Nautika opšta... > Navigacija
AIS na mobilnom - MarineTraffic
mossi:
Cena mu je u USA 300 njihovih Dinkića. :lol:
Nije baš ni mala cifra, ali je opet multipraktiik, a nautički atestirano.
:good:
ZoranPlovput:
Moram napomenuti da nemam neka iskustva sa Class B AIS transponderima i sa AIS risiverima, ali za 300USD to deluje kao dobra kupovina. Class A je ipak značajno iznad tog iznosa.
Meni deluje da taj uređaju ima sve šta ti treba, ako sam dobro razumeo šta ti treba :smile:
Dobiješ vhf radio stanicu, dobiješ AIS risiver koji može da ti prikaže mete, možeš da odrediš alarm zone, i dobiješ mogućnost da ga spajaš dalje na neke uređaje.
Verujem da nećeš prevideti i potrebu za GPSom pored tog uređaja, ako ne grešim čitajući uputstvo.
Kapetan:
mosi imas ga i na SVB.DE
http://www.svb.de/index.php?sid=1a6bb6a95c096ce23d0aebc75a0b72d9&&cl=details&anid=118062
269,90 EUR
franko srbija oko 330 evra .... (svabe skinu svoj pdv, pa dodas, 10% carinu, 18% pdv i 20-40 evra za ostale troskove)
Kapetan:
--- Citat: ZoranPlovput 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne ---1 ......... Nemojte sad salvu uvreda i svakojakih zajedljivih komentara, zastanite za sekund i recite sebi: Srbija tek ulazi u tu pricu, i zakon predvidja upotrebu RIS usluga (pa i AIS uredjaja) kao obavezu tek nakon 1.1.2013. Da li ce se to poceti primenjivati na taj dan ili kasnije, drugo je pitanje, ali nece pre toga dana. Zakon predvidja prelazni period, jer implementacija RISa u Srbiji nije zavrsena, naprotiv vec je u toku, i do kraja ove godine mnogo toga ce biti uradjeno.
--- Kraj citata ---
ma naravno , kritike posle 100 dana od pustanja kako redi nalaze :good: :)
--- Citat: ZoranPlovput 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne ---Evo reci cu vam da je pre 2 dana pustena u rad trinaesta od petnaest AIS baznih stanica za Dunav.
--- Kraj citata ---
:good: znaci imacete situaciju na svim (ili vecinom ) delovima dunava ?
--- Citat: ZoranPlovput 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne ---2. Cobanin na livadi u Budimpesti nije cobanin, vec RSOE (www.rsoe.hu) i ljudi testiraju nesto, radeci svoj posao. I bolji su od nas.
--- Kraj citata ---
moje izvinjenje momcima :)
--- Citat: ZoranPlovput 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne ---Kapetane, ne gledas skroz pogresno, ali ne gledas ni skroz tacno. NE DAJU drzava Hrvatska , Madjarska , Rumunija i Bugarska. Ne daju drzavni organi te podatke, i niko nece stajati iza toga kad dodje do neke havarije. Molim da mi pokazete sta to daju te DRZAVE na Dunavu? Plovput je drzavni organ i sagledava i jos neke aspekte pre nego sto se upusti u to. I da, IME BRODA se smatra LICNIM podatkom, i to u toj EU, i kad bi samo znali koliko problema imamo da bi smo dosli do modaliteta za automatsku elektronsku razmenu podataka vezanih za plovidbu mozda bi ste vise razumeli. Ni unutar EU ne ide glatko, pravnici su se pobrinuli da to zamrse do krajnjih granica. Ono sto je mrski i neradnicki Plovput uspeo da izboksuje jesu ostavljena mala otvorena vrata da jednog dana imamo mogucnost da nesto uradimo. Pregovaranje o tome sa drugim dunavskim i EU administracijama je bilo mukotrpan proces koji bi opisao sa NE PONOVILO SE.
Dalje, postoji vise privatnih inicijativa i razlicitih studija (pilota), medju kojima je i ovaj marinetraffic o kom Kapetan pise. U slucaju da se neko malo pozabavi time, videcete da se to sve brzo gasi. Sta da vam kazem, i ja bi voleo da je drugacije, ali za sad nije.
--- Kraj citata ---
ok shvtama, mora tako nema druge :good: da li postoji volja da se jedan stream poslaje ka nasem serveru ? uskoro cemo izaci kao NVO, pa bi valjalo da znam da li bi zahtev plovputu za tako necim bio valjan ?
--- Citat: ZoranPlovput 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne ---4. ......
AIS jeste javni servis i ne sluzi samo lociranju i pracenju brodova, ni strimovanju podataka sa istih. Postoji jos namena AIS sistema koje su u interesu svih i potpuno su besplatne. Bas zato treba imati transponder na brodu (ili camcu ukoliko se insistira na tome). Postoji mogucnost slanja adresovanh poruka, ili broadcastovanih sto moze da bude jako zgodno. Trenutno se radi na implementaciji sistema za GPS korekciju kroz AIS mrezu, na distribuciji vodostaja, na slanju sapsetanja brodarstvima. Mogu se kroz AIS gurati i meteo podaci... To su sve elementi koji zahtevaju da postoji transponder i na brodu. Ponavaljam, radi se ljudi, ne spavamo.
--- Kraj citata ---
kako su se ti dodatni servisi pokazali u inostranstvu ? ima li zagusenja ?
btw AIS koristi 88 kanal , da li to znaci da ce klasicna voice komunikacija biti zabranjena na 88 kanalu ? ili je to neka bliska frekvencija , ili modulacija ide drugacije ?
--- Citat: ZoranPlovput 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne ---Pricao sam vec o aspektima kontrole u delu koji se dotakao Kapetanovih komentara.
Generalno, jos bih dodao da postoji centralni log AIS podataka za nas deo Dunava. Verujem da mozete da pogodite gde se nalazi.
--- Kraj citata ---
to lutko :good: pre godinu dana navatamo brod na malim vodama , uspostavimo komunikaciju sa njim i kao bas ga briga kapetanija je cula ceo incident, objavimo fotose i nikom nista ....
--- Citat ---- Plovput izlazi u susret svim ucesnicima u plovidbi kad god je to moguce i u meri koja ne ugrozava osnovne prinicipe rada drzavne uprave, i kad god ima na raspolaganju resurse. Neki su se uverili u to, neki nisu jos uvek, ali to je tako. Bilo je nekih zahteva koje smo dobijali na nekom nasem bivsem forumu ili putem emaila (ne secam se vise) gde je covek napisao (parafraziram): mene mrzi da izvlacim te podatke (koordinate) iz karata, zasto vi to ne uradite, jer mi to treba?!
--- Kraj citata ---
e zbog takvih svi forumi izadju na los glas :( zorane ima nas svakakvih ...
--- Citat ----Ulaganja R. Srbije u unutrasnje plovne puteve su VRLO mala........imanja, projektovanja, radova, obelezavanja, RISa, i jos nekih sitnica je manji jedino u Hrvatskoj (koja radi EKSTENZIVAN outsourcing sa budzetom koji je za nas ENORMAN). Pogledajte zakon o maksimalnom broju zaposlenih u organima drzavne uprave, pa nadjite sta stoji za plovput, pa saberite rkm Dunavu, Savi i Tisi.
--- Kraj citata ---
sve je jasno :(
--- Citat ---Nemam snage ni volje da ispravljam krive Drine po ovom forumu. Ko moze da razume, razumece, ko ne moze ne moze.
--- Kraj citata ---
tvoj dolazak je ovde promenio dosta misljenja :good: moje na prvom mestu !
ZoranPlovput:
Moram reći da me poslednje reči malo ohrabruju :) Drago mi je da je tako i da ide u pravcu boljeg razumevanja sa obe strane.
Plan je (realan, ako mene pitaš) da se do kraja ove godine pokrije 100% Dunava. Naravno ne radimo napamet. Prethodno je urađen glavni projekat koji je podrazumevao izbor lokacija koje su bile rezultat sagledavanja terena, raspoloživih objekata i infrastrukture, nakon toga matematičke proračune pokrivenosti i potvrdu istih merenjem na terenu (CW predajnik sa potencijalnih lokacija uz vožnju malim čamcem koji beleži nivo signala na plovnom putu), i naravno optimizacija mreže na bazi unapred zadatih kriterijuma. Rezultat je 15 lokacija potrebnih za pokrivanje Dunava uz određenu redundansu, a da bude ekonomski opravdano. Na 13 lokacija oprema je postavljena i radi. Ostaju još dve, a problem je fleksibilnost Telekom Srbija a.d. i precepcije istih o tome koliko treba naplatiti zakup stuba-lokacije.
Oko frekvencija: AIS na unutrašnjim plovnim putevima koristi dve frekvencije i to
AIS 1, ch 87B, 2087 161,975 MHz
AIS 2, ch 88B, 2088 162,025 MHz
Verovao ili ne, planom raspodele frekvencija ove su predviđene za upotrebu na unutrašnjim plovnim putevima, i to baš za namene AISa. I nema glasovne komunikacije!
U vezi sa logovanjem informacija: Razumem šta pišeš. Pogledaj sad ovo:
"član 187.
Zapovednik je odgovoran za tačnost podataka o plovilu i putovanju kada
saopštava svoj identitet i poziciju RIS centru.
Podaci iz stava 1. ovog člana čuvaju se u RIS centru najmanje tri godine i
mogu da služe kao dokaz u postupku rešavanja sporova koji se vode povodom
plovidbenih nezgoda.
U slučaju plovidbenih nezgoda sa smrtnom posledicom i velikih materijalnih
šteta RIS podaci čuvaju se na neograničeno vreme.
Podaci dobijeni od RIS-a mogu služiti kao oborivi dokaz na sudu."
Kako ti izgleda taj član zakona? Meni dosta dobro. Polako se slažu kockice o onome što sam pisao o sprovođenju zakona, dakle kako sprovesti Zakon i propise...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju