E, ovako treba... > Domaća proizvodnja
Domaca proizvodnja DANUBIUS
marke:
Nisam bas nikakav strucnjak ali nevezano o cijem camcu je rec glisersko korito je napravljeno da pruzi veliki otpor vodi pri brzini blizu glisiranja a taj otpor zhvaljujuci obliku korita pravi uzgonsku silu koja ga izdigne do glatkog glisirajuceg dela kad dostigne dovoljnu brzinu. zato gliseri kad se koriste kao deplasmanci oru i prave ogromne talase. Nikako ih nije prakticno voziti u tom rezimu. Ako camac pravi puno talasa nest mije bas najbolje tu energiju je proizveo moter i utrosio snagu na to. Pokusajte da uporedite silu kojom provucete kroz vodu mac i veslo. To uporedite s napravljenim talasima. Najefikasnija korita su dobrih jedrilica i ne prave talase samo klize, takva plovila guraju smesno mali motori. Naravno to ide na stetu konfora u njima i zato se prave siri i kabastiji camci. Jesam li u pravu?
budens72:
Pa i jedrilice imaju širinu, samo im je oblik trupa drugačiji...oštar pramac,širok srednji deo i opet sužavanje prema krmi...ali jedrilica ne može da glisira,ali zato jako lepo ide sa minimalnom snagom,sa povećanjem snage bi i otpori verovatno naglo rasli,pa ne bi imalo nikakvog efekta...
SALE NB:
Glisersko korito u poređenju sa deplasmanskim koritom ima uglavnom mnogo manji gaz, zbog samog oblika korita, i zbog nedostatka kobilice.
Zato gliserska korita pri malim brzinama imaju isti ili čak manji otpor kretanju kroz vodu nego deplasmanci.
Povećanjem brzine gliser prelazi u polu-deplasmanski način plovidbe, tj. počinje da ore, tu otpor i potrebna snaga za savlađivanje istog rastu višestruko. Ako gliser ima dovoljno snage i potiska, preći će u gliserski režim plovidbe, gde otpor pada, a brzina drastično raste, pri istoj snazi.
Dule će svoj gliser sa elektro-pogonom koristiti u deplasmanskom režimu, gde je otpor najmanji i snaga najmanje potrebna. S obzirom na veliku težinu njegovog Carvera, on počinje da ore tek negde preko 15km/h, što elektro motori neće ni postići. Zato će mu ovako "slabi" motori biti dovoljni!
Kapetan:
prilicno sam isguran da ako stavite dovoljno jak motor na cistog deplasmanca da ce da izglisira ... naravno ovo je teorija
SALE NB:
Poprilično nisi u pravu. :taunt:
To što ti smatraš svoj čamac deplasmancem, to je prva greška, pošto je to ipak polu-deplasmanac.
Uzmi običnu pasaru P 500, to je mali, ali pravi deplasmanac, slične veličine i težine kao moj 495.
Stavi mu motor od ... koliko hoćeš, i neće izglisirati!!!
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju