E, ovako treba... > Johnson & Evinrude
Johnson 30 2t
maverick:
nazalost jesam....taj podatak je bio i nama sokantan...ali zasaravio sam vijak da ne moze gas do kraja , da ne ide preko 5000 dok ne nabavim novu elisu ili dok ne promjenim camac....
Barba:
Za gliser od 3.7m duzine sam siguran da ide u overspid ako sa korakom 13 ide 45km/h u proseku uzvodno-nizvodno.
Gliser od 5 metara se krece brzinom od 33 km/h, a to je ~brzina koju sam izracunao za srsin camac, a iste ste mi ulazne podatke dali.
Kempi je isao 38, moguce nizvodno, ajd da kazemo prosecno 36. Verujem da je motor terao u overspid na recimo 6000.
Sto se srsinog camca tice, tu nesto sa ulaznim podacima nije u redu. Ili je deplasman veci, ili je korito losih karakteristika tj. Krocova konstanta je 100 - 120, sto je katastrofa i to onda definitivno nije korito kao tvoje, ili motor ne daje dovoljnu snagu ili je opet ispod rezima. Recimo na 4000 RPM. Tu treceg matori nema. Trebao si da probas srsin camac sa tvojim motorom, bar da motor eliminisemo kao problem.
Jel ste probali da nekog stavite na pramac, da mu pomognete da najasi pramcani talas?
Sto se tice ove promene RPM u zavisnosti od koraka, ja sam to nasao u knjigama i preporukama, moguce je i da ta promena nije konstantna za razlicite vrednosti koraka. To ne znam, ali mi je interesantno sto mu je Ugljesa rekao bas to sto se slaze sa preporukama koje sam ja nasao. Ali cini mi se da se radi za promene od 2.5 inca koraka u oblasti maksimuma, nisam siguran, morao bih da proverim. Stos je tu sto se snaga na elisi deli na silu i brzinu, pa sto je vise sile za veci camac to je manje brzine. Zato sa elisom od 10x5 motor nece u overspid ako je camac dovoljno tezak, ako nije otici ce. Inace proizvodjaci uglavnom daju maksimalni opseg od 5000-6000 sa karakteristikom na 5500. Hrvati su na T18 na onim maestralima uvek stavljali brzinsku elisu, ali ne zbog brzine, vec zbog sprecavanja overspida. Imas to na njihovim sajtovima i forumima detaljno objasnjeno.
Ja sam sa pretpostavljenim Krocom od 140, sto je u principu minimum za gliserska korita, izracunao da mora da postigne 32 km/h (pri tom sam racunao da je 900kg, a ne 750), a sto tvoj camac i postize (33 u proseku). Razumes, ne moguce je da ista korita, isti deplasman, ista elisa i jaci motor daju slabije rezultate.
E jbg, bas mi je krivo. Jednostavno nema smisla da se stavlja precnik 9, a sumnjam da ce da zivne i sa 10x11. Ajd matori probajte ga jos jednom, ali sa tvojim motorom iil probaj njegov motor na tvom camcu. Rekao bih da je tu problem, jer i dalje ne verujem da 30HP ne moze da vrti 10x15 na 5500 na deplasmanu od 750 kg.
maverick:
moja iskustva su sasvim drukcija, tesko ce 30 ks s tom elisom izvrtiti tih 5500 na toj kilazi
SALE NB:
Nakon današnje vožnje, nisam baš siguran u sve te naše proračune.
Jedina razlika između tvojih i mojih proračuna je u konstanti- ja sam uzimao 160.
Čamac je definitivno sličan kao moj, istih dimenzija, što se kvaliteta izrade i ostalog tiče, pre bih rekao da je lakši, a ne teži od mog čamca!
Ono što me najviše iznenadilo, motor po zvuku ulazi u sasvim pristojne obrtaje i svejedno ne može da izglisira!
Ponaša se kao neki polu-deplasmanac!?! Nemoguće da elisa toliko proklizava!
Inače, i Marina i Srsa sa svojih 127 kila su bili napred, nažalost nije pomoglo. Probao sam i 3 položaja trima, davao sam gas direktno na karbu, za slučaj da sajle ne povlače dovoljno, vožen bez i sa kape, za slučaj da nema dovoljno vazduha....
Sve što znam sam probao i proverio ( a taj motor stvarno poznajem), tiho i ravnomerno radi, lepo poteže i ne dimi, ne duva nigde.... Izgleda i radi 3 puta bolje od mog starog Johnsona- samo što ne ide!
Johnson više nije moj, i ovo što sam "posudio" elisu je malo previše, tako da takav test ja ne mogu sprovesti- a rado bih!
Darkobp:
Moj isti Elan kako je odredjeno vreme stojao pod vodom je toliko vode popio toliko se ona pur pena izmedju dva korita toliko napila vode da se prikolica uvijala od tezine camca,da nije mozda tako povecan deplasman pa to pravi probleme??
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju