Ovo sto je Kapetan postavio na slici su balast stabilizatori i postavljaju se kod morskih jahti i jedrilica,a sluze za spustanje tezista sistema(G) ispod metacentra(M),da bi camac bio u stabilnom polozaju,jer je za stabilitet camca od bitne vaznosti jedino polozaj metacentra,a stabilitet camca je sposobnost da se vrati u prvobitni polozaj po prestanku delovanja spoljnih sila,koje su izazvale naginjanje,pa razlikujemo staticki i dinamicki stabilitet,tj zavisi da li sile koje narusavaju ravnotezu camca deluju ravnomerno ili na mahove,pa se balast stabilizatori stavljaju da bi se obezbedio dovoljan otpor plovila prema naginjanju.
Razlikujemo jos i stabilitet tezine i stabilitet oblika trupa,stabilitet tezine nepovoljno utice na ukupni stabilitet,pa mora da se smanji,tako da se teziste (G) spusti sto nize,da bi se smanjilo rastojanje izmedju tezista i centra istisnine(F),pa se stavljanjem balasta smanjuje moment stabilitetatezine koji nepovoljno utice na stabilitet.Ako je u pitanju nedovoljan stabilitet oblika trupa treba povecati sirinu camca na vodenoj liniji(VL),tj.povecati poprecni moment inercije(IB),a to se u praksi izvodi ugradnjom blistera na VL,jer je kod poprecnog nagiba stabilitet oblika srazmeran trecem stepenu sirine camca(B).