E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Glisiranje sa 5ks, da ili ne?

<< < (9/34) > >>

SALE NB:
Ja sve savršeno razumem, bez potrebe da studiram kojekakve definicije.
Metalni tabanaši sa dovoljno jakim motorima mogu da glisiraju, po uslovom da nemaju "švancovanu" krmu.
Moderni plastični rečni čamci i nisu klasični tabanaši, već imaju neka modifikovana korita koja idu od blagog V pa do nekih kvazi- multihull formi, i uglavnom su sva sposobna da glisiraju i to baš dobro.

Mali gumenjaci imaju ili ravno ili blago v korito,  oba tipa imaju veoma mali deplasman, zato vam se možda čini da ti čamci ne glisiraju, pošto nema značajnog izvlačenja krmenog dela iz vode - ono ni nije uronjeno.

Tvoja teorija ima smisla samo ako pričamo o šikljama sa švancom, ali ti čamci ne mogu da glisiraju i nisu nešto brzi, iako su malo brži od klasičnih deplasmanaca. Ali to nema veze sa ovom temom.

maverick:
ovo je snimka mog camca prije nego sto sam ga kupi...ovaj zgodni gospodin nisam ja vec majstor ...gore je honda 25...ja ga sad vozim s 2t 30 ks....lijepo se vidi gdje je pramcani i gdje je rasipanje vode...camac moze postici brzinu od 54 km niz vodu...i sluzi za jednodnevna pecanja i kupanje na pjescanim plazama....e sad....ja bih ga svrstao u poludeplasmance...a gdje bi vi......napominjem da je prednji dio u V a zadnji metar i pol je ravan taban

mossi:
Maverick ovo tvoje je avion!  :scare: :good:

Barba:
Odlican snimak maverick. Sve se lepo vidi, i kako pramac izadje iz vode, i kako se pramcani talas rasprsuje. Lepo se vidi kako je krma uronjena u vodu i kako je camac nestabilan, tj. kako pokusava da izbaci krmu iz vode, ali cim ostane bez dovoljno okvasene povrsine na krmi, pramac opet ode gore, a krma dole. Ovo je klasicno planning korito koje neuspeva da se odrzi u gliserskom rezimu. Zato bih se slozio da je u pitanju poludeplasman.

Ovde moze da se vidi kako izgleda glisiranje trupa i kako i krma ode gore. Poenta je da bokovi nisu okvaseni ni u jednoj tacki, tj. da prelaz boka i dna bude u potpunosti iznad vode. Tada nema poskakivanja, a trup obezbedjuje odlicnu upravljivost jer skoro pa celom duzinom kontrolisano klizi po vodi i na maksimalnim brzinama. Obratite paznju kako je ugao trupa minimalno povecan.





Taban ovako moze da glisira samo ako se stavi na palubu nekog baylinera.
   

Barba:
Ovde se lepo vidi sta je problem sa pramcanim talasom i zasto patka ne glisira iako "klizi" po povrsini vode.  :)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju