E, ovako treba... > Johnson & Evinrude
Johnson 30 2t
SALE NB:
Srsa ima elisu 10x15, a verujem da bi mu standardna 10x13 završila posao.
Moj Johnson 25 je sa takvom elisom bez problema glisirao isto korito.
retfala:
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13
srsa:
--- Citat: retfala 13, 06, 2011, 23:03:23 posle podne ---Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13
--- Kraj citata ---
Видећемо. Морам најпре да пробам како се понаша са елисом 10 х 13. У сваком случају јавићу резултат пробе. :good:
Barba:
--- Citat: srsa 13, 06, 2011, 21:01:52 posle podne ---... приликом монтаже мотора на чамац, мајстор Угљеша (син Милета Џонсона) ми је рекао да је елиса 15-ица и да се то односи на закривљеност крилаца, да иста није одговарајућа за мој чамац јер је тежак и да је та елиса предвиђена за лакше чамце. Том приликом ми је рекао да би мом чамцу највероватније одговарала 11-ица. Колико чујем(из више постова чланова који се разумеју у глисере и глисирање) мени би одговарала или 13-ица или можда заиста 11-ица. Не знам која би ми више одговарала. Напомињем да сам утиска да мотор нема довољан број обртаја (као да ради са пола снаге иако је ручица гаса гурнута до краја).
Пре овог мотора сам користио Јохнсон 6 2т. Сада иде брже, али да то није ни приближно брзина која би требало да се развије.
--- Kraj citata ---
Kao prvo elisa 15ica, ne znaci nista. Da li je to precnik ili korak? I koji je drugi podatak?
Sto se tice izbora elise, sve sam napisao u kategorji o elisama, ali ponovicu ukratko. Elisa stvara silu tako sto konvertuje ulaznu snagu od cirka 28HP u tvom slucaju u izlaznu snagu koja je jednaka proizvodu sile i uzduzne brzine.
1. Precnik elise se odredjuje na osnovu snage motora i to je najbitniji podatak. Tezina camca nema nikakav uticaj na odabir precnika.
2. Tezina (deplasman) camca i plovne karakteristike (Krocova konstanta) definisu mogucu brzinu u zavisnosti od snage motora.
3. Kada se definise zeljena brzina camca, koja naravno mora biti manja od moguce brzine za odgovarajucu snagu motora, za nju se definise korak.
To je cela filozofija.
Majstor Ugljesa bi morao da zna zasto motor ne prebacuje 3500 RPM. Problem je banalan, imas elisu prevelikog precnika ili prevelikog koraka, a mozda i jednog i drugog. Drugim recima, to ti je kao da auto vozis 30 km/h u recimo 4 brzini. Motor ti je preopterecen jer nema snage za obrtanje tog propelera..
Po teorijskim proracunima za pretpostavljeni prenos od 1.92, tebi treba elisa precnika 10 inca.
Sto se tice koraka, to se ne moze pretpostaviti bez ostalih potrebnih podataka, deplasman, kao najbitniji podatak, LWL i Krocova konstanta. Ako pretpostavimo da je deplasman 900 kg i da je Kroc 150, maksimalna brzina sa 29HP je 35km/h na 5500 RPM. Za to ti treba korak 13.
Znaci 10x13 po pretpostavljenim podacima. Ako je deplasman veci ili Kroc manji, treba ti manji korak, a time pada maksimalna brzina. Obrati paznju da ako stavis elisu malog koraka doci ce do overspeed-a motora, tj RPM ce ici preko 6000, kao da vozis auto 40 km/h u prvoj brzini.
Pozz
zorter:
--- Citat: retfala 13, 06, 2011, 23:03:23 posle podne ---Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13
--- Kraj citata ---
Ako Mario nema dve elise 10x13, onda nema vise, posto sam ja uzeo onu koju je imao !!!
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju