E, ovako treba... > Vanbrodski motori

Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora

(1/13) > >>

Outboard Master:
Evo da ja zapocnem ovu interesantnu temu , mozda ce pomoci ljudima koji jos nisu sigurni da to sami rade a i drugima  ;)

Da pocnem sa Menjanjem Ulja u menjacu. vazi sa sve 2 taktne motore a i kod 4 taknih nebih trebalo da bude puno drgacije.
Ulje se manja posle svake sezone ili zimi ali zimi se mora voditi racuna zbog niskih temparatura (kosistencija ulja se menja)

Danas danju postoji paleta razlicitih ulja za menjace vanbrodkih motora, najvise upotrebljivano ulje je SAE 90 sa GL4 ili5 Specifikacijom to vam nudi npr. Motul, Fuchs, Shell,Castrol i.td. i tu nemoze nista da se pogresi ako se upotrebi.

Pre pocetka rada treba saznati koja kolicina ulja je potrebana za vas motor, da bi ste to sve pripremili.

Za primere cu uzeti vise razlicitih motora radi bolje zarumljivosti.

Evo nekoliko Primera u slikama:







1. korak.
-Odpustite prvo dolnji saraf i podmtnite neku posudu ispod gde bi isteklo ulje.
- ulje ce poceti polako da curi zato sto je mejac jos pod podpritiskom, da bih sklonili podpritisam odvrnite i gornji saraf za ulje , u tom momentu ce da pocne ulje da tece snaznije i brze.
- Pustite da ulje istece celokupno to znaci treba vremena pogotovo ako su temparature ispod 6 stepeni (15 min cekanja su normalno)
- nemenjati ulje na temparaturama ispod +5 stepeni.

Outboard Master:
2. korak

Mozete ako ste kupili vise ulja nego sto vam treba da (isperete) menjac sa novim uljem , znaci sipate ODOZGO malo ulja i cekate opet dok neistekne da bih ponelo svu prljavstinu starog ulja. -- taj korak mozete ali nemorate da radite--

Sipanje novog ulja:
- morate da pazite da budu obadva sarafa gore i dole otvorena. pogledajte slike.
- u DOLJNJU rupu pocnite da sipate(ubrizgavate) novo ulje , tu ima vise nacina u sparava za to, ali ja cu da demonstriram samo jednu na slikama ( sipanje iz TUBE ). A najbolje su i najlakse specijalne pumpice za ulje (slika)

- Sipanje ulja je zavrseno kad na gornjem sarafu pocne da izlazi ulje
- zatvorite prvo GORNJI saraf da bih se stvorio podpritisat u lezaju i da kad odklonite tubu sa uljem dole neizadje puno ulja
- zatvorite ubrzo i DOLNJI saraf.

ZA YAMAHA MOTORE: Mora pumpica ili nesto drugo, posto su kod njih rupice za ulje prvise male za tubu. Ja sam napravio od spendera za Tcni Sapun i dodao slauhove na usisavajucu stranu koja pase u rupu Yamahe.

Eto i ako to sve mozda komplikovano zvuci  ;) ali nije.

Do iduce Inspekcije
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Outboard Master:
MENJANJE I KONTROLA IMPELER

Za ovaj Primer ce da posluzi moj YAMAHA 50 2 taktni

Verovati je Dobro a Kontrola je bolja  :o :o


Evo jedno malo uputstvo kako se kontrolise ili menja impeler npr. na Yamaha 50 ks


1. Odsafiti sarafe na cizmi , ukupno 6 sarafa. Nezaboraviti da ISPOD ANODE ima jos JEDAN Saraf. znaci ukupno 6 komada.
2. Osloboditi saraf menjaca , gornji saraf se odsarafljava a dolnji se nesme prestelovati-odavijati



3. Onda odsafiti 4 sarafa sa pumpe i sve prekontrolisati ili po potrebi zameniti.


4. Paznja : Kad se podigne pumpa ima jedan mali stift (drzac) IMPELERA koji nesme da se izgubi.


e pa sad -------- SRECAN RAD  ;D ;D

Outboard Master:
Super Link da bih ustanovili koje svecice odgovaraju za vase Motore by NGK Svecice
http://www.ngk.de/index.php?id=403&pd=430&t=boote_aussen

!!!!!!!!!!!! ZA JOHNSON-EVINRUDE MOTORE PREPORUCUJEM CHAMPION SVECICE !!!!!!!!!!!! jednostavno bolje radi motor sa Championovim nego sa NGK Svecicama , odnosi se samo za 2 Taktne DO 30 KS ....

Champion Link da bih ste nasli odgovarajuce Svecice za Johnson-Evinrude motore:
http://www.ferodo-brakes.co.uk/pages/pricing/applications/Champion-marine.asp




Evo i nekoliko slika kako to sve izgleda u praksi...

reskiraj te i pogled kroz rupu na cilindar  ;D ;D



Popaj:
Master,
Meni su rekli da prljavština čuva motor.
Koliko vidim tvoj motor je potpuno nezaštićen.  ;D ;D

Bravo za slike.
Nemoj da bacaš šampon trebaće mi "pakče".

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju