Tek sad video ovu diskusiju.
Do 6 m Gradac definitivno. Na plastici nisu stedeli. Mislim da je klot plovilo bez icega, tesko 750kg. Plovim vise od 15 godina na tom plovilu uspeo i da preletim jednu od slankamenackih sporni bez ikakvog ostecenja na koritu, samo razbijenih elisa i stiftova :slow_en: (samo?!?)
Tek posle 18 godina upotrebe smo farbali, a i to ne bi trebalo da neki genijalni komsija u marini nije brusuo metalni brod pa nas zasuo produktom brusilice, kako god to da se zove.
Izuzetno sigurno plovilo na talasima, podvozno, ekonomicno (500km dunava, Beograd-Kladovo-Beograd i jos malo tamo vamo, 90eura),
Necu vise da hvalim, navescu mane
- Morsko korito poprilicno nestabilno, stalno mora da se vodi racuna ko gde sedi, al nema sanse da se prevrne.
- Predvidjeno za stabilni motor, iako se danas pravi kao varijanta za vanbrodski, ipak je to samo kompromis. Potapa poprilicno zadnji deo kada se da gas
- Nadkabina je tako neke visine da sam svojevremeno uspevao i tri puta dnevno da lupim glavom. Taj deo sada ima sundjer i jako smo svi srecni zbog toga.
- Nikako nismo uspeli da smislimo kako da imamo i

i frizider. Pa posto volimo ladno pivo, vino, grcko-sopsku salatu,

je obicno kupinjak :)
- Stabilni motor zauzima nekako previse mesta u kokpitu, to je kod dalmatinke bolje reseno. Mada postoje i motori sa horizontalno postavljenim cilindrom pa manje zauzmu prostora.
- Kad stane motor na talasima pa se ladjica okrene bocno, huh... ne mogu da opišem koliko je to neprijatno iskustvo.
Sto se tice motora, naplovio sam se sa tomosom četvorkom samo tako. Najduza plovidba 22 dana sa skoro 800km preplovljenih. Godišnje plovili najmanje 1000km, oko dva meseca na vodi. Dva tomosa 4 na punom gasu guraju reku ispred :) Sada je sa Tohatsuom 9.8 koji izvlaci skoro maksimu iz plovila sa trecinom gasa. Preko 8konja za reku nema potrebe. Verovatno ni za more, ali nisam probao. Na moru plovili sa dve cetvorke i bili odusevljeni. Svojevremeno je bio lik koji je na gradcu vozio turu Slovenska plaza- Havai (ostrvo preko puta Budve) i trpao 15 ljudi u turi. Imam i slike tako natovarene ladjice.
Istranka je suvise male kabine, njena reinkarnaciju u varijanti Vario je simpaticna sto se tice kokpita i mogucnosti jedrenja, ali je kabina ostala mala.
Kada je upotreba plovila prvenstveno na reci, dajem prednost svemu sto ima nadkabinu pa se relativno lako moze uraditi tenda i dobiti dodatna prostorija koja je onako bas multifunkcionalna i itekako produzava sezonu.
A jedno plovilo je eto izostavljeno, a ono je bas broj jedan: GREBEN
To je Gradac na stereoidima :) jedina mana, trazi ipak malo jaci motor, stabilnih 25 konja recimo savrsheno. I dovoljno prostora i kvalitetna izrada i

velicina. 7.5 x 2.4 metara mislim da je.
Ako nadjete dobar Gradac, ocuvane plastike a da nije farban pa sakriveno ko zna sta, niste previse razmaženi i/ili nemate prevelike zahteve slobodno uzmite, necete se pokajati. Mislim da Dalmatinka, Primorka, Kornat mogu da dodju u obzir takodje.