E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...
Evinrude, ali ne obican
Vuk:
Dule ako može snimak i GPS da vidimo koliko ide?
captjerry:
Utisci sa plovidbe: kako sam vec osetio snagu elektromotora na Duletovom brodu, opravdano ocekivani...camac odlicno plovi, pri manevrisanju neverovatan potisak, nema brujanja, dima, mirisa goriva, vibracija...jedino veoma tih zvuk rada el. motora i sum vode oko korita...u razgovoru sa Nikolom saznao sam da je malo potrebno da izglisira, samo treba odgovarajuca elisa inace je na samoj granici...nazalost, elisa koja je potrebna za to, ne moze da se uklopi u prostor na nozi vanbrodskog motora...
Zakljucak: definitivno pogon koji ce oterati dosadasnje konvecionalne pogone iz upotrebe i baciti ih u staro gvozdje...kako je ova home made varijanta pokazala ovakve rezultate, i da je sasvim moguce zameniti SUS motor elektro pogonom sa cak vecim komforom plovidbe a za relativno male pare, mogu da zamislim samo sta ce dalji indstrijski razvoj pogona u ovom pravcu doneti nauticarima pa i u veoma bliskoj buducnosti...ne mogu a da se ne setim svih onih skeptika iz perioda kada je Dule rekao da ce da izbaci dizele i ugradi neke tamo elektro motore
Ima slika ali, kao i svaka, moja zena je slikala, sunce, reku, cerku, sve samo ne camac...:)
Vuk:
Znači za taj motor treba noga od većeg motora. Da ja pravim tako nešto užeo bi staru yamahu 115 ili čak nešto veće. Dule je ima kao pomoćni :)
Barba:
Samo da dodam da pogon slican ovom, ali brendiran, kosta oko 7000$.
@Vuk
Pristup ti je pogresan, elisa se bira na osnovu camca za odgovarajuci motor, ali prvenstveno na osnovu plovnih karakteristika camca i zeljene brzine, pa se to onda kombinuje sa redukcijom za odredjeni motor. Ako tako ne radis tumaraces kao slepac u mraku, dok ne ubodes neku prihvatljivu kombinaciju, ali ona sigurno nece biti idealna, osim ako imas mnooogo srece pa ubodes.
Upravo je u tome stos sa elektromotorima, bira se optimalna elisa, ali prema camcu i motoru, a zbog malog broja obrtaja motora (2200-2700) redukcija se ne preporucuje. I tu je velika prednost elektromotora, jer SUS na 5000 obrtaja koji daje istu snagu kao EM, ima duplo manji moment pa ne moze da vrti elisu, zato se uvodi redukcija.
Fabricki vanbrodski motor vec ima definisanu redukciju, koja ti samo stvara probleme. Zbog toga Dule i Nikola ne mogu da postignu vecu brzinu, jer im se ionako mali broj obrtaja dodatno redukuje, pa je potrebna elisa mnogo velikog precnika koju ne mogu montiraju. Ovo je pretpostavka, jer zbog zakrcenja mostova nisam mogao da vidim sta su uradili.
Takodje, fabricki vanbrodski motor ima neki pretpostavljeni deplasman camca koji ce terati, pa je na osnovu toga instalirana elisa, sto se verovatno ne gadja sa realnim potrebama camca. Ako se optimizuje elisa, i vanbrodski motor od 10HP ce terati ovaj camac istom brzinom na maksimalnom gasu, ali zbog mnogo veceg pada momenta na manjem broju obrtaja ce biti prakticno neupotrebljiv. To znaci da nam je na manjem gasu potreban SUS vece snage (~20HP) da bi mogli da ubrzamo za neko normalno vreme. Na to se misli, kada se pominje onaj magicni odnos snage SUS-a i EM od 1:3.
Vuk:
E pa zato sam ja rekao da treba noga od većeg motora zbog veće elise, očigledno da postojeću vrti lagano. Ako Duletove vrti bez redukcije logično je da može vrteti još veću elisu od postijeće sa redukcijom 2:1, ne znam da li bi i koliko uticalo na brzinu i potrošnju struje ali sigurno može. Ako se radi na novo ništa neće više koštati uzeti veći motor. Stoji to da u oba sličaja elisa ima iste obrtaje zbog redukcije ali treba pokušati.
Dule šta znači kada Nikola kaže da ima prelaz izmedju 70 i 150A?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju