E, ovako treba... > Izbor elise i pogona
Kort nozzle
zorter:
--- Citat: Kapetan 30, 05, 2011, 00:19:02 pre podne ---..........
ljudi jel ima neko ko bi obo znao da napravi ?.....
--- Kraj citata ---
stvkada i kacintata :good:
tule:
Ako govorimo o pravoj Kortovoj dizni (sapnica, dizna, brizgaljka, truba) za izradu punog profila dovoljna su tri majstora
grncar – izradi zeljeni oblik - pozitiv od gline
livac – na osnovu pozitiva napravi kalup – negativ i izlije oblik – pozitiv
strugar - uoblici odlivak na tacnu meru
Ovo je svakako manje povoljna varijanta za pojedinacnu izradu
Ako govorimo o kvazi kortovoj dizni (gde su krive linije zamenjene pravama i lukovima) za izradu supljeg profila dovoljan jedan majstor koji se razume u:
-razvijanje oble forme u ravan lima
-varilac koji ce to da isece i spoji varom
povoljnija varijanta za pojedinacnu izradu
Ako se za izradu punog profila koristi plasticna masa moguce je dobiti jos povoljniji odnos materijal/rad/cena
Za jos jednostavnije forme tipa zarubljene kupe ili cilindar, ne treba majstor,
dovoljan je sloser
Za prve dve varijante potreban je precizan tehnicki crtez uradjen na bazi poznavanja
uzajamnih velicina same dizne (za grncara i sablon, opet na osnovu crteza)
Samo se tako moze ostvariti zeljeni efekat za povecanjem potisne sile od oko 20% - 30%
Ako smo zadovoljni sa dobitkom od oko 5% onda se moze primeniti jednostavnija forma
Ako nista drugo dobijamo bocni stitnik za elisu a postavljanjem mrezaste strukture na ulazni otvor dobijamo i ceonu zastitu.
Barba:
Samo da dodam da sloser znaci bravar, cisto da znamo koju profesiju vredjamo. A da li je bravar majstor ili nije, odlucite sami... :)
POzz
tule:
prema Vukajlija.com
šloser
u zargonu oznacava osobu koja radi stvari povrsno.
Inace pravo znacenje reci 'šloser' je šhuster
Barba:
Na nemackom se bravar kaze "Schlosser". Ali nema veze, BRAVAR JE BIO BOLJI. :) :) :)
Generalno se slazem sa, uslovno receno, tehnologijom izrade koju si naveo, ali je tu potrebna velika preciznost u izradi. Milsim da forma prstena sa zidom hidroprofila zadaje velike probleme za izradu u domacoj radinosti. Skidam kapu svakom majstoru koji to napravi u garazi. Po mom misljenju cena izrade je jedan od razloga zasto ih proizvodjaci motora nisu uvrstili u ponudu.
Druga stvar koja me zabrinjava je da mozda prica o dobitku sile nije sasvim tacna, tj mozda ima efekta samo za velike sporohodne elise (mislim na rpm), pa je neprimenjiva za male elise vanbrodskih motora. To bi trebalo proveriti ili izracunati.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju