Autor Tema: Balon stanica " VARNICA "  (Pročitano 7121 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Balon stanica " VARNICA "
« poslato: 11, 02, 2009, 18:09:58 posle podne »
Na ulasku u Kazan je Balonska stanica Varnica.  Velika lopta na polugi je menjanjem položaja davala signal narednoj stanici iz kog smera se propušta brod.
Nekadašnja balon stanica "Varnica", koja je služila za regulaciju plovidbe u ovom delu Đerdapa, retvorena je u ulaznu turističku recepciju i informativni centar regiona.Zajedno sa nekoliko balon stanica u sistemu, služila je kao jedinstveni semafor na Dunavu. Podignut ili spušten balon bio je znak kapetanima da slobodno prođu ili sačekaju mimoilaženje sa brodom iz suprotnog smera. Danas je "Varnica", sa svojom marinom, (jedini splav u Đerdapskoj klisuri. Zbog činjenice da je Đerdap nacionalni park, kao i da je reč o pograničnom području ovde nije nimalo lako podići objekat na vodi. Saznajemo da je njegov vlasnik "zaslužni pojedinac" i da je dobio privremenu dozvolu).Jedino mesto odakle se može krenuti u rezgledanje Kazana, Trajanove table i Hajdučke vodenice sa vode i u funkciji je kao restoran.
Veliki Kazan (974km
Režim plovidbe u Đerdapu posle izvedene regulacije
Ta najduža, najlepša i naživopisnija rečna klisura u Evropi, bila je istovremeno i najopasnija za plovidbu. Mnogobrojne stene koje visoko štrče iz vode, i one ispod vode (svaka je imala ime), bile su izvor stalne opasnosti. Mnoge su se samo nekoliko centimetara nalazile ispod korita brodova, a prosečeni uski plovni putevi bili su, često, samo nekoliko metara širi od dimenzija vuče. To nije dozvoljavalo nikakvo skretanje sa pravca plovnog puta, obeleženog signalima učvršćenim za dno reke. To su bili impregnirani jelovi balvani dužine 12 metara, i prečnika na debljem kraju 30cm, na čijem je slobodnom kraju instalirana signalna tabla okrugle, crne boje, ili trouglaste, crvene boje. Radi obezbeđenja saobraćaja na teškim i uzanim prolazima, na kojima je bilo nemoguće prestizanje i ukrštanje, bile su instalirane signalne stanice koje su putem različitih signala - balona i zastava, obaveštavale brodarce u kom trenutku mogu koristiti plovni put. Bilo je privremenih i stalnih signalnih stanica. Plovila su kroz Đerdap sprovodili naročito obučeni brodarci - piloti, koji su u posebno izgrađenim pilotskim stanicama čekali pozive sa brodova.
Plovidba je bila ograničena. Noću se nije plovilo. Brodovi nisu mogli da iskoriste vučnu snagu pa su zbog velike brzine vode (u Sipskom kanalu i 18km/h) smanjivali broj teretnjaka. Samo prevlačenje brodova kroz sektor Đerdapa trajalo je po 3-4 dana.
Izgradnjom sistema Đerdap i stvaranjem akumulacionog jezera, nestale su prirodne smetnje i opasnosti, i sada se plovidba odvija bez ograničenja.

I sa rumunske strane postojala je Balon stanica, ali i ona je promenila namenu - "postala" je crkva. Koliko je Rumunima bilo stalo do ulaska u Evropsku uniju, govori i to da je spoljni zid crkve, okrenut Dunavu, oslikan zastavama Rumunije i EU.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #1 poslato: 11, 02, 2009, 21:54:10 posle podne »
Koliko je Rumunima bilo stalo do ulaska u Evropsku uniju, govori i to da je spoljni zid crkve, okrenut Dunavu, oslikan zastavama Rumunije i EU.

nadam se da nikada necemo u EU... ne bih da politizujem al mi je muka ovakvih varijanti...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #2 poslato: 11, 02, 2009, 21:59:52 posle podne »
Ja bih voleo da udjemo u EU makar na jedan dan, da istražim one pećine. :).
Naročito onu zazidanu, ako postoji naravno.

da su mene slusali temisvar bi bio srpski al aj sad da ne politizujem ...  :agree:

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #3 poslato: 11, 02, 2009, 22:28:02 posle podne »
I ada " Kalinovčić " i ostrvo " Moldava " su nekad bili naši, ali više nisu.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #4 poslato: 11, 02, 2009, 22:44:17 posle podne »
Kralj kao poklon dao kada se ženio. Šta će bio je bogat čovek. :dance:

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #5 poslato: 12, 02, 2009, 01:09:36 pre podne »
Da su prelazili na butan bocama to je tačno i ne samo jedan, već njih desetine, i pešaka preko leda i na sve moguće načine. Za izgradnju crkve neznam, ali bistu u stenu sa likom Decebalusa Kralja Dakije, ljutog neprijatelja našeg dragog cara Trajana, finansirao je izvsni Iosif Constantin Dragan od 1994 do 2004, na čemu je radilo 12 skultora i procenjuje se da je vrednost oko 1.000.000 $. Postoji i priča da je sama bista više nalik pomenutom Draganu, nego Decebalusi.

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #6 poslato: 01, 02, 2010, 10:48:35 pre podne »
Sve citam i uzivam a ove godine kamera mora biti sastavni deo obavezne opreme brodica,zbog dugih zimskih dana.

Van mreže Đole

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Balon stanica " VARNICA "
« Odgovor #7 poslato: 31, 07, 2011, 10:40:51 pre podne »
Evo fotografije ove stanice snimljene pre tri dana, ali i kako je izgledala u vreme kad je regulisala plovidbu u Djerdapu