E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
farbanje broda...pre i posle
broker975fx:
Skini tu nitro farbu, šta god da mažeš preko nje i najboljeg kvaliteta ona će biti slaba karika, plus što se epoksi osnovni neće lepo vezati za nju pa ćeš samo baciti pare. Nitro osnovni nije nešto poznat po tome da drži ko lud, tj lako ćeš ga skinuti bilo hemiski bilo mehanički pa onda ispočetka kako treba. Usput pre nego što postaviš pitanje trebalo bi da se predstaviš i kažeš koju o sebi - to je red i pravilo foruma
bratsaja:
Bas se ne radujem struganju farbe,ali sta je tu je.Ako se odlucim za hempel,koji bi bio redosled farbanja i u koliko slojeva cega podvodnog i nadvodnog dela?Radio bih sa epoksi osnovnom,pa preko epoksi katran.Da li ide neki prajmer ili medjupremaz izmefju katrana i antialgina?
LSI:
Odavno je na ovu temu pisano.
Pogledajte ovu temu: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/board,13.0.html .
A ako nemate vremena da sve pročitate, evo linka sa uputstvom u kojem ćete naći odgovore na vaša pitanja:
http://www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Hempel_Prirucnik.pdf
bratsaja:
Obrni orkeni,Zorka je narodna majka.Sta god se macka hempelom,ide 5 i vise slojeva puta evra jednako krefit na 7 godina za sest metra camca.Cekam lepo vreme i zorkin epoxy program ide na camac.
LSI:
Dosta je ljudi koji su skloni da apriori tvrde kako je Hempelova boja neuporedivo bolja od Zorkine.
Hempel boje su sigurno veoma kvalitetne. Rade se po licenci Jotuna, jednog od svetski priznatih proizvodjača brodskih boja.
Medjutim i Zorkine boje su kvalitetne ali marketinški daleko manje podržane. U samoj Zorki su pre par godina odlučili da za njih program "Maestral" nije od značaja i da u njega ne vredi da ulažu obzirom na relativno ograničeno tržište u Srbiji. Ništa se u tom delu nije promenilo ni nakon što je Zorka prešla u vlasništvo firme Tikkurila. Ipak, znam da u proizvodnji koriste vrlo kvalitetne sirovine. Njihov prajmer je takodje kvalitetan ali šteta je što u prodavnicama prodaju samo onaj crveni - postoji i prajmer žute boje koji se radi samo za potrebe industrijske zaštite od korozije.
U poslednje dve, tri godine dosta ljudi u Beogradu i okolini za zaštitu čamaca koristili su boje proizvedene u Pituri.
Pitura je firma koja je medju najboljim proizvodjačima boja za zaštitu od korozije i takodje poseduju kvalitet. Možda bi neko ko je do sada koristio ove boje moga da napiše nešto o svojim zapažanjima i iskustvima. Ove boje možete kupiti kod našeg prijatelja Buse, na keju, kod zemunske pijace.
Postoje i druge boje iz uvoza ali one su obično dosta skuplje.
Dakle, izbor postoji ali osim boje morate ipak da uložite i dosta truda.
Metalnu površinu treba očistiti od stare boje i korozije. Sve to treba premazati prajmerom, pa onda osnovnom bojom. Na deo koji je u vodi nanosi se katran, a na deo iznad vode nanosi se završna boja. Na deo koji je uronjen u vodu, na kraju treba naneti i takozvani antialgin.
Za se boje važi isto pravilo: uvek je bolje jedan sloj više nego jedan manje. A izmedju slojeva obavezno je šmirglanje, otprašivanje i ponovo nanošenje boje. Treba voditi računa i o vremenu sušenja svakog nanetog sloja.
Postoje boje koje idu mokro na mokro ali obično se dozvoli boji da se osuši i da "veže". Medjutim, ako se osuši više nego što treba, onda sledeći sloj neće dobro da "legne".
Boje mogu biti epoksidne ili poliuretanske (nitro boju zaboravite - posebno za spoljnu površinu korita; u cilju ušteda neki ljudi je koriste na unutrašnjim površinama).
Sve u svemu, ima tu mnogo posla i mnogo rada. Ako niste vešti sami, onda je bolje da to prepustite nekom ko ima iskustva.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju