E, ovako treba... > Yamaha

Yamaha 25 autolube

<< < (13/15) > >>

calypso2:
Dobro dosao  114
Ja cu biti malo direktniji od gosn Laze,
za pocetak odmah menjaj majstora koji ti je to rekao, a ostalo cemo mi na forumu savetima i kontaktima sa serviserima (svi nesebično dele znanje ovde), novi majstor i naravno Ti kao glavni i vlasnik.
Ovo je "najmanje direktno" za ono što sam pročitao...Stvarno se zapitam kako nismo patentirali neku toplu vodu do sada, kada već glupi japanci nisu.
Ps. Safe mode služi da ne dodje do potpune havarije i da se na leru dovezeš do obale i potražiš servis, ne da se pregrejan hladi, pa ponovo vozi....Itd. Upropastićeš motor ako nastaviš tako, a predugačko je da ti pišem zbog čega, zašto, kako i šta će da se desi i već se dešava...

Drivee:
mmm, moze da se iskljuci totalno "safe mode", veoma lako i to na vodi, ja sam ga gasio kada ostanem bez ulja, tj, imam u motoru 3dl ali to yamaha vidi kao rezervu, realno imam voznje za jos 3 sata, te to iskljuciti samo kada treba da se dovuces do prvog ulja. veliki joj je rezrvoar za ulje. Jednostavno, majstor ga nije dobro iskljucio a u tome i jeste tvoja sreca jer te bas taj deo spasava havarije kako je rekao kolega gore..

Zasto se pali? E pa 100% nesto ne valja na punom gasu. Sta ne valja.. e paa yamaha je napravila da na punom gasu ne trosi isti % ulja kao i na leru i pola gasa, zato se to zove autolube i sama se podmazuje koliko njoj treba. Na velikim obrtajima joj treba vise ulja i to joj nedostaje.

 Ja sam imao isti motor, doduse 20ks i lepo me je posluzio. Mislim da si dobio 2 dobra saveta gore te nebih i ja da ti...

Naprave mali japanci najbolji 2T motor i mi ga unakazimo... znam ja zasto ga je on iskljucio, jer se desava da crkne pumpa ulja, e sada, sve crkava, od elise do menjaca itd..  ne mora da znaci da ce ti crci ta pumpa. najverovatnije ce da crkne jednom u 20 godina a ako je ona dobra, nemas brige. I ako crkne na vodi, napravis malo mesavine pa se dovuces do kuce, nista strasno..

Dejan Z:
Pre svega, hvala na odgovorima i recima dobrodoslice. Ni sam ne volim da budzim i budem pametniji od fabrike...
Majstor mi je to predlozio pod izgovorom da to zna da zabrlja i da nije pouzdano. Buduci da mi je penta bila na servisu od septembra 2019 do jula ove godine, nisam vise imao snage da slusam majstorove izgovore i da slusam verzije prica koje svako malo menja, bio sam u fazonu daj samo da je oteram vise, hocu da se vozim..Drivee, ova vasa teorija itekako '' pije vodu''  buduci da mi se to desava nakon viseminutne voznje na punom gasu. Inace, autolube mi je iskljucen u ovlascenom servisu. U ovlasceni servis je nosio bas da bih izbegao da se selim od majstora do majstora i ulazim u zacaran krug. Platio sam osvezavanje motora kao sveti Petar kajganu (28000 rsd) Nisam pametan sta sad da radim. Pozvao sam majstora i izneo mu problem, samo mi je rekao:ej, to ti je struja i resavanje je 150 €. Ovo ne mogu bas tako lako da progutam kao sto sam prvi put progutao i ostavio je na skoro godinu dana. Nervira me sto ovo sve sa servisom penti nije transparentno, kao sa servisom auta, nego svako ima drugaciju dijagnozu za istu stvar, razlicitu cenu za istu stvar i nikad nisi na cisto. Meni ona radi, svakodnevno je koristim na limenom camcu za pecanje i voznju, odlazak na kupanje (10 km u jednom pravcu) ali bih voleo jos ovo da resim i budem na cisto, kad sam vec ovoliko novca dao. Siguran sam da razumete o cemu pricam. Ima li jos neko neki predlog? Poznanici mi rekose da zna da se ugasi na leru iz razloga sto karburatori ne dobijaju dovoljno vazduha.

LSI:
Дејане, ево, јавићу се још једном, сад кад знам мало више о целој причи.

Мотор Јамаха аутолуб требало би да буде поуздан али то зависи пре свега од начина одржавања и начина употребе.
Из ваше приче могу да закључим да сте имали "срећу" да дођете до правог "мајстора" каквих је, нажалост, много.

Нећу вас питати за име мајстора али надам се да није неки са списка који ћу вам на крају овог текста дати.

Проблем гушења при малом гасу, при ниском броју обртаја имао сам и ја ових дана и мајстору је требало неких пола сата рада да очисти дизну у једном од три карбуратора на мом мотору.
После тога више није било гушења ни гашења. То се релативно често дешава кад су карбуратори у питању. Понекад механичко чишћење није довољно, морају карбуратори у ултразвучну каду. А до загушења долази зато што у гориву има нечистоћа или због нередовне вожње и духих пауза између две вожње.

Да бисте избегли прљање карбуратора добро би било да на довод горива уградите филтер - било какав филтер бољи је него никакав. Дакле, од оних који коштају од неколико стотина динара до неколико хиљада динара. Ја сам после зачепљења карбуратора на мојој хонди од 25 КС уградио предфилтер који има на свом дну чашицу из које повремено одлијем воду која се исталожи а која би, да није филтера, доспела до карбуратора и изазивала сметње.

