Darkobp@ Plinu (LPG) zbog velikog pritiska u boci, gde je u technom stanju, a zatim prelaskom u gasovito u isparivachu, se povecava kinetička energija nekoliko stotina puta što dovodi do trenutnog smrzavanja ( sistem koji je primenjen kod frizidera gde motor povecava pritisak, tera gas kroz kapilaru i povecava mu kinetichku energiju shto dovodi do toga da se u isparivachu freon ohladi i na -20) Zbog toga plinski isparivač je neophodno grejati. Naj jednostavnije je vodom za hladjenje motora i to je primenjeno kod svih vodom hladjenih agregata. Kad je reč o vazdušarima ( Wv Buba i sl) primenjivani su drugi sistemi. Ili je 6mm bakarna cevka koja dovodi plin iz boce motana oko izduvne grane nekoliko desetina krugova ( inače to rešenje italijani primenjuju na vazduhom hladjenim skuteruma) ili je isti dovod putem specijalne sonde uvlačen direktno u auspuh.
I jedno i drugo rešenje radi ali nisu bog zna kako srecni po pitanju sigurnosti. Kod penti, auspuh je neprilazan i takva rešenja su neprimenljiva.
Bucho@ rado cu pomoci svakom "pioniru" ugradnje plina na pentu al s obzirom da se bavim sasvim drugim poslovima u zivotu , nisam zainteresovan da to profesionalno radim :)
LSI@ tačno tako, agregati na plinu troše oko 10-15 % posto više plina od benzina, medjutim nije uvek tako. Na mnogim automobilskim agregatima dešava se da je potrošnja plina manja nego benzina. Što se tiče količine goriva, računaj slobodno da ako ti je 25 KS trošilo oko 10l na sat da ce ti isto toliko trebati plina. znači da ce ti za istu autonomiju biti potrebno isto plina koliko i benzina. Kucne boce su zahvalne za manje potrošače, lakše su itd ali ce ti trebati dosta boca od 10 l za toliki potrošač.
Pravi rezervoar za gas košta od 3000din 30l do 10.000din za retervoare od 90 l .
Multi ventil sa točilicom košta oko 15e bez obzira na rezervoar. Problem je što 10l plina teži oko 12kg plus boca što je prilična masa za šetnju po gradu do pumpe :) što se tiče pumpadzija svaki ce ti sipati u takav rezervoar, mnoštvo viljuškara koji rade u zatvorenim prostorima da bi smanjili zagadjenje rade upravo na plin.
Vlada iz Futoga ima bocu veličine i oblika kucne, znači desetak litara od aluminijuma koja sa sve plinom teži oko 15,16 kg....vrlo lagano. U nju staje desetak litara plina. to je interesantna boca za recimo 10 ks koji bi sa takvom bocom u 2T varijanti imao autonomiju od bar 2 sata. e sad, ta boca mu je bila, čini mi se oko 100 eura...
Kapetan@ Pretakanje plina iz boce u bocu je komplikovana stvar. postoji varijanta da se puna boca zagreje u toploj vodi , okači višlje od prazne i da se tako pretače, medjutim, takvom metodom nije moguce istočiti sav gas iz boce, mozda dve trecine. nekada su to taxisti radili, kačili kucne boce na drvo xexexexe....Pravo rešenje za pretakanje je gasna uljna pumpa ali to je vec prekomplikovana priča za svakodnevno korišćenje.
moja preporuka su kućne boce, pa sad dve, tri itd.....
Što se tiče benzina, naravno da ostaje u funkciji. postoji preklopnik plin benzin i odmah po nestanku plina može se normalno nastaviti sa vožnjom na čorbu. takodje i obrnut proces, sa benzina na plin je normalan. samo kad se sa benzina prelazi na plin potrebno je prekidač staviti u srednji položaj, sačekati nekoliko sekundi da se potroši benzin iz lončeta karburatora a onda prebaciti na plin. Isto je moguce motor paliti direktno na plin.