
-
Eto vidite da je vredelo. Za mene je i sam rad na čamcu uživanje thumbup
Svaka čast za istrajnost 114
Pitanje jedno, kako se ladja zove ( ako ima ime ) zvanično ?
-
Eto vidite da je vredelo. Za mene je i sam rad na čamcu uživanje thumbup
Svaka čast za istrajnost 114
Pitanje jedno, kako se ladja zove ( ako ima ime ) zvanično ?
Hvala na komentaru. Zaista je uživanje sve što je u vezi sa čamcem i onim što se dešava oko vode.
Što se tiče imena, ladja nije dobila još uvek neko zvanično ime.
Kao što znate, kada sam kupio čamac na boku je bilo napisano ime ANATEJ, koje je prethodni vlasnik dao kao svojevrstan anagram sastavljen od početnih slova imena njegovih kćerki. Ali to ime nije bilo u plovidbenoj dozvoli.
Postoji verovanje da ladjama jednom data imena ne treba menjati. Ja nisam sujeveran ali nisam ni za slepo poštovanje tradicije. Sva pisanja i komentari u temama koje su pratile radove bili su u vezi sa metaforom ili bolje rečeno sa poznatom bajkom o ružnom pačetu koje je postalo labud.
Dabome da moj čamac nikada neće biti lep kao labud gledan očima vas sa strane ali u mojim - pravi je lepotan.
Medjutim, kad jednom date ime čamcu i ako to ime upišete u plovidbenu dozvolu ono ostaje trajno, čak i posle promene vlasnika.
Ja sam zato odlučio da čamcu ne dajem ime i ne upisujem ga u plovidbenu - ko zna kad i zašto će doći kraj našoj ljubavi, pa neka budući vlasnik (ako iko odluči da kupi ovo moje prelepo čudo) ima tu slobodu da sam da ime svom čamcu.
A dotle, na bokovima kormilarnice, sa obe strane, nalazi se znak koji se sastoji od kružnice u kojoj se nalaze stilizovana slova LSI. To će biti dovoljno vidljiv znak za prepoznavanje na vodi. Mislim da ste to mogli da vidite na jednoj od fotografija kada sam slikao suprugu i unuka na čamcu. Ali biće još fotografija, a i sretaćemo se negde na vodi pa će sve to postati jasno i prepoznatljivo.
Evo da ponovim: http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=10110.0;attach=64613 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=10110.0;attach=64613)
-
Lepota je u oku posmatrača. Znam za "pravilo" ne menjanja imena ali ja se toga nisam pridržavao. Ljudi često daju imena po svojoj deci, anagrami ukrštene i nekrštene reči ...
Moja ladja će se uvek zvati Labud, ne znam zašto ali ja nisam video ni jednu drugu ladju sa tim imenom. jh
Ziveli 114
-
uzivaj lazo,zelim vam fenomenalne provode na vodi.
-
uzivaj lazo,zelim vam fenomenalne provode na vodi.
Slovenac, dokle si ti stigao?
Ajde nemoj da nas držiš u neznanju. sajkaca
-
Dragi moj Arso,ako hoces da verujes jos uvek cekam odgovor od carine na zalbu a u medjuvremenu gledajuci papire od carine vidim da penta koju sam planirao za pomocni motor od 40 konja u papirima je zavedena kao cetvorka,tako da sada moramo da radimo dopis da se to ispravi.ima jedna poslovica samo neznam da li je istinita kada te potera maler onda jedna mlada cigancica da razbije taj maler.ako je to istina spreman sam da se zrtvujem.u svakom slucaju cim krenem sa radovima kacim fotografije i trazim savete i znam da ce te posle reci da sam dosadan ali sta cete nasi smo morate da me trpite.
-
Dragi moj Arso,ako hoces da verujes jos uvek cekam odgovor od carine na zalbu a u medjuvremenu gledajuci papire od carine vidim da penta koju sam planirao za pomocni motor od 40 konja u papirima je zavedena kao cetvorka,tako da sada moramo da radimo dopis da se to ispravi.ima jedna poslovica samo neznam da li je istinita kada te potera maler onda jedna mlada cigancica da razbije taj maler.ako je to istina spreman sam da se zrtvujem.u svakom slucaju cim krenem sa radovima kacim fotografije i trazim savete i znam da ce te posle reci da sam dosadan ali sta cete nasi smo morate da me trpite.
Vidim da si se naoružao strpljenjem. To je i jedino pravo rešenje.
Za ovo drugo ne beri brigu. Čekamo slike (cigančice). Možda je lekovita. lol
Prošli smo mi mnoge Lune. 114
-
Ko je reko ''mlada cigancica'' eek roll4
-
Ko je reko ''mlada cigancica'' eek roll4
Narodni pesnik. sajkaca
-
Juče sam, izgleda, opet naučio nešto novo.
Isplovili smo juče posle podne iz marine u Strom Slankamenu kako bismo pobegli od sunca do nekog mesta u senci. Vožnja nije dugo trajala jer su dunavske obale pune lepih peščanih plaža, pa ih ima i kod Slankamena.
Ipak, bilo je dovoljno da zapazim nešto.
U čamcu nas je bilo troje.
Vozeći uzvodno, pri vrlo malom gasu, garminov uredjaj za navigaciju pokazao nam je da plovimo brzinom izmedju 5 i 6 km/h. Onda je Kemppijev kum prešao napred i seo na pramac.
Tog trenutka čamac je ubrzao do 8 km/h, a da ja nisam dirao ručicu gasa!
Izgleda da je sama promena položaja čamca u vodi dovela do toga. Prelaskom na pramac i opterećenjem od nekih 70-80 kg krma se podigla i čamac je ubrzao.
Da li je moj zaključak ispravan?
Da li je moguće da je podizanje krme iz vode imalo efekat ok 30-tak% na povećanje brzine plovidbe pri istom gasu?
Ako jeste, onda to potvrdjuje ono o čemu smo ranije pričali da bi trebalo uraditi nešto da podignem krmu iz vode.
Ako je to tako, onda već znam šta će biti tema sledeće priče o rekonstrukciji aluminijumskog čamca.
-
Moguce je Lazo da vam je gospodin posluzio umesto flapsova i podigao krmu iz vode.
E sad neznam da li je tolika razlika u brzini rezultat njegovog prelaska na pramac ili ste mozda u nekom trenutku napustili maticu i dobili na brzini
-
Moguce je Lazo da vam je gospodin posluzio umesto flapsova i podigao krmu iz vode.
E sad neznam da li je tolika razlika u brzini rezultat njegovog prelaska na pramac ili ste mozda u nekom trenutku napustili maticu i dobili na brzini
Ovo sa promenom jačine matice nisam imao u vidu.
Možda ste u pravu ali to je teško utvrditi. Ja ne poznajem konfiguraciju dna ali je sasvim moguće da smo naišli na zonu manje dubine (jer nisam menjao pravac i udaljenost od obale).
Da, toliko toga ima što može da utiče na plovnost, brzinu, potrošnju.
U svakom slučaju, zaključili smo da je potrebno promeniti ugao nosača motora kako bi bilo moguće podesiti trim motora (podvući ga više ispod krme kako bi motor podizao krmu), a sve sam bliži ideji da na krmenu tablu dodam dve vazdušne komore - platforme za ulazak i izlazak iz vode, koje bi same po sebi malo podigle krmu iz vode.
Mislim da bih sa te dve stvari ispravio čamac, a tome će doprineti i manja težina motora koji sam kupio. Ova jamaha osmica koju sam kupio pre nekoliko dana je ipak nekoliko kilograma lakša od evinruda od 25 KS.
-
Lazo, s obzirom da sada plovite u čisto deplasmanskom režimu, neko podizanje krme iz vode neće značajno povećati brzinu.
Pre će biti da je taj gospodin svojim prelaskom na pramac, spustio pramac čamca u vodu i time produžio vodenu liniju, a to itekako utiče na brzinu plovidbe u deplasmanskom režimu.
Naravno, treba uzeti u obzir i spoljne uzroke, maticu, vetar i slično.
-
Lazo, s obzirom da sada plovite u čisto deplasmanskom režimu, neko podizanje krme iz vode neće značajno povećati brzinu.
Pre će biti da je taj gospodin svojim prelaskom na pramac, spustio pramac čamca u vodu i time produžio vodenu liniju, a to itekako utiče na brzinu plovidbe u deplasmanskom režimu.
Naravno, treba uzeti u obzir i spoljne uzroke, maticu, vetar i slično.
Sale, ne radi se ovde o potrebi povećanja brzine. Za mene, razlika izmedju 6 i 8 km/h zaista nije nešto bitno.
Medutim, ako podizanjem krme, pa time i produžetkom vodene linije doprinesem efikasnijem korišćenju motora, meni će to biti sasvim dovoljno.
Čitava ova priča od juče meni je interesantna kao nešto o čemu se možda ne razmišlja, a što doprinosi kvalitetu plovidbe. Sada mi postaje jasnije koliko opterećenje čamca, pravilan raspored tereta i niz nekih drugih sitnica utiču na samu plovidbu. Meni su te stvari nove - možda i nekim drugim posetiocima našeg foruma, pa se nadam da će imati koristi ako takve stvari imaju u vidu.
Zato sam odlučio da to zapišem - možda još nekom bude od koristi ako postane svestan i takvih stvari.
-
Upravo o tome sam pisao na tvojoj rodjenoj temi,vrati se malo unazad,par desetina stranica lol
-
Upravo o tome sam pisao na tvojoj rodjenoj temi,vrati se malo unazad,par desetina stranica lol
Da ali sada sam se u to lično uverio.
-
lose bi bilo da je obrnuto...da je kabina teska i da camc je uvijek u fazi da pramac ide prema dole...ovako promjenom rasporeda tereta, koje sigurno u camcu imas kao i svi mi ostali popravis perfomanse za dosta , razlika izmedju 6 i 8 nije mala...pogledaj koliko je to u postotcima thumbup
-
lazo gledajte to ovako ... sto je manje camac u vodi kada gledas "od napred" brze ce da ide... apsolutno je izranjanje krme doprinelo da se vodena linija produzi sto je pogodovalo da korito koje ima V napred dodje do izrazaja i lepse razgrce vodu ... em poprecni presek em duzina vodene linije
razlika izmedju 6 ili 8 km je usteda od 33% na benzinu ne znam da li ti je to i dalje zanemarljivo :)
-
Danas sam veći deo dana proveo u Starom Slankamenu, u marini.
Sa slike u prilogu videćete koliko je vodostaj nizak. Za proteklih sedam dana nivo je pao za više od jednog metra! Uplovljavanje i isplovljavanje iz marine treba obavljati sa povećanom pažnjom ali još uvek je bezbedno.
Na slici se, pri kraju vidi i moj čamac na kojem je u tom trenutku bio još uvek stari dobri Evinrude 25 KS. Nešto kasnije, krenuo je put Kikinde sa novim vlasnikom, a njegovo mesto zauzela je nova Yamaha 8 KS, četvorotaktna, sa anlaserom.
Ipak, nije bilo vremena za završetak radova i čamac nije zaplovio.
Ostalo je da se provuku sajle i da se poveže struja ali to će biti uradjeno do kraja sledeće nedelje i za vikend ćemo se provozati, a nove slike će pokazati kako će to izgledati.
U ovom trenutku mogu samo da se zahvalim Kemppiju koji mi je uradio novi komandni pult i koji je obavio 95% ukupnog posla na demontaži starog sistema i postavljanju novog.
Sale, hvala!
-
jel se sada svi naperi vide tu u Slankamenu
-
jel se sada svi naperi vide tu u Slankamenu
Ja znam za tri - iznad, u visini centra i ispod Slankamena. Svi su za više od metra iznad vode. Ovaj naper na slici je ispod marine, pa iako je daleko jasno se vidi.
-
jel se sada svi naperi vide tu u Slankamenu
Ja znam za tri - iznad, u visini centra i ispod Slankamena. Svi su za više od metra iznad vode. Ovaj naper na slici je ispod marine, pa iako je daleko jasno se vidi.
da vidi se jel ono prolaz između, tuda me jedan naš kolega sa foruma proveo sa starim brodom a kamen bio potopljen nekih pola metra, još mi kaže da je žirok prolaz, premro sam od straha kad sam na Garminu video da sam tačno iznad kamena al da zna zna put .)
-
Kroz taj prolaz usred napera sada mislim da ne može da se prodje. Ne verujem da ima više od pola metra dubine ali nisam posebno zagledao.
Medjutim, postoji mogućnost da se naper zaobidje.
Izmedju ostrva koje se vidi i napera ima više desetina metara širine, medjutim sada je vrlo mala dubina. Ja sam tuda prošao pre deset dana i bilo je vrlo plitko. Ipak, ako se prati kontura ade, a na rastojanju izmedju 5 i 10 metara može da se prodje.
Ipak, izmedju te ade koja je paralelno sa našom marinom i druge ade, koja je još nizvodno od napera koji se vidi na pravcu koji povezuje nizvodni kraj jedne i uzvodni kraj druge ade u pesku je zaglavljeno jedno ogromno drvo i to baš na pravcu pružanja napera.
Dakle, da biste bezbedno prišli u marinu ploveći iz pravca Zemuna ka Slankamenu, potrebno je uploviti kroz taj kanal koji sam opisao ali tako što ćete obići to drvo sa strane ispod ade koja je naspram marine i uzvodno od napera - nadam se da sam jasan.
-
Kroz taj prolaz usred napera sada mislim da ne može da se prodje. Ne verujem da ima više od pola metra dubine ali nisam posebno zagledao.
Medjutim, postoji mogućnost da se naper zaobidje.
Izmedju ostrva koje se vidi i napera ima više desetina metara širine, medjutim sada je vrlo mala dubina. Ja sam tuda prošao pre deset dana i bilo je vrlo plitko. Ipak, ako se prati kontura ade, a na rastojanju izmedju 5 i 10 metara može da se prodje.
Ipak, izmedju te ade koja je paralelno sa našom marinom i druge ade, koja je još nizvodno od napera koji se vidi na pravcu koji povezuje nizvodni kraj jedne i uzvodni kraj druge ade u pesku je zaglavljeno jedno ogromno drvo i to baš na pravcu pružanja napera.
Dakle, da biste bezbedno prišli u marinu ploveći iz pravca Zemuna ka Slankamenu, potrebno je uploviti kroz taj kanal koji sam opisao ali tako što ćete obići to drvo sa strane ispod ade koja je naspram marine i uzvodno od napera - nadam se da sam jasan.
Dakle ...dodjes do tamo , usidris se i zoves nekoga ko zna da prodje kroz taj lavirint ...
-
Danas sam prvi put nakon prodaje evinruda i kupovine jamahe spustio čamac u vodu.
Motor sam postavio, povezao sajle (ostalo je još malo oko elektrike ali to ne bi više trebalo da bude problem - Kemppi mi je pomogao da pripremim šta treba i samo da povežem par žica i glavni prekidač...), prikačio žice na tastere za paljenje i gašenje, sipao gorivo i krenuli smo.
Motor je upalio na prvi pritisak tastera.
Miran i tih rad bili su muzika za moje uši izgorele na današnjih 40oC (bez trunke hlada).
Ubacio sam u brzinu za vožnju u nazad i - cvrc! Ništa!
Menjač neće da uzubi...
Okrenuli smo čamac i ubacio sam u brzinu za vožnju unapred, dodao gas i motor je poslušno poterao čamac niz Dunavac...
Jeste da smo u jednom trenutku zaorali mulj ali uspeli smo da se oslobodimo i nastavio ka lepom plavom Dunavu.
Krenuli smo uzvodno sa pola gasa i moram reći da je rad motora toliko tih da se na čamcu može sasvim normalno razgovarati (ovo je bilo nemoguće uz evinruda).
Vozeći sa oko pola gasa uzvodno ostvarili smo brzinu od oko 10 km/h. Na punom gasu, brzina je bila nešto iznad 12 km/h.
Kada smo okrenuli nizvodno, na punom gasu postigli smo brzinu od 15 km/h.
Dalje nismo proveravali jer sam čamac okrenuo ka marini kako bih što pre uspostavio vezu sa serviserom i čovekom od kojeg sam motor kupio.
Medjutim, onda nam se dogodilo nešto što se verovatno dešava i drugima ali meni je bilo prvi put.
Na samom ulazu u marinu Kemppi je primetio da smo izgubili kontrolni mlaz!
Ispostavilo se da se najlon kesa obmotalo oko osovine i zatvorila usis vode za hladjenje!.
Nakon što je Sale oslobodio motor, pritisak na taster i motor je opet tiho prihvatio i dovezao nas do mog veza.
Moram da se pohvalim da sam ovog puta, vozeći pod malim gasom ušao u privez i pristao uz mol bez greške! Napredak je očigledan...
Ostaje da sutra sa majstorom Čejom (obećao je da ćemo sutra posle podne zajedno u Slankamen) proverimo šta je sa menjačem...
-
Dobro ,jel dođe taj majstor Čeja.
Lazo ,pa ne ostavljamo mi naše članove baš tako lako da se izvuku.Zarad minulog rada duguješ da završiš ovu temu. kgk k5
-
Mnogo toga se dogodilo od tog davnog avgustovskog dana.
Majstor Čeja je održao reč i došao u Stari Slankamen, pregledao motor i uz malo muke, za par minuta pravilno podesio sajle i od tada motor radi kao singerica.
Nekoliko puta je čamac izlazio na vodu i prezadovoljan sam tihim radom motora. Brzina čamca je sasvim prihvatljiva i u skladu sa očekivanjima.
Sredinom oktobra čamac sam izvadio na prikolicu.
Bio sam iznenadjen količinom algi koje su se nahvatale na delu korita koji je bio uronjen u vodu.
Na moju sreću i zadovoljstvo kada sam sledećeg vikenda otišao u marinu da ostružem i očistim korito, čekalo me je iznenadjenje!
Korito je bilo čisto, bez algi i oprano!
Postoji tamo na marini čovek koji je angažovan kao čuvar. Ime mu je Rajko, a zovu ga Čadja. Videći u kakvom je stanju korito, nakon što sam ja otišao iz marine (morao sam da žurim da odvezem kući prijatelja koji je bio sa mnom tog dana zbog nekih njegovih obaveza), Čadja je lepo uzeo krpu, četku i šmrk i ostrugao i oprao korito!
Pa neka neko kaže da nemam sreće! Baš! Dao mi je Bog više sreće nego pameti.
Negde u novembru, dogovorio sam se sa Kemppijem i odvukli smo čamac kod njega u radionicu i za samo par dana čamac je dobio novi držač motora od aluminijuma, zavaren za krmenu tablu.
Sa obe strane nosača, navarene su dve ploče - dva stepenika za ulaženje i izlaženje iz vode. Na desnoj strani, gledano od krme ka pramcu, postavljene su i male, preklapajuće merdevine od aluminijuma.
Ovi radovi su doprinos budućem uživanju i komforu na čamcu.
Ali uradili smo i nešto u cilju povećanja bezbednosti.
Sa obe strane kormilarnice, pri vrhu, Kemppi je postavio rukohvate od aluminijuma, tako da je sada mnogo bezbednije kada se ide iz kokpita ka pramcu, obzirom da je zbog naginjanja čamca postojala mogućnost da neko padne u vodu.
Napravljen je i jedan rukohvat na krovu kabine tako da ako neko stoji na pramcu ima za šta da se prihvati.
Ostaje da na proleće ponovo ofarbam korito tamo gde se boja odlepila i možda ga premažem antialginom. Treba da povežem radio aparat i zvučnike i da konačno uradim sundjere i tapacirung u kabini i na sedištima u kokpitu.
Kad sve to bude gotovo nastavićemo sa uživanjem dok se ne setim da bih mogao da uradim još nešto...
-
Obavezno Alusafe antialgin,a kad je vec kod kempija mogao bi da ti napravi ona dva plovka sa strane kao sto je vec radio nekom,radi bolje stabilnosti.
-
Obavezno Alusafe antialgin,a kad je vec kod kempija mogao bi da ti napravi ona dva plovka sa strane kao sto je vec radio nekom,radi bolje stabilnosti.
Za Alusafe verovatno ću poslušati, a što se tiče plovkova (ili se moćda kaže: plovaka?) sa strane - tu još nisam siguran da ima potrebe.
Istina, malo sam vozio čamac i putnici koji su sa mnom bili, bili su disciplinovani i nije bilo neke šetnje po i okolo čamca.
Nisam imao iskustvo sa pojačanim vetrom ili talasima, pa još uvek nisam siguran da li su mi plovci potrebni.
Naginjanje čamca je bilo u granicama kontrolisanog.
Možda bi više mogli da kažu Kemppi i njegov kum - oni su išli do pramca. Ja sam do sada samo sedeo za upravljačem u centru čamca...
-
Drago mi je da i ti Lazo polako ulazis u nauticarske vode ,vidim pomalo si plovio i sticao iskustva.. thumbup
Nadam se AKO ove godine organizujemo neko druzenje svi dodjemo sa svojim ladjama kao pravi nauticari.. 25648 114
-
@ Drago mi je da i ti Lazo polako ulazis u nauticarske vode ,vidim pomalo si plovio i sticao iskustva..
Pazi ti sta pricas !! Nas Laza je letos vidjen u Titelu sa svojim plovilom ! Cisto da se zna ! sail
-
Не зна овај Барбанеша да је наш Лаза стари дунавски гусар 4587 поготову за директорке.
Него Лазо све ти лепо нама исприча о радовима, додуше врло сликовито, али нема слика да поткрепиш причу. Ваљда знаш шта ти је чинити?
-
Stavi koju sliku od letos i kako ti sada izgleda čamac.
Čisto da se zna dokle si došao. 25648
-
Iskreno, sve opisano uradjeno je prilično brzo, da ne kažem na brzinu.
Prvo sam planirao da čamac zimu provede u dvorištu marine i tako je i trebalo da bude. Svi radovi su planirani za proleće. Čamac je izvadjen, malo na brzinu, jer sam žurio da prijatelja vratim u Batajnicu zbog njegovih obaveza, pa nisam stigao da slikam čamac sa svim onim algama na koritu, a želleo sam.
Onda sam sledećeg vikenda otišao tamo ali čamac me dočekao opran i očišćen, medjutim vetar je malo oštetio ciradu pa mi je trebalo vremena da ga lepo upakujem.
Sasvim neočekivano, Kemppi mi se javio da je na odmoru i da bi mogao da mi sredi čamac.
Od dogovora do realizacije prošlo je vrlo malo i čamac je uveče stigao u Ugrinovce - bio je mrak da bismo nešto fotografisali.
Kada sam posle par dana otišao jedno veče da vidim dokle je stigao - Kemppi je već i završio.
Sledećeg dana počeo je da pada sneg kad mi se javio jedan prijatelj da mi kaže da baš tog dana ima vremena da zakači prikolicu i da mi dovuče čamac u baštu.
Hajde opet, na brzinu, pakuj čamac u novu ciradu i mrak nas je uhvatio kada smo prikolicu uvukli u baštu iza kuće. Snega je već bilo nekoliko santimetara, a onda je tek napadao u narednih par dana.
I eto, dogodilo se da praktično ništa nije slikano. Ono par snimaka iz Kempijeve radionice ne pokazuje mnogo, pa je zato bolje da sačekamo proleće da se vidi čitava ladja i sve što je uradjeno - onako kako treba.
-
Sve je ovo lepo receno ali mi nije jasno kako ti se cerada ostetila na vetru?
Koliko sam shvatio stavio si je letos znaci nova cerada kad pre da se pocepa? sha
-
Nešo, nije se oštetila cirada koju je Hummer pravio.
Ona stoji kao i prvog dana. Saša je to uradio majstorski i cirada je jedna od boljih stvari na mom čamcu. Savršeno zatvara čamac i vrlo lako se otvara i slaže.
Medjutim, kada sam čamac izvadio iz vode i postavio ga na prikolicu, čitav čamac sam umotao u jednu od onih plavih cirada koje možete kupiti u "Uradi sam" dimenzija 6 x 8 m po ceni od oko dve hiljade dinara.
Ta cirada je kupljena prošle zime i već je bila na par mesta malo oštećena. U Slankamenu je tih dana duvao veoma jak vetar i došlo je do oštećenja na oštrim ivicama tvrdog krova koji je napravljen iznad kokpita.
I to smo kod Kemppija sanirali. Postavljeni su alu profili po ivicama, a na samim krajevima, na uglovima, dodato je malo više alu vara tako da su uglovi sada zaobljeni.
Kupio sam novu ciradu i pažljivije zapakovao i ušuškao čamac da ga zaštitim preko zime.
Od onda do sada nisam primetio nova oštećenja na ciradi.
Eh, sad, ako nekog zanima šta će mi ta cirada - pa, eto, ne može da škodi. A što ne škodi...
-
Pa Lazo ,zar nisi znao da se mušema pokazala boljom od cerade? dodo dodo
-
Pa Lazo ,zar nisi znao da se mušema pokazala boljom od cerade? dodo dodo
Smatrao sam da za te pare mogu da iskoristim ciradu sa alkama kroz koju se provlači konopac za vezivanje. A kada se cirada dobro postavi, onda nema problema.
U našim uslovima takva cirada može bar dve sezone da se koristi. Pre mnogo godina, dok sam kampovao, kupio sam jednu takvu u Grčkoj - svi su me ovde kod nas pitali gde sam je našao - trajala je godinama, za razliku od ovih koje sada prodaju.
-
Bio sam danas do kuće da vidim šta mi radi moje mezimče i kako se ponaša cirada.
Rekao bih da je sve u najboljem redu.
Kao što rekoh, kad se cirada dobro postavi i priveže - može da traje, a ja sam onog dana u Slankamenu staru ciradu vezao onako - za prvu ruku, do sledećeg vikenda ali vetar je umešao svoje prste...
Na jednoj fotografiji snimljenoj "odastrag" vide se novi nosač motora i stepenici.
-
Ala si ga zapakovao svaka cast..nego reci mi jel prikolica tvoja i jel registrovana? 25648
-
Možda ne bi bilo loše rasteretiti točkove tako što ćete prikolicu podići na "klocne ".
Spustiti prednji kraj prikolice na zemlju i postaviti tri klocne ispod rama prikolice (iza točkova i kod nosaša motora na čamcu).
Zatim podići prednji kraj i podbaciti auto dizalicu koja će podići prikolicu i čamac u visinu klocne koja će stajati na rudi...
Bojim se da gume neće izdržati dve sezone
Ili je to već urađeno ???
-
Odgovoriću prvo Barbaneši - prikolica je moja ali nije registrovana. Pre dve godine, kada je napravljena, uradjen je atest kao laka prikolica iz samogradnje (uz dva svedoka i pregled stručnjaka iz instituta). Ukucan je broj i dobio sam treću tablicu i to dve - na moj kombi i službeni auto koji koristim.
Onda je došao novi zakon o bezbednosti saobraćaja i sada je potrebno da prikolicu ponovo registrujem da bih dobio saobraćajnu dozvolu i tablicu za nju. Procedura košta nekoliko hiljada dinara ali to nisam uradio jer nisam mogao da odlučim šta da uradim.
Posedujem još jednu prikolicu, kupovnu, Brako, proizvodenu 1991. godine koja je takodje atestirana i imala dve tablice. Sad je potrebno i nju ponovo registrovati.
I sad sam na muci - šta da uradim?
Prikolica za čamac, sad kad imam vez u Slankamenu potrebna mi je jednom-dvaput godišnje. A sem toga, nakon produžetka čamca, mislim da bi i prikolicu trebalo napraviti novu, a ovu bi valjalo prodati nekome.
Teretna prikolica Brako potrebna mi je jednom u par godina (sem ako nije potrebna komšijama, ali to više ne radim - zadnji put kad sa je kačio da komšiji nešto prevezem, zaustavio me policajac i naravno platio sam kaznu zbog prikolice bez tablice).
A sad da odgovorim Bećaru - točkovi su rasterećeni.
Pozadi, iza osovine, sa obe strane, simetrično, postavio sam dva metalna stubića kakve automehaničari koriste u radionicama za podupiranje kad rade nešto ispod automobila. (Stubići se ne vide jer samih umotao u najlon kese da ih malo zaštitim od vremena.)
Na ovaj način torziona osovina je potpuno rasterećena (inače nosivosti 600 kg), a ni gume ne nose teret. Hteo sam da još malo više podignem prednji kraj prikolice (zbog slivanja kiše i snega) ali nisam imao snage (posle svega, čamac je sada malo teži - verovatno ima oko 350-400 kg a taj teret moja kičma više ne može da podigne, a i drugar koji mi je pomogao da čamac prebacimo od Kemppija takodje ima problema sa kičmom tako da je ovo najviše što smo mogli da uradimo).
Pokušaću da za sledeći vikend postavim treći podupirač ispod centralne osovine ali moram da nadjem odgovarajuću dizalicu tako da prednji kraj više ne stoji oslonjen na onaj mali točak koji služi za vodjenje prikolice.
-
Iako mi mnogi zameraju što provodim dosta vremena uz računar umesto na vodi, današnji dan je bio drugačiji.
Posle mnogo vremena, ovaj dan sam posvetio sebi.
Jutros mi je, konačno, došao prijatelj da sredimo struju. Radio je priključen, svira ali antena i produžni za antenu moraju ponovo da se srede - od nedelje. Vrućina je bila strašna i ni hladno pivo nije mnogo pomagalo.
-
A posle podne, prijatelj je dovukao svoj mali gliser do moje marine u Slankamenu i tamo smo ga spustili u vodu. Usledila je kratka vožnja do Titela i nazad.
Pogledajte sledeće snimke pa mi recite - ko je najviše uživao?
-
Ako je vaš odgovor bio: Bambi ili Deki (tako se zovu moji prijatelji) - pogrešili ste.
Pogledajte ovog gospodina za upravljačem:
-
U povratku uživali smo u tihoj Tisi i mirnom Dunavu.
Doživljaj smo zaokružili lepom ribljom čorbom - to je i za mene bila novina.
Od ovog leta našim klubom upravlja nova ekipa i sad u ponudi imamo i sasvim ukusnu riblju čorbu za svega 200 dinara po porciji (verujte mi na reč, jedna porcija je bila sasvim dovoljna za dve osobe).
-
Какав ли ће ти тек бити ужитак кад будеш управљао својом лађом? a0335 a0335 a0335 А тек кад провозаш директорку? dodo dodo dodo Добри мој Лазо м хитно на воду, ако ја већ не могу, бар ти уживај. 114 114 114
А Боже здравља, један од наредних викенда да се видимо уз ту хваљену рибљу чорбу, знаш да сам заљубљеник у исту. 357 357 357 357 357
-
I samo da ne ostanem dužan osnovne informacije:
- čamac: ni "Begej" ni "Elan", stari plastičnjak, verovatno stariji od 30 godina, krpljen, farban ali u plovnom stanju;
- dužina: nešto ispod 4 m, širina oko metar i osamdeset;
- motor: Merkjuri od 20 KS, dvotaktni.
Pri punom gasu uz Tisu smo plovili 16-18 km/h (četiri osobe, ukupno oko 300 kg)
U povratku, uz DUnav, brzina je bila 12 km/h.
Koliko goriva smo potrošili?
O tome niko nije brinuo. Stigli smo bez problema nazad. Znači - bilo je dovoljno.
Eto, toliko o ovom lepom danu.
Žao mi je što nisam video Iku ali imao je opravdanje - bio je na proslavi unukinog prvog rodjendana ali zato mi je rekao da će sačekati naše regataše sutra i da će njih nekoliko ostati u Titelu narednih nekoliko dana...
I to bi bilo to za današnji izveštaj.
-
Какав ли ће ти тек бити ужитак кад будеш управљао својом лађом? a0335 a0335 a0335 А тек кад провозаш директорку? dodo dodo dodo Добри мој Лазо м хитно на воду, ако ја већ не могу, бар ти уживај. 114 114 114
А Боже здравља, један од наредних викенда да се видимо уз ту хваљену рибљу чорбу, знаш да сам заљубљеник у исту. 357 357 357 357 357
Dobri moj, Srso, uživao sam ja danas i za tebe i za sve ostale koji nisu imali sreće da danas budu na vodi. Ali čuvaj se tog priznanja da "... ne možeš..." Koliko vidim naši drugari postaju osetljivi na takve izjave, pa ako već mene kritikuju, ne moraju i tebe. A ja sam navikao, pa nije ni strašno.
Ako bude malo sreće, moj čamac bi trebalo da bude u vodi do četvrtka (u utorak i sredu, za vraga, imam neke Švabe i biću u Boru sa njima). Možda se i dogodi čudo...
Kad već nisam otišao na regatu, možda odem do Titela i pridružim se našim drugarima...
Ako bude istina i čamac do četvrtka spustim u vodu biće mi drago da podelimo tu čorbu - poziv je otvoren svima koji budu imali vremena.