Што се тиче другог разлога, нередовне вожње, то је опет нешто што је мени веома добро познато. Веома мало времена сам имао за изласке на воду, а и чамац ми је 50 километара од куће па нисам у могућности да сваког дана "скокнем" до чамца да се провозам пар минута.

Уколико знате да чамац нећете моћи возити више дана, посебно када су велике врућине, приликом гашења мотора, добро је да откачите црево за напајање мотора горивом и да пустите да се мотор сам угаси кад сагори сво гориво које је прошло кроз карбураторе и затекло се у систему у тренутку гашења. Тако ћете спречити да се у мотору наталоже адитиви којих у сваком бензину има.
Кад следећи пут треба да упалите, биће потребно да добро напумпате гориво, да испуните систем довољном количином горива, можда мотор неће упалити на "први кључ" али вероватно и нећете имати проблем с карбуратором.

Иначе, мајстор вас није слагао кад је рекао да проблеми које сте описали могу да буду и због тзв. "електронике". Нама лаицима кад се то каже то звучи као квар на Аполу а ради се о једној плочици са неколико електронских елемената коју треба заменити на мотору и која заиста кошта око стотинак евра али то се не ради након неколико сати вожње. Када се замени, то дуго, дуго ради.


Да закључим, најдобронамерније препоручујем да потражите другог мајстора. Мајстор ће вам бити неопходан али пробајте код неког од оних који се труде да свој посао обаве како треба. Избегавајте мајстора који вам каже да вам није потребан неки сензор или неки склоп који "може да се поквари" или "без кога се може". Ако је фабрика нешто направила, онда то треба да ради ако је исправно и ако се добро одржава.

Мени су моји мајстори саветовали да моју јамаху аутолуб од 40КС користим редовно, да је возим при средњим брзинама обртаја али да је обавезно, бар неколико минута "продувам" на максималним обртајима и све оно што сам горе у тексту написао у вази с гашењем у случају нередовне вожње.
И још нешто су ми саветовали.

Мотор има своје сензоре који у складу с обртајима дозирају количину уља из оног резервоара за уље како би мотор имао добро подмазивање и радио мирно. Ипак, саветовано ми је да, кад сипам бензин у резервоар, успем и мало уља. Уколико је за ваш двотактни мотор без система аутолуб препорука да се мешавина прави додавањем нпр. 1% уља, онда повремено у резервоар успите толико уља, иако у кутији за уље у мотору уља има довољно. То мотору неће сметати а заштитиће га баш у случају да се заиста деси да вам се аутолуб систем поквари јер све што је направљено може некад да се поквари. Ако тако будете радили, не би требало никад да вам се деси да вас мотор изда. И напомињем, то не морате нарочито прецизно да одмеравате. Можете и "од ока" да успете, нпр. једну ракијску чашицу на резервоар, тек да мало замастите бензин у резервоару.

Мало сам одужио па да овде станем и да вам дам списак мајстора за које верујем да могу да вам помогну да уживате у раду свог мотора.

Поновићу списак који смо пре неколико дана ажурирали у једној другој теми и додаћу још три имена мајстора који су се показали и као одговорни и као солидни у погледу квалитета рада и цене.

063 8992543 - Тихи 
063 355705 - Никола
063 434261 - Пека
063 271888 - Угљеша
064 8582448 - Славко струја
065 9292921 - Марко
063 8842204 - Бобан Маринеро
063 252366 - Роберт
064 2758323 - Јоца
063 490221 - Игор

Дакле, јавите се неком од њих. Нисам из вашег текста закључио где живите а овде имате мајстора из Београда, Земуна, Новог Сада, Бановаца...

Drivee:
LSI me je pretekao u postu ali ga necu menjati..

Drug

I ako zabrlja pumpa, upalice ti se "safe mode". Ja sam na takvom motoru potrosio sigurno 2000 litara benzina, nista nije brljalo oko motora ili pumpe. jedini problem je bila rupa izmedju usisa vode i odvoda gasova sto sam zalepio epoxijem i cao.

Predlazem da tom "ovlascenom" servisu vratis motor i da ti ukljuci pumpu i onda probas. To ukljiciti ne verujem da je veliki posao, verovatno 30 min. Probas pa ako je ok vozi tako, ako imas iste probleme onda je i mozda i struja, ipak nisam ja nikakav majstor, znam sta znam ali sigurno ne znam kao on. Ja bih tako uradio kao sto sam napisao gore.

Ah da, sto se tice tog ler gasa, malo pretrazi forum. Moj motor je imao isti problem( motor na leru radi i krene da stuca, polako smanjuje obrtaje i onda HIK(stucne) pa mu se povecaju obrtaju na normalu pa opet obrtaji dole, pa HIK i posle par puta sto ti kazes prdne i ugasi se)  kao i taj motor sa te teme, ukratko, coveg ga nosio kod 4 majstora, rekli su mu ovo pa ono, naplacao se i onda je nasao PRAVOG majstora koji je nastelovao paljenje i sve je radilo. Moj motor je je isto tako resen, na moje pitanje, kako je reseno, rekao mi je da taj motor se ustelava nekim bla bla bla specijalnim bla bla bla.. U svakom slucaju, napravio ga je covek. Dakle, nema veze sa strujom! Potrazi temu, zanimljiva je, i stara bar 5 godina.

Za vise saveta, mozda kolega Bakara moze pomoci. On je svoju radio mislim sam...verovatno zna vise..
 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju