Nautika opšta... > Navigacija
AIS na mobilnom - MarineTraffic
Kapetan:
--- Citat: ZoranPlovput 21, 03, 2011, 00:13:54 pre podne ---Moram reći da me poslednje reči malo ohrabruju :) Drago mi je da je tako i da ide u pravcu boljeg razumevanja sa obe strane.
--- Kraj citata ---
:good:
--- Citat ---Oko frekvencija: AIS na unutrašnjim plovnim putevima koristi dve frekvencije i to
AIS 1, ch 87B, 2087 161,975 MHz
AIS 2, ch 88B, 2088 162,025 MHz
Verovao ili ne, planom raspodele frekvencija ove su predviđene za upotrebu na unutrašnjim plovnim putevima, i to baš za namene AISa. I nema glasovne komunikacije!
--- Kraj citata ---
cek cek mi smo na 157 425 MHz 88A onda znaci mozemo da pricamo posto AIS koristi B varijantu ?
--- Citat ---U vezi sa logovanjem informacija: Razumem šta pišeš. Pogledaj sad ovo:
"član 187.
Zapovednik je odgovoran za tačnost podataka o plovilu i putovanju kada
saopštava svoj identitet i poziciju RIS centru.
Podaci iz stava 1. ovog člana čuvaju se u RIS centru najmanje tri godine i
mogu da služe kao dokaz u postupku rešavanja sporova koji se vode povodom
plovidbenih nezgoda.
U slučaju plovidbenih nezgoda sa smrtnom posledicom i velikih materijalnih
šteta RIS podaci čuvaju se na neograničeno vreme.
Podaci dobijeni od RIS-a mogu služiti kao oborivi dokaz na sudu."
Kako ti izgleda taj član zakona? Meni dosta dobro. Polako se slažu kockice o onome što sam pisao o sprovođenju zakona, dakle kako sprovesti Zakon i propise...
--- Kraj citata ---
:good: sve ok , ali zasto kao oboriv dokaz ? ok postoji greska ali ona je max 10 20 metara ako sam dobro shvatio ?
da li AIS ima dve GPS koordinate za brod (pramac krma ) ? bilo je neke price al sad dal za AIS dal za prekookenaske cargo brodove
ZoranPlovput:
88A slobodno koristis za govornu komunikaciju, 88B je rezervisan za AIS. Sirina opsega za prenos podataka je svega par KHz.
Ako imas risiver, svakako nista neces emitovati na AIS1 i AIS2 kanalima, pa nema brige.
Oboriv dokaz, valjda je to ustaljena praksa da se u pravu tako kaze. Ja sam isto pitao, rekli su mi da tako mora. Neko logicko razmisljanje je valjda da ne postoji a priori neoboriv dokaz.
AIS generalno "vuce" podatke o poziciji se eksternih senzora, kao sto su GPS prijemnik (ugradjen vec u class A uredjaje). Pretpostavljam da te interesuje heading i rate of turn ako pitas ovako nesto? tu ide ili 2 GPS antene, ali ne u AIS transponder direktno, vec u neki racunar koji ce da tera program koji izracunava te parametre, pa ih kasnije mozes kombinovati sa AISom, ili dGPS kompas sa slicnom namenom. Podesavanja u samom AIS transponderu omogucavaju da uneses 2 GPS pozicije, ali nece on racunati Heading ili RoT. Ideja o postavljanju i vezivanju 2 antene na AIS jeste bas zbog velikih brodova da moze da se ocitava pozicija pramca i krme. Za male nauticke brodove to nema primenu, ako mene pitas. Mi smo na brod od 27m stavili 1 GPS antenu, ali imamo i dGPS kompas za Heading i RoT.
Pera GARMIN:
--- Citat: mossi 20, 03, 2011, 21:11:59 posle podne ---Zorane, da li je ovaj hibrid, radio stanice i AIS-a, po zakonu i propisima R. Srbije OK.
I da li bi to mogla biti tvoja preporuka za male i srednje nautičare, ili bi imao neki predlog, savet za neki konkretan model, a po prihvatljivoj ceni.
--- Kraj citata ---
Mossi,
ovo je odlična kombinacija VHF stanice i AIS PRIJEMINKA (nije transponder - primopredajnik). A nema ni GPS u sebi. Ali zato ima AIS prijemnik, i proslediće preko NMEA 0183 porta sve AIS "mete" koje primi u dometu: http://www.standardhorizon.com/indexVS.cfm?cmd=DisplayProducts&ProdCatID=83&encProdID=A2C2F4EB2A092075389DC4199A79B6C1&DivisionID=3&isArchived=0
AIS primopredajnici (transponderi) primaju pozicije okolnih brodova, i javljaju svoju poziciju. Mogu biti Class A - za trgovačke i putničke brodove, i Class B - za "male" nautičare. Transponderi su drastično skuplji od AIS prijemnika, koji samo primaju poziciju okolnih brodova i te informacije šalju na GPS ploter ili računar.
ZoranPlovput:
Verovatno mozes to i sad da uradis, sa ili bez transpondera, i da bude nikom nista :diablo:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju