Nautika opšta... > Nautičke reportaže

Brodić Lotlorien - plovidba jul 2011 BG - Djerdap1 - Bečej - Beograd

(1/10) > >>

broker975fx:
Puno je priča je ispričano o ovovoj destinaciji i mnogima su slike ovih predela poznate, ono što je sigurno da ne postoji aparat koji bi mogao dočarati stvarni izgled ovog bespuća. Svako za sebe nešto doživi i preživi i utusci su razni i različiti. Cilj ove plovidbe je bila plovidba, nije nam bila ideja da se preterano zadržavamo u mestima, slogan je bio da motor pali ko se prvi probudi a vrlo često su motori radili i po 10 sati bez prestanka. Za 18 dana provedenih na reci  trudili smo se da se nigde ne zadržavamo pa smo tako po dva dana ostali samo na Sredbrnom jezeru - razlog je naravno vetar, u Tekiji smo proveli dva dana jer nam se baš svidela a i lepo smo se odmorili. Kasnije smo se od monotonosti Bačkog kanala dva dana odmorili u Titelu a i bili smo dve noći i  Slankamenu gde nam Mali Veseljak ima vikendicu i gde smo bili gosti kod njegovih roditelja. Sve ostalo je bila čista plovidba po raznim vremenskim uslovima mada smo uglavnom budno pratili vremensku prognozu i dobro planirali maršute imali smo i po koju nezgodu iz koje smo izašli živi i zdravi sa minimalnim oštećenjem broda i svakako puno iskusniji i pametniji za sledeći put. Kako god  za 18 dana preplovismo skoro 700 km, prođosmo prevodnicu na Đerdapu a zatim u povratku uđosmo u kanale kod Rama pa njime preko Zrenjanina uđosmo u Tisu kod Titela, odatle odosmo do Bečeja a odande lagano niz Tisu pa u Dunav do Zemuna.

broker975fx:
Na ovom putu pređosmo dakle i tačno sedam prevodnica, upoznasmo neka nova lica ali i pomalo nas same i još jedan od bitnih utisaka sa ove plovidbe je ponovo značaj jedne ovakve zajednice bez obzira kom forumu pripadali, jednom ili drugom taboru na gotovo celom ovom putu sretali smo nekog odavde. Kod Kapetana sam bio u marini nekoliko dana pred početak putovanja a usput mi je čovek pripazio na auto koji sam bukvalno zaboravio na poljani ispred Šarka kada sam kretao, Aka mi je pre  samog kretanja pomogao i rešio iznenadni problem koji je nastao sa strujom a onda nas ispratio do Bele stene, Gremlina koga smo sreli u Gaju i sa kojim smo se susretali na ovom putu na Srebrnom Jezeru i kasnije na Vodenici dao je kontakt njegovog drugara koji me je sa guračem isčupao iz mulja kod Gradišta, U celu ovu akciju uključio se i Skiper a pomoć je ponudio i Dule koji je hteo da se sa Gaja spusti do Gradišta da me ujutru vadi, što nije nimalo mala kilometraža. Čuli smo se i sa kapetanom Bobanom koji obitava u Porečkoj reci ali nismo uspeli da organizujemo susret. Kasnije u Titelu konačno smo se upoznali sa kapetanom Ikom koji je takođe ponudio pomoć a usput u Tisi sretosmo i Dedu. Na Belegišu videsmo i Zokijev brodić ali on je bio kući. Dakle sretali smo ljude i sa jednog i sa drugog foruma ali i one koji su i na jednom i na drugom – svi su to ljudi sa vode i pravi drugari spremni da pomognu u nevolji i učine boravak na reci prijatniji, sigurniji i lepši. To je uspeh ova dva foruma. Jer i pored dobrih motora, plovila i opreme kao i u svemu da bi život bio lepši potrebni su kontakti.

barbanesa:
Svaka cast majstore..Daj neku slicicu da uzivamo.. :good:

broker975fx:
Tri puna dana trajale su pripreme za plovidbu, da bi sve ovo išlo brže u Subotu sam sa moje marine lađu prebacio u Višnjički rukavac u marinu Šark Ispraćaj sa Lida i lađa praktično kreće na prvu deonicu puta. Na šarku Lađa se polako punila gorivom i zalihama hrane, konačno su navodno rešeni problemi sa frižiderom i on je noć pre kretanaj upušten u rad – za sada pomalo hladi a više greje ali valjda će proraditi, obavljene su zamene ulja na motorima, instalirana nova navigaciona svetla, nabavljen snažniji reflektor, pored postojećeg sidra nabavljeno i još jedno od 14 kg i dokupljeno još jedno 50 tak metara kanapa. Kod Pere urađen updata mapa za GPS ali nabavljene i otštampane papirnate mape Dunava i DTD, kao i korisne informacije sa foruma koje bi mogle da zatrebaju usput. Noć pre samog kretanja unesena zadnja kantica dizela i određena količina piva. U nadi da nismo zaboravili puno stvari sa drugarima konačno u 23h sedamo na hladno pivo – noć provodimo u govnari marine Šark jer po dogovoru sa posadom Malog Veseljaka nalazimo se oko 5 i 30 kod Paradajz ostrva.

Na ovaj put samnom kreće i brodić Mali Vesaljak – i kod njih su pripreme u toku naravno u zadnji čas pa tako novokupljeni solarni panel i njegov nosač se vare oko 1 h ujutru samo nekoliko sati pre isplovljavanja.

broker975fx:
Jutro je konačno osvanulo, startovanje motora otkriva da postoji neki problem sa strujom – do juče je sve bilo ok ali sada na intrument tabli volmetar pokazuje 7 volti i naravno sonar, GPS, muzika ne rade. Problemčić nije naivan posebno paranoiku od vatre – pokušavamo sami da utvrdimo o čemu je reč – nekako fali mase na istrument tabli, generalno instalacija je za isčupati i raditi sve ispočetka što me svakako čeka. Vraćamo se na Šark – moram da nađem nekog električara da vidi o čemu je reč usput Veseljacima crkava invertor ili frižider na radi kako treba pa su sada svi na telefonima pokušavajući u sredu u 8 ujutru da nađu majtora. Kako god odlazimo sa Šarka kod Ake na marinu i on nalazi najverovatniji uzrok problema i sada sve radi, konačno isplovljavamo iz Višnjice oko 13h  - uz pivce Aka nas prati do Bele stene a mi nastavljamo Malim vodama. Vreme toplo ali prijatno za plovidbu, vetrić čarlija. Uvezani smo i na 2/3 gasa brzina nam je oko 8 – 9 km/h. Ekipa uglavnom preumorna od priprema ali srećna i zadovoljna. Za prvi dan planirano je noćenje u Gaju. Prolazimo Vinču, Ritopek i Smederovo. Uplovljavamo u Gaj Raj. Tamo zatičemo Gremlina i sa njim pijemo pićence i razmenjujemo iskustva. Prvi dan je završen prešli smo 69,5 km

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju