E, ovako treba... > Izbor elise i pogona

Kort nozzle

<< < (10/13) > >>

zorter:

--- Citat: Kapetan  30, 05, 2011, 00:19:02 pre podne ---..........
ljudi jel ima neko ko bi obo znao da napravi ?.....

--- Kraj citata ---

stvkada i kacintata  :good:

tule:
Ako govorimo o pravoj Kortovoj  dizni (sapnica, dizna, brizgaljka, truba) za izradu punog profila dovoljna su tri majstora

     grncar – izradi zeljeni oblik - pozitiv od gline
     livac – na osnovu pozitiva napravi kalup – negativ i izlije oblik – pozitiv
     strugar  - uoblici odlivak na tacnu meru

Ovo je svakako manje povoljna varijanta za pojedinacnu izradu

Ako govorimo o kvazi kortovoj dizni (gde su krive linije zamenjene pravama i lukovima) za izradu supljeg profila dovoljan  jedan majstor koji se razume u:
         -razvijanje oble forme u ravan lima
         -varilac koji ce to da isece i spoji varom

povoljnija varijanta za pojedinacnu izradu

Ako se za izradu punog profila koristi plasticna masa  moguce je dobiti jos povoljniji odnos materijal/rad/cena

Za jos jednostavnije forme tipa zarubljene kupe ili cilindar, ne treba majstor,
dovoljan je sloser

Za prve dve varijante potreban je precizan tehnicki crtez uradjen na bazi poznavanja
uzajamnih velicina same dizne  (za grncara i sablon, opet na osnovu crteza)
Samo se tako moze ostvariti zeljeni efekat  za povecanjem potisne sile od oko 20% -  30%
Ako smo zadovoljni  sa dobitkom od oko 5% onda se moze primeniti jednostavnija forma

Ako nista drugo dobijamo bocni stitnik za elisu a postavljanjem mrezaste strukture na ulazni otvor dobijamo i ceonu zastitu.

Barba:
Samo da dodam da sloser znaci bravar, cisto da znamo koju profesiju vredjamo. A da li je bravar majstor ili nije, odlucite sami...  :)

POzz

tule:
prema Vukajlija.com

šloser
u zargonu oznacava osobu koja radi stvari povrsno.

Inace pravo znacenje reci 'šloser' je šhuster

Barba:
Na nemackom se bravar kaze "Schlosser". Ali nema veze, BRAVAR JE BIO BOLJI.  :) :) :)

Generalno se slazem sa, uslovno receno, tehnologijom izrade koju si naveo, ali je tu potrebna velika preciznost u izradi. Milsim da forma prstena sa zidom hidroprofila zadaje velike probleme za izradu u domacoj radinosti. Skidam kapu svakom majstoru koji to napravi u garazi. Po mom misljenju cena izrade je jedan od razloga zasto ih proizvodjaci motora nisu uvrstili u ponudu. 

Druga stvar koja me zabrinjava je da mozda prica o dobitku sile nije sasvim tacna, tj mozda ima efekta samo za velike sporohodne elise (mislim na rpm), pa je neprimenjiva za male elise vanbrodskih motora. To bi trebalo proveriti ili izracunati. 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju