E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Naizmenični trofazni motori za pogon čamca ?

<< < (2/2)

Zoran:

    Ajde majstori,napisite i neku rec o trofaznim agregatima.

zorter:
Kad su agregati u pitanju najjednostavnije je videti sta ima u ponudi na trzistu, i prema potrebama potraziti najbolje performanse (potrosnja, velicina/gabariti, pogonsko gorivo .......).

joja:
Cestitam Dule na sprovedenoj i realizovanoj  sjajnoj ideji. Nadam se da ce biti prilike da to i pogledam uzivo. Nesto mi bas i nije jasno., pa ako mozete Vi a i Zorter da mi prokomentarisete sledece: Ja na brodu imam motor od 55kw ( Torpedo 75 ks). Ukoliko bi njega koristio kao pogon za neki agregat  tj direktno snabdevao preko frekfentnog regulatora neki trofazni motor  odgovarajuce snage, ili neki na jednosmernu struju, koji bi povezao na osovinski vod ( i na taj nacin preskocio tj ne bi koristio hidraulicnu kopcu inace 1:2, tj ona bi bila u ler polozaju ), mislite li da bih ostvario ustedu u gorivu tj da bih dobio efikasniji pogonski sistem? Tj, recimo ako bi Torpedo radio na malom broju obrtaja...cc 800 gde trosi 2-2,5 l nafte na sat da li bi brod mogao postici brzinu kao na 1200-1300 o gde trosi oko 5l  i naravno ide drasticno brze ??

joja:
Pa i ja tako mislim ali je tema jako interesantna i pratim je sa velikom paznjom. Mozda cu probati na nekom drugom brodu...Potrosnjom i brzinom remorkera sam vise nego zadovoljan. Pri brosecnim brzinama na Dunavu od 11-12 km/h tj 7-8km/h i 900-1100 obrtaja  trosi oko 3,7l nafte/h... Ipak je to profesionalno napravljen radni brod bez suvise luksuza, napravljen da radi 24h/7 dana a ja ga fakticki vozim na minimumu njegovih mogucnosti.. Struje ima dovoljno, a stavio sam i celije od 100W..Buku sam smanjio a ima i neke drazi kada se cuje ( naravno ko to voli :smile:) a i nebi da menjam njegov autentican koncept.
Mislim da ste uradili izuzetan poduhvat i Vas pionirski :censored: rad je od izuzetnog znacaja za nas brodare amatere. Buducnost pogona je sasvim izvesna, a mislim da ce prvo i aktivno zaziveti upravo na brodovima deplasmancima. Mogucnost i pristupacnos prepravke, mogucnost skladistenja akumulatora na deplasmancima kao i svakodnevno pojeftinjenje i povecavanje kapaciteta akumulatora ce uciniti da cemo gledati u skoroj buducnosti mnogo brodova pogonjenih na ovaj nacin a Vase iskustvo koje ste podelili sa nama ce mnogima biti putokaz i smernica i inspiracija za dalju rad na elektro pogonu brodova
Pozdrav  :good:

zorter:
Joja, slazem se s Dulom da je neisplativa ugradnja elektromotora u tvoj remorker.  :good:

Jedino sto, gledano s prakticne strane, ne bih isao na jednosmerni motor, jer je jednosmerni motor od 25kW vrlo tesko nabaviti (kod nas ga sigurno nema, a i u inostranstvu bi bilo skupo). Zato bih isao na trofazni motor i agregat. Trofazni motor od 25kW bi mogao naci za par stotina eura (cca 250-350€).
Takodje se slazem s Dulom da tvoj motor nije pogodan za pogon generatora, pa bi ti jeftinija varijanta bila da taj motor prodas i nabavis kompletan agregat ili (sto je jos jeftinija varijanta), mariniziras neki manji dizel motor (recimo golfov od 50-55kW), a potrazis generator koji radi na 1500 o/min.

Ali generalno receno (i tu se slazem s Dulom), ni ja ne bih to radio na remorkeru. Na nekom laksem manjem brodu DA ali na remorkeru NE.

Pozzzz :drinks:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju