Autor Tema: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.  (Pročitano 19701 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #30 poslato: 25, 07, 2012, 20:16:00 posle podne »
Ko je reko ''mlada cigancica''  eek roll4

Narodni pesnik.  sajkaca
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 04.08.2012.
« Odgovor #31 poslato: 05, 08, 2012, 08:53:33 pre podne »
Juče sam, izgleda, opet naučio nešto novo.

Isplovili smo juče posle podne iz marine u Strom Slankamenu kako bismo pobegli od sunca do nekog mesta u senci. Vožnja nije dugo trajala jer su dunavske obale pune lepih peščanih plaža, pa ih ima i kod Slankamena.

Ipak, bilo je dovoljno da zapazim nešto.

U čamcu nas je bilo troje.
Vozeći uzvodno, pri vrlo malom gasu, garminov uredjaj za navigaciju pokazao nam je da plovimo brzinom izmedju 5 i 6 km/h. Onda je Kemppijev kum prešao napred i seo na pramac.
Tog trenutka čamac je ubrzao do 8 km/h, a da ja nisam dirao ručicu gasa!

Izgleda da je sama promena položaja čamca u vodi dovela do toga. Prelaskom na pramac i opterećenjem od nekih 70-80 kg krma se podigla i čamac je ubrzao.

Da li je moj zaključak ispravan?
Da li je moguće da je podizanje krme iz vode imalo efekat ok 30-tak% na povećanje brzine plovidbe pri istom gasu?

Ako jeste, onda to potvrdjuje ono o čemu smo ranije pričali da bi trebalo uraditi nešto da podignem krmu iz vode.
Ako je to tako, onda već znam šta će biti tema sledeće priče o rekonstrukciji aluminijumskog čamca.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #32 poslato: 05, 08, 2012, 08:59:28 pre podne »
Moguce je Lazo da vam je gospodin posluzio umesto flapsova i podigao krmu iz vode.
E sad neznam da li je tolika razlika u brzini rezultat njegovog prelaska na pramac ili ste mozda u nekom trenutku napustili maticu i dobili na brzini
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #33 poslato: 05, 08, 2012, 09:11:12 pre podne »
Moguce je Lazo da vam je gospodin posluzio umesto flapsova i podigao krmu iz vode.
E sad neznam da li je tolika razlika u brzini rezultat njegovog prelaska na pramac ili ste mozda u nekom trenutku napustili maticu i dobili na brzini


Ovo sa promenom jačine matice nisam imao u vidu.
Možda ste u pravu ali to je teško utvrditi. Ja ne poznajem konfiguraciju dna ali je sasvim moguće da smo naišli na zonu manje dubine (jer nisam menjao pravac i udaljenost od obale).

Da, toliko toga ima što može da utiče na plovnost, brzinu, potrošnju.

U svakom slučaju, zaključili smo da je potrebno promeniti ugao nosača motora kako bi bilo moguće podesiti trim motora (podvući ga više ispod krme kako bi motor podizao krmu), a sve sam bliži ideji da na krmenu tablu dodam dve vazdušne komore - platforme za ulazak i izlazak iz vode, koje bi same po sebi malo podigle krmu iz vode.
Mislim da bih sa te dve stvari ispravio čamac, a tome će doprineti i manja težina motora koji sam kupio. Ova jamaha osmica koju sam kupio pre nekoliko dana je ipak nekoliko kilograma lakša od evinruda od 25 KS.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #34 poslato: 05, 08, 2012, 11:43:51 pre podne »
Lazo, s obzirom da sada plovite u čisto deplasmanskom režimu, neko podizanje krme iz vode neće značajno povećati brzinu.
Pre će biti da je taj gospodin svojim prelaskom na pramac, spustio pramac čamca u vodu i time produžio vodenu liniju, a to itekako utiče na brzinu plovidbe u deplasmanskom režimu.
Naravno, treba uzeti u obzir i spoljne uzroke, maticu, vetar i slično.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #35 poslato: 05, 08, 2012, 12:04:34 posle podne »
Lazo, s obzirom da sada plovite u čisto deplasmanskom režimu, neko podizanje krme iz vode neće značajno povećati brzinu.
Pre će biti da je taj gospodin svojim prelaskom na pramac, spustio pramac čamca u vodu i time produžio vodenu liniju, a to itekako utiče na brzinu plovidbe u deplasmanskom režimu.
Naravno, treba uzeti u obzir i spoljne uzroke, maticu, vetar i slično.


Sale, ne radi se ovde o potrebi povećanja brzine. Za mene, razlika izmedju 6 i 8 km/h zaista nije nešto bitno.
Medutim, ako podizanjem krme, pa time i produžetkom vodene linije doprinesem efikasnijem korišćenju motora, meni će to biti sasvim dovoljno.

Čitava ova priča od juče meni je interesantna kao nešto o čemu se možda ne razmišlja, a što doprinosi kvalitetu plovidbe. Sada mi postaje jasnije koliko opterećenje čamca, pravilan raspored tereta i niz nekih drugih sitnica utiču na samu plovidbu. Meni su te stvari nove - možda i nekim drugim posetiocima našeg foruma, pa se nadam da će imati koristi ako takve stvari imaju u vidu.

