Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: poljo 30, 05, 2012, 19:17:38 posle podne
-
Jel zna neko gdje, koliko traje , koliko para ?
-
u ponedeljak 28/05/2012 je pocela obuka za Zapovednika jahte do 100 BT (Skiper) u Mediterranean Skippers Club-u www.msc.rs (http://www.msc.rs)
traje oko 60 nastavnih casova, plus jednodnevna praksa na vodi.
mislim da je cena oko 600 eura, barem je bila kada sam ja isao
evo i detalja http://msc.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=93 (http://msc.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=93)
-
Poljo, treba dobro da razmisliš šta ti treba sa tim što drugi nude. Sledeće pitanje : gde je priznata ta dozvola? Nije isto da li ćeš voziti
svoj brod ili koristiti čarter ko zna gde. Lično poznajem par odličnih skipera koji imaju tu dozvolu do 100 brt ali nisu je sigurno stekli tako
što su slušali 60 časova,imali jedan dan praktično i 3 godine posedovali umč!!! Glupo je.
-
Koliko ja znam, MSC radi sa ovlašćenjem ministarstva odnosno Kapetanije.
100BRT licenca koju dobijete preko njih je validna svuda, za razliku od starih kurseva i potvrda koje je davao MSC dok nije dobio ovlašćenje od ministarstva. Kod njih je samo obuka, polaže se u Kapetaniji.
Plavu dozvolu UMČ Crnogorci više ne priznaju, možete imati problema. Hoće da progledaju kroz prste, ali traže ili naš ili njihov yacht master (100BRT). Za njihov YM treba da imate UMČ bar tri godine, ALI NJIHOV UMČ!!! Naš UMČ ne priznaju ni u tom slučaju.
Pre dve nedelje sam vozio od Bara do Dubrovnika, u Baru su mi u Kapetaniji rekli da više ne priznaju naš UMČ. Na sreću, progledali su mi kroz prste. Problem može da napravi policija ako vas kontrolišu u plovidbi.
Kao i sve ostalo kod nas i u CG, može ovako, može onako. Propisi su jasni ali je moguče malo se izvući, ako imate sreće.
U Hrvatskoj samo pitaju imate li dozvolu, drugo ništa ne proveravaju.
-
Da budem jasan: Ovo je za brod od 35ft, mislim da do 7m može da se prođe sa našim UMČ.
U svakom slučaju, proverite pre polaska u CG, ako tamo mislite da plovite.
-
E ta Croatija a sad vidim i CG i jesu problem. Za Tursku i Italiju zanam da moze nasa (a i Vasa) plava dozvola do 15 m broda. ccc opet su ovi bivsi nasi veci papa od pape. Mozel neko da to provjeri za mene ??? Ako pozovem direktno znam sigurno da ce reci da je sve super i da vazi i na mjesecu njihova dozvola a da li je to tacno e ...Nisam rad da me neko zeza i pravi probleme kad bi ja da se odmaram.
-
Poljo, treba dobro da razmisliš šta ti treba sa tim što drugi nude. Sledeće pitanje : gde je priznata ta dozvola? Nije isto da li ćeš voziti
svoj brod ili koristiti čarter ko zna gde. Lično poznajem par odličnih skipera koji imaju tu dozvolu do 100 brt ali nisu je sigurno stekli tako
što su slušali 60 časova,imali jedan dan praktično i 3 godine posedovali umč!!! Glupo je.
e to je sustina thumbup thumbup thumbup
papir ti treba zbog administracije i osiguranja a najvaznije je vreme provedeno u plovidbi i iskustvo koje ne stices na kursu
-
Koliko ja znam, MSC radi sa ovlašćenjem ministarstva odnosno Kapetanije.
100BRT licenca koju dobijete preko njih je validna svuda, za razliku od starih kurseva i potvrda koje je davao MSC dok nije dobio ovlašćenje od ministarstva. Kod njih je samo obuka, polaže se u Kapetaniji.
Plavu dozvolu UMČ Crnogorci više ne priznaju, možete imati problema. Hoće da progledaju kroz prste, ali traže ili naš ili njihov yacht master (100BRT). Za njihov YM treba da imate UMČ bar tri godine, ALI NJIHOV UMČ!!! Naš UMČ ne priznaju ni u tom slučaju.
Pre dve nedelje sam vozio od Bara do Dubrovnika, u Baru su mi u Kapetaniji rekli da više ne priznaju naš UMČ. Na sreću, progledali su mi kroz prste. Problem može da napravi policija ako vas kontrolišu u plovidbi.
Kao i sve ostalo kod nas i u CG, može ovako, može onako. Propisi su jasni ali je moguče malo se izvući, ako imate sreće.
U Hrvatskoj samo pitaju imate li dozvolu, drugo ništa ne proveravaju.
ozbiljne charter kompanije u hrvatskoj i drugde itekako pitaju za dozvolu. ima i onih kojima je vazno samo da prodaju sto vise nedelja pa postavljaju manje pitanja.
u problemu se mozete naci ukoliko izazovete nekakvu nesrecu ili ste ucesnik u istoj jer su osiguranja ta koja koja vrlo rigorozno kontrolisu sve papire i moze se desiti da stetu morate nadoknaditi sami ukoliko vam dozvole nisu priznate i odgovarajuce.
-
Čarteraši pitaju i ne pitaju.
Ja imam svoj brod pa me nisu pitali.
Ako napraviš neki problem, onda si nadrljao, a to je suština: uvek po pravilima jer đavo dođe po svoje.
I nikad ne znaš da li će neki nadobudni policajac da vežba na tebi.
-
postoji par skola u srbiji koje daju bruto 100 tona... more ne morate ni videti a dobicete dozvolu .... toliko o kvalitetu tih dozvola, to nije moje misljenje nego i misljenje grka i hrvata koji ZVANICNO NE PRIZNAJU nase dozvole ali u zavisnosti od situacije gledaju kroz prste ....
ako zelitre da naucite da plovite ili jedrite onda su vam ovo opcije (diplome su interno skolske nisu medjunarodne)
1 JK Lamar - obuku je proslo par nas i mogu reci da je sasvim ok ... sastoji se iz skole i prakticnog dela na moru
2 Vega Sailing - nisam prosao ovu obuku ali znam Dekija (korisnik kod nas VEGA) i mislim da je i ta obuka kvalitetna
...
ono sto je moj plan da ove ili sledece godine odem do Grcke i polazem za RYA Offshore (Royal Yachting Association) , ta dozvola se priznaju SVUDA u svetu... cena je 180 funti plus troskovi instruktora koji dolazi iz engleske (deli se na vise kandidata koji polazu) praktican test traje 12 sati ...
e sad uporedite cene i kvalitet RYA-e i MSC-a ha
-
Papir mi treba koji priznaju svi . Znaci Srbija -nista. ok. idemo dalje .
-
onda to sa Srbijom zaboravi,kreni prvo ozbiljno da se baviš pomoračkim veštinama u nekoj od ozbiljnih škola,zatim da
ozbiljnije ploviš pa ćeš onda već negde polagati npr RYA u Grčkoj.
-
Kapetane ajde daj vise detalja oko obuke i polaganja za RYA Offshore u Grckoj. To me bas zanima. Jel ima neki sajt ili kontakt za vise inf. Ja za desetak dana inace planiram u Grcku da vucem ladju, mozda bih mogao i uzivo da se raspitam ako mi das neki kontakt
-
pa kazem gore nas korisnik VEGA
http://www.vegasailing.com/ (http://www.vegasailing.com/)
Deki (Vega) radi sa grcima dole da bi polagao za RYA potrebno je par stvari
-2500 milja (log book, instruktor veruje na rec)
-kurs prve pomoci (Moze nas Crveni Krst da ti da sertifikat provereno burazes mi je tamo, ako hoces mozemo zajedno da odemo)
-sertifikat za radio stanice (Deki daje obuku za ROC(m) kanadski sertifikat 90 evra , ja polagao pre par nedelja)
-180 funti za ispit
-troskovi puta i smestaja instruktora u Grckoj se dele na ukupan broj polaznika
test traje 12 sati , obisno se krene na neki put od 100 -200 milja od ostrva do ostrva i 12 sati ti vozis ladju a inspektor te preslisava oko raznih stvari i gled akako se snalazis na brodu ... da bi se polagalo ladja treba da bude opremljena po RYA standardima (nije neki problem)
skrenucu paznju dekiju na ovu temu pa taman i on da kaze iz prve ruke..
-
postoji par skola u srbiji koje daju bruto 100 tona... more ne morate ni videti a dobicete dozvolu .... toliko o kvalitetu tih dozvola, to nije moje misljenje nego i misljenje grka i hrvata koji ZVANICNO NE PRIZNAJU nase dozvole ali u zavisnosti od situacije gledaju kroz prste ....
kapetane, kapetane... i grcka i hrvatska zvanicno priznaju nase sertifikate YM100Bt... provereno u praksi nekoliko puta... kvalitet obuke je teorijski na istom nivou (imam gotovo sve knjige koje je izdala RYA), ali se praksa bitno razlikuje...
skole koje ti pominjes su skole jedrenja i nesto su drugacije koncipirane... sa Yach Master 100Bt mozes i da se zaposlis posle odradjenog kadetskog staza a to dovoljno govori o tezini tog papira
-
Da se ukljucim u ovu vecitu temu. Iz mog iskustva (sto ukljucuje Grcku, Crnu Goru, Hrvatsku, Karibe, obe obale Severne Amerike u obe drzave, sto carter, sto vlasnicki brodovi), ideja je da kapetan ima licencu zemlje pod cijom zastavom brod plovi. Onda naravno dolazi do loklanih interpretacija te ideje, plus bilateralni sporazumi zemalja. Kad je u pitanju carter, tek onda su otvorena vrata za tumacenja, sto je u praksi vise puta dokazanao: u toku istog dana, u istoj zemlji (Hrvatska, CG) ali u dve razlicite kapetanije drugacije gledaju na iste papire. Ovo znam pouzdano od mojih polaznika koji su kasnije najmili, ocigledno su politicki principi osobe za salterom u pitanju. Na primer kanadska UMC, niko nikad nije imao problem, a mogla se dobiti on-line testom do prosle giodine kad su to konacno ukinuli, znaci kvaliter kao i u Srbiji. Medjutim ko bi u Splitu ili Kotoru dovodio u sumnju sertifiakt jedne zapadne zemlje (u kojoj sve do 2006 nije ni bio potreban ama bas nikakav papir sve dok je u pitanju ne komercijalno plovilo). Kad je u pitnaju carter, agencija je pre svega zainteresovana da li zaista znate da plovite, i iz tog razloga jedrilicarske skole imaju znacaj (jasno je da bilo koji UMC nema veze sa jedrenjem na 12m brodu). Vole da vide nesto prepoznatljivo, ili te licno provere kao sta sam licno iskusio na jednom skupljem brodu :). A zvanicne licence gleda pre svega lucka kapetanije bez cijeg odobrenja name isplovljavanja na carteru, i naravno osiguravajuca drustva koja bi uvek nekog da zavuku. Ipak, ako kapetanija da dozvolu za isplovljavanje sa tim i tim skiperom, tesko da osiguranje moze nesto da muva preko toga.
I koji je zakljucak. Nauciti jedrenje prvo zbog vas, od nekoga ko to radi sistematski, umesto od prijatelja koji pokazuje samo ono sto je zabavno za pokazivanje, a uz to dobicete i sertifiakt neke znacajne jedrilicarske organziacije. Od zvanicnih dozvola, UMC je zasita jednostavan i smatram to kao deo licne higijene za pomorce. Onda ili nacionalni sertifikat 100-200 BRT ili RYA YM sertifikat. Bas me zanima ko nece priznati RYA Yachtmaster osim mozda u Jemenu. Najtezi put je da u svakoj zemlji u kojoj plovite vadite njihovu licencu (oh kakva ideja). Dokaz da ova cela zavrzlama zaista jos uvek postoji je ta sto ICC inicijativa Ujedinjenih nacija vec decenijama nije sprovedena, a ideja je odlicna. Treba biti spreman na iznenadjenja i skupljati direktne informacije za sebe: od luckih vlasti gde idete, od carter agencija kod kojih uzimate brod, napismeno sta ce vam traziti, ambasade takodje...
Moj partner u Grckoj je dugogodisnji RYA YM, od ove godine i "principal" RYA sertifikovane skole, a nadam se od sledec sezone i Yachtmaster Evaluator, tako da ko je zainteresovan za RYA YM, informacije i kontak su na www.aegeasyachting.gr (http://www.aegeasyachting.gr) ili zovite mene (dejan@vegasailing.com). Posto ove godine jos uvek on nije YME, mora se doplatiti dolazak onoga ko jeste (jedan englez koji normalno u toku leta boravi na Skjatosu). Posto ispit mora biti na odgovarajucem brodu mozda je malo teze ovog leta uskladiti termine polaganja, ali mozemo vec praviti planove za recimo sledece prolece, sto vise polaznika bice jeftinije. I ja sam zainteresovan da imam i RYA YM. Osim samog ispita, moze se odraditi i priprema sto svakako preporucujem, jer ispit nije trivijalan (bez obzira na sve knjige koje koje kruze internetom) i naravno RYA insistira na pravilnim engleskim komandama i terminologiji (helms-a-lee, gybe-hoo i tome slicno). Pre samog ispita naravno, Red Cross First Aid i ROC(M) su obavezni. Dakle prijavljujem se da budem osoba koja ce oformiti i biti kontak za organizaciju RYA YM kursa/polaganja na prolece 2013.
Inace, izbegavam da koristim rec Yachtmaster van konteksta RYA, jer mislim da je to nepristojno varanje klijenata. Ta rec je skovana (inace registerd TM) za najveci stepen pomorskog umeca, orginalno od strane kanadske federacije CYA jos 1946, koju je kasnije preuzeo i RYA, dakle dve prominentne organizacije. Nije bas fer svoj program od 50 casova u ucionici nazvati YM.
-
Mnogo jasnije ali ...to sam ipak samo ovako tupavi JA.
Jel postoji skola, kurs , tecaj a da nije vezano za jedrenje ? Nemam ja zelje, volje a ni vremena da ucim kako se koji kanap zove . Dakle , drugovi dragi , nesto sto ce da mi da papir na kojem pise da znam da okrenem kljuc , naspem gorivo i plovim a da nisam opasnost ni za sebe a ni za druge ucesnike u saobracaju .
-
Jedrilicarski kursevi (krstarenja) imaju obicno 3-4 nivoa, kako koja organizacija (od osnovnog do pucinske plovidbe). Regatno jedrenje je pak posebna grana, i mada jedra rade na isti nacin, dozivljaji i znanja (osim rukovanju jedrima) su dosta razlicita.
Neko je vec spomenuo veliku tezinu RYA YM. Tacno, zato sto je RYA akreditovan od britanske vlade da izdaje "drzavne" licence, plus nesporna pomorska tradicija.
Kome treba samo da sipa gorivo i vozi, YM apsolutno ne treba, UMC je sasvim dovoljan, i zdrav razum. Carter jedrilica takodje, kurs jedrenja i UMC. YM je komercijalna licenca i ako neko bas voli, inace se onih 3000 jedrilica u Grckoj i jos toliko na Jadranu nikad ne bi izdale.
-
kapetane, kapetane... i grcka i hrvatska zvanicno priznaju nase sertifikate YM100Bt...
NE TO NIJE TACNO !
Mozda u praksi nekoge propuste ali znam za primere ljudi koji su prosli ko bos po trnju i propadne im godisnji odmor... Pricao sam sa poslovnim partnerima da dodjem letos par dana na jedrenje ali su mi rekli da je za mene jedina opcija Pula , Istra jer tamo lakse gledaju na moje prezime, kad su mi to rekli odustao sam ...
Ujedno HRVATSKA NE PRIZNAJE NI NAS UMC
ko neveruje neka nadje Srbiju na zvanicnom spisku Hrvatskog Ministarstva pomorstva ... NEMA SRBIJE, utuvite to u glavu !
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf (http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf)
od Crnogorskih licenci priznaju :
1 Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca
2 Ovlašćenje za voditelja jahte do 100 BT
3 Ovlašćenje za voditelja jahte do 500 BT
strana 32 stavke 82, 83 i 84 ...
jel treba sada da jurim i da li Grci priznaju nase licence?
-
Neko je pomenuo ICC, Hrvatska jeste prihvatila rezoluciju UN-a br 40 ali Srbija i Grcka nisu , evo ga spisak
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2011/sc3wp3/ECE-TRANS-SC3-147-re1e.pdf (http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2011/sc3wp3/ECE-TRANS-SC3-147-re1e.pdf)
-
Hvala Dusane . Ovo cu Kap da provjerim sutra kad pridjem HR pogranicnoj policiji . Nisam do sad pitao a niko me nije ni dirao ali sad imam "paklen plan" pa mora da se provjeri.
-
odstampaj im gornji text sa sajta njihovog ministarstva...
-
Poljo ti ko ovde neki; siljis razanj a zec u sumi!
Jedino ako nisi... ffff
-
Ja nemam 100BRT (još uvek, ali ću ga imati) , imam UMČ.
Hrvati u Cavtatu na ulazu nisu tražili da vide, samo su pitali imam li licencu (nisu precizirali koju). Ja rekao imam, oni me pustili i mirna Bačka.
Može da se desi da me zaje..ju uz put, mada me nikada nije zaustavila policija u HR, niti me bilo ko posle pitao za licencu.
Podvlačim, vozim svoj brod, pa nemam posla sa čarter agencijama koje moraju da misle kome daju brod.
Nemam kada da polažem za RYA i meni lično se ne isplati jer moram da idem u GR. Uradiću kod nas 100BRT.
Srbija je član konvencija i 100BRT se priznaje. Ne izdaje ga MSC ili Lamar ili bilo ko drugi već Ministarstvo. Kakvi god da smo kao država, to ipak važi.
Treba razdvojiti dve stvari: da li vam samo treba papir da ne biste imali problema sa vlastima, ili želite zaista da naučite nešto.
Ako hoćete na jedrenje, ne igrajte se, završite kurs, naučite dobro, jer nikakva formalna dozvola vam neće pomoći ako budete imali neki problem. More je more i treba ga poštovati, začas vam presedne.
Bez obzira na sve, preporučujem onima koji mogu da odu na kurs i polaganje po RYA programu, ja sam učio iz tih knjiga.
RYA je zakon!
-
Poljo ti ko ovde neki; siljis razanj a zec u sumi!
Jedino ako nisi... ffff
Od kad se to postavlja pitanje moje pripadnosti elitistickom redu ffff?
Zec je u kavezu...ajd nek bude da je kunic . psssst
-
Ćao,
da li neko može da mi kaže sa kojim RYA sertifikatom može da se jedri u Grčkoj tj. po mediteranu. Koliko sam video drugi i treći nivo RYA je Day Skipper i Costal Skipper pa ne znam da li je to dovoljan nivo.
Takođe, da li samo sa RYA YM može da se plovi preko okeana (sa sopstvenim plovilom)?
Unapred hvala.
-
dobrodosao !
preko okeana sa sopstvenim plovilom mozes da plovis bez icijeg sertifikata...
sto se grcke i mediterana tice svaki RYA se priznaje... na prolece ce biti organizovano polaganje za par RYA zvanja pa ako si zaintereosvan javi ...
-
kapetane, kapetane... i grcka i hrvatska zvanicno priznaju nase sertifikate YM100Bt...
NE TO NIJE TACNO !
Mozda u praksi nekoge propuste ali znam za primere ljudi koji su prosli ko bos po trnju i propadne im godisnji odmor... Pricao sam sa poslovnim partnerima da dodjem letos par dana na jedrenje ali su mi rekli da je za mene jedina opcija Pula , Istra jer tamo lakse gledaju na moje prezime, kad su mi to rekli odustao sam ...
Ujedno HRVATSKA NE PRIZNAJE NI NAS UMC
ko neveruje neka nadje Srbiju na zvanicnom spisku Hrvatskog Ministarstva pomorstva ... NEMA SRBIJE, utuvite to u glavu !
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf (http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf)
od Crnogorskih licenci priznaju :
1 Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca
2 Ovlašćenje za voditelja jahte do 100 BT
3 Ovlašćenje za voditelja jahte do 500 BT
strana 32 stavke 82, 83 i 84 ...
jel treba sada da jurim i da li Grci priznaju nase licence?
Imam pitanje u vezi ovoga. Malčice sam zbunjen, vrlo je moguće da mešam babe i žabe pošto je ovo zapravo tema o morskoj plovidbi a moje pitanje se malo više odnosi na rečnu.
Ako Hrvatska ne priznaje ni naš UMČ (koji se, valjda, odnosi na čamce na reci) kako se onda odvija plovidba tegljenim i potiskivanim sastavima na Savi i Dunavu? Pa tim brodovima upravljaju ljudi koji su dobili zvanje kapetana od naše kapetanije!? sha
-
Imam pitanje u vezi ovoga. Malčice sam zbunjen, vrlo je moguće da mešam babe i žabe pošto je ovo zapravo tema o morskoj plovidbi a moje pitanje se malo više odnosi na rečnu.
Ako Hrvatska ne priznaje ni naš UMČ (koji se, valjda, odnosi na čamce na reci) kako se onda odvija plovidba tegljenim i potiskivanim sastavima na Savi i Dunavu? Pa tim brodovima upravljaju ljudi koji su dobili zvanje kapetana od naše kapetanije!? sha
UMC je upravljac motornog camca ... mislim da je limit izmedju 12-16 tona ..
SKIPPPER je upravljac broda do 100 tona
ti kapetatni koje pominjes guraju bodove od minimum 500 tona pa do 2000 .... mislim da je za to potreban brodarska skola pa na dalje ... a to se sve vodi na one stare EX yu dozvole... a kako su pravno uredili ne znam ... mozda preko onih MATRIKULA ili nekih drugih medjuanrodnih dokumenata ...
pogledaj link i videces da Srbije nema ni za jednu klasu ..
-
Pa kapetan je čin a za to je potrebna škola i boravak na brodu, to bi sigurno znao Goran, prošle godine kada sam bio okačen za fensi tanker kapetan je bio baš pravi, mislim da mi reče da je završio pomorsku akademiju negde u Hr. Sa druge strane bio sam okačen i za neki šlep sa šljunkom i taj što ga je terao teško da je imao i treći stepen. E sad možda je razlika što ovaj šlep ide od Srebrnog Jezera do Bečeja - znači lokal a ovaj tanker je čorbu vozio iz Ukrajine
-
Imam pitanje u vezi ovoga. Malčice sam zbunjen, vrlo je moguće da mešam babe i žabe pošto je ovo zapravo tema o morskoj plovidbi a moje pitanje se malo više odnosi na rečnu.
Ako Hrvatska ne priznaje ni naš UMČ (koji se, valjda, odnosi na čamce na reci) kako se onda odvija plovidba tegljenim i potiskivanim sastavima na Savi i Dunavu? Pa tim brodovima upravljaju ljudi koji su dobili zvanje kapetana od naše kapetanije!? sha
UMC je upravljac motornog camca ... mislim da je limit izmedju 12-16 tona ..
SKIPPPER je upravljac broda do 100 tona
ti kapetatni koje pominjes guraju bodove od minimum 500 tona pa do 2000 .... mislim da je za to potreban brodarska skola pa na dalje ... a to se sve vodi na one stare EX yu dozvole... a kako su pravno uredili ne znam ... mozda preko onih MATRIKULA ili nekih drugih medjuanrodnih dokumenata ...
pogledaj link i videces da Srbije nema ni za jednu klasu ..
Lepo objašnjeno, ja sam tu išao logkom da ako neće da ti priznaju dozvolu za upravljanje čamcem kako onda da ti priznaju dozvou za upravljanje brodom. a0335
Elem Kapetane, pominješ EX YU dozvole, šta je sa ljudima koji ovih dana završavaju te škole i idu da stažiraju? YU odavno ne postoji ...
Samo da se nadovežem za potrebnu kvalifikaciju - Koliko sam ja upućem po završetku brodarske škole si poručnik pripravnik, posle godinu dana pripravničkog staža si poručnik a posle dve godine ukrcanja stičeš pravo da polažeš za kapetana.
Pa kapetan je čin a za to je potrebna škola i boravak na brodu, to bi sigurno znao Goran, prošle godine kada sam bio okačen za fensi tanker kapetan je bio baš pravi, mislim da mi reče da je završio pomorsku akademiju negde u Hr. Sa druge strane bio sam okačen i za neki šlep sa šljunkom i taj što ga je terao teško da je imao i treći stepen. E sad možda je razlika što ovaj šlep ide od Srebrnog Jezera do Bečeja - znači lokal a ovaj tanker je čorbu vozio iz Ukrajine
Za pomorske brodove treba fakultet a za rečne izgleda samo praksa. cap
-
Za pomorske brodove treba fakultet a za rečne izgleda samo praksa. cap
mislim da za obe trebaju fakulteti ... mada Srbija je to ...
-
Za pomorske brodove treba fakultet a za rečne izgleda samo praksa. cap
mislim da za obe trebaju fakulteti ... mada Srbija je to ...
Poznajem jednog kapetana pa znam da za rečne ne treba za to sam siguran.
Navodno se položen kapetanski ispit (da ga tako nazovem) računa kao viša škola - za tačnost ove informacije ne garantujem.
-
Za sticanje zvanja kapetana na reci nije neophpdna visoka/visa strucna sprema,vec srednja brodarska skola i dovoljno staza/ukrcanja na brodu unutrasnje plovidbe.
Pored ukrcanja polazu se strucni ispiti pred komisijom kapetanije,tj ministarstva za ko zna sta...
-
Od pre par meseci su uvedene te tri kategorije,ispit za radar i dtanicu postoje odavno i jos uvek su na snazi,sve je objavljeno u Sl Glasniku.
Za ostale kategorije ce se vremenom pokazati kako to sve funkcionise.
I da,bitan momenat,zapovednik broda na kracoj liniji(Ram-Beograd,prevozi pesak)nije nista manje odgovoran od kolege koji je na duzoj liniji i prevozi gorivo.
-
Dobro veče!
Da se držim teme iz naslova ovof topic-a.
Dakle, kurs za skipper-a, tj. voditelja jahte do 100 BT i 500 BT imate u Centru za obuku pomoraca u Tivtu. Za sve informacije možete pratiti link
http://www.fms-tivat.me/Smjestaj.htm (http://www.fms-tivat.me/Smjestaj.htm)
BTW, ne reklamiram, samo kažem da sam provjerio i da sam zadovoljan. Brzo i jeftino u poređenju sa drugima. Najbitnije je da se ne čeka grupa od pet, šest polaznika, a i ne plaća za petoricu ili šestoricu ako ste sami.
Pozdrav,
Goli - the skipper!
-
Eto sto je domacin ... Hvala na prvom javljanju !
-
Goli dobro dosao !
Reklama je pozeljna slobodno napisi punu informaciju.
Cene , smestaj i slicno ....
-
Pozdrav! Bolje vas našao.
U prilogu cjenovnik. Što se tiče smještaja u samom gradu Tivtu..., ne znam šta da kažem. Centar to ne organizuje, da znam. Ali Tivat je takav grad da uvijek možete naći smještaj za "koji dan". Ipak je to turističko mjesto. :-)
Bilo bi mi drago ako će ikome biti korisne ove informacije.
-
Predlazem,vrlo licna stvar,da se ta visokoskolska ustanova potpuno ignorise.
Probacu i da obrazlozim.
Mi smo njima interesantni samo kao izvor velikog novca,kada je u pitanju ne-
sto malo,apsolutno ih ne interesujemo.Probao sam da ih kontaktiram u vezi nekih kni-
ga oko navigacije,preko interneta.Pa nisu se udostojili ni da kurtoazno odgovore - ne-
mamo knjiga ili skripte.Zasto,pa zato sto za njih nije posao poslati tamo negde jednu
knjigu.Sad smo odjednom postali interesantni,za polaganje koje kakvih ispita.Kada po-
stanu potpuno profesionalni onda treba pogledati sta nude.
Vec par godina po Beogradu neko siri famu da ne moze da se plovi po svetu
bez skiperskog ispita,i bez ispita o koriscenju komunikacija.
Da rascistimo neke stvari.Kao prvo,ako plovite sa VASOM ladjom,sve to pada
u vodu.Jedino ako zelite da unajmite negde ladju,onda i samo onda poneko moze da
vam trazi i drugu vrstu dokumenta,mada na puno mesta prolazi i nase uverenje.Tako
da mislim da netreba uzaludno bacati pare.Ako vec zelite da polazete,pa polazite u Be-
ogradu,sto se kaze neka pare ostanu u kuci.
-
Poštovani Dule, i ostali
Evo nekoliko odgovora...
U Crnoj Gori NIJE moguće da svako organizuje kurs. Centri za obuku pomoraca, prije svega, dobijaju licencu od Ministarstva pomorstva Crne Gore, a zatim se i sertifikuju kod neke od sertifikacionih kuća. Centar iz Tivta je sertifikaovan od strane Lloyd-a. Predavači u Centru, takođe moraju da imaju sve potrebne licence, uključujući i onu za predavača, a koja se dobija u skladu sa IMO zahtjevima. Mislim da je kurs D1 ili D2..., nisam siguran.
Što se tiče polaganja, u Crnoj Gori svaku pomorsku licencu izdaje Lučka Kapetanija (Kotor i Bar), što znači da oni i ispituju, a Centri vrše "samo" obuke koje su za većinu licenci OBAVEZNE. Mislim da se Srbija okrenula Bugarskoj i Sloveniji (po mojim informacijama) i da sa Crnom Gorom nije potpisala sporazum o priznavanju sertifikata, potvrda, licenci, obuka... To vama u Srbiji komplikuje stvar, ako ništa drugo ono zbog novca, vremena i jezičkih barijera.
Što se tiče cijena u COP Tivat, one su daleko najjeftinije, u poređenju sa ostalim meni poznatim Centrima. Naravno da daljina čini svoje, pa je potrebno malo više novca: za prevoz, smještaj, hranu. Nekako mi logika nalaže da kažem da je sve to sigurno skuplje u Sloveniji nego u Crnoj Gori. Za Bugarsku ne znam. Za Bugare znam da je predavanje u jednoj zgradi, a ispit u ISTOJ, samo sa druge strane. To čini prednost, a što se tiče regularnosti... Ne znam. NE BI TREBALO da bude predavač i ispitivač.
Negdje pročitah da se MOŽE voziti jahta BEZ licence za voditelja jahte. Kod nas, a garantujem i u većem dijelu pomorskog svijeta, to je nemoguće! Da bi vozili čamac (do 15 BRT ili 12m) vi MORATE imate dozvolu za čamac. Za jahte to isto važi (zasigurno!!!), pa imate licencu za voditelja jahte do 100 i 500 BRT. To su te tzv. skperske dozvole. Sa tim dozvolama vi ZVANIČNO možete upravljati jahtama za razonodu (vaša jahta, iznajmljena), ali nikako da naplaćujete usluge takvim prevozom. Ovo "govorim" zvanično. Naravno da se kod nas ta licenca koristi da bi se ukačila koja stotka evrića.
Puno pozdrava sa primorja!!!
-
Dragi Dule,
Srbija jeste država potpisnica većine konvencija i drugih propisa i akata koji su propisani od strane IMO-a. Nažalost, ono što se dešavalo u Kapetanijama u Beogradu i Pančevu je Srbiju stavilo na listu zemalja čije licence većina drugih zemalja ne priznaje. Jedna od tih jeste Crna Gora.
Da budem jasan, meni to NIJE NORMALNO i jako mi je žao zbog toga. Ako ništa drugo, ovdje u Crnu Goru je dolazilo dosta ljudi (pomoraca) koji su morali da završe "osnovne brevete" (i obuku i polaganje) da bi nastavili da se bave pomorskim zanatom. Ova informacija je provjerena i sigurna. Da li se nešto promjenilo unazad mjesec dana - moguće je, ali ne vjerujem.
Zbog svega toga se i dešava da vaši ljudi idu van Srbije da bi polagali za određene pomorske licence i zvanja. S obzirom da Crna Gora Srbiju NE TRETIRA po tom pitanju, po sistemu reciprociteta, ni Srbija "ne šljivi" Crnu Goru. Da čuđenje bude veće, opet po nekim mojim informacijama, čuo sam da i Crna Gora nešto zateže po pitanju potpisivanja sporazuma sa Srbijom. Apsurdno, svakako, jer bi Crna Gora dosta zarađivala od pomoraca i budućih pomoraca iz Srbije. Ali, apsurdno je sve ovdje. Tu je g-din Zoran u pravu. 6589
Eto tako... Pozdravljam vas!
-
Srbija jeste država potpisnica većine konvencija i drugih propisa i akata koji su propisani od strane IMO-a. Nažalost, ono što se dešavalo u Kapetanijama u Beogradu i Pančevu je Srbiju stavilo na listu zemalja čije licence većina drugih zemalja ne priznaje. Jedna od tih jeste Crna Gora.
e od kada ja pricam ovo ...
-
Mislim da ću se složiti sa Duletom. Ja sam možda profulao temu. oops
Dakle, vezano za pomorce (osnovni breveti, škole, klasa...) to se SIGURNO ne priznaje. Vezano za voditelje jahti - ne znam, ali mislim da se priznaje. Sjetio sam se par slučaja da je Kapetanija ovdašnja sigurno prihvatila nekoliko dozvola za voditelja čamca. To je bilo prošle godine. Vjerujem i ove da priznaju.
Izvinjavam se ako sam uniju zabunu. Posebno Kapetanu. hi
Što se tiče crnogorskog jezika, tu nema problema jer ga i ja ne govorim, a funkcionišem vrlo dobro ovdje. Čak štaviše radim u "državnoj firmi". Vezanoj za pomorstvo. thumbup Kapetanije organizuju ispite i na jezicima koji ne pripadaju našem govornom području. Za engleski i ruski sto posto znam. Duletov komentar shvatam kao šalu. upavusi
Inače, crnogorska kontrola, policija, inspektori, kapetanije... kako god da se zove, i ne zna šta da kontroliše. Čast izuzecima. Dakle, neki će vam priznati nešto, a neki neće. To se zove SELEKTIVNA PRIMJENA ZAKONA. Nažalost. Nadam se da će i tome doći kraj. Pomaka ima. Koja je granica - ne znam.
Odo da radim. Pozdravljam vas.
P.S. I ne bježite iz Crne Gore. Ako možete šta iskoristiti, zašto ne!? Valjda je prošlo vrijeme brkanja trgovine i nacije. rolleye
-
ljudi IMO se bavi samo trgovackom mornaricom a ne nama ...
-
Glavno, i ono oko čega se danima raspravljamo je da je nepotrebno zbunjivati ljude raznim skraćenicama i navoditi ih da misle kako sertifikat koji izdaje kapetanija Republike Srbije nije validan dokument.
Jeste i uvek će biti. I ko želi zvanje skipera treba a i mora da polaže u Srbiji ma šta o njoj mislio.
Sertifikat jeste medjunarodni dokument.
Certifikat koji izdaje Srbija je validan na podrucju Srbije, u drugim zemljama ga mogu glatko odbiti a to i rade zato sto u Srbiji dobijes dozvolu za upravljanje brodom od 30 metara duzine bez da si ikada usao i u deciji gumenjak od 2 metra ...
evo pogledaj koga i sta priznaje Hrvatska :
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20(2)%203_11.pdf (http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20(2)%203_11.pdf)
ima crne gore i njihovih UMC diploma, pa diploma do 100 BRT , pa do 500 BRT ima raznih drzava ... ali Srbije nema ... Ovde nije rec o sovinizmu jer hrvatska ulazi u EU i ne sme da se zeza sa tim stvarima, vec o slobodi drzave da odabere cije dozvole priznaje a cije ne priznaje ... Crna gora takodje zvanicno ne priznaje 100 i 500 BRT ali recimo pzinaje UMC i tako dalje .. grcka zvanicno koliko znam ne priznaje nase 100 i 500...
sve dok kapetanija bude davala dozvole ljudima bez ikakvog iskustva niko nas ozbiljno nece shvatiti ...
razlog zasto ja hocu da polazem za RYA jeste da je to certificat koji ima najvise priznanja u drzavama sveta ...
-
Ovim ja završavam raspravu na temu.
Dok god neko može bez argumenata i potvrde svedoka da uporno tvdi ono što svedoci opovrgavaju nema smisla ubedjivati se.
Kakvi crni svedoci okacio sam zakonski akt koji jasno propisuje ko moze a ko ne... Druga stvar je rizik dal ce neko da ti progleda kroz prste ili nece... Ja da sa celom familijom rizikujem da me zeza neki priuceni policajac bas i me bih...
-
Heh... Šta reći... Dakle, Pašićevski je reći da ste i jedan i drugi u pravu. :-) Ali je tako.
Nažalost, Kapetanovi argumenti (u vidu spiska država iz kojih se priznaju licence) je dovoljno JAK i istinit. Duletovo traženje svedoka kojih NEMA je, takođe, argument za njegovu tvrdnju.
Zadnja konstatacija Kapetanova je vrlo realna. Zašto bi neko zavisio od dobre volje policajca!? Rekoh negdje da je ovdje vrlo selektivna primjena zakona. Vjerujte mi, i u Hrvatskoj i Grčkoj je slično. Kod Hrvata jer se boje da im ne pobjegnu "nautički" turisti. Kod Grka sličan razlog. Samo da se plati vinjeta, izlaz, vez, voda, agent, karte...
Duletovo insistiranje za polaganjem u Srbiji bi PODRŽAO. Jednom sam imao priliku da iznapadam "pomorske velikane" (kapetane, kapoe, aktivne skipere...) Crne Gore da su oni ti koji treba da pišu i usklađuju zakone i pravilnike, a ne pojedinci iz vrha vlasti. Koji su, BTW, uglavnom sa $evera ove zemlje.
Ovim sa htio da kažem da se BORITE da vam se priznaju licence. Znam da zvučim kao K. Marks - vrlo utopijski, ali ako pokušate, možda i uspijete. Ima vas mnogo u toj zemlji. A i nas koji vas podržavamo. Da budem jasan, ne mislim nacionalno, ovo nije politički forum, već čisto profesionalno. ZNAM, i iza ovoga vazda mogu da stanem, da svi vi, makar velika većina, koji ste završili bilo kakve obuke u Srbiji, da ste mnogo bolje obučeni i naučeni nego ovdje. Ali samo pod uslovom da ste i STVARNO IŠLI na obuku i polaganje. To je i bio vaš problem. Što bi mi ovdje rekli, štancali ste diplome, uvjerenja, licence... kao Narodna banka Jugoslavije dinare 1992. i 1993. godine.
E, to morate dokazati. Čak su i vaša ljekarska uvjerenja za pomorce vrlo realna, prava, za razliku od naših ovdje. A mi ih ne priznajemo.
No, što reče Dule, dovoljno smo rekli. Neka svako radi kako misli.
Pozdrav!!!
-
Skiperi i budući skiperi, pomorci i budući pomorci,
Želim vam sve najljepše u 2013. godini i mnogo uspjeha u privatnom i poslovnom životu!
Svim pomorcima MIRNO MORE, a skiperima puno lijepih trenutaka i malo smarača.
Pozdrav,
GOLI
-
Iz kojih se knjiga uci teorija za RYA Yachtmaster i kada je polaganje?
-
Iz kojih se knjiga uci teorija za RYA Yachtmaster i kada je polaganje?
http://kat.ph/sailing-books-by-royal-yacht-association-rya-djvu-t2761877.html (http://kat.ph/sailing-books-by-royal-yacht-association-rya-djvu-t2761877.html)
skini to, imas tu sve ...
-
Ja znam engleski za normalnu komunikaciju, ali nisam siguran da li je to dovoljno za polaganje ispita, a ne bacaju mi se pare bzvz sail. Videcemo, ima jos vremena...
-
to ti ne pomaze....
ja sam ove godine odustao posto cekamo 4to dete ... pa ne ide da bas odsustvujem 10 dana ... ujedno moj nauticki recnik je 95% srpski sto ne pomaze uopste na ispitu ... moras znati sve nauticke izraze na engleskom ukoliko zelis da polazes za RYA-u , jer je ispit na engleskom
-
A kako stoje stvari sa VHF ispitom kod Vege, koliko znam i to je na engleskom?
-
ispit je na srpskom i nije tezak jer imas dva dana predavanja pre ispita, kao i skripte iz kojih se uci ... papiri se dobiju jedno 2 meseca posle ispita ... ja sam prosao i preporucujem ...
-
Vlasnik Vege mi rece da je ispit na engleskom, a predavanje na srpskom. U svakom slucaju ja polazem, pa cemo videti sta cu uraditi. Trebace mi i potvrda iz crvenog krsta (da sam zavrsio kurs iz prve pomoci). Ja sam bio u vojsci bolnicar, a inace sam profesor sporta, pa ne znam hoce li mi to priznati, ili moram da polazem prvu pomoc ponovo. Cak sam i za UMC polagao iz oblasti prve pomoci?
-
Nešto razmišljam da polažem za skipera i da potražim posao u toj oblasti pa ako ima upućenih u sve to recite ima li leba u tome ili ne. Sa engleskim ne baratam baš najbolje pa bih morao i kurs engleskog da upišem, a i ruski nije isključen. Oko navigacije se razumem ko Mara u kriv .... eto takva je situacija. Bilo kakva sugestija bi bila dobra.
-
Nešto razmišljam da polažem za skipera i da potražim posao u toj oblasti pa ako ima upućenih u sve to recite ima li leba u tome ili ne. Sa engleskim ne baratam baš najbolje pa bih morao i kurs engleskog da upišem, a i ruski nije isključen. Oko navigacije se razumem ko Mara u kriv .... eto takva je situacija. Bilo kakva sugestija bi bila dobra.
Ako si -30 godina samo navali imas vremena kao u pricama. Jezik je najmanja prepreka ako imas zelju . Odluci ozbiljno pa kreni u realizaciju. Savjet...hm ... pronadji ljude koji rade takav posao pa porazgovaraj sa njima .
-
Vlasnik Vege mi rece da je ispit na engleskom, a predavanje na srpskom. U svakom slucaju ja polazem, pa cemo videti sta cu uraditi. Trebace mi i potvrda iz crvenog krsta (da sam zavrsio kurs iz prve pomoci). Ja sam bio u vojsci bolnicar, a inace sam profesor sporta, pa ne znam hoce li mi to priznati, ili moram da polazem prvu pomoc ponovo. Cak sam i za UMC polagao iz oblasti prve pomoci?
moja greska usmena komunikacija je na srpskom test je na engleskom zaboravio sam ... i koristi se NATO fonetsko pismo ... nista ono Avala, Orao, Bukulja i slicno...
CK daje kurseve cena je oko 2000-3000 dinara... mislim da nasa vosjak nema te certificate pa bi morao da polazes ponovo ali to je jedan dan ...
-
Nešto razmišljam da polažem za skipera i da potražim posao u toj oblasti pa ako ima upućenih u sve to recite ima li leba u tome ili ne. Sa engleskim ne baratam baš najbolje pa bih morao i kurs engleskog da upišem, a i ruski nije isključen. Oko navigacije se razumem ko Mara u kriv .... eto takva je situacija. Bilo kakva sugestija bi bila dobra.
vuce konsultuj se sa Vladom (na forumu je) covek je skipper i zivi od toga.. racunaj da je dnevna plata 100 evra sa ukljucenim spavanjem i klopom ...
on je recimo polagao RYA na Kipru ali je radio i pre polaganja jer su ljudi koji rentiraju jedrilice skapirali da covek ima znanje... sezona traje 6-8 meseci a zimi si u Srbiji ...
lep je to posao , ali i naporan jer si ti odgovoran za 5-10 budala na ladji koji misle da su u hotelu i da brod moze i treba da isplovi kad god oni hoce...
navigaciju ces nauciti , niko se naucen nije rodio ...
-
Mene zanima da li je yahtmaster potreban nekom ko želi profesionalno da se bavi većim brodovima ili mi je to potrebno da naučim jedrenje u plimnim vodama (što bih svakako naučio ako planiram da plovim po istim) kao i druge napredne veštine?
Što se tiče VHF kursa, predavanja jesu na srpskom, ali se insistira na engleskim izrazima koji su svakako obavezni.
-
Mene zanima da li je yahtmaster potreban nekom ko želi profesionalno da se bavi većim brodovima ili mi je to potrebno da naučim jedrenje u plimnim vodama (što bih svakako naučio ako planiram da plovim po istim) kao i druge napredne veštine?
Što se tiče VHF kursa, predavanja jesu na srpskom, ali se insistira na engleskim izrazima koji su svakako obavezni.
zavisi gde .. u grckoj si mogao da se svercujes i sa UMC-em ako imas znanje, mada sada je veliko pitanje.... nemoras da znas da jedris ako bi recimo vozio one velike glisere i tu je veca lova ali jako malo potraznja...
sto se plimnih voda tice i za mene je to veliko pitanje RYA trazi znanje , mada kako sam cuo ne drndaju ako polazes u mediteranu ...
-
Sta podrazumevas pod vecim brodom, skiper moze da upravlja brodom do 100brt, ako ces na veci brod treba ti neke skole za kapetane... umnik 6589.
Uskoro pocinje obuka u Beogradu za zapovednika jahte do 100brt, neki kazu ne priznaje se, neki priznaje se, pa ti odluci sta se i koliko priznaje, ovo je luda drzava, tako da se ne zna ni ko pije ni ko placa... kuku
-
Sta podrazumevas pod vecim brodom, skiper moze da upravlja brodom do 100brt, ako ces na veci brod treba ti neke skole za kapetane... umnik 6589.
recimo :
(http://www.boat-inventory.com/photo/5357006_50-ft1986bayliner4550-motoryacht-stretched.jpg)
pa sve iznad toga...
Uskoro pocinje obuka u Beogradu za zapovednika jahte do 100brt, neki kazu ne priznaje se, neki priznaje se, pa ti odluci sta se i koliko priznaje, ovo je luda drzava, tako da se ne zna ni ko pije ni ko placa... kuku
a onda te neko jedne veceri dok talasi zapljuskuju obalu negde na mediteranu pita: A na kom brodu si imao trening? a ti kazes u mojoj sobi, a onda pita A na kom brodu si polagao ? a ti kazes "u kancelariji"... a onda onako zacudjeno pogledaju i pitaju "Trebali u toj vasoj Srbiji uopste da vidis brod da bi dobio dozvolu?" a ti mu kazes "naravno da ne"... i bruka i za tebe i za zemlju ...
-
To ovi sto idu u Montevideo treniraju na brodu.. stri
-
Svedok se javlja! U oktobru 2012. godine sam sa prijateljima hteo da jedrim u Hrvatskoj, međutim charter kompanija nije htela da mi izda jedrilicu i da me prijavi kao skipera na crew listi, jer dozvole izdate u Srbiji se ne priznaju u Hrvatskoj. Takođe su mi poslali dokument koji je Kapetan ovde postavio u nekom od prethodnih poruka.
Ukoliko ste dobri sa ljudima iz charter kompanije, verovatno mogu da vam daju jedrilicu, ali pretpostavljam da u slučaju da dođe do neke nezgode ili vas zaustavi patrola (što ne znam da li se i koliko dešava), i vi i charter kompanija možete imati problema.
-
dule ima i RYA on line kurseve, ali nista ne znace... ja procitao sta nude i koje su posle povalstice... nema povlastica mora ponovo da se polaze izpocetka.. zasto ih daju nemam pojma...
inace i RYA daje odvojene kurseve za jedrilice , camce , jet skije i slicno...
-
Ako su toliko jaki onda može pred regularnom komisijom bilo koje zemlje.
pogotovo pred nasom komisijom roll4
oni uvek salju ispitivaca, i tako znaju da je neko zaista polozio ....
-
Ko to oni? One dijabole koje štite kitove i foke?
RYA salje ispitivace i na kraj sveta ako im se pokriju troskovi ...
-
Riju je licensirala : Maritime and Coastguard Agency Velike Britanije...
Imas ovde vise - http://en.wikipedia.org/wiki/Yachtmaster (http://en.wikipedia.org/wiki/Yachtmaster)
To take the practical examination, candidates must be aged 18 years or over and require:
Radio Operator's Qualification - A Restricted (VHF only) Radio Operator's Certificate or a GMDSS Short Range Certificate or higher grade of marine radio certificate.
First Aid - A valid First Aid Certificate from the RYA or by Police, Fire and Armed Services.
Minimum seatime - Candidates must have logged at least 50 days, 5 days as skipper, 2,500 nautical miles, including at least 5 passages over 60 nautical miles acting as skipper for at least two of these passages and two should involve overnight passages. Half the qualifying seatime must have been conducted in tidal waters, and all qualifying seatime must be within 10 years prior to the exam.
Ovo je sto RYA trazi da bi i pomislisli da polazete:
50 dana logova na moru
5 dana kao skipper
2500 morskih milja
5 prelaza sa preko 60 milja , od cega kao skipper minim 2
e jedino sto nama ne traze da nam polovina bude u "tidal waters"
ustvari u pravu su nasi , ne moras ni da vidis brod hahaha
-
Meni ne treba. Imam sve dozvole koje su mi potrebne sajkaca
Cemu onda silno interesovanje?
-
nacionalista je osoba koja voli svoju zemju i zeli joj sve najbolje...
domace Skipperske dozvole su bruka i sramota za zemlju .. znaci nesto najgore...
ti mesas soviniste i nacionaliste definitivno ...
-
eee pa nemam ja UMC, izgubio sam je ....
a onda sam otisao da uradim duplikat i trazili su mi identicni iznos koliko je i novo polaganje (recimo 5500din ) ... oterao sam ih u PM na fin nacin i izasao ... a mozemo da odemo da se odreknem neizdatog duplikata UMC-a , al da mi daju potvrdu !
a posle bacmao pismo glava i ko izgubi plca corbu u Vodenici !
-
Svedok se javlja! U oktobru 2012. godine sam sa prijateljima hteo da jedrim u Hrvatskoj, međutim charter kompanija nije htela da mi izda jedrilicu i da me prijavi kao skipera na crew listi, jer dozvole izdate u Srbiji se ne priznaju u Hrvatskoj. Takođe su mi poslali dokument koji je Kapetan ovde postavio u nekom od prethodnih poruka.
Ukoliko ste dobri sa ljudima iz charter kompanije, verovatno mogu da vam daju jedrilicu, ali pretpostavljam da u slučaju da dođe do neke nezgode ili vas zaustavi patrola (što ne znam da li se i koliko dešava), i vi i charter kompanija možete imati problema.
Koju dozvolu si priložio?
Priložio sam dozvolu koju sam dobio u Kapetaniji u Beogradu, a na kojoj piše "UVERENJE o položenom stručnom ispitu za sticanje zvanja upravljača - rukovaoca čamca". Svejedno, prema dokumentu koji smo već ranije pominjali, u Hrvatskoj se ne priznaje ni jedna dozvola izdata u Srbiji.
Nacionalizam je jedno, patriotizam drugo, a realnost nešto sasvim treće. Bio sam na kursu jedrenja u Hrvatskoj gde mi se pružala prilika da polažem tamo, ali sam to odbio jer sam hteo da polažem u Srbiji, svojoj zemlji, i da dobijem dozvolu koja je izdata u mojoj zemlji. Nažalost, tada nisam znao da se naše dozvole tamo ne priznaju.
-
Bio sam na kursu jedrenja u Hrvatskoj gde mi se pružala prilika da polažem tamo, ali sam to odbio jer sam hteo da polažem u Srbiji, svojoj zemlji, i da dobijem dozvolu koja je izdata u mojoj zemlji. Nažalost, tada nisam znao da se naše dozvole tamo ne priznaju.
ako zelis da jedris u Srbiji jedrices sa UMC dozvolom sasvim legalno ... ako zelis da jedris van zemlje znaj da domaca dozvola svake godine gubi po par zemalja... iskreno mislim da sa domacom dozvolom mozes da jedris u Libiji i Grckoj (zemlje gde za 10 evra zaobidjes zakon) .... u mediteranu ja ne znam zemlju koja priznaje nase dozvole...
-
U Spaniji priznaju dozvolu iz BiH ali samo za priobalnu voznju(do 10 milja) . 25648
-
Kapetane: kod nas kad izgubis dozvolu platis samo 11km_5,5evra takse i dobijas odmah novu ,kod nas sad dozvole za UMC su se promjenile iz temelja dakle:imamo pravo upravljati camcom duzine do 20 m i 100tonaistisnine u unutrasnjoj plovidbi odnosno camcem na moru do 12m i 13tona istisnine bez obzira na snagu motora sirina se uopste ne pominje za nas super ako hoces dodji ovamo da ti sredim jednu (nezezam se)
-
Prosle godine sam licno pitao u kapetaniji u Hrvatskoj u vezi te nase dozvole i dobio odgovor da to sto vazi kod nas, vazi i kod njih. Preporucili su mi samo da pripremim i prevod dozvole kod ovlascenog prevodioca, pogotovo ako je na cirilici. Meni se ovaj odgovor svideo i prihvatam ga u potpunosti. Hocu li imati probleme...videcemo avgusta... harm
-
pricas o UMC ili Skiperskoj ?
-
UMC !
-
UMC !
tema je Skipperska dozvola :) ... za UMC sasvim moguce ...