E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Glisiranje sa 5ks, da ili ne?

<< < (10/34) > >>

SALE NB:

--- Citat: Dule  07, 09, 2011, 23:32:45 posle podne ---Za Saleta je glisiranje klizanje po povrsini vode, sto je, nazalost, opste prihvacena teorija pa smo dosli do toga da i jedrilice mogu da glisiraju. Verovatno i podmornice. I parce stiropora noseno vetrom klizi po povrsini vode velikom brzinom. Neki bi rekli... glisira  :)


--- Kraj citata ---
GLISIRANJE je kretanje plovila po površini vode uslovljeno potiskom i hidrodinamičkim uzgonom, pri čemu plovilo "kliže" oslonjeno na pramčani talas ili na vazdušni džep stvoren iza pramčanog talasa. ( uslovljeno oblikom i tipom korita.)
Opšte prihvaćena teorija nije teorija, jer je dokazana u praksi! Dule, evo izvinjavam se što sam rekao da neki tabanaši idu brže od glisera, možeš da obustaviš paljbu!   :taunt: :lol: :lol: :lol:


--- Citat: Barba  07, 09, 2011, 23:37:56 posle podne ---Odlican snimak maverick. Sve se lepo vidi, i kako pramac izadje iz vode, i kako se pramcani talas rasprsuje. Lepo se vidi kako je krma uronjena u vodu i kako je camac nestabilan, tj. kako pokusava da izbaci krmu iz vode, ali cim ostane bez dovoljno okvasene povrsine na krmi, pramac opet ode gore, a krma dole. Ovo je klasicno planning korito koje neuspeva da se odrzi u gliserskom rezimu. Zato bih se slozio da je u pitanju poludeplasman.
   

--- Kraj citata ---

Vas dvojica bolje "prodajete maglu" od cele srpske vlade!!! Pošto ste nama tako lepo "objasnili" da Maverickov čamac ne glisira,
pozvaće vas Cvetko da vas dvojica "objasnite" narodu kako Srbija nije u krizi! :lol: :taunt:

Maverickov čamac je bukvalno školski primer glisiranja!
Korito jeste polu-deplasmansko, ali ovaj način plovidbe se zove glisiranje- čisto da znaš reći, ako te neko upita!  :lol: :lol: :lol:

Veliki broj kruzera (poput Duletovog Carvera) ima takođe polu-deplasmanska korita, ali ih sve svrstavaju u glisere, jer glisiraju! :good:
Neki bolje, neki lošije, zavisno od karakteristika korita i snage motora.
Onog trenutka kada se korito pod delovanjem potiska motora ( ili jedara) i hidrodinamičkog uzgona izdigne na površinu vode i svoje kretanje nastavlja "klizanjem" po površini, manjim ili većim delom svog korita, tada nastupa gliserski režim plovidbe! Potpuno je nevažno pod kojim uglom je tada pramac u odnosu na površinu vode, koju brzinu plovilo može da postigne i koliko visoko mu se nalazi krma tj. koliko su bokovi uronjeni u vodu. Ove parametre određuje sam oblik podvodnog dela korita, i jasno je da neka korita glisiraju lakše i bolje od drugih - zato ih i zovu gliserska korita!








SALE NB:

--- Citat: Barba  07, 09, 2011, 23:47:39 posle podne ---Ovde se lepo vidi sta je problem sa pramcanim talasom i zasto patka ne glisira iako "klizi" po povrsini vode.  :)

--- Kraj citata ---

Patkica ne glisra zato jer plovi čisto deplasmanski!  :good: :dance: I ne premašuje teoretsku brzinu svog korita!

njegos68:

--- Citat: SALE NB  08, 09, 2011, 08:10:56 pre podne ---
--- Citat: Barba  07, 09, 2011, 23:47:39 posle podne ---Ovde se lepo vidi sta je problem sa pramcanim talasom i zasto patka ne glisira iako "klizi" po povrsini vode.  :)

--- Kraj citata ---

Patkica ne glisra zato jer plovi čisto deplasmanski!  :good: :dance: I ne premašuje teoretsku brzinu svog korita!

--- Kraj citata ---
Ova patka gura vodu..  :on_the_quiet: Mora da je pravio neki priučeni majstor..   :shout:

mossi:
Ja bih pokušao da dam svoj mali i skroman doprinos kako vidim pojam glisiranja tj PLANIN-ga.

Pločasti KAMEN koji tone, ako se kreće dovoljno brzo po površini vode on "glisira",
ali kada mu brzina spadne ispod dovoljne brzine on potone.
Svi koji automobil voze brzo po kiši imali su priliku da dožive da se auto odvoji od asfalta i
prokliže na asfaltu jer gume jednostavno ne postižu da izbace vodu iz šara.
Taj fenomen se zove AQUAPLANING.   :)

Tako da u matematici uglavnom imate dva uslova potreban i dovoljan.
Brzina je uglavnom dovoljan.
Metak može da rikošetira (odbije) od vode ako ima mali ulazni ugao.

Neka teorija kaže da je za pravo glisiranje potrebno barem 60km/h tj 30knt.

Ali!

Da ne bi sad postvljali teoriju šta je starije pile ili jaje, slažem se iz čisto praktičnih razloga,
da na nekom od narednih druženja neko donese motor od 5hp, a neko mala korita.
Ja za testiranje mogu doneti aluminijumski čamac 3.8m težak oko 60kg!  :)

 :friends:  :drinks:

mossi:
Ako na šaljiv način rastumačim potreban i dovoljan uslov dobije se sledeće:

Da bi se bio gliseraš, POTREBNo je da imate puno para.  :)
A DOVOLJAN je da imate mali čamac i 5hp!  :lol: :lol: :lol:

 :lula: :taunt:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju