E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Munje i čamci

<< < (2/8) > >>

Kapetan:
da mi budemo sigurni idmeou kabinase da pijemo kafu :)

Kapetan:
imamo vlagootpornu blazujku .. ali do tada ce biti sundjer presvlake i sve ostalo :)
generalno mislim da je ista stvar kao u kolima.. sve dok nemas direktan kontakt sa metalom sve ok... ja koliko vidim na ovim sajtovima taj gromobran sluzi samo da "bude vislji" od coveka koji uspravno stoji ...i nista drugo... digni radio antenu i vrh joj zavij u alu foliju i ako zvekne grom kroz antenu ce da sprzi radio i da ode i mulj...

Barba:
Pravo da vam kazem nisam razmisljao na tu temu, ali racunam da kod plasticnih camaca u kabini nije frka. Sto se tice prilaska obali i nalazenju mesta za sidrenje, to mi deluje logicno, ali cisto iz razloga da se na vreme sklonis od oluje i nadjes garazu za camac  :this:. Drvece bih u svakom slucaju izbegavao.
Za regatu ne brinem, ako pocne da grmi, svi cemo kod kapetana u kabinu izolovanu musemom  :smile:. 

espresso:
evo nekih proverenih informacija:
svi proizvodjaci camaca, za svaki model camca koji proizvode imaju predvidjenu zastitu za ublazavanje posledica udara groma. na jedrilicama je to metalna ploca koja se nalazi na spoju trupa i kobilice. kod motornih brodova je ista ta ploca smestena u kalup trupa. najcesce se spominje bakar. mnogi preporuciju da ukoliko imate mogucnosti obavezno u vodu spustite sidro koje je na lancu, makar pola metra u vodu, kako bi ono i lanac dodatno sproveli eletricitet u vodu. ukoliko ste vezani u marini ili na plutaci, ovo je veoma prakticno i mudro resenje.

u praksi sam imao prilike da na otoku Visu vidim italijansku jedrilicu koja je pretrpela direktan udar groma u jarbol u toku plovidbe. posledice su bile sledece: gasenje motora, ostecenja svih elektricnih uredjaja koji su u trenutku udara groma bili ukljuceni (autopilot, gps, stradao je alternator, brodske baterije, jarbol delimico ostecen, prohromska ograda broda ozbiljno savijena i jos kojekakva sitnija ostecenja. sreca je da de u trenutku udara na palubi bio samo skiper koji je kontrolisao rad autopilota, u olujnom odelu i gumenim cizmama. posada se nalazila u kabini i niko nije bio u direktnom dodiru sa metalom. u luku Vis doteglio ih je brod lucke kapetanije.
drugi slucaj se desio mom prijatelju kada je vracao motorni brod sa sajma u Kotoru za Split. u hvarskom kanalu ga je uhvatilo nevreme, grom nije udario direktno u brod, vec u more sa desne strane broda. stradao je samo desni motor i nista vise. moze se reci da je dobro prosao.

Kapetan:
znaci umesto gromobrana musema i sedeti u kabini dok ne prodje :)
deal :)  :dance1:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju