Срећко, шалим се ја за пиво али ако буде... нећу одбити.
Што се тиче Брокоеровог коментара... Чекај, да не помисли да сад ја то полемишем зато што је написао да је то што сам ја написао глупост?
Брокеру, није то продукт моје памети (глупости). То су написали неки други људи који о свему томе знају много више од мене. Али зашто пишем коментар?
Зато што то "правило" како је наведено, да се за сидро користи ланац и није правило, већ пракса која се показала оправданом на великим пловилима. То су по правилу већа и тежа пловила и за њихово сидрење потребно је и теже сидро и дужи ланац, али све то више не извлаче руке морнара већ мотори бубњева за намотавање. И у тој варијанти и ланац и сајла могу да обаве посао јер их не слаже људска рука.
За мала пловила, хајде нека се јаве наши са форума и нека кажу ко од њих на пловилу испод десет метара дужине има сидрени ланац дужине 30-70 м.
Колико то наших малих пловила има моторне намотаче за сидрени ланац?
Уверен сам да добро одабрани конопац, с пар метара ланца на делу одмах до сидра, савршено одговара свима нама на малим пловилима који ручно спуштамо (или обарамо) и подижемо сидро.
Јер ланац на почетку, не само због своје тежине којом леже на дно, већ и због своје јачине, неће да се прекине ако при извлачењу запне за неки камен, што може да се деси ако је у питању канап. Али кад се једном нађе на палуби, ланац с канапом лакше је смотати и одложити него сајлу.