Zato sam odlučio da to zapišem - možda još nekom bude od koristi ako postane svestan i takvih stvari.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #36 poslato: 05, 08, 2012, 16:41:28 posle podne »
Upravo o tome sam pisao na tvojoj rodjenoj temi,vrati se malo unazad,par desetina stranica  lol
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #37 poslato: 05, 08, 2012, 17:06:05 posle podne »
Upravo o tome sam pisao na tvojoj rodjenoj temi,vrati se malo unazad,par desetina stranica  lol


Da ali sada sam se u to lično uverio.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #38 poslato: 05, 08, 2012, 17:42:13 posle podne »
lose bi bilo da je obrnuto...da je kabina teska i da camc je uvijek u fazi da pramac ide prema dole...ovako promjenom rasporeda tereta, koje sigurno u camcu imas kao i svi mi ostali popravis perfomanse za dosta , razlika izmedju 6 i 8 nije mala...pogledaj koliko je to u postotcima  thumbup

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #39 poslato: 05, 08, 2012, 17:54:16 posle podne »
lazo gledajte to ovako ... sto je manje camac u vodi kada gledas "od napred" brze ce da ide... apsolutno je izranjanje krme doprinelo da se vodena linija produzi sto je pogodovalo da korito koje ima V napred dodje do izrazaja i lepse razgrce vodu ... em poprecni presek em duzina vodene linije

razlika izmedju 6 ili 8 km je usteda od 33% na benzinu ne znam da li ti je to i dalje zanemarljivo :)
« Poslednja izmena: 05, 08, 2012, 18:18:33 posle podne od strane Kapetan »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 19.08.2012.
« Odgovor #40 poslato: 19, 08, 2012, 20:01:25 posle podne »
Danas sam veći deo dana proveo u Starom Slankamenu, u marini.
Sa slike u prilogu videćete koliko je vodostaj nizak. Za proteklih sedam dana nivo je pao za više od jednog metra! Uplovljavanje i isplovljavanje iz marine treba obavljati sa povećanom pažnjom ali još uvek je bezbedno.

Na slici se, pri kraju vidi i moj čamac na kojem je u tom trenutku bio još uvek stari dobri Evinrude 25 KS. Nešto kasnije, krenuo je put Kikinde sa novim vlasnikom, a njegovo mesto zauzela je nova Yamaha 8 KS, četvorotaktna, sa anlaserom.

Ipak, nije bilo vremena za završetak radova i čamac nije zaplovio.
Ostalo je da se provuku sajle i da se poveže struja ali to će biti uradjeno do kraja sledeće nedelje i za vikend ćemo se provozati, a nove slike će pokazati kako će to izgledati.

U ovom trenutku mogu samo da se zahvalim Kemppiju koji mi je uradio novi komandni pult i koji je obavio 95% ukupnog posla na demontaži starog sistema i postavljanju novog.

Sale, hvala!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #41 poslato: 19, 08, 2012, 20:37:53 posle podne »
jel se sada svi naperi vide tu u Slankamenu

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #42 poslato: 19, 08, 2012, 20:46:57 posle podne »
jel se sada svi naperi vide tu u Slankamenu

Ja znam za tri - iznad, u visini centra i ispod Slankamena. Svi su za više od metra iznad vode. Ovaj naper na slici je ispod marine, pa iako je daleko jasno se vidi.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #43 poslato: 19, 08, 2012, 21:03:08 posle podne »
jel se sada svi naperi vide tu u Slankamenu

Ja znam za tri - iznad, u visini centra i ispod Slankamena. Svi su za više od metra iznad vode. Ovaj naper na slici je ispod marine, pa iako je daleko jasno se vidi.

da vidi se jel ono prolaz između, tuda me jedan naš kolega sa foruma proveo sa starim brodom a kamen bio potopljen nekih pola metra, još mi kaže da je žirok prolaz, premro sam od straha kad sam na Garminu video da sam tačno iznad kamena al da zna zna put .)

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.
« Odgovor #44 poslato: 19, 08, 2012, 21:23:55 posle podne »
Kroz taj prolaz usred napera sada mislim da ne može da se prodje. Ne verujem da ima više od pola metra dubine ali nisam posebno zagledao.
Medjutim, postoji mogućnost da se naper zaobidje.
Izmedju ostrva koje se vidi i napera ima više desetina metara širine, medjutim sada je vrlo mala dubina. Ja sam tuda prošao pre deset dana i bilo je vrlo plitko. Ipak, ako se prati kontura ade, a na rastojanju izmedju 5 i 10 metara može da se prodje.

Ipak, izmedju te ade koja je paralelno sa našom marinom i druge ade, koja je još nizvodno od napera koji se vidi na pravcu koji povezuje nizvodni kraj jedne i uzvodni kraj druge ade u pesku je zaglavljeno jedno ogromno drvo i to baš na pravcu pružanja napera.

Dakle, da biste bezbedno prišli u marinu ploveći iz pravca Zemuna ka Slankamenu, potrebno je uploviti kroz taj kanal koji sam opisao ali tako što ćete obići to drvo sa strane ispod ade koja je naspram marine i uzvodno od napera - nadam se da sam jasan.