E, ovako treba... > Restauracije
kako je sve pocelo ili Rusija u mom srcu....
mesechar:
Hteo bi da vam ispricam pricu o mojim i Oblakevim pocecima u nautici...nije to sad nista uzbudljivo poput kapetana Ahaba iz "Mobi Dika" i verujem da su svi imali slicnu putanju u metamorfozi iz suvozemnog ljubitelja vode u pravog nautichara.
Sve pocinje negde u oktobru 2005 godine kada sam vec gubio nadu da cu pronaci camac da se otisnem. Mesecima pre toga obilazio sam sve moguce ponude iz oglasa gledao svakakve camce uglavnom za puno vece pare nego sto zaista treba da kostaju. Nismo imali ni neke visoke kriterijume vrlo jednostavno , plastika pet,sest metara malo kabine i prikolica. Ja sam se oduvek vodio logikom da nije lose "svoje cipele drzati u svojoj kuci kad ih ne koristis"tako da je manji camac na prikolici bio dobitna kombinacija. O motoru u to vreme nisam ni razmisljao nije bilo love za sve odjednom. Bilo je tu pasara koje su ispale iz kombinacije zbog puno ljuljanja i niskih stranica(minus kad imas male cerkice neplivace na camcu) promasio sam jednog lepog elana 495 bio je top stanje oprema i sve ostalo ali mi je falilo novca i tako..ulazio sam polako u zimu a jedra nigde na vidiku......
I jedno vece dok sam kod prijatelja u servisu cekao da mi poprave kola u uglu pored bubnjare (strana rech za pec u kucnoj radinosti na drva cipele staro ulje i ugalj izradjene od starog bureta :) )ugledam gomilu oglasa koji su bili stari preko godinu dana bas bajati .Ali pomislio sam;zasto da ne probam? Uredno sam iscepio sve stranice sa nautickim oglasima mislim da su "halo oglasi "bili u pitanju i krenem da podvlacim sve sto bi mi bilo iole interesantno...
mesechar:
u jednom momentu paznju mi je privukao shturi oglas ;prodajem ruski patrolni gliser na prikolici ,i to je sve... nazovem istog trena nesto me je kopkalo da je to mozda prava stvar a i stomak je poceo da mi krcka, jedan od sigurnih znakova da neceg tu ima.
Javi mi se covek prilicno iznenadjen jer niko mu se nije ni javljao na oglas dugo vremena objasni mi da je to neki sestometarski ruski patrolni camac kopija norveske 'ladoge"ili tako nesto da je imao dzet pogon i da je on to sve izvadio i hteo da stavi vanbrodski itd.
Uglavnom dogovorimo se mi za vreme zvzdara ujutru itd camac na ulici, ali meni stomak ne da mira i kazem ja burazu da odemo mi odma iako je bilo vec jednest uvece... burazer je nesto gundjao kako ce nas poapsiti sto se muvamo nocu oko tudjih stvari ali i njega je crvic dobrano naceo i tako mi u Oblakovu fronteru i trk da izvidimo....stignemo i nirvana ...otkrovenje camac na kome da gotovo pise nase ime!
Ja sam se u momentu uznemirio kao snasha pred prvu bracnu noc ,vratismo se mi kuci i probdesmo do jutra cekajuci da svane kao klinci pred odlazak namore , san nije hteo na oci vec smo ga poceli razgradjivati i prepravljati na slikama ( ja sam ga slikao mobilnim)
Jutro je pametnije od noci.. uglavnom sto se nije moglo odnositi na mene i Saleta(oblaka ) bila je to ljubav na prvi pogled mi i on ..ruski zapusteni patrolni gliser sa aluminijumskim rasklopnim sedistima ruskom vizijom yet pogona i volginom masinom da dobro ste procitali Volga!
ovako smo ga ugledali......
mesechar:
Sve od opreme i enterijera bilo je spakovano u shupu motor jet sklop sedista stranice samo golo korito je stajalo ali mi smo videli kako ce izgledati na kraju ... jedna od bitnih stvari bio je i izazov restaurirati ga i napraviti po svojoj meri...
sa prodavcom smo se brzo dogovorili covek je bio izuzetno voljan da ga se otrese da ga proda i ponudio neodoljivu cenu od svega 1500e sa svim delovima i prikolicom ko je to mogao odbiti 2005 je to bilo poput poklona!!
Ali tada pocinju komplikacije drugovi moji, plovidbena nije bila na njega a on je kupio od coveka sa Novog beograda koji isto nije bio vlasnik iz plovidbene. Kako napraviti ugovor, preneti ... nikako operacija nemoguce. I pocinje rasplet odlazimo kuci i preko informacija nalazimo vlasnika iz plovidbene , sledi poziv telefonom i novi shok!!
Vasnik tvrdi da mu je momak sa Nbga duzan 400 evra za camac i da ce osporiti prenos i prijaviti policiji!! E zato nikad ne kupujte neresene vlasnicke odnose tj camce sa neresenim vlasnickim odnosima!!
Tad nazovem coveka koji poseduje camac i kazem mu za problem, ocigledno je bio upucen u to i znao je da postoji nesto sporno u tom momentu sam shvatio 0dakle potice ta njegova izuzetna kooperativnost da proda camac i dolazim na jednu interesantnu ideju!
Odlazimo kod tog nadrkanog lika koji hoce svoje pare i neinteresuje ga ko mu u tom nizu prodaje duguje novac i predlazem da mu isplatim dvesta evra da potpise kupprodajni ugovor na moje ime .. trebalo mu je sest sekundi da usvoji ovo kompromisno resenje i pristane na ovu pricu.
Zatim odem kod drugog vlasnika i pitam da li hoce da ja isplatim coveka i odbijem to od dogovorene cene...i njemu je trebalo pet sekundi da pristane, verovatno je i i njemu bilo dosta te neprijatne pat pozicije ...
Da ne duzim pricu burazer ostane pored camca sa jednim vlasnikom i parama za isplatu a ja pravac u opstinu sa drugim vlasnikom. Kad smo potpisali kupoprodajni ugovor ja tipu lovu i istog momenta javim bratu da isplati ostatak drugom vlasniku i okaci camac na kuku.
I doterasmo mi rusa u dvoriste..ala se slavilo a ja sam drhtao kao dete od srece
mesechar:
Par dana kasnije krece destrukcija i rastavljanje , Sale je vec na kompu napravio kako treba na kraju da izgleda nas rus. Resili smo da vratimo yet pogon ali ne i volginu masinu koja je bila kao nova verovatno nije mnogo radila jer se sjajila i konzervaciono maslo je bilo na njoj . Na zalost nemam slika kad smo sve sklopili i ugradili motor od renoa 4 1100ccm malo masinske obrade i sve je leglo na svoje mesto ruska kopca komande danima smo vracali i stelovali sklopove. Uradili smo nadogradnju i ofarbali ga onako kako smo najbolje znali , jedan prijatelj nam je nabavio jelkoat i obnovili smo dno kompletno . Bukvalno smo stari jekoat sprali do mata kerherom .
Zatim je na red dosla tenda struja itd. Koliko smo energije i elana imali..a para niotkuda..sve se improvizovalo .Marinizacija je stopostotno uspela jer smo sve iskoristili sa ruskog motora potisak vode je obezbedjivao jet propeler ,milina svaki sraf svaki deo tog camca smo ponovo iskoristili kako i nebi kad je sve bilo od prohroma i aluminijuma
mesechar:
a onda leto na Savi
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju