E, ovako treba... > Brodogradnja

Korita

<< < (20/20)

STG:

--- Citat: zankiki  11, 04, 2014, 22:56:10 posle podne ---
--- Citat: Gorance  11, 04, 2014, 11:07:05 pre podne ---2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?

--- Kraj citata ---

Evo objasniću ti na primeru. Moj tabanaš sa svoje skoro 2 tone i motorom tomos18 na trećini gasa ide po stajaćoj vodi 9km/h uz potrošnju oko 2.5 litara na sat. Na 2/3 gasa ide 11km/h, a na punom gasu 12km/h uz potrošnju 8 litara na sat. Potrošnja je u celoj priči nebitna, navodim je informativno. Da sad ne crtam grafik, možete da zamislite kako ide kriva uložena snaga/brzina.
Radi se o tome da bi brod sličnih gabarita sa V koritom na 1/3 gasa išao otprilike isto, ali bi gubici na većem gasu bili manji. To sam hteo da kažem.



--- Kraj citata ---
Da ima V korito bilo bi i druge price(sporo ide,brz je ali trosi...).tabanas je namenjen bas ovome cemu govoris i kraj.Imas tabanasa,to i sam znas.Ako hoces brzinu pazari gliser.
Problem je u tome sto je sasvim normalno da ljudi kupuju plovila na osnovu izgleda,estetski momenat i raspored kabina a posle se pita gde je kobilica,zasto nije "upravljiv",spor mi je camacnogo trosi-moze manje...
Zoki nauticki okolo nedelje?

budens72:
Veoma kompleksna stvar da bi se tako paušalno pričalo o tome....čitava nauka, hidrodinamika....

zankiki:
Vidim da ste zaboravili gde je ova diskusija počela. Prednosti i mane jednih i drugih korita.
Naveo sam neke mane tabanaša, sa kojim treba da se pomirite kad ga kupujete, ako je to ono što vam treba, jer opet ima neke druge prednosti. O svemu tome se pisalo na poslednjih nekoliko strana, pa da se ne ponavljam.

Sad ti opet pričaš nešto treće... Da ima V korito bile bi druge priče. Naravno da bi, jer svako korito ima prednosti i mane.
Objašnjavaš da ako hoćeš brzinu kupi gliser. Nije mi jasno kakve to veze ima sa onim o čemu se pričalo?

STG:

--- Citat: broker975fx  05, 03, 2014, 17:13:56 posle podne ---ne bih rekao da je to baš tako strikno i zacrtano, mislim da je pre stvar do čoveka šta hoće od svog plovila i kakvo mu je pretežno ponašanje. Klasično v je bolje za talase i generalno za plovidbu, sa druge sa druge strane malo je nezgodno za pristajanje i bleju u obali zatim gaz ovakvog plovila je obično malo veći, ljudima smeta što u odnosu na ravnu i široku dasku tabanaša ovi malo više ljuljaju ali za plovidbu bih rekao da su definitivno bolji, ekonomičniji i brži. Sa druge strane tabanaš stane svuda, gazi zanemarljivo, uđe svuda, lakše ga je napraviti i lakše enterijerski opremiti. Mislim da ozbiljnog broda u obliku čistog tabanaša baš i nema, uglavnom su to neke polu V varijante, sem starih rečnih barži

--- Kraj citata ---
Covek je pojasnio,ko hoce shvatice.
Zankiki-bez ljutnje i zamerke-ovo nisam,niti cu shvatiti kao polemiku sa tobom.
Kao sto rekoh jedna od onih tema kada se izgubi nit...
Moj problem jeste sto padnem u vatru i onda me slabo zanima kako je diskusija pocela,vec se uhvatim za trabakule na nasim vodama,vajne majstore koji znaju i rade sve,nauticare koji pojma nemaju sta hoce i pri tome nikome nije palo na pamet da pita,procita,nauci nesto novo.
Budens sigurno da jesi u pravu,slazem se.Da li je ovaj forum mesto na kome se dele misljenja naucnika/strucnjaka ili inzenjera brodogradnje?
Ne nije,niti ce nekada biti,jer imamo dovoljno "strucnjaka" medj nama samima. 114

zankiki:
Ma nema problema.  k5
Iznenadilo me je što me to pitaš, a bio sam sasvim siguran da znaš odgovor.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju