E, ovako treba... > Planovi za plovila

Dizajn ribarskog čamca

<< < (3/6) > >>

BORA-D.T.D.:
Brodovi u maloj brodogradnji, grade se od drveta zato što drvo sa epoksidnim lepilom i fiberglas platnom čini kompozitni materijal vrhunskog kvaliteta koji ima niz značajnih prednosti u odnosu na  druge  materijale kao što su čelik, staklo-plastika i aluminijum. Drvo ima najveći koeficijent kvaliteta (odnos između čvrstoce drveta i njegove zapreminske težine). To znači da drvena brodska konstrukcija u poređenju sa drugim konstrukcijama iste veličine i čvrstoće ima najmanju težinu. Ili, između jednako teških i jednako velikih konstrukcija, drvena ima najveću čvrstinu.
Drvo je ispred ostalih materijala  jer je najotpornije na tzv. zamor materijala. Ispitivanja su pokazala da su probni komadi različitih materijala izloženi dinamičkim opterećenjima od 1.000.000 ciklusa u vremenu od 30 sati trajno izgubili na svojoj čvrstoći kako sledi : staklo-plastika je zadržala samo 22% od početne čvrstoće, aluminilum je zadržao 37% od početne čvrstoće a lamelirano drvo sa epoksidnom smolom je zadržalo čak 64% od svoje početne čvrstoće.
Drvo ima bolja termička, akustična, galvanska i hemiska svojstva u odnosu na druge uobičajene materijale, tako da nema problema sa kondenzacijom, korozijom i osmozom. Održavanje drvenog broda zaštićenog epoksidnom smolom je jednostavno i jeftino jer su sve drvene površine izložene uticajima vode i sunca zaštićene  epoksidnom smolom, pa tako konzervirano tehnički suvo drvo  zadržava sva svoja izvanredna svojstva, praktično bez starenja više desetina godina. Troškovi održavanja takvog broda su minimalni, kao kod staklo-plastičnog broda.
Osim toga, drvo se izdvaja svojom prirodnom strukturom, dekorativnošću i toplinom koje nema ni jedan drugi materijal. Upravo zbog toga, od drveta se izrađuju skupocene i luksuzne jahte i brodovi, kao i unutrašnjost kod kvalitetnijih plovila od drugih materijala. Brodovi od drveta mogu imati finalni izgled kvalitetnog drveta, ili manje dekorativno drvo može biti bojeno što je jeftinija varijanta. U obe verzije, završni sloj čine lakovi koji štite epoksidne premaze i boju od štetnog uticaja sunca.

Kapetan:
boro kako bi se pokazala kombinacija DRVO - STAKLOPLASTIKA, po meni to je jeftinija varijanta od epoxija, jeste dosta teza u kilogramima ali mislim da su jeftinije varijante blize nasim korisnicma

deda:
Ako je drveni camac u pitanju , nema velike filozofuje gde otici!!

http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php

BORA-D.T.D.:
Sa staklo-plastikom nemam iskustva, ali sam negde čitao da je problematična veza(prijanjanje) drveta sa plastikom. Veza dva različita materijala u svakom kompozitu pa i ovom(drvo-plastika) mora biti izuzetno čvrsta, najmanje onoliko koliko je čvrst slabiji od ta dva materijala. Kod veze drveta sa epoksidnom smolom, uvek se postižu veze koje se me mogu pokidati bez loma drveta.
Ne vidim neki dobar razlog da se drvo plastificira. Zato što je drvena konstrukcija dovoljno čvrsta i bez plastike a ako se zeli zaštita drveta od vlage i truljenja, onda je to bolje i lakše uraditi sa par premaza epoksidnom smolom(spolja i iznutra) nego sa plastikom koja je mnogo teža.
Cene je teško odrediti bez poznavanja količine utrošenog jednog i drugog materijala. Moguće je da plastifikacija bude nešto jeftinija, ali ja ne bih prihvatio rizik da to uradim, evo zbog čega. Pukotine između drveta i plastike teško je uočiti pa ponosni vlasnik plovila živi i plovi u ubeđenju da je sve u redu sve do momenta kad šteta bude vidljiva i velika.

tule:
moj projekat, moja izrada, MOJ camac,



Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju