E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Prikolice, dozvole i slicno

<< < (6/6)

SALE NB:

--- Citat: zorter  15, 11, 2010, 09:37:49 pre podne ---Sale gresis. Prikolica koja prelazi dozvoljenu tezinu (750kg) mora imati kocnice, to si u pravu, ali zato mora podlegati tehnickom pregledu (jer mora se imati potvrda o ispravnosti kocnica), a to znaci i registraciju. Tako ta prikolica dobija sopstvenu tablicu i moze da je vozi svaki auto (a vozac mora imati "E" kategoriju).


--- Kraj citata ---

Zorteru, ipak nisi u pravu, vidi ovo:

'' B ''  kategorija  -  podrazumeva upravljanje motornim vozilima , osim motocikla cija najveca dozvoljena masa ne prelazi 3500kg i ciji broj sedista ne prelazi 8.ne racunajuci sediste za vozaca.Vozac motornog vozila '' b '' kategorije ima pravo da upravlja motornim vozilima te kategorije i kada su im pridodate lake prikolice ili prikljucno vozilo cija masa ne sme da bude veca od mase vucnog vozila ili cija najveca dozvoljena masa tih vozila ili skupa vozila nije veca od 3500kg.

 Za upravljanje ovim vozilom potrebno je :
Da lice ima navrsenih 18.godina zivota
Da je dusevno i telesno sposobno odnosno da poseduje lekarsko uverenje za '' B '' kategoriju
Da je polozio ispit '' B''  kategorije i da mu odlukom nadleznih organa nije zabranjeno da upravlja voziliom te  kategorije .

Ovo je po starom zakonu, ne znam šta će se menjati po novom, ali ovo će pokrivati kategorija BE, ali samo za novopečene vozače. Svi mi koji imamo B kategoriju ćemo automatski dobiti BE kategoriju. Toliko je meni poznato.

LSI:
Da malo pomognem:

U čl. 181. stoji:
Vozačku dozvolu za kategoriju BE mogu dobiti samo vozači koji već imaju vozačku dozvolu za kategoriju B.

U čl. 195. stoji:
B – Motorna vozila, osim vozila kategorije A, A1, A2, AM, F i M, čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3.500 kg i koja nemaju više od osam mesta  za sedenje ne računajući sedište vozača.
BE – skup vozila čije vučno vozilo pripada B kategoriji, najveća dozvoljena masa priključnog vozila je veća od 750 kg, a nije veća od 3.500 kg.

Gaga:
Izgleda da ipak ja NE GRESIM!!!

zorter:
Izgleda da se ne razumemo.

Vozac motornog vozila '' b '' kategorije ima pravo da upravlja motornim vozilima te kategorije i kada su im pridodate lake prikolice ili prikljucno vozilo cija masa ne sme da bude veca od mase vucnog vozila ili cija najveca dozvoljena masa tih vozila ili skupa vozila nije veca od 3500kg.

Tu se slazemo. A rekli smo da prikolica cija masa prelazi 750kg mora imati sopstveni kocioni sistem (osim kamp prikolica koje imaju kocniice a nisu teze od 750kg) i one podlezu tehnickom pregledu i registraciji.

E sad, nase umece da i velike prikolice podvedemo pod male i ogranicimo nosivost da ne bi polagali "E" kategoriju, a gospoda sa tehnickog pregleda za flasu piva to tako prihvate, ne znaci da je to ispravno i zakonski.

Danas sam u firmi imao primer da vise ne prihvataju bilo kakve prepravke i nadgradnje (stranica......itd) na traktorske prikolice ako to nije uradio atestirani varioc i prikolica prosla atest.

Tako vise nece moci svako da radi prikolice za prodaju ili samogradnja. To moze samo atestirani varioc za adekvatnu vrstu varenja. Znaci ne vazi atest "autogenog" varioca za varenje na elektro aparatima. I atest ne sme biti stariji od sest meseci.
Znaci nema vise pravljenja prikolica vec kupovina atestiranih, inace nema registracije.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju