E, ovako treba... > Vanbrodski motori

Problem sa elisom

<< < (6/12) > >>

SALE NB:
Nekako mi cela ova priča sumnjiva.


--- Citat: simicbojan77  26, 11, 2011, 21:29:23 posle podne ---Pozdrav za sve.Ako moze mala pomoc,kupio sam camac fisherman 450 sa yamahinim motorom 28 hp testirao sam ga i po meni mnogo slabo ide,bukvalno se vuce po reci,verovatno nije odgovarajuca elisa.Moze li mi neko reci kolika bi optimalna elisa trebala da bude,inace veoma brzo postize obrtaje.

--- Kraj citata ---

Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:
Druga mogućnost je ovo što mossi spominje, da je elisa toliko deformisana i oštećena da kavitira do te mere da motor dogura do max. obrtaja, a nema potiska.
Treća mogućnost je da je motor produvao, i da nema dovoljno snage.

Ako je motor u redu, onda taj gliser mora da ide sasvim pristojno i sa 4 osobe u čamcu. Podsećam da sam bez problema izglisirao sa mojom 495-icom i troje odraslih u čamcu- sa 25ks! Ova Yamaha bi morala biti barem ravnopravna, ako ništa drugo!

Barba:

--- Citat: SALE NB  28, 11, 2011, 17:14:02 posle podne ---Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:

--- Kraj citata ---

@bojan
Slazem se sa ovom konstatacijom. Moze i to da bude. Kako znas da motor postize obrtaje?
Nemoze se nista pretpostaviti bez tacnih podataka.

@sale
Ovo meni lici na srsin slucaj. Secas se, po zvuku ste mislili da motor postize obrtaje, ali...

@mossi
Ne verujem da parce od 2-3 mm na 1 kraku moze toliko da smanji generisani potisak. Ako na njoj ima jos deformacija onda je to druga prica.
Ovo ce nam biti odlican podatak za procenu ostecenja, ako bojan proba sa identicnom neostecenom elisom.

srsa:
Прво - треба да се види која је елиса на мотору и у каквом је стању. Друго - тај мотор и није тако слаб за то корито, ипак је то скоро 30 КС. Треће - сви теоријски прорачуни морају се потврдити у пракси, а знате како је било код мене и на крају позитиван резултат. Зато само полако, биће то на крају ОК.  :drinks:

SALE NB:

--- Citat: Barba  28, 11, 2011, 18:34:43 posle podne ---
--- Citat: SALE NB  28, 11, 2011, 17:14:02 posle podne ---Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:

--- Kraj citata ---

@sale
Ovo meni lici na srsin slucaj. Secas se, po zvuku ste mislili da motor postize obrtaje, ali...

@mossi
Ne verujem da parce od 2-3 mm na 1 kraku moze toliko da smanji generisani potisak. Ako na njoj ima jos deformacija onda je to druga prica.
Ovo ce nam biti odlican podatak za procenu ostecenja, ako bojan proba sa identicnom neostecenom elisom.

--- Kraj citata ---

Srsin motor nije imao dovoljno obrtaja, sada to znamo, ali to je uvek teško proceniti po zvuku kad voziš nepoznat motor, a nemaš obrtomer.
Slušaš "frekvenciju" onako iz glave, ali razlika između 3800 i 4100 može biti i 10 Km/h, mislim na glisere, naravno!

Što se tiče oštećenja elise, može da ti fali pola pera, pa da elisa gura normalno, tj. da ima još uvek solidan potisak.
Važnije je da je geometrijski ispravna, tj. da je zakrivljenje kod sva tri kraka identično, ili barem približno.
Imao sam iskustvo na Johnsonu ( možda se sećaš), čak je elisa putovala u Brčko da je Zoke sredi, zbog proklizavanja, iako je vizuelno bila neoštećena. Mislio sam da kliže ona guma u srcu elise, ali bila je neoštećena.
Jedno pero je bilo kompletno pokrivljeno u odnosu na druga dva ( kad se elisa pogleda sa strane, bilo je uvučeno u odnosu na ostala dva), što je davalo efekat kao kad ti u punom zaletu spadne lanac sa bicikla, pa zaverglaš u prazno! :taunt:

Pošto je elisa oštećena na jednom kraku, to znači da je imala udarac koji je možda napravio veću štetu nego što se vidi na prvi pogled.
Da se barem zna dimenzija elise, to bi razjasnilo dosta toga.

simicbojan77:
Ovih dana ocekujem da stigne propeler sa popravke pa cu objaviti koja je velicina i da li je deformisana ili samo veca-manja :good:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju