E, ovako treba... > Plovila
od virtuelne do stvarne lađe
LSI:
Gospodine Arso, prijatno sam iznenadjen odlukom da krenete u nabavku svog broda. To je velika odluka, a kada se jednom donese -nema nazad.
Pitanja su samo: - Šta i kako?
Imajući u vidu najavljeni fond, prva pomisao bila mi je da biste mogli da napravite dobar dogovor sa Zokijem Kaćintatom. On može da napravi sasvim dobro plovilo tih gabarita, a ako se dogovorite i o onoj famoznoj stavci "koliko para, toliko i muzike" verujem da bi uz adekvatnu naknadu i Zoki mogao da učini mali napor da varove malo obradi i da lim adekvatno zaštiti.
Ostaje posle toga da se sredi enterijer. Za to će biti potrebno para bar koliko i za izradu broda u metalu.
Ali ako zaista niste vični i nemate gde i čime - ja ne bih ulazio u ovu kombinaciju.
Ovo govrim iz ličnog iskustva.
Ja sam imao sreću da su ljudi hteli da mi učine i imam utisak da me nisu "oljuštili" (ne zato što ja imam mnogo, već zato što im to verovatno nije bila ni namera; a i da su hteli, više od mene ne bi mogli da dobiju sve i da sam hteo da im dam!), pa ipak, moj čamac je ostao nezavršen ove sezone, a kad pomislim šta treba da se uradi i koliko će koštati - samom sebi kažem da je najbolje da prestanem da razmišljam!
Ostaju varijante kupovine nekog polovnjaka.
Mislim da će ponuda ove jeseni biti vrlo velika ali sve su te ladje rezultat ove naše situacije i u najvećoj meri radi se o kojekakvim budževinama.
Zato bih najozbiljnije razmislio o kupovini u inostranstvu.
Tamo mogu da se nadju pravi brodovi - mislim: oni koje su konstruisali i napravili majstori brodogradnje.
Treba samo dobro pratiti oglase i može se naći dobra ponuda. Evo jednog veoma dobrog sajta: www.boat24.com .
O proceduri uvoza bilo je reči na forumu i prateći troškovi nisu previše visoki.
Imam utisak da se dobro plovilo može kupiti za pare koje ste na samom početku teksta naveli.
Ja sam odluku o kupovini doneo pre nego što sam se pridružio ovom forumu ali danas, nakon što sam za ovih sada već skoro dve godine, pročitao veoma mnogo tekstova i pogledao veliki broj oglasa, mislim da sam sa svojim čamcem prošao kao i sa ženidbom: - moglo je to i mnogo bolje!
Za razliku od mene, vi ste do sada proveli mnogo više vremena na vodi, ploveći i družeći se sa ladjarima. Zato iskoristite to iskustvo i lagano, smirene glave, donesite pravilnu odluku jer će posledice biti dugotrajne i rezultat treba da vam pruži radost i zadovoljstvo.
Srećno.
p.s.
Ako se odlučite na nabavku u inostranstvu, mogu da ponudim pomoć oko organizacije uvoza - saradjujem sa brojnim špediterskim kućama i sigurno mogu da nadjem nekog ko može mnogo da olakša postupak i učini ga jednostavnijim, sigurnijim i jevtinijim, a nije mi problem ni komunikacija sa Evropljanima...
njegos68:
Koliki bi bili troškovi za ovo plovilo da se doveze iz Njemačke? http://www.boat24.com/de/Boot/Motorboote/Kaj%26uuml%3Btboot/detail/42067/ lijep brodić,pravljen u Holandskom brodogradilištu.. :)
Kapetan:
--- Citat: njegos68 18, 10, 2011, 20:15:26 posle podne ---Koliki bi bili troškovi za ovo plovilo da se doveze iz Njemačke? http://www.boat24.com/de/Boot/Motorboote/Kaj%26uuml%3Btboot/detail/42067/ lijep brodić,pravljen u Holandskom brodogradilištu.. :)
--- Kraj citata ---
ako je na recnom toku koji je povezan sa Dunavom ispod 1000 evra do Beograda... naravno u posadi moraju biti dva kapetana ...
mada mi tu nesto nije jasno , pise da ima Mercury a ja ga ne vidim .. mozda je u bunaru ...
LSI:
--- Citat: njegos68 18, 10, 2011, 20:15:26 posle podne ---Koliki bi bili troškovi za ovo plovilo da se doveze iz Njemačke? http://www.boat24.com/de/Boot/Motorboote/Kaj%26uuml%3Btboot/detail/42067/ lijep brodić,pravljen u Holandskom brodogradilištu.. :)
--- Kraj citata ---
O tome sam pisao Arsi u svojoj poruci.
Takav brod, dužine preko 7,5 m spada u tarifni broj 8903 91 99 00 za koji je propisana carina od 3%. Ovome treba dodati još izvesne takse (par desetina evra) i uslugu špeditera (verovatno izmedju 50 i 100 evra) i naravno sledi plaćanje PDVa prilikom uvoza, koji se izračunava na sledeći način:
- vrednost broda: 2.980,00 EUR
- iznos carine: 89,40 EUR
- takse: 30,00 EUR
- troškovi dopreme (po fakturi ili proceni carine): 2.500,00 EUR (ovo je moja procena za prevoz iz Holandije do Beograda)
==================
Ovo sve čini osnovicu od: 5.599,40 EUR
PDV (18%): 1.007,89 EUR
==========================
Ukupan trošak nabavke: 6.607,29 EUR + 100,00 EUR (za špeditera) i to bi bilo to.
Sada dolazi trošak registracije i poreza na plovila po zakonu kojim je to regulisano.
Koliko sam razumeo iz teksta u ovoj ceni je i motor Merkjuri od 25 KS i još mnogo opreme pomenute u tekstu a i koja se vidi na slikama, pa ovu računicu smatram razumnom za kvalitet koji se vidi na slici.
LSI:
--- Citat: Kapetan 18, 10, 2011, 20:31:39 posle podne ---...
ako je na recnom toku koji je povezan sa Dunavom ispod 1000 evra do Beograda... naravno u posadi moraju biti dva kapetana ...
mada mi tu nesto nije jasno , pise da ima Mercury a ja ga ne vidim .. mozda je u bunaru ...
--- Kraj citata ---
Da li je ovih 1.000 evra za gorivo i takse uz put ili pokrivaju i ishranu i eventualnu dnevnicu bar jednog skipera?
U primeru koji sam dao u svojoj poruci sa prikazom troškova, ja sam uzeo u obzir cenu kamionskog prevoza iz Holandije do Beograda. Vožnjom ladje zaista se može mnogo uštedeti, pa samim tim i proći jevtinije ali i dobro upoznati ladju na tom putu i steći nezaboravne uspomene.
Što se tiče pitanja da li je mesto odakle bi ladja krenula povezano vodotokom sa Dunavom - teško mi je da poverujem da nije. Kod njih je kanalska mreža toliko razgranata da sam siguran da imaju prilaz Rajna-Majna sistemu, a preko njega i Dunavu...